Jump to content

2007.07.29 Inter Milan H


Eboue

Recommended Posts

Målene er på linken til imers :D

 

selvfølgelig, så meg ikke ordentlig om :D

 

EDIT: for en fantastisk moral det er i dette unge laget, det viser vi gang på gang.

Det er ikke annet å si en "pure class" om målet til RvP. Laget imponerer med å komme til så mange sjanser, og håper vi klarer å skape og score på like mange når sesongen kommer.

 

Inter er for meg verdens nest beste lag (bak Arsenal selvfølgelig ;)) og det er stort å slå de selv i en treningskamp, men det gir laget selvtillit foran sesongen, og jeg håper vi klarer å fortsette på denne måten!

 

Det skal da sies at inter ikke stilte med sitt beste lag, Vieira, Ibrahimovic, Stankovic og Cambiasso er jo ute, det svekker jo laget i stor grad!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Det er vel på tide med en skikkelig oppsummering her. Vi spilte fantastisk fotball i dag, noe jeg håper vi fortsetter med videre i sesongen.

 

Lehmann: Hadde lite og ingenting å gjøre i dag, bortsett fra ved målet. Men der var han sjanseløs, så han skal ikke trenge å ta den på sin kappe.

 

Sagna: Spilte meget godt! Han har vist til nå at han er klart bedre enn Hoyte, så om Eboue blir brukt på kanten [noe jeg absolutt er for] så vil han være den nye høyrebacken. Han virker veldig trygg defensivt, rask og sterk. Offensivt henger han også godt med, med gode løp og gode innlegg. Positiv kamp fra vår nye franskmann.

 

Toure: Viste ikke så mye igjen i første omgang, siden han hadde lite å gjøre, men kom mer med i andre. Han ble mer med fremover, og var trygg defensivt. Hadde et par gode løp, samt en stor sjanse til å gjøre 2-1 før RvP gjorde det.

 

Gallas: Står ansvarlig for målet, der han lar motstander gå alt for lett opp og knuse ham i duellen. Trodde Gallas var sterkere enn som så. Foruten den glippen der, gjorde han en prikkfri og god kamp. Var litt med offensivt, og var veldig sikker bakover. Dette var nok en av hans beste kamper i Arsenaltrøya.

 

Hoyte: Gjorde en god kamp. Bedre enn jeg har sett ham før i år, og kanskje også i fjor. Var frisk fremover, hadde en del innlegg, og deltok en del i banespillet. Positivt av Justin.

 

Traore: Fikk ikke mye tid til å overbevise, men gjorde det han skulle. Virket kanskje litt ustø bakover, men fremover er han svært god. Har god teknikk, ekstrem fart og god pasningsfot. Dette går bare ene veien.. og det er oppover. Vi har nok snart to av verdens beste venstrebacker.

 

Eboue [bB]: Gjorde en meeget solid kamp! Var helt sinnsyk med raidene sine, samt han viste godt overblikk og god pasningsfot da han gang på gang spilte gjennom Sagna. Må dog skjerpe filmingen sin, men bortsett fra den var han enorm.

 

Fabregas: Var på grensa til litt skuffende, men han virker bare litt preget av lite kamptrening. Men han fikk vist god pasningsfot, godt overblikk og god teknikk. Men han var ikke helt sitt gamle jeg, med agressivitet og overlegenhet på midten. Men absolutt godkjent.

 

Denilson: Fikk for lite spilletid. Men vant noen dueller, og virket frisk.

 

Flamini: Bedre enn på lenge, i dag. Virket våknere og friskere enn vanlig, og var mer offensiv. Hadde en stor sjanse som fort kunne resultert i 1-0 ledelse ganske tidlig i kampen. Var mye med i banespillet, og viste ganske godt igjen. Positivt også av denne franskmannen!

 

Gibbs: Gjorde en svært god kamp! Han overrasket ihvertfall meg veldig, ved å gå fryktløst til verks mot Inter's stjerner. Han viste svært god ballkontroll, god pasningsfot og bra hurtighet og akslerasjon. En spiller for fremtiden. Gleder meg til å følge ham i Liga Cupen i år.

 

Hleb: Gjorde en meget god figur som bindeledd mellom spiss og midtbane. Viste nok en gang eksepsjonell teknikk og pasningsfot. Slo ofte gjennom spillere, og dro stadig av motstandere ved hjelp av hans gode ballkontroll og teknikk. Til nå har han gjort seg verdig til førstelagsspill til sesongen begynner, men om det blir i midten, som hengende spiss, venstre eller høyre, vet ikke jeg. Men han har ihvertfall gjort store steg fra forrige sesong, da det var "selg, selg, selg" fra så og si hele forumet [ikke meg selv, det skal sies].

 

Bendtner: Fikk liten spilletid, men han fikk allikevel vist litt med de få touchene han fikk. Det han viste var ikke så bra, egentlig. Et par dårlige toucher, og litt nervøsitet var det jeg fikk ut av hans elleve minutter på banen. Håper ikke det var en pekepinn på hvordan hans sesong kommer til å bli.

 

van Persie: Var stor! Viste seg fra sin beste side i dag, med svært god teknikk, syk ballkontroll og skuddfot og god pasningsfot. Hadde mange store sjanser, deriblandt to på frispark som begge fort kunne gått inn. Ble også matchvinner med et sinnsykt mål, etter en helt konge dragning! Har sett ham ta den før på landslaget, men ikke i Arsenal. Da ble det dog ikke mål, noe det ble i dag, og det attpåtil med høyrefoten. Meget bra. Han var også stor i banespillet der han var mye involvert, og spilte godt.

 

Alt i alt en meget god kamp, som jeg kommer til å huske lenge. Vi hadde mange svært gode angrep og sjanser, og alle spillerne var løpsvillige og så friske ut. Dette lover veldig godt foran sesongen.

Link to comment
Share on other sites

En meget bra kamp fra hele laget! svært god jobb av alle gutta idag..

 

For dere som klager over at vi ikke har kantspillere. Det samarbeidet Sagna og Eboue hadde på høyresiden idag blir ikke bedre uansett hva slags kantspiller vi måtte hente inn! Gleder meg til sesongstart! :D

 

Jeg er en av di som klager over kantspillere,og en god kant hadde puttet minst en av sjangsene til eboue idag,han er langt fra en naturlig målgjører.

Dessuten så fikk di enormt med rom pågrunn av diamant formasjonen som inter brukte,skulle bare mangle at man klarer å utnytte det.

Og jeg forventer av en god ving at han skal kunne samarbeide med backen sin i tillegg til å gjøre en del mål.

 

Kanskje eboue kommer til å forbedre den delen av spillet sitt,selv har jeg ikke så stor tru på det.

Irriterer meg mere av all den fimingen å sytingen som han driver med hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med deg Helmik - og må understreke det du sier om Eboue - han må virkelig skjerpe den sportslige delen sin. Makan til overspilling og klaging hele tida - hadde det ikke vært fordi han viser solide takter som ving så hadde jeg hatt lyst til å kaste hele fyren på dynga.

 

Ellers vil jeg også skryte av Gibbs - veldig frisk og spennende!

 

Men jeg er ikke enig i BB! Jeg synes Hleb var større idag! Stor tilstedeværelse. ( Og jeg som deg var ikke av "selg selg selg" typen om Hleb ) - som kommer til å bli enda større enn noen av oss har tippet!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel på tide med en skikkelig oppsummering her. Vi spilte fantastisk fotball i dag, noe jeg håper vi fortsetter med videre i sesongen.

 

 

van Persie: Var stor! Viste seg fra sin beste side i dag, med svært god teknikk, syk ballkontroll og skuddfot og god pasningsfot. Hadde mange store sjanser, deriblandt to på frispark som begge fort kunne gått inn. Ble også matchvinner med et sinnsykt mål, etter en helt konge dragning! Har sett ham ta den før på landslaget, men ikke i Arsenal. Da ble det dog ikke mål, noe det ble i dag, og det attpåtil med høyrefoten. Meget bra. Han var også stor i banespillet der han var mye involvert, og spilte godt.

 

 

Han har tatt den mot Chelsea;)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel på tide med en skikkelig oppsummering her. Vi spilte fantastisk fotball i dag, noe jeg håper vi fortsetter med videre i sesongen.

 

 

van Persie: Var stor! Viste seg fra sin beste side i dag, med svært god teknikk, syk ballkontroll og skuddfot og god pasningsfot. Hadde mange store sjanser, deriblandt to på frispark som begge fort kunne gått inn. Ble også matchvinner med et sinnsykt mål, etter en helt konge dragning! Har sett ham ta den før på landslaget, men ikke i Arsenal. Da ble det dog ikke mål, noe det ble i dag, og det attpåtil med høyrefoten. Meget bra. Han var også stor i banespillet der han var mye involvert, og spilte godt.

 

 

Han har tatt den mot Chelsea;)

 

hehe... Det har ikke jeg fått med meg. Ihvertfall ikke inne i 16-meteren, og slik at det blir målsjanse ut av det.:D

 

Men det er sikkert bare hukommelsen min som svikter.^^

Link to comment
Share on other sites

Det er vel på tide med en skikkelig oppsummering her. Vi spilte fantastisk fotball i dag, noe jeg håper vi fortsetter med videre i sesongen.

 

 

van Persie: Var stor! Viste seg fra sin beste side i dag, med svært god teknikk, syk ballkontroll og skuddfot og god pasningsfot. Hadde mange store sjanser, deriblandt to på frispark som begge fort kunne gått inn. Ble også matchvinner med et sinnsykt mål, etter en helt konge dragning! Har sett ham ta den før på landslaget, men ikke i Arsenal. Da ble det dog ikke mål, noe det ble i dag, og det attpåtil med høyrefoten. Meget bra. Han var også stor i banespillet der han var mye involvert, og spilte godt.

 

 

Han har tatt den mot Chelsea;)

Vet ikke on han tok den mot Chelski, men det som er hundre % sikkert er at han tok den finta mot Zagreb (I Arsenal-drakt, og det ble målsjanse). Se den selv her: http://youtube.com/watch?v=eyYAT1waW1c

 

Er fortsatt usikker på om han tok den mot chelski. Tror egentlig ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel på tide med en skikkelig oppsummering her. Vi spilte fantastisk fotball i dag, noe jeg håper vi fortsetter med videre i sesongen.

 

 

van Persie: Var stor! Viste seg fra sin beste side i dag, med svært god teknikk, syk ballkontroll og skuddfot og god pasningsfot. Hadde mange store sjanser, deriblandt to på frispark som begge fort kunne gått inn. Ble også matchvinner med et sinnsykt mål, etter en helt konge dragning! Har sett ham ta den før på landslaget, men ikke i Arsenal. Da ble det dog ikke mål, noe det ble i dag, og det attpåtil med høyrefoten. Meget bra. Han var også stor i banespillet der han var mye involvert, og spilte godt.

 

 

Han har tatt den mot Chelsea;)

Vet ikke on han tok den mot Chelski, men det som er hundre % sikkert er at han tok den finta mot Zagreb (I Arsenal-drakt, og det ble målsjanse). Se den selv her: http://youtube.com/watch?v=eyYAT1waW1c

 

Er fortsatt usikker på om han tok den mot chelski. Tror egentlig ikke det.

 

Aha.. takk Imers. Det var den jeg mente. Altså den jeg mente når jeg sa at han hadde tatt den på landslaget. Jeg blandet litt.

 

Men jeg var ikke helt på bærtur når jeg sa at han hadde gjort det på landslaget, for han har det også!:D

Sjekk rundt det 50'ende sekundet!

Link to comment
Share on other sites

Herlichhh :P

 

Utrolig mye positivt spill. Hele laget må få god skryt etter dette, men spillere som Hleb,Gibbs. Glichy og Eboue fortjener kanskje litt ekstra.

 

RVP hadde et herlig mål i dag :D

Godt gjort å gi skryt til en spiller som ikke var på banen idag ;) Clichy med C satt på benken. Hoyte spilte på v.back idag før han ble byttet ut Traore

Ja eg skreiv feil der, eg blandet to spillere. Skrytet skulle self gå til Hoyte, og poenget mitt var at både høyre og venstre siden spilte utrolig bra i dag :D

Link to comment
Share on other sites

Det er vel på tide med en skikkelig oppsummering her. Vi spilte fantastisk fotball i dag, noe jeg håper vi fortsetter med videre i sesongen.

 

 

van Persie: Var stor! Viste seg fra sin beste side i dag, med svært god teknikk, syk ballkontroll og skuddfot og god pasningsfot. Hadde mange store sjanser, deriblandt to på frispark som begge fort kunne gått inn. Ble også matchvinner med et sinnsykt mål, etter en helt konge dragning! Har sett ham ta den før på landslaget, men ikke i Arsenal. Da ble det dog ikke mål, noe det ble i dag, og det attpåtil med høyrefoten. Meget bra. Han var også stor i banespillet der han var mye involvert, og spilte godt.

 

 

Han har tatt den mot Chelsea;)

Vet ikke on han tok den mot Chelski, men det som er hundre % sikkert er at han tok den finta mot Zagreb (I Arsenal-drakt, og det ble målsjanse). Se den selv her: http://youtube.com/watch?v=eyYAT1waW1c

 

Er fortsatt usikker på om han tok den mot chelski. Tror egentlig ikke det.

 

Jeg og trodde han tok den mot Chelsea.. mot Terry :D men så highlights fra Arsenal mot Dinamo Zagreb her for ikke så lenge siden og da var det nummer 6 på Zagreb han tok den mot og skjøt direkte etterpå.. har forsåvidt sett alle highlightsa fra kampene i fjor og da tok ikke RvP den finta på Chelsea. Men han kan ha gjort det en av sesongene før da selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Hilser fra london! Elendig tastatur saa dere faar beklage!

 

Herlig stemning under Arsenalkampene, og spesielt i dag. bolgen ble dratt 14000232304 ganger og det var som vanlig underholdende!

 

+ til Senderos, Hleb, Flamini, Gallas, RvP, Cesc, Hoyte, Gibbs, Eboue og Traore!

 

Kommer med et fyldigere reiserefereat da jg kommer hjem til et tastatur om ikke er laget av staal!

Link to comment
Share on other sites

HÆHÆH. Det er så morsomt. Historien gjentar seg som så mange ganger i PL i fjor. Vi har sjangse på sjangse, og det andre laget ligger med lavt press. Motstander scorer og vinner kampen. Litt tid igjen er det, men hva hjelper det med "stang-ut-dag" som vanlig?

 

Jada. "Evig pessimist" som vanlig? Give me strenght.......

 

 

Arsenal skaper sjanse på sjanse og havner bakpå etter et fillemål..

Ny sesong, samme historien..

 

Og der var en til, ja.......

 

Jo da, Chaz, det er mange pessimister, men de har jo naturligvis et poeng. Dette har jo på sett og vis vært melodien i hele Wengers regjeringsperiode; det scores for lite på sjansene, og resultatene reflekterer ikke det spillemessige overtaket. Arsenal vinner kun knepent selv når motstanderen burde vært død og begravet for lenge siden. Men kanskje seieren over Inter tross alt varsler om bedre tider? For på tross av å ha blitt liggende under etter å ha hatt et klart spillemessig overtak og sløst bort mange sjanser, kom laget tilbake og vant, slik vi ble bortskjemt med i de gode årgangene, og i motsetning til det vi har opplevd de siste par sesongene. Og selv om det fortsatt er mye å rette på, og Arsenal må bli mer effektive, så er det bra nok for meg bare Arsenal vinner (selv om det er frustrerende at de ikke greier å drepe kamper de så til de grader dominerer)...! :D

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp av gutta, ble skikkelig stolt når jeg så resultatet! ;)

 

Slik ser tabellen ut:

Team P W D L F A Pts Bonus Pts Total Pts

Arsenal 2 2 0 0 4 2 6 4 10

PSG 2 1 0 1 4 2 3 4 7

Valencia 2 1 0 1 2 3 3 2 5

Inter Milan 2 0 0 2 1 4 0 1 1

 

Er vi ferdig med Emirates cup? :)

 

Edit: Ja, selvfølgelig!

report_intermilan29072007.jpg

Link to comment
Share on other sites

HÆHÆH. Det er så morsomt. Historien gjentar seg som så mange ganger i PL i fjor. Vi har sjangse på sjangse, og det andre laget ligger med lavt press. Motstander scorer og vinner kampen. Litt tid igjen er det, men hva hjelper det med "stang-ut-dag" som vanlig?

Jada. "Evig pessimist" som vanlig? Give me strenght.......

 

Men det var vel ikke så rart var det? Jeg er nok optimist til vanlig, men etter sist sesong har jeg vel god grunn for å tvile litt. Uansett blir det som man ser det :)

 

Edit: av en eller annen merkelig grunn skjedde det noe galt der.

Link to comment
Share on other sites

Bare se på arsenal.com så får du draktnr.

 

Har sjekket litt rundt på VG, Dagbladet og Tv2 text tv. Det er enda ikke kommet noen nyheter om at arsenal har slått PSG og Inter og dermed vunnet cupen. Derimot kan man finne at Manu eller LFC har slått et jalla lag som ingen har hørt om. Jeg syns de gjør en utrolig dårlig jobb med å få fram gode nyheter, men er det noe negativt, og det kan gjerne være løgner, da kan du være sikker på at de er raskt ute og trykker det.

 

 

Håper kommende sesong kan få folk til å få opp øynene for laget, som spiller så utrolig underholdende fotball. Kjenner mange som har avskrevet AFC fordi Henry ikke er med lengre. Disse kommere til å få seg en stor overraskelse.

 

Tror laget allerede har potensiale til å gå en hel sesong "unbeaten".

Link to comment
Share on other sites

Bare se på arsenal.com så får du draktnr.

 

Har sjekket litt rundt på VG, Dagbladet og Tv2 text tv. Det er enda ikke kommet noen nyheter om at arsenal har slått PSG og Inter og dermed vunnet cupen. Derimot kan man finne at Manu eller LFC har slått et jalla lag som ingen har hørt om. Jeg syns de gjør en utrolig dårlig jobb med å få fram gode nyheter, men er det noe negativt, og det kan gjerne være løgner, da kan du være sikker på at de er raskt ute og trykker det.

 

 

Håper kommende sesong kan få folk til å få opp øynene for laget, som spiller så utrolig underholdende fotball. Kjenner mange som har avskrevet AFC fordi Henry ikke er med lengre. Disse kommere til å få seg en stor overraskelse.

 

Tror laget allerede har potensiale til å gå en hel sesong "unbeaten".

 

Ja, var nesten bare Nettavisen som hadde en kort artikkel om at "Arsenal imponerte igjen" i går kveld.

Vi alle vet jo norsk media stort sett bryr seg bare om LFC og Manure (Riise og Solskjær).

Skulle Nordtveit få et par kamper i vinter får blir det kanskje et par omtaler, men ikke noe stort.

 

Altså...omtrent alt er som før..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel på tide med en skikkelig oppsummering her. Vi spilte fantastisk fotball i dag, noe jeg håper vi fortsetter med videre i sesongen.

 

 

van Persie: Var stor! Viste seg fra sin beste side i dag, med svært god teknikk, syk ballkontroll og skuddfot og god pasningsfot. Hadde mange store sjanser, deriblandt to på frispark som begge fort kunne gått inn. Ble også matchvinner med et sinnsykt mål, etter en helt konge dragning! Har sett ham ta den før på landslaget, men ikke i Arsenal. Da ble det dog ikke mål, noe det ble i dag, og det attpåtil med høyrefoten. Meget bra. Han var også stor i banespillet der han var mye involvert, og spilte godt.

 

 

Han har tatt den mot Chelsea;)

Vet ikke on han tok den mot Chelski, men det som er hundre % sikkert er at han tok den finta mot Zagreb (I Arsenal-drakt, og det ble målsjanse). Se den selv her: http://youtube.com/watch?v=eyYAT1waW1c

 

Er fortsatt usikker på om han tok den mot chelski. Tror egentlig ikke det.

 

 

Sorry, min feil. Det var mot Zagreb. Når jeg så klippet var det bare selve dragninga i en lenger compilation, så jeg så bare den blå drakta å tenkte det var chelsea.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, var nesten bare Nettavisen som hadde en kort artikkel om at "Arsenal imponerte igjen" i går kveld.

Vi alle vet jo norsk media stort sett bryr seg bare om LFC og Manure (Riise og Solskjær).

Skulle Nordtveit få et par kamper i vinter får blir det kanskje et par omtaler, men ikke noe stort.

 

Altså...omtrent alt er som før..

 

Må ikke glemme Villa og Carew da ;)

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 31 2007, 02:30 PM) 98674[/snapback]

 

Ja, var nesten bare Nettavisen som hadde en kort artikkel om at "Arsenal imponerte igjen" i går kveld.

Vi alle vet jo norsk media stort sett bryr seg bare om LFC og Manure (Riise og Solskjær).

Skulle Nordtveit få et par kamper i vinter får blir det kanskje et par omtaler, men ikke noe stort.

 

Altså...omtrent alt er som før..

 

Må ikke glemme Villa og Carew da :D

...eller Blackburn og Gamsten ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...