Jump to content

På tide med ett managerskifte???


Kim

Recommended Posts

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

 

Da håper jeg virkelig at det kommer noen dugende den dagen Wenger er ferdig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Hva med å score på noen av sjansene vi får? Det trengs egentlig ikke stort mer før vi er helt oppi der igjen.

 

Så enig, så enig!

 

I fjor hadde vi MINST 20 sjanser som burde vert mål !

 

Wenger får som oftast fram den beste angresfotball i PL , men når spissane ikkje klara og sette sjansane dei får, så er det klart at dei blir frustrerte og ikkje minst laget. Og dermed går det utover Laget og dumme ting kan skje lenger bakover. Sann som Senderos sine feil i fjor, Hleb som lagde frispark mot PSV osv. Det hadde ikkje gjort noke om vi hadde 2-3 mål, noke som vi ikkje hadde, men sjansane var der!

Så egentli er det avslutningstrening Arsenal treng.

 

Eg har også vert en av dei urolige supporterane, men eg har valgt å legge fjorårets sesong bak meg og heller tenke på PL pokalen vi får i Mai :D

 

Så NEI, vi treng ikkje ny manager. Det var mi meining.

Og eg har full respekt for at Kim og andre kanksje meinar at vi bør bytte Manager. Det er deiras meining.

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

 

Hvilken fotball foretrekker du; Wenger`s 100% all out attack, eller Rafa`s i perioder ultradefensive spillestil?

 

 

Enig med Chaz. Benitez hadde ikkje passa inn i Arsenal. Hans ultradeffensive spelestil ( som chaz sa ) passa ikkje våre tekniske spelarar.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si vi trenger managerskifte, men hva med å vurdere et formasjonsskifte istedet?

Wenger har tidligere nevnt at vi Reyes kunne kommet tilbake, og at han da kunne passet bra i 4-3-3. Nå sier jeg ikke at Reyes kommer tilbake, men er det derfor man hentet inn da Silva? Wenger sa at han egentlig var spiss, men kunne omskoleres uten store problemer. Kanskje da Silva ikke er erstatteren for Henry, men for Reyes. I likhet er han venstrebent, driblesterk, rask og har målteft.

 

Lehmann er nok sikker i mål. På høyreback finner man Hoyte/Eboue/(Sagna???) hvor jeg tror Eboue flyttes oppover ved et kjøp av Sagna. Midtstopperne blir som regel Kolo og Gallas med DJ og Senderos som er klare for å steppe inn. Venstrekanten kommer Clichy til å ta over for fullt og holder han seg nogenlunde skadefri, er han blant de beste i ligaen. Back-up er en bedre utviklet Traore som imponerte de fleste forrige sesong.

 

Med andre ord; Ikke mange overraskelser baki der. Man kan gå opp på midtbanen hvor man finner Gilberto i sin ankerrolle. Men vi kutter ut 4-4-2-"kantene" og kjører med 2 indreløpere i stedet.L En midtbanetreer. Hvor førstevalgene på indreløperplassene er Rosicky og Fabregas. Rosicky er nok best sentralt og slik kan han komme til flere skudd, enn han gjør ute på kanten. Da vi også har tre så sentrale midtbanespillere, slipper vi å kaste bort Diaby og Denilson ute på kantene. Det vil også bli mer spilletid på dem, da det er flere plasser å kjempe om sentralt. Kanskje også Ljungberg/Hleb hadde gjort sakene sine greit i en slik posisjon?

 

På topp har vi da altså en midtspiss og to offensive kantspillere rundt. Jeg vil tippe at RvP kommer til å blomstre på høyrekanten, slik han gjør på Nederland. Adebayor kunne gjort det greit som midtspiss i en slik formasjon også da han er hodesterk, generelt sterk, flink til å holde på ballen og avslutningene begynner å falle på plass. Også Bendtner kunne gjort det bra i en slik posisjon tror jeg. På venstrekant har man Dudu, som kanskje trenger litt tid til å tilpasse seg, men jo mer han spiller, jo fortere kan dette skje. Jeg har troen på han og er villig til å sette han inn fra start!

 

Mao, laget blir noe slikt;

 

-----------Lehmann--------------

Eboue - Kolo - Gallas - Clichy

------------Gilberto--------------

--------Fab-----Rosicky---------

RvP---------Ade---------Dudu

 

"Backups"

 

--------------Almunia------------------

Hoyte - Djourou - Senderos - Traore

-----------------Diaby-----------------

----------Denilson---Hleb-----------

Walcott-------Bendtner-----???**

 

**Rosicky, RvP, Hleb og Ljungberg kan vel brukes her da jeg regner med at vi ikke får skade på alle de 11 startende.

 

Med en slik formasjon er det kanskje ikke nødvendig med noen føle signeringer heller, bortsett fra en ny venstrekant?

 

Vi får vente å se, men jeg tror at Wenger KNOWS.

Veldig spennende formasjon. Det eneste jeg stiller spørsmål til er at det vil bli veldig smalt på midten. I praksis vil så klart Dudu og van Persie komme litt bakover og hjelpe til, men spørsmålet er om det vil funke optimalt på midten. Jeg ville byttet om plassene til Dudu og Ade, siden Ade er veldig god til å holde på ballen og drible på kantene. Dudu er også en bedre måltyv, noe Ade desverre ikke er - i alle fall foreløpig.

 

Til de som vil ha Babel. Babel koster £13.5. Selger vi Ljungberg, som desverre ser ut til å skje, så kan vi heller bruke de £13m5 + de minst £5 til å kjøpe Quaresma som i mine øyne vil være et smartere kjøp siden han kan brukes på begge vingene, og er både mårfarlig (god til å skyte fra de fleste vinkler siden han mestrer skudd med utsiden av foten veldig bra) og god tilrettelegger.

 

Når det gjelder managerskifte er det ingen andre som for øyeblikket er mer egent for jobben enn Wenger. Tro meg, professoren har en plan, og han kommer ikke til å gi seg i Arsenal før han har fått prøvd ut sitt nye mesterlag ii full blomst.

Link to comment
Share on other sites

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

 

Kjærleiken til Arsenal stikk ikkje djupare nei? :D

 

Wenger har, i mine auge, kun henta én "stjerne", Reyes, og det vart vel ikkje den heilt store suksessen?

Eg for min del håper Wenger fortsett med den politikken han har ført sidan han kom til klubben, og gjer store talent til verdsstjerner; Vieira, Anelka, Cole, Fabregas mm. Kvifor skal han no hente "stjerner" i hytt og gevær? It's not the Arsenal way! ;)

 

Sann mine ord, sett vi sjansane våre i større grad enn forrige sesong, so er vi med i kampen om seriegull.

Det er ikkje meir som skal til! B)

 

Støtter deg der Sir Carpenter :D

Link to comment
Share on other sites

For å svare på spørsmået: Nei, det er ikkje på tide med eit managerskifte. Tvert imot er det på høg tid med ei underskrift, og viss Wenger i det heile føler noko ansvar for klubben som er det ein må kunne kalle livsverket hans, gjer han det i nær framtid.

 

Arsenal er for tida i ein limbo, og Wenger's handlemåte er prega av det. Det er talande at han enno ikkje har kommentert Henry's avgang offentleg. I det heile er det ytterst lite me får vite om kva som skjer.

David Dein har heller ikkje vore særleg pratsam etter han vart sparka ut av styret.

 

Eg må berre vedgå at eg er litt uroa over det som skjer i styret, og det som kan oppfattast som handlingslamming. Er dei noko aldarande folka i stand til å fylgje med på utviklinga?

Då David Dein kom inn i styret i 1983 kunne ein ikkje akkurat kalle Arsenal for toppklubb (10. plass og 11 poeng bak Tottenham), sjølv med ein viss suksess under Terry Neill. Som 40-åring var han eit friskt pust i klubbens styre, og at det er Dein som har vore den visjonære og drive klubben framover dei siste åra er det lite tvil om.

 

Det faktum at to av dei fire største aksjeeigarane (Dein 14,6, Kroenke 11%) i dag befinn seg utanfor styret er i seg sjølv ein uhaldbar situasjon. Daniel Fiszman (24%) bur i Sveits og det kan ikkje være anna enn uheldig at den største eigaren ikkje har dagleg kontakt med klubben. Lady Nina Bracewell-Smith eig 15,9%. Med tanke på at ho er fødd i den kjende fotballnasjonen India (dotter av ein indisk diplomat), stiller eg meg i utgangspunktet tvilande til hennar kvalifikasjonar til å sitje i Arsenal-styret. Dette vert omtrent som med kongelege, ho sit i styret etter å ha arva ein aksjepost. Etter mi meining litt gamalmodig i 2007.

Med sine 52 år er ho imidlertid den yngste i styret. Formann Peter Hill-Wood er 71 år og symbolet på forgubbinga som har funnes stad.

 

Situasjonen per i dag er langt ifrå ideell, og eg trur det vil skje endringar på styrenivå innan rimeleg kort tid. Lat oss vone det skjer i kontrollerte former, og at fotballen, ikkje kommersen, framleis vil ha høgaste prioritet. Men litt ungt, friskt blod inn i styret med nye tankar hadde absolutt vore av det gode.

 

NB. Dette vart til dels litt "off topic", men som nokon ei gong sa: Alt heng saman med alt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange ganger har vi ikke sagt at Wenger sin tid som toppmanager er ute, og han kommer knallhardt tilbake og viser oss alle hvor feil vi har tatt? Svar: omtrent like mange.

 

Nå virker alle oppgitt over hvordan Wenger opererer, men jeg tipper at han kommer til å vise oss alle hvem som "knows" igjen om ikke så altfor lenge. Jeg tipper at siden vi ikke har vært inne i kampen om Babel, så har Wenger en veldig god grunn til det. Vi husker vel hylekoret etter at vi ikke kjøpte Sebastien Vieira sist sommer, men har vi hørt noe fra ham siden?

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

 

Og det har jeg selvfølgelig full respekt for at du mener.

 

Forøvrig skriver vi vitterlig i dag 10 juli, og jeg syns det blir ganske latterlig å begynne å skrike etter managerskifte på et slikt tidspunkt. Vent nå iaffal til slutten av September eller noe!

 

Nå er da vitterlig mine refleksjoner ikke basert bare på det som har skjedd i sommer. Det er basert på måten vi har havnet bakpå iforhold til de nærmeste konkurrentene de siste par sesongene

 

Det du sier indirekte er at Arsenal skal bli oppkjøpt, og at £ X-antrall milliinoner til spillerskjøp blir en realitet. En verden hvor alt dreier seg om spillerkjøp (hvor mye kostet den og den spilleren), og ingenting annet...............

 

 

Hvor i mine innlegg står det at jeg ønsker at Arsenal skal bli oppkjøpt, og pøse ut mange millioner til spillerkjøp???

 

Alt jeg har etterlyst, er ett par forsterkninger, da jeg mener stallen har behov for bredde.

 

Greit nok at du er uenig i mine meninger, men vær så snill å ikke tillegge meg meninger jeg ikke har, og som jeg aldri har hatt. Fordi om man etterlyser ett par forsterkninger, så betyr ikke det at vi skal bli ett nytt kjøpelag

Link to comment
Share on other sites

Skulle det skje at mr Wenger skulle stikke, kunne Valencias Quique Flores være en mulig erstatter det hadde vært verdt å kikke nærmere på. Men egentlig så burde vel Wenger gått ut og sagt om han ønsker det ene eller det andre, og ikke vente i det uendelige med å eventuelt fornye. Det har med trygghet innad i klubben. Nå er jo faktisk klubben i et lite dilemma, skal vi satse alt på at Wengere fornyer? Eller skal vi søke enm erstatter allerede nå? Skulle vi velge å vente på Wenger, og så fornyer han ikke kontrakten, da vil det jo bli en aldri så liten krise og relativt kort tid på å finne erstatteren. Men denne informasjonen sitter vel styret allerede inne med vil jeg tro. Vil tro at Wenger har gitt visse signaler overfor styret.

Link to comment
Share on other sites

KIM:

Ut ifra det du har skrevet om at styret og Wenger selv er handlingslammet og ikke følger med i utviklingen og det kjøret enkelte klubber driver med, så tolket jeg det slik at det ikke kun var et par kjøp som skulle til før at du hadde "full" tillitt til disse personene som styrer skuta. Om det er slik at du mener dette trengs for å styrke stallen er helt fair, men likevel er det drastisk å være så kritisk om det ikke er mer som skal til før du er fornøyd....?

 

Beklager om jeg har tolket dine meninger feil, ok?

Link to comment
Share on other sites

KIM:

Ut ifra det du har skrevet om at styret og Wenger selv er handlingslammet og ikke følger med i utviklingen og det kjøret enkelte klubber driver med, så tolket jeg det slik at det ikke kun var et par kjøp som skulle til før at du hadde "full" tillitt til disse personene som styrer skuta. Om det er slik at du mener dette trengs for å styrke stallen er helt fair, men likevel er det drastisk å være så kritisk om det ikke er mer som skal til før du er fornøyd....?

 

Beklager om jeg har tolket dine meninger feil, ok?

 

Årsaken til denne tråden, og at jeg har stiltl spørsmålstegn til om Wenger er rette mannen til å føre oss det viktige steget videre, har nettopp vært manglende evne/vilje til å forsterke stallen de siste par sesongene. Nå ser det ut som ting er iferd med å skje, med tanke på at vi ryktes å være iferd med å hente inn både Sagna og Martins. Hvis vi henter Martins, så regner jeg med at Wenger har i tankene å bruke en av våre spisser som kantspillere. For det er en kantspiller vi trenger aller mest. Derfor har jeg også vært såpass frustrert over at Wenger ikke har hevet seg med i kampen om Babel. Greit nok at han koster £12-13 mill. Men innimellom så må man være beredt på slike investeringer for å kunne holde følge med de andre lagene. Og jeg tror heller ikke vi hadde brukket ryggen økonomisk ved ett slikt kjøp. Babel er ett meget stort talent, og en spiller som ville passet perfekt inn i Wenger's filosofi.

 

Så hvis det kommer ett par forsterkninger til klubben, så vil jeg begynne å se lysere på ting. Men disse forsterkningene bør være på plass før laget reiser til Østerrike, slik at de får mest mulig tid til å tilpasse seg nye omgivelser og spillemønstre. Jeg står fremdeles fast på at Wenger må lære seg å kunne vike fra planen sin innimellom. Han må bli flinkere til å utvikle en plan B. Vi er nødt til å kunne omstille oss under kamper. Skal vi kunne være med helt i toppen, så må vi kunne spille på flere strenger.

 

Og jeg står også fast ved at Wenger bør signere kontrakt nå så fort som mulig, for å få slutt på spekulasjoner, og for å gi troppen den nødvendige roen. I verste fall, mener jeg at styret bør stille ett ultimatum. Det blir helt feil at klubben skal være nødt til å vente i spenning på at Wenger skal ta en avgjørelse. Det stilles krav til spillere. En spiller som hadde hatt ett år igjen av kontrakten på denne tiden av året, hadde fått beskjed om å signere kontrakt, eller bli solgt. Det samme skal man kunne kreve av manageren.

 

Fremtiden er lys med tanke på spillermateriale. Så gjenstår det å se om Wenger makter å få ut det fulle potensialet av dagens tropp. Men selv om fremtiden er veldig lys. Så mener jeg at det også bør være mer fokus på nåtiden.

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd. Veldig mange gode og velformulerte innlegg selv om temaet kunne ført til mye personangrep og drittkasting. Heldigvis har man holdt seg for god til slikt.

 

Når det kommer til selve temaet må jeg innrømme at for første gang siden Wenger kom har jeg også stusset litt over hva som har skjedd i klubben. Veldig mye intern uro som Wenger ikke klarer å slukke med sin egen oppførsel. Syns det må være viktig at han selv avklarer sin situsjon før han går videre med laget og evnt signeringer. Hvis han for alvor mener å trekke seg neste år ville det være naturlig å hente inn en evnt arvtager allerede nå. På den måten ville han klargjort sin avskjed ovenfor styret, spillere, supportere og evnt nye signeringer tildlig slik at de visste hva de har å forholde seg til videre. Spillerstallen er per i dag god, men sannsynligvis god til å spille Wengerfotball og ikke særlig mye annet. Spillersammensetningen kan ikke spille muskelfotball eller defensiv og destruktiv fotball. En manager som eventuelt skulle arve denne gjengen bør være innkjørt Wengerfilosofi for å kunne prestere på høyt nivå med dagens spillere. Hvis dette er hva Wenger ønsker bør han snarest peke ut sin egen etterfølger.

 

Når det kommer til dagens situsjon med kjøp og salg av et utall spillere er jeg på en måte glad for at vi holder igjen, på en annen side gjør det meg betenkt at vi ikke kan konkurrere med noen av topplagene i de andre ligaene når det kommer til pris. Arsenal må kunne tåle den økonomiske belastningen av å handle inn minst en toppspiller. Når vi klarer å selge Henry til omtrent samme pris som tottene betalte for en middelmådig engelskmann, United betalte mer for en annen engelsk middelmådighet og `pool langt mer for en spaniol som egentlig bare har prestert sånn passe for landslag og klubblag de to siste sesongene så lurere jeg på hva Wenger og styret tenker på. Det er mulig de syns 16.4 mill pund var så mye penger at de ikke kunne takke nei, men da må den finansielle situsjonen i klubben være langt dårligere enn hva jeg har klart å forstå utifra de regnskapene som har vært offentliggjort. Der virker det som om klubben skulle ha mer enn nok midler til å kunne le av en slik pris på en av verdens beste spillere. Hvis økonomien er som jeg tror må det ha vært en skjult agende med salget. Da kunne de ikke ha akseptert denne lattelige prisen.

-Men, så til mitt avsluttende poeng: Hvis nå Wenger mener at en verdensklassespiller skal koste rundt denne prisen så vil vi aldri, uansett hvor god økonomien i klubben er, kjøpe inn gode nok erstattere og dermed starte i litt dårligere posisjon fra år til år. Hvis så er tilfellet syns jeg Wenger har satt seg litt for høyt på sin egen hest og kanskje trenger å bli revet ned. Han kan ikke leve i sin egen verden hvor han selger og kjøper spillere til den prisen han selv mener er riktig når resten av markedet opererer med helt andre tall. Denne sesongen vil bli hans tøffeste hvis han ikke forsterker mer enn hva han har gjort til nå. Da vil nok mange av supporterene bli utålmodige og ikke gi ham den uforbeholdene støtte som han har hatt siden -96. Kanskje er 11 år nok??

 

Jeg begynte med å si at jeg er glad Arsenal holder igjen i kjøpekarusellen. Resten av innlegget bærer kanskje ikke helt preg av dette, men jeg mener vi kan finne en middelvei mellom galskapen vi ser i Liverpool(med de mest hykleriske supporterene i verden med tanke på hvordan de skjelte ut Chelsea da Roman kom, nå derimot med jubler de uhemmet for hver million som triller ut av lommene på amerikanerene. Blir kvalm av å tenke på klubben og deres supportere), ManU og Chelsea. Klubber som Tottenham, Portsmouth, N`castle og nå tilslutt ManCity ser også ut til å ha utømmelige lommer etter at nye eiere har kommet inn. Vi har per i dag hatt netto fortjeneste på kjøp/salg selv med mulig kjøp av Sagna og Gouffran, så jeg syns vi bør kunne hente inn en eller to til uten at å havne i samme kategori som overnevnte klubber..

 

For meg har det hele blitt galskap og nå i sommer har jeg ikke klart å engasjere meg like mye som før. Nå er det imidlertid snart presesonkamper og da begynner det å krible i kropp og hode igjen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror personlig at Wenger kommer til å signere en ny kontrakt. Jeg kan riktignok ta feil, og hva som kommer til å skje er det bare Monseignour Arsene som vet. Det som støtter opp under min vurdering er følgende:

 

1) Wenger har alltid vært sen med å forlenge sin kontrakt med oss.

 

2) Wenger bygger fortsatt et lag for fremtiden ved å huke inn talenter a.la. Nordtveit.

 

3) At Wenger solgte Thierry Henry er også et tegn på at han viser at ingen spillere er viktigere enn selve klubben.

 

4) Emiratesprosjektet begynner å kaste litt av seg, og når han har gått såpass i bresjen for å få til dette så er det litt dumt å trekke seg når denne pengemaskinen begynner å produsere varene.

 

5) Laget er ungt og spennende, og vi har fortsatt ikke fått sett så mye av potensialet som bor i dette laget. Personlig så tror jeg at Wenger vil være med på denne opplevelsen.

Link to comment
Share on other sites

Vis Wenger vil forlate klubben kan han like gjerne gjøre det med en gang i steden å vente til slutten av august...slik at den "nye" treneren\mageren ikke får tid til å kjøpe noen nye spillere ;)

 

Wenger har fortsatt et år igjen av kontrakten, kontrakten hans går ikke ut nå i løpet av sommeren.

 

 

Kan ikke se for meg andre som er bedre egnet til å drive Arsenal enn Wenger eller Alex Ferguson, men dette har allerede blitt nevnt tidligere i tråden. Nei jeg tror at Wenger kommer til å signere en ny kontrakt, og dermed overraske dere ved å vise dere at dere tok feil!

 

Don't worry, Wenger knows :D

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

 

Benitez?? vil du se et arsenal-lag som spiller drittfotball? kjedelig manager, liker ikke han.. dessuten kan det jo bli artig å se om Torres blir så go da ;)

 

Men tilbake til topicen..Kan ikke se for meg noen andre enn Wenger som manager.. spiller jo verdens vakreste fotball :D

Målkåte spisser som Andriy Voronin og Fernando Torres på plass , så henter de nå supertalente

Ryan Babel .... nei Liverpool vil knuse Arsenal uten problemer de henter flere spillere av klasse vent å se, de har en sterk spille stall på alle plasser, ser ut som Real også henter Cesc nå så da er det ikke mye i gjen av Wengers manskap av go klasse spillere ;)

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

 

Benitez?? vil du se et arsenal-lag som spiller drittfotball? kjedelig manager, liker ikke han.. dessuten kan det jo bli artig å se om Torres blir så go da ;)

 

Men tilbake til topicen..Kan ikke se for meg noen andre enn Wenger som manager.. spiller jo verdens vakreste fotball :D

Målkåte spisser som Andriy Voronin og Fernando Torres på plass , så henter de nå supertalente

Ryan Babel .... nei Liverpool vil knuse Arsenal uten problemer de henter flere spillere av klasse vent å se, de har en sterk spille stall på alle plasser, ser ut som Real også henter Cesc nå så da er det ikke mye i gjen av Wengers manskap av go klasse spillere ;)

Voronin har vært svak de siste årene. Torres vet vi er god, men spørsmålet er om han vil passe inn i spillestilen til Liverpool og den engelske fotballen. Jeg er helt sikker på at han lettere ville fått ut potensialet sitt hos oss. Likevel er han en tilvekst i laget siden jeg anser spissene til Liverpool som det kalrt svakeste leddet. Ryan Babel tror jeg kan slå bra til. Han kommer lett foran Pennant og kombinasjonen ALonoso/Gerrard silkepasning og Babels fart i bakrom tror jeg kan bli farlig.

Link to comment
Share on other sites

Dette burde kanskje komme som en ny post, men jeg tar sjansen her.

 

Som de fleste her på forumet så ser jeg det som sannsynlig, og selvfølgelig også ønskelig, at Wenger forlenger sin kontrakt iløpet av kommende sesong.

 

Men for å gå litt "utenfor" topic, så kunne det ha vore litt interressant å spekulere litt hypotetisk om hvem som en gang i fremtiden passer best til å erstatte Wenger.

 

Som sagt så regner jeg at dette er noen år fram i tid. Men jeg skulle likt å få litt innsikt i hvem som passer i denne stillingen, og da ser jeg det som viktig å få en person som kan videreføre Wengers filosofi. Andre på forumet vil kanskje ønske en total endring i filosofi.

 

Jeg har ingen peiling på hvem erstatteren burde være, så begrunnede forslag er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

1) Wenger har alltid vært sen med å forlenge sin kontrakt med oss.

 

Det har du helt rett i Tusmo. Men tidligere har han iallefall gått ut offentlig og fortalt at han skal signere ny kontrakt. Det har han ikke gjort denne gangen. Denne gangen har han sagt at han vil se an en del ting før han tar en vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

 

Pr i dag er det ingen bedre alternativer. Derfor ønsker jeg da heller ikke at Wenger skal slutte, jeg ønsker heller at han skal skrive ny kontrakt. For det er et problem for klubben at han ikke forlenger. Dette bidrar til unødvendig usikkerhet, en usikkerhet som naturligvis blir blåst opp av media. Men uansett hvor stor eller liten usikkerheten er, denne vil naturligvis gå ut over lagets prestasjoner, om enn indirekte. Det er vel ganske opplagt? Og det burde også Wenger forstå, og ta konsekvensen av dette, og avklare sin egen rolle de kommende årene. INGEN konkrete tiltak innad i klubben ville hatt større betydning slik ståa er akkurat nå.

 

For meg er det ingen som utfordrer Wenger i hans posisjon som Manager i Arsenal.

Er kun en ting jeg ser skjer og det er at Wenger undertegner ny kontrakt nokså

kjapt.

Det tror jeg vil avbalansere og roe ned mye rykteflom og skape ro i klubben

igjen.

Og at ikke Wenger ser dette...vel det bekymrer litt.

 

Jeg tror helt klart Wenger ser denne problemsstillingen, selv om den antakeligvis er blitt hausset opp i media.

 

Når det gjelder grunnen til at Wenger venter så lenge med å inngå nye kontrakter er nok mye av årsaken at han hele tiden evaluerer sin egen innsats, og jeg vil tro at han er sin egen hardeste kritiker. Jeg er sikker på at han føler så sterkt for klubben at han først vil være sikker på at han selv føler den indre motivasjon og driv som trengs for å føre klubben videre. Vi skal være klar over hvor ufattelig mye energi den mannen legger ned i sitt arbeid. Jeg tør påstå at Wenger er en av de mest hardtarbeidende managerne i fotballverdenen. Dette kan han selvfølgelig ta på seg mye av "skylden" for selv, da han har en finger med i spillet når det gjelder det meste innenfor klubben. Det er vel omtrent som om han tråler supermarkedene for å finne det beste vaskepulver til draktvasken.

 

Men som følge av det enorme arbeidet han nedlegger, og den forsakelse av eksempelvis familieliv osv. dette innebærer, er det naturlig at han i det lengste vurderer om han selv er mannen til å føre skuta videre. Det blir annerledes med en manager som har vært i klubben i 11 år enn spillere med mer kortvarige engasjementer. Jeg synes vi skylder Wenger såpass at vi ikke skal kritisere han for å ta de nødvendige betraktninger som trengs for å påta seg nye år i en så krevende jobb.

Link to comment
Share on other sites

Syns Wengers uttalelser i intervjuet etter Barnet-kampen var veldig oppløftende. Etter å ha sett det føler jeg meg veldig trygg på at han skriver under en ny kontrakt i løpet av høsten/vinteren :)

Helt enig. Han spør jo om han ikke har vist sin tilslutning. Slik jeg vurderer det er det rimelig klart hva han har i tankene.

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

 

Benitez?? vil du se et arsenal-lag som spiller drittfotball? kjedelig manager, liker ikke han.. dessuten kan det jo bli artig å se om Torres blir så go da :P

 

Men tilbake til topicen..Kan ikke se for meg noen andre enn Wenger som manager.. spiller jo verdens vakreste fotball :P

Målkåte spisser som Andriy Voronin og Fernando Torres på plass , så henter de nå supertalente

Ryan Babel .... nei Liverpool vil knuse Arsenal uten problemer de henter flere spillere av klasse vent å se, de har en sterk spille stall på alle plasser, ser ut som Real også henter Cesc nå så da er det ikke mye i gjen av Wengers manskap av go klasse spillere :P

 

Jaja - da får vi bare stille med ett toppet mannskap da istedefor for Carling Cup gutta våre... ekke verre enn det.

 

Håper at en Wenger tar en under sine vinger i sine siste 2 år av kontrakten og lærer han opp til å fortsette - for ingen andre spiller så vakker fotball som oss. Heller vakker fotball og 4. plass, enn kjedelig ræva fotball og 2. plass.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...