Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

Bare meg som fikk med meg at tekstinga og lyden overhodet ikke henger sammen?

 

Herregud menneske, det er liksom morsomvideo i samme kategori som Hitlergreiene hvor man legger til en oversettelse som ikke har noe med det som blir sagt å gjøre. Ikke fortell meg at noen trode dette var autentisk?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Kaka rejects City move

Brazilian star Kaka has played down the prospect of joining Manchester City, saying he plans to stay at AC Milan.

 

Det er da enda godt at ikke alle går etter pengene her i verden. Fotballspillere tjener jo generelt godt nok i sine toppklubber, og ingen fortjener en ukelønn på 5,25 millioner.

Link to comment
Share on other sites

Kaka sier at han prefererer Arsenal, og et annet lag, blant de engelske, fremfor de andre.

En slik kommentar, om den er riktig, diskvalifiserer i mine øyne en overgang til MC.

Et lag setter overgangsrekord i monsterklassen, lønn sikkert i samme klasse, og så vil spilleren egentlig et annet sted. Hadde vel ikke akkurat vært et drømmeopplegg.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/...or-Arsenal.html

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Kaka går til City. Om han tjener mer enn nok eller mer enn mer enn nok vil være underordnet det å operere blandt kremen i de største turneringene. City er ikke Chelsea på ny. Chelsea hadde allerede et godt lag da økodopingen startet, det har ikke City. Det kommer til å gå år før City er reelle utfordrere til ligaseier, uansett hvor mye penger som pumpes inn. Sånn er det bare. Det skjønner Kaka også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Manchester City går inn i transfervinduet med overdrevet mye penger og lurer til seg gode pengegriske spillere. Barry har signert, men de vil ha mer: Dzeko, Eto'o, Lescott, Alonso, vår egen Kolo Toure og så videre og så videre. Hvor langt tror dere at dette kan gå? Kan de tvinge oss ut av "de 4 store"?

 

Er det på tide for de høyere herrer i internasjonal fotball og sette enkelte restriksjoner for pengebruk på overgangsmarkedet? Det er jo på randen av totalt galskap. City er jo ikke alene om å kaste millioner av pund rundt seg. Hvis kakà går til Real Madrid kan det sette igang et enormt pengebruk blant de økonomisk sterkeste klubbene. Jeg kan nevne navn som Ribery, Ronaldo, Agüero, Forlan, Eto'o, Adebayor, Robben og van der Vart.

Det sier seg selv at disse spillerene kommer til å koste ekstremt mye penger. Og da kan man jo igjen spørre seg om alle klubbene tåler denne kjøpsgallopen vi kanskje blir vitne til. Det er jo trange økonomiske tider og de engelske klubbene skylder tilsammen 1 milliard pund. Hvor skal det ende?

Link to comment
Share on other sites

Allerede etter at Chelsea ble overtatt av Roman så burde varsellysene hos toppene i Europeisk fotball begynt å lyse, men det virker ikke som om de tar det på alvor og innser hvordan ting kan bli.

 

Man City, Chelsea + andre klubber fremover kommer til å ødelegge for de som ønsker å drifte på den riktige måten. Nå blir det nesten slik at Arsenal som er en klubb som driftes slik den skal driftes snart må selge seg til en milliardær som kan pøse ut penger hvis vi skal klare å henge med i toppen, og det blir jo riv ruskende galt.

 

Det burde settes en grense på overgangssummer og lønninger, for at man skal kunne klare å stabilisere fotballen på et normalt nivå igjen. Tror ikke folk helt tenker over hvilke konsekvenser dette kan få. Flere og flere klubber blir oppkjøpt og det blir sikkert ikke mindre av det fremover, så da må jeg bare spørre. Hvordan skal det bli hvis PL skal bestå av 20 klubber med eiere som er milliardærer og pøser ut mengder med penger? Det vil fullstendig ødelegge den engelske fotballen, og jeg syns det er rart at man lar dette fortsette. FA syns vel bare dette er stas ettersom de sikkert håver inn penger ettersom PL bare blir mer og mer etterspurt rundt omkring på kloden, men jeg tror det tilslutt kommer til å si stopp, og da frykter jeg hva konsekvensene av det kan bli. Roman kommer til å forsvinne for Chelsea en dag, det samme blir det for de andre klubbene. Hva skal man da gjøre? Hvis man da har opparbeidet seg en grusom gjeld som man aldri vil klare å nedbetale igjen. Ser jo bare hvor mye Liverpool har pådratt seg i gjeld takket være eierne.

 

Man kan jo tenke seg til hvordan det var før finanskrisen slo til. Alle fikk jobber, de fleste hadde bra med penger, alt gikk strålende og det var ingen problemer før det plutselig smalt og hele verdensøkonomien raknet. Jeg frykter noe lignende kommer til å skje i fotballen. Mange klubber lever godt på de eierne de har i dag, men en dag smeller det, og da er det ikke mye igjen av de klubbene det gjelder.

 

Det bør gjøres grep, og det bør gjøres grep snarest syns jeg. Jeg er glad vi klarer å drifte og stå på egne bein, og det håper jeg virkelig kommer til å fortsette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

At Lescott nå har gått til City er vel ingen nyhet nå tror jeg, men at Arsenal har brukt 403 Millioner kroner på spillerkjøp i sommer er jo en latterlig påstand fra Dagbladet!!??! Det eneste stor kjøpt vi har gjort i sommer er vel bare Vermaelen til drøye £10 mill?!! Så hvor får Dagbladet til at vi har brukt nesten £30 mill mer?? ;)

Link to comment
Share on other sites

At Lescott nå har gått til City er vel ingen nyhet nå tror jeg, men at Arsenal har brukt 403 Millioner kroner på spillerkjøp i sommer er jo en latterlig påstand fra Dagbladet!!??! Det eneste stor kjøpt vi har gjort i sommer er vel bare Vermaelen til drøye £10 mill?!! Så hvor får Dagbladet til at vi har brukt nesten £30 mill mer?? ;)

 

Må vel ha lagt sammen for 2-3 sesonger eller noe? Uansett idiotisk av Dagbladet, og det viser atter en gang hvor useriøs den drittavisa er.

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 26 2009, 07:33 PM) 175193[/snapback]

At Lescott nå har gått til City er vel ingen nyhet nå tror jeg, men at Arsenal har brukt 403 Millioner kroner på spillerkjøp i sommer er jo en latterlig påstand fra Dagbladet!!??! Det eneste stor kjøpt vi har gjort i sommer er vel bare Vermaelen til drøye £10 mill?!! Så hvor får Dagbladet til at vi har brukt nesten £30 mill mer?? :D

 

Må vel ha lagt sammen for 2-3 sesonger eller noe? Uansett idiotisk av Dagbladet, og det viser atter en gang hvor useriøs den drittavisa er.

Må vel mene hvor mye me har solgt for i sommer? Det kan vel stemme med rundt 400 mill?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...