Jump to content

2007.08.02 Lazio B


hermz

Recommended Posts

Sterkt å slå Lazio med tilnærma B-lag. Av dei som starta er det kun Fabregas og Clichy som ligg ann til fast plass. Kanskje Dudu...

 

Spelet var ikkje allverdens, men me scorer mål. Noko som er viktigast. Gøy å sjå at me nok ein gong scorer på dødball!

 

Senderos fortsetter pre-season i samme duren, og speler strålande i midtforsvaret. Trur han kan bli god backup til Toure/Gallas når ein av dei treng kvile. Traore er ein katastrofe defensivt, dessverre (kanskje litt overdrevet). Likevel synes eg posisjonering og å forsvare seg mot innlegg er ting han bør terpes på før han er klar for førstelaget (som back vel og merke..) Offensivt er han svært god!

 

Eg er fornøyd. Mot Ajax blir det generalprøve. Då forventer eg toppa lag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Mye bedre i andre omgang. Djourou hevet seg, mens Senderos fortsatte sitt gode spill. Hoyte synes jeg desverre var svak gjennom hele kampen. Traore hevet seg litt og gjorde en del bra framover. Rosicky viste tendenser, men var sett under ett langt ifra den matchformen vi kan forvente av en så stor stjerne. Dudu imponerer meg! Veldig god lagspiller og jobber mye. Scorer et mål og prøver seg på en frekkis fra midtbanen. Dannet et godt par med van Persie som gjorde et bra innhopp. Walcott synes jeg var ganske usynlig, men hans innbytter, Eboue, var ikke så mye bedre. Den svake kampen av Hoyte har så klart innvirkning på vingspillet på høyrekanten. Song synes jeg sett under ett gjorde en god kamp. Ok+ i først, god+ i andre. Toure på midten er et forslag jeg har kommet med mange ganger her på forumet. Desverre fikk han for liten plass, og han heller ikke i matchform. Det trenger vi til seriestarten, så det er viktig at Toure spiller hele kampen mot Ajax.

 

Gleder meg til neste kamp. Synes vi skal øke tempoet i neste kamp og stille inn formen mot seriestart. Det laget som skal starte mot Fulham er det laget som også burde starte mot Ajax. Samspillet må sitte fra første kamp siden det er essensielt at vi får en god start på denne sesongen!!!

Link to comment
Share on other sites

Enda pre-season, men tempoet må opp før serien starter.. Dessverre lavt tempo og lite spill.. Positivt er at vi scorer på sjansene vi får. Skjønner ikke helt Wenger når han starter en kamp 9 dager før seriestart med et mer eller mindre B-lag.

Det er A-laget som trening matchtrening før sesongstart. Spillerene trenger og bli samspilte før sesongstart. De trenger seire for og få opp moralen før seriestart. Men allikevell, bra av dette laget og slå et tamt Laziolag idag.

Almunia gjør en helt grei kamp. Ikke mye og gjøre. Kunne kanskje tatt målet til Lazio.

Hoyte gjør en relativt dårlig kamp dessverre. At han ikke scorer på den gigantiske sjansen han hadde er ganske bra gjort.

Midtforsvaret eer ganske solid og bra. Senderos er tilbake til forfjorets form, og gjør en bra jobb som en kaptein. Djourou er litt usikker men gjør en grei kamp. Traore er utrolig rask og god offensiv. Mangler en del på markering og defensive jobber.. Walcott er bra når han har ballen, men for den ikke så ofte en ving burde.. Song gjør en veldig god jobb og er sikker i pasningspillet og bryter ofte Lazios angrep. Fabregas dominerer ikke idag, som han pleier og gjøre. Ingen store feil, men heller ikke noe veldig bra.

Clichy spilte i en uvant posisjon, venstreving, og gjør jobben helt greit. Springer utrolig mye.

Bendtner sliter veldig med første toutch og holde på ballen. Fint mål, men offside?

Eduardo gjør en fin kamp. Springer, god og holde på ball, scorer, smart, men kan også senke ned spillet når han kommer ut mot kanten.

RvP gjør et fint innhopp.

Ellers en dårlig kamp for Toure. Spilte sentral midtbane, noe han ikke fikk til. Dårlig touch, mister ballen alt for fort. Men vi vet alle hva han kan i forsvaret hvor han hører hjemme.

Rosicky for heller ikke til så veldig mye, men ikke noen store feil.

 

 

Dagens kamp:

 

+:

-Vi scorer mål

- Senderos som kaptein

- Eduardo

 

-:

- Mange feilpasninger

-Spiller komplisert til tider

- Toure

- Hoyte (og sitt stangskudd)

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra det jeg leser - så synes jeg alt virker ufattelig dårlig komponert...? Altså Toure på midtbanen? Clichy på ving? b-lag ellers? Som mange andre sier, det er en god start 11'er vi må komme igang å få samspilte, og heller pøse på med b-laget utover i 2.omgangene. La hvertfall første-11'ern få 45minutter sammen først, også heller rokkere og prøve ting. Bekymringsfult at det rokkeres og rotes så fælt. Får håpe det er en eller annen genial ting ved det som bare fotballgenier ser...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Magnus 87 skriver at Almunia er sjanseløs på målet. Jeg synes det er en keepertabbe. Ballen går i keeper hjørnet og det er der Almunia har sin svakhet. Lehmann hadde enkelt reddet dette målet. Dessuten fungerte kommunikasjonen med forsvaret alt for dårlig i dag. Der må også Almunia ta sin del av skylden.

Jeg har aldri vært noen fan av Almunia og håper inderlig aldri han blir en førstekeeper. Forrige kamp mot Inter slapp han også inn et mål som Lehmann garantert hadde reddet. Dårlig vinkel, keeper hjørnet.

 

Kampen i dag bar preg av at det var for mange som ikke har spilt så mye sammen tidligere. Kommunikasjonen var alt for dårlig. Forsvaret spilte mildt sagt elendig og ingen får godkjent. På midten var Walcott elendig (jeg har aldri sett han god). Den eneste som får godkjent av meg er Eduardo. Han jobber bra, virker motivert, scorer et fint mål, kommer til sjanser og legger opp til andre.

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Magnus 87 skriver at Almunia er sjanseløs på målet. Jeg synes det er en keepertabbe. Ballen går i keeper hjørnet og det er der Almunia har sin svakhet. Lehmann hadde enkelt reddet dette målet. Dessuten fungerte kommunikasjonen med forsvaret alt for dårlig i dag. Der må også Almunia ta sin del av skylden.

Jeg har aldri vært noen fan av Almunia og håper inderlig aldri han blir en førstekeeper. Forrige kamp mot Inter slapp han også inn et mål som Lehmann garantert hadde reddet. Dårlig vinkel, keeper hjørnet.

 

Kampen i dag bar preg av at det var for mange som ikke har spilt så mye sammen tidligere. Kommunikasjonen var alt for dårlig. Forsvaret spilte mildt sagt elendig og ingen får godkjent. På midten var Walcott elendig (jeg har aldri sett han god). Den eneste som får godkjent av meg er Eduardo. Han jobber bra, virker motivert, scorer et fint mål, kommer til sjanser og legger opp til andre.

 

Ben Elfen

 

Bare sånn at du vet det så stod Lehmann i Inter kampen, ikke Almunia.. og jeg synes Almunia har stått usedvanlig godt i preseason, mye bedre enn det Lehmann har prestert når han har vært på banen!

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 2 2007, 09:57 PM) 98881[/snapback]

Jeg ser at Magnus 87 skriver at Almunia er sjanseløs på målet. Jeg synes det er en keepertabbe. Ballen går i keeper hjørnet og det er der Almunia har sin svakhet. Lehmann hadde enkelt reddet dette målet. Dessuten fungerte kommunikasjonen med forsvaret alt for dårlig i dag. Der må også Almunia ta sin del av skylden.

Jeg har aldri vært noen fan av Almunia og håper inderlig aldri han blir en førstekeeper. Forrige kamp mot Inter slapp han også inn et mål som Lehmann garantert hadde reddet. Dårlig vinkel, keeper hjørnet.

 

Kampen i dag bar preg av at det var for mange som ikke har spilt så mye sammen tidligere. Kommunikasjonen var alt for dårlig. Forsvaret spilte mildt sagt elendig og ingen får godkjent. På midten var Walcott elendig (jeg har aldri sett han god). Den eneste som får godkjent av meg er Eduardo. Han jobber bra, virker motivert, scorer et fint mål, kommer til sjanser og legger opp til andre.

 

Ben Elfen

 

Bare sånn at du vet det så stod Lehmann i Inter kampen, ikke Almunia.. og jeg synes Almunia har stått usedvanlig godt i preseason, mye bedre enn det Lehmann har prestert når han har vært på banen!

 

Du har helt rett. Jeg mente PSG kampen. Beklager det.

 

 

 

Jeg har ikke sett alle preseason kampene, bare PSG kampen og dagens kamp med Almunia. I begge kampene slipper han inn målet i keeperhjørnet. Det holder ikke. Begge burde ha vært reddet. I tillegg hadde han en horribel klarering på et langskudd i PSG kampen hvor han bokser ballen fislete rett tilbake i farlig retursone. Slike ting som det er strengt forbudt for en keeper. I dag var kommunikasjonen mellom keeper og forsvar elendig hele kampen igjennom. Det resulterte blant annet i en corner som igjen resulterte i et mål.

 

Av det jeg har sett ham i preseason har han vært ganske dårlig .

 

BE

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 2 2007, 09:57 PM) 98881[/snapback]

Jeg ser at Magnus 87 skriver at Almunia er sjanseløs på målet. Jeg synes det er en keepertabbe. Ballen går i keeper hjørnet og det er der Almunia har sin svakhet. Lehmann hadde enkelt reddet dette målet. Dessuten fungerte kommunikasjonen med forsvaret alt for dårlig i dag. Der må også Almunia ta sin del av skylden.

Jeg har aldri vært noen fan av Almunia og håper inderlig aldri han blir en førstekeeper. Forrige kamp mot Inter slapp han også inn et mål som Lehmann garantert hadde reddet. Dårlig vinkel, keeper hjørnet.

 

Kampen i dag bar preg av at det var for mange som ikke har spilt så mye sammen tidligere. Kommunikasjonen var alt for dårlig. Forsvaret spilte mildt sagt elendig og ingen får godkjent. På midten var Walcott elendig (jeg har aldri sett han god). Den eneste som får godkjent av meg er Eduardo. Han jobber bra, virker motivert, scorer et fint mål, kommer til sjanser og legger opp til andre.

 

Ben Elfen

 

Bare sånn at du vet det så stod Lehmann i Inter kampen, ikke Almunia.. og jeg synes Almunia har stått usedvanlig godt i preseason, mye bedre enn det Lehmann har prestert når han har vært på banen!

Ut ifra det jeg så på den dårlige streamen, så stod det folk i veien for Almunia slik at han ikke fikk sett utgangen av skuddet. Men det kan så klart hende at jeg så feil, har ikke fått sett målet i reprise fra en annen vinkel. Uansett er lave skudd Almunias klare svakhet, noe han må skjerpe seg på. Hvis han hadde brukt beina bedre kunne han vel kanskje tatt dagens mål?

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 2 2007, 09:57 PM) 98881[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Jeg ser at Magnus 87 skriver at Almunia er sjanseløs på målet. Jeg synes det er en keepertabbe. Ballen går i keeper hjørnet og det er der Almunia har sin svakhet. Lehmann hadde enkelt reddet dette målet. Dessuten fungerte kommunikasjonen med forsvaret alt for dårlig i dag. Der må også Almunia ta sin del av skylden.

Jeg har aldri vært noen fan av Almunia og håper inderlig aldri han blir en førstekeeper. Forrige kamp mot Inter slapp han også inn et mål som Lehmann garantert hadde reddet. Dårlig vinkel, keeper hjørnet.

 

Kampen i dag bar preg av at det var for mange som ikke har spilt så mye sammen tidligere. Kommunikasjonen var alt for dårlig. Forsvaret spilte mildt sagt elendig og ingen får godkjent. På midten var Walcott elendig (jeg har aldri sett han god). Den eneste som får godkjent av meg er Eduardo. Han jobber bra, virker motivert, scorer et fint mål, kommer til sjanser og legger opp til andre.

 

Ben Elfen

 

Bare sånn at du vet det så stod Lehmann i Inter kampen, ikke Almunia.. og jeg synes Almunia har stått usedvanlig godt i preseason, mye bedre enn det Lehmann har prestert når han har vært på banen!

Ut ifra det jeg så på den dårlige streamen, så stod det folk i veien for Almunia slik at han ikke fikk sett utgangen av skuddet. Men det kan så klart hende at jeg så feil, har ikke fått sett målet i reprise fra en annen vinkel. Uansett er lave skudd Almunias klare svakhet, noe han må skjerpe seg på. Hvis han hadde brukt beina bedre kunne han vel kanskje tatt dagens mål?

Bare tull det dere sier! Ikke snakk om almunia og Lehman!

Lukasz Fabianski er Arsenal BESTE keeper!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra det jeg leser - så synes jeg alt virker ufattelig dårlig komponert...? Altså Toure på midtbanen? Clichy på ving? b-lag ellers? Som mange andre sier, det er en god start 11'er vi må komme igang å få samspilte, og heller pøse på med b-laget utover i 2.omgangene. La hvertfall første-11'ern få 45minutter sammen først, også heller rokkere og prøve ting. Bekymringsfult at det rokkeres og rotes så fælt. Får håpe det er en eller annen genial ting ved det som bare fotballgenier ser...

Huff ja, bekymringsfult at vi slår Lazio, Inter og PSG...........

Link to comment
Share on other sites

synes gutta klarte seg bra idag,var tross alt et veldig ungt lag som spilte .

Føler fortsatt at vi mangler en ving som er i stand til å terrorisere backene,men tviler på at det blir noe kjøp.

Må ærlig innrømme at jeg misunner united som har ronaldo i sine rekker,med en spiller av hans kaliber så hadde vi blitt sinnsykt farlig i år.

Walcott får sikkert en bra sesong,men tror nok han trenger 1 år ellr 2 før han virkelig viser hva som bor i han.

Jeg er nu uansett villig til å gi detta laget etpar sesonger på å vinne ligaen,forventer ikke at di gjør det i år og blir heller ikke skuffet sålenge vi klarer å få kvallik til championsleague.

Tror vi har noe stort på gang,men det gjelder å være tålmodig ;)

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på laget som stilte syns jeg resultatet var bra. De viser glimtvis hva vi kan forvente oss, men alt i alt er tempoet svakt og bevegelsene dårlige.

Noen som var positive: -Song, sett over to omganger banens beste. Veldig god duellspiller og i går også med fine løp og pass. Tror han kommer til å vokse ytterligere denne sesongen.

-Fabregas var helt på det jevne. Man forventer dog mye av gutten.

-da Silva løp mye og skaffet seg rom, desverre lite aktiv innen for 16.

-Senderos virker tryggere og spiller med mer selvtillit enn på lenge. Tempoet i pre-s kamper passer ham kanskje bedre? Veldig god til å plassere seg.

-Clichy imponerer igjen med løp og bevegelse. Umulig å komme forbi med veggspill eller en-mot-en. Han løper rett og slett opp alle forsøk. Gutten må være den mest lettbente spiller som jeg kan huske å ha sett i Arsenal.

-Flamini: Bidrar endel både med duellspill og løp. Virker å ha blitt en bedre passningsspiller.

 

De som ikke bidro like mye og tildels var svake:

-Walcott. Utolig svak bakover. Tok ikke ansvar i det hele tatt og Hoyte hadde til en hver tid to spillere mot seg. Fikk Hoyte til å virke malplassert og dårlig. Må ha vært utrolig tungt for ham i dag uten støtte fra Walcott. Kunne heller ikke bidra offensivt i redsel for å blottlegge hele hø siden. Walcott dagens suverent dårligste.

-Bendtner: Pent mål, forøvrig prøver han seg med en hel masse rare ting som han ikke mestrer. Roter bort alle gjennomspill og forsøk på veggspill.

-Traore: hovrfor ikke omskolere ham til ving? Han er jo tilnærmet blottet for forsvarsegenskaper, men har enorme kvaliteter fremover.

-Eboue: veldig svakt innhopp. Frigjorde dog Hoyte noe slik at sistnevnte turte å passere midten ved et par anledninger.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra det jeg leser - så synes jeg alt virker ufattelig dårlig komponert...? Altså Toure på midtbanen? Clichy på ving? b-lag ellers? Som mange andre sier, det er en god start 11'er vi må komme igang å få samspilte, og heller pøse på med b-laget utover i 2.omgangene. La hvertfall første-11'ern få 45minutter sammen først, også heller rokkere og prøve ting. Bekymringsfult at det rokkeres og rotes så fælt. Får håpe det er en eller annen genial ting ved det som bare fotballgenier ser...

Huff ja, bekymringsfult at vi slår Lazio, Inter og PSG...........

 

Det at det laget her vinneer over Lazion, Inter og PSG - sier vel mere om deres matchform enn vår. Hvis du synes at det ikke er bekymringsfult at det som er anntatt start 11'er mot Fulham har fått _0_ spilletid sammen under pre-season - så er det din mening. Jeg mener at de burde hvertfall fått 45 minutter i går, og det samme i morgen, også får du mene hva du vil.

 

Jeg sier ingenting om at det er bekymringsfult at vi vinner over her - jeg sier at komponeringen av laget er bekymringsfult.

Link to comment
Share on other sites

bra resultater i de siste kampene. Vet ikke helt hvorfor, men har begynt og få trua på t vi kan utrettte noe stort og uventet i år med disse gutta.

 

Men over til noe heilt annet, synes ikke dere Almunia så littegranne skeiv\ homo ut med bleiket hår. En som sa det til meg igår og etter og ha sett bildene må jg si meg enig ;)

Kanskje det forstyrrer og utpsyker motstanderen? :D

Link to comment
Share on other sites

bra resultater i de siste kampene. Vet ikke helt hvorfor, men har begynt og få trua på t vi kan utrettte noe stort og uventet i år med disse gutta.

 

Men over til noe heilt annet, synes ikke dere Almunia så littegranne skeiv\ homo ut med bleiket hår. En som sa det til meg igår og etter og ha sett bildene må jg si meg enig ;)

Kanskje det forstyrrer og utpsyker motstanderen? :D

 

 

Det er ikke pga håret. Det er pga barten :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

På grunn av opptaket våget jeg ikke å være inne på forumet, i frykt for å få avslørt resultatet av en eller annen tulling. Her kommer min børs for kampen i går, samt noen refleksjoner.

 

Kampen bar preg av at vi ikke hadde de beste spillerne utpå banen. I tillegg til at enkelte spillere ikke spilte i sine beste posisjoner.

 

Laget skal likevel ha credit for å vinne mot Lazio. Det er en bra prestasjon å ha med seg til seriestart. Confidence er det noe som heter! Og det må vi ikke undervurdere, selv om vi alle hadde likt et mer aggressivt Arsenallag i går.

 

Forsvaret klarte seg greit i går. Almunia (6) er ok, men ikke så trygg som vi har sett ham før. Jeg er synes Senderos (6) var mer heldig enn god i denne kampen. Posisjoneringen hans forårsaket store sjanser for Lazio, og sammen med en rusten Djourou (5) ville dette gitt oss både et og to mål i sekken i møte med Fulham. Jeg er glad for at Toure og Gallas spiller mot Fulham.

 

Hoyte (5) og Traore (6) er reserver. Det fikk vi også bekreftet i denne kampen. Ingen av dem er trygge defensivt. Clichy (6) fungerer bare ikke som venstre midtbane. Han er venstreback og Sagna/Eboue og Clichy er selvskrevne som høyrebacker.

 

Fabregas (7) spiller ok, men jeg kunne tenke meg enda litt mer gjennombruddskraft i vår offensive midtbanespiller. Håper dette kommer, for i år må han putte flere mål. Jeg tror Diaby kan være en passende utfordrer til Fabregas (!).

 

Flamini (6) er en ok squad-player. Han fyller greit inn, men gjør ikke mer ut av seg. Syntes han var anonym i går. Det samme synes jeg om Walcott (6). Han presterer rett og slett ikke godt nok om dagen, og jeg tror Eboue og Hleb er de mest realistiske høyrekant-spillerne våre mot Fulham.

 

Song (6) hadde mye hår og spilte ok på midtbanen. Kreativ og deltakende, men spilte likevel noe vanskelig og kronglete. Hans bidrag førte ikke til så mye...

 

Rosicky (7) er tilbake på venstrekant, og gjør en grei figur. Han har ingen reelle utfordrere i sin posisjon, og det er ikke bra. Jeg håper Wenger henter inn en spiller til denne posisjonen før overgangsvinduet stenger ved månedsslutt.

 

Bendtner (7) overrasker med å putte mål, men bidrar ellers lite i angrepsspillet. Under kampen tenkte jeg likevel at han har kvaliteter som komplementerer bra med de andre angriperne våre. Han blir bra å sette innpå i kamper der vi stanger mot mål...

 

Eduardo (7) er en spillende angriper. I går deltok han i det oppbyggende spillet, og vandret fra side til side. Han fikk vist at han kan det å posisjonere seg. På den måten kommer han til sjanser, og i går kunne han lett ha skoret to-tre mål. Virker som posisjoneringen er hans sterkeste side. Skuddfoten har presisjon, men ikke så mye kraft. Blir en utfordrer for Adebayor.

 

For ingen kan ta Van Persies plass i angrepsrekka. Kom innpå sammen med Eboue mot slutten av kampen. Dette er spillere som skal spille fast utover. De er kvalitetsspillere! Og jeg liker mer og mer det jeg ser av Eboue på kanten. Der har vi en spiller med kreativitet, fart, kraft og målteft! En type jeg har savnet på høyrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Merkelig lag Wenger setter opp "rett" før serie start. Men det er pre-season og da prøver man seg frem litt. Rart å se den nye 3 drakten, men gutta kler den. Et forferdelig forsvar spill i kampen, ble nesten komisk til tider, de klarte ikke å holde linjen, markering osv. Knall takling av Senderos som redder arsenal men ellers en dårlig kamp av han. Han virker fortsatt som en spiller som ikke vet hva han bør gjøre. De andre forsvarspillerne imponerer heller ikke. Kjedelig første omgang men tar seg opp i andre omgang. Banens beste var uten tvil Eduardo, jobber hardt, god touch på ballen, vant vel alle hodeduellene i kampen(og han som er så liten, jøss, ikke tilfeldig at han slo Terry i lufta mot England kanskje?) Også skårer han sitt første mål for arsenal på hodet. Flink å spille ball i riktig rom og spiller Van Persie igjennom med en skarp passning som førte til stolpe skudd fra Hoyte like etterpå. Han imponerer veldig og ser ut som han kan bli virkelig stor. Tror virkelig Wenger har skutt gullfuglen her! Men han virket ikke akurat så fryktelig glad for skåringen sin..Kan være at det er pre-season forran rimelig tomme tribuner. Van Persie kommer inn og gjør oss bedre og er nok veldig klar til sesong start. Flameni gjør en god figur, mens Fabregas og Walcott får fint lite til. Bendtner skårer et fint mål, og er veldig fan av at han så og si alltid er å finne inne i boksen når arsenal angriper noe vi har manglet i mange år. Men han er fortsatt rusten og pasnings spillet er ikke mye å skryte av. Uansett en viktig brikke i laget. Det som slår meg litt nå etter å ha kommet meg litt over salget av Henry og rett og slett at det laget vi har hatt det siste året er at det virker mer som et lag nå.. Jeg har stor tro på dette laget selv om jeg mener vi er litt tynn i stallen. Etter å ha sett Eduardo og Sagna, tror jeg vi har fått mye av det vi har manglet og det er godt mulig gamlingen borte i manchester har rett i at vi er nå sterkere uten Henry.. For dere som klager, så ta en titt på resultatene den siste tiden! Ett skuffende tap men ellers gode seiere! Vi slår lag som PSG, Inter og nå Lazio. Meget imponert og man må som sagt huske at det er pre-season! Spillerne spiller mer forsiktig, mindre tid på banen, mindre engasjemang Dette er det som er meningen, de skal bare komme i gang igjen, ikke full guffe som når PL starter opp igjen. Så jeg er meget imponert over pre-season så langt og meget spent på seriestart.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra det jeg leser - så synes jeg alt virker ufattelig dårlig komponert...? Altså Toure på midtbanen? Clichy på ving? b-lag ellers? Som mange andre sier, det er en god start 11'er vi må komme igang å få samspilte, og heller pøse på med b-laget utover i 2.omgangene. La hvertfall første-11'ern få 45minutter sammen først, også heller rokkere og prøve ting. Bekymringsfult at det rokkeres og rotes så fælt. Får håpe det er en eller annen genial ting ved det som bare fotballgenier ser...

Huff ja, bekymringsfult at vi slår Lazio, Inter og PSG...........

 

Det at det laget her vinneer over Lazion, Inter og PSG - sier vel mere om deres matchform enn vår. Hvis du synes at det ikke er bekymringsfult at det som er anntatt start 11'er mot Fulham har fått _0_ spilletid sammen under pre-season - så er det din mening. Jeg mener at de burde hvertfall fått 45 minutter i går, og det samme i morgen, også får du mene hva du vil.

 

Jeg sier ingenting om at det er bekymringsfult at vi vinner over her - jeg sier at komponeringen av laget er bekymringsfult.

Er det virkelig sånn du ser på det når Arsenal vinner? At lagene må ha dårlig matchform for å slå Arsenal? Altså jegvet ikke noe om formen til Lazio, men angående Inter, så slo de United foran et nesten fullsatt Old Trafford her om dagen. Da det gjelder PSG, så hadde de en god kamp mot oss og rundspilte Valencia dagen etter.... og vant 3-0.... Vi har slått veldig gode lag med litt skiftende startoppstillinger... Hva så? Hadde du følt deg bedre om vi hadde grisebanka Beerspielen Griesehoppen 8-0 med fullt lag? Eller Unga Rangamadula FC 5-0 med fullt lag? Faen altså, det er greit å være negativ, men å ikke skjønne hva Wenger driver med da vi slår 3 europeiske toppklubber på rad, det blir altfor dumt. At han stilte med b-lag mot Lazio var vel mer for å hvile enkelte spillere, til kampen mot Ajax. Trur nok Wenger vet hva han gjør mye bedre enn alle oss inne på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra det jeg leser - så synes jeg alt virker ufattelig dårlig komponert...? Altså Toure på midtbanen? Clichy på ving? b-lag ellers? Som mange andre sier, det er en god start 11'er vi må komme igang å få samspilte, og heller pøse på med b-laget utover i 2.omgangene. La hvertfall første-11'ern få 45minutter sammen først, også heller rokkere og prøve ting. Bekymringsfult at det rokkeres og rotes så fælt. Får håpe det er en eller annen genial ting ved det som bare fotballgenier ser...

Huff ja, bekymringsfult at vi slår Lazio, Inter og PSG...........

 

Det at det laget her vinneer over Lazion, Inter og PSG - sier vel mere om deres matchform enn vår. Hvis du synes at det ikke er bekymringsfult at det som er anntatt start 11'er mot Fulham har fått _0_ spilletid sammen under pre-season - så er det din mening. Jeg mener at de burde hvertfall fått 45 minutter i går, og det samme i morgen, også får du mene hva du vil.

 

Jeg sier ingenting om at det er bekymringsfult at vi vinner over her - jeg sier at komponeringen av laget er bekymringsfult.

Er det virkelig sånn du ser på det når Arsenal vinner? At lagene må ha dårlig matchform for å slå Arsenal? Altså jegvet ikke noe om formen til Lazio, men angående Inter, så slo de United foran et nesten fullsatt Old Trafford her om dagen. Da det gjelder PSG, så hadde de en god kamp mot oss og rundspilte Valencia dagen etter.... og vant 3-0.... Vi har slått veldig gode lag med litt skiftende startoppstillinger... Hva så? Hadde du følt deg bedre om vi hadde grisebanka Beerspielen Griesehoppen 8-0 med fullt lag? Eller Unga Rangamadula FC 5-0 med fullt lag? Faen altså, det er greit å være negativ, men å ikke skjønne hva Wenger driver med da vi slår 3 europeiske toppklubber på rad, det blir altfor dumt. At han stilte med b-lag mot Lazio var vel mer for å hvile enkelte spillere, til kampen mot Ajax. Trur nok Wenger vet hva han gjør mye bedre enn alle oss inne på forumet.

 

Nå har jeg ikke kritisert hvordan vi spilte eller hvilken formasjon vi spilte i når vi spilte kampene våre i østerrike. Jeg har heller ikke kritisert kampen mot PSG eller Inter. Jeg regnet med at de kampene ble variable med tanke på hvem som spilte hvor, og hvordan vi spilte. Og det gjorde de meget bra. Alle fikk prøve seg, alle fikk vist seg frem - og det er helt riktig. Det jeg derimot sier er at jeg hadde håpet Wenger ville samkjøre de 11 som kommer til å starte i disse to siste pre-season kampene. Hvilke det blir vet ingen av oss - men tanken med Lehmann, Sagna, Toure, Gallas, Clichy, Eboue, Gilberto, Fabregas, Rosicky, Adebayor og Van Persie er vel ganske sannsynlig. Nå ville dette ikke latt seg gjøre med tanke på enkelte skader og feriefravær - Men ett tilnærmet likt lag kunne vi stilt med. Og i hvertfall brukt spillerne på sine vante posisjoner.

 

Tror du Clichy hadde hadde godt av å spille venstre-ving? Eller hadde han hatt best av å få enda en kamp på venster-back?

 

Tror du Toure hadde hatt godt av å spille Centre-back istedefor midtbane?

 

Det er 2 eksempler på spillere som burde få kamptrening i sine egne posisjoner.

 

Jeg sier ikke at Wenger ikke vet hva han gjør - for det gjør han så absolutt, mye bedre enn noen andre. Han den beste manageren i verden, og det har han bevist flere ganger.

 

Ja jeg er negativ av og til... det er alle sammen. Fordi vi alle har forskjellige meninger - og all fornuft sier at i de siste 2-3 kampene ( avhenger av antallet kamper man har ) i pre-season, så burde den eventuelle første-11'ern få spille sammen i 45minutter, både for å bli samspilt - samt for å se hva laget utretter - og for å da kunne gjøre enkelte mindre forandringer før seriestart.

 

 

Men det er min mening - den håper jeg du respekterer, på samme måte som jeg respekterer dine meninger.

Link to comment
Share on other sites

Tror du Clichy hadde hadde godt av å spille venstre-ving? Eller hadde han hatt best av å få enda en kamp på venster-back?

 

Tror du Toure hadde hatt godt av å spille Centre-back istedefor midtbane?

 

Det er 2 eksempler på spillere som burde få kamptrening i sine egne posisjoner.

 

Jeg sier ikke at Wenger ikke vet hva han gjør - for det gjør han så absolutt, mye bedre enn noen andre. Han den beste manageren i verden, og det har han bevist flere ganger.

 

Ja jeg er negativ av og til... det er alle sammen. Fordi vi alle har forskjellige meninger - og all fornuft sier at i de siste 2-3 kampene ( avhenger av antallet kamper man har ) i pre-season, så burde den eventuelle første-11'ern få spille sammen i 45minutter, både for å bli samspilt - samt for å se hva laget utretter - og for å da kunne gjøre enkelte mindre forandringer før seriestart.

 

 

Men det er min mening - den håper jeg du respekterer, på samme måte som jeg respekterer dine meninger.

Såklart respekterer jeg det, jeg blir bare så utrolig oppgitt.. Ingenting er bra nok liksom.

 

Clichy: At han spilte venstre kant kan vel rett og slett forklares med flere ulike grunner;

-Skader

-Manglende venstrebente kantspillere

-Wenger vil gi Traore spilletid på backen for at han skal gro bedre inn i posisjonen rent defensivt.

-Wenger vil at Clichy skal bli en bedre offensiv spiller, han har god fart fremover og entusiasme, men han har ikke det overblikket Cole hadde på sitt beste. Ved å spille litt kant, som egentlig ikke er så forskjellig fra back i Arsenal, får han vært med i angrep hele tiden og blir bedre offensivt.

 

Toure spilte bare midtbane i under en omgang mot Lazio. Ellers har han vel spilt stopper i absolutt alle de andre treningskampene, så det er ikke så mye å grine for. FJ og Senderos trenger litt kamptrening de også.

 

Altså. Dette med samspilthet og faste startellvere er egentlig ikke helt Wengers greie, han liker å rotere og det funker fint. Skulle man spilt med samme laget hele tiden, hadde de andre ikke fått noe som helst matchtrening og om vi da hadde fått skader, etc, hadde vi hatt back-upsene i dårligere matchform enn ellers. Arsenal er samspilt nok og det er ingenting å bekymre seg over. Om det handler om usikkerhet i stallen på om man er i startellveren eller ikke, da il jeg ikke si det er noe å bekymre seg over heller. For er man sikker på å få starte hele tiden, kan dette ha en negativ side ved spillet ditt. Litt sånn "jeg spiller uansett hvor mye innsats jeg legger inn" - tanke og det vil jeg ikke ha noe av. Det er bare bra at det er god konurranse.

Link to comment
Share on other sites

Tror du Clichy hadde hadde godt av å spille venstre-ving? Eller hadde han hatt best av å få enda en kamp på venster-back?

 

Tror du Toure hadde hatt godt av å spille Centre-back istedefor midtbane?

 

Det er 2 eksempler på spillere som burde få kamptrening i sine egne posisjoner.

 

Jeg sier ikke at Wenger ikke vet hva han gjør - for det gjør han så absolutt, mye bedre enn noen andre. Han den beste manageren i verden, og det har han bevist flere ganger.

 

Ja jeg er negativ av og til... det er alle sammen. Fordi vi alle har forskjellige meninger - og all fornuft sier at i de siste 2-3 kampene ( avhenger av antallet kamper man har ) i pre-season, så burde den eventuelle første-11'ern få spille sammen i 45minutter, både for å bli samspilt - samt for å se hva laget utretter - og for å da kunne gjøre enkelte mindre forandringer før seriestart.

 

 

Men det er min mening - den håper jeg du respekterer, på samme måte som jeg respekterer dine meninger.

Såklart respekterer jeg det, jeg blir bare så utrolig oppgitt.. Ingenting er bra nok liksom.

 

Clichy: At han spilte venstre kant kan vel rett og slett forklares med flere ulike grunner;

-Skader

-Manglende venstrebente kantspillere

-Wenger vil gi Traore spilletid på backen for at han skal gro bedre inn i posisjonen rent defensivt.

-Wenger vil at Clichy skal bli en bedre offensiv spiller, han har god fart fremover og entusiasme, men han har ikke det overblikket Cole hadde på sitt beste. Ved å spille litt kant, som egentlig ikke er så forskjellig fra back i Arsenal, får han vært med i angrep hele tiden og blir bedre offensivt.

 

Toure spilte bare midtbane i under en omgang mot Lazio. Ellers har han vel spilt stopper i absolutt alle de andre treningskampene, så det er ikke så mye å grine for. FJ og Senderos trenger litt kamptrening de også.

 

Altså. Dette med samspilthet og faste startellvere er egentlig ikke helt Wengers greie, han liker å rotere og det funker fint. Skulle man spilt med samme laget hele tiden, hadde de andre ikke fått noe som helst matchtrening og om vi da hadde fått skader, etc, hadde vi hatt back-upsene i dårligere matchform enn ellers. Arsenal er samspilt nok og det er ingenting å bekymre seg over. Om det handler om usikkerhet i stallen på om man er i startellveren eller ikke, da il jeg ikke si det er noe å bekymre seg over heller. For er man sikker på å få starte hele tiden, kan dette ha en negativ side ved spillet ditt. Litt sånn "jeg spiller uansett hvor mye innsats jeg legger inn" - tanke og det vil jeg ikke ha noe av. Det er bare bra at det er god konurranse.

 

 

Ja poengene dine er gode, og det er selvsagt mange grunner til at det kan bli spilt slik som det ble. Og er enig i at ingen skal ha klikkekort-følelsen i dette laget, for det er det ett fåtall som har.

 

Ellers så synes jeg selvsagt at de 3 seirene har vist at laget virkelig fungerer, og at det bor utrrolig mye bra der. Jeg er nok bare gammeldags og vil ha en gruppe med stabile spillere i en første-11'er, og så langt det lar seg gjøre bruke disse i slutten av preseason på sine vante posisjoner. Skal vel dog sies at det ikke var mange minutter med "feilposisjonering" på de viktigste spillerne. Som jeg sa før i tråden så fikk jeg ikke sett kampen, og baserte mye av det jeg sa på hva andre skrev.

 

Uansett så blir det spennende å se idag, hvordan det blir da. Tror kanskje vi får se ett mer "stjernepreget" lag fra start. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...