Jump to content

På tide med ett managerskifte???


Kim

Recommended Posts

Ja, du leste riktig. Pessimisten over alle pessimister er tilbake for å spre sin pessimistiske tanker på forumet. Har han gått fra vettet tenker sikkert alle nå. Har han sluttet å spise igjen undres sikkert noen.

 

Men nei, jeg har ikke gått fra vettet, og jeg har ikke sluttet å spise. Jeg er bare møkka lei sommeren 2007. Og tenkte jeg skulle reflektere litt over hva jeg mener bør gjøres for at vi nok engang skal kunne være med helt i toppen.

 

Og derunder kommer spørsmålet som hele tråden er bygget på. På tide med ett managerskifte??? Er Wenger riktig mann for videre fremdrift?

 

Jeg begynner seriøst å tvile mer og mer. Og dette er ikke bare basert på manglende forsterkninger, men rett og slett fordi han virker å ikke evne å få slutt på all uroen i klubben. Hvis spillergruppen er i tvil om klubben er istand til å kjempe om trofeer, eller er i tvil om ambisjonsnivået til klubben, så vil det være ett stort problem. Har ikke spillerne troen, vil dette til syvende og sist påvirke det som presteres på banen.

 

Selv om det bare er noen få spillere foreløbig som har valgt å gå ut i media med sine bekymringer, så hersker det i mine øyne ingen tvil om at dette er ett utbredt problem i spillergruppen.

 

Usikkerheten kommer av som nevnt tidligere mangel på forsterkninger, som fører til at spillerne mener at det ikke satses nok. Spillere som Fabregas og Gallas vet at de er gode nok for de fleste lag i Europa, så hvorfor skal de velge å bli i en klubb som i deres øyne ikke satser. Klubben har selvfølgelig ambisjoner om å vinne, men hvis spillerne mener at dette ikke backes opp ved hjelp av handling, så vil spillerne fortsette å være urolige. En annen årsak til usikkerheten, ligger i Wenger selv. Nemmelig det faktum at han ikke er villig til å avgjøre fremtiden sin ennå. Det forventes at spillerne skal ha avklart sin fremtid når de har igjen ett år av kontrakten sin, hvis ikke må de selges for å unngå at de skal gå gratis til andre klubber. Hvorfor skal man ikke kunne forvente at det samme kreves av manageren? Hvorfor skal man godta at han venter til siste sekund før han foretar seg noe i denne sammenhengen?

 

Og Wenger's manglende vilje til å signere ny kontrakt på nåværende tidspunkt, vil gjøre det vanskeligere å hente forsterkninger. Og nettopp forsterkninger er det spillergruppen mener at vi mangler.

 

Derfor spør jeg igjen: På tide med ett managerskifte??? Hvis ikke Wenger signerer ny kontrakt innen kort tid, eller henter de nødvendige forsterkningene, så vil han ikke klare å stanse uroen blant spillerne, og da har han i mine øyne feilet i sitt arbeid. Generasjonsskiftet har ennå ikke båret frukter, og hvis det fortsetter å være uro i spillergruppen, så vil vi fortsette å slite på banen.

 

Wenger er kjent for å være ute etter de aller beste talentene til enhver tid. Men når en spiller som Babel virker å være tilgjengelig, som regnes som ett av de største talenten i Europa, og som i tillegg er en spiller som kan brukes på kanten, hvor vi trenger forsterkninger, så sitter Wenger bare på sidelinjen og ser på at spilleren havner i Liverpool. En av våre rivaler i kampen om de øvre plasseringene på tabellen. Dette er for meg ubegripelig.

 

Greit nok at vi ikke skal øse ut penger bare for at klubben skal kjøpe spillere, men jeg mener at Babel er verdt det. Det må være såpass med midler tilgjengelig, til tross for store utgifter i forbindelse med nytt stadion.

 

Jeg har kommet til ett stadium i mitt liv som Arsenalsupporter, der jeg virkelig begynner å tvile på om Wenger er rette mann for fremtiden. Jeg har begynt å leke med tanken på om ett managerskifte vil kunne være til det beste for klubben. Wenger har gjort mye for klubben, men man kan desverre ikke seg bakover i fotball. Gjør man det, så vil man feile. Det er kun fremtiden som teller. Ingenting vil glede meg enn at mine meninger blir gjort til skamme iløpet av kommende sesong. Men akkurat nå har jeg mine tvil om "Wenger knows"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Jeg respekterer ditt syn, men jeg er ikke enig. Uansett, jeg setter pris på at du står for det du skriver, og at du tar en diskusjon på det.

Håper du kan svare på mine punkter under.

 

* OM Walcott skal spille ving, hvorfor trenger vi da et annet stortalent inn i Arsenal? Kun en av de vil spille, siden vi har Rosicky på motsatt.

 

* OM du mener tiden er inne for å skifte manager, så da håper jeg også du har et alternativ på denne possisjonen i Arsenal FC som er et bedre valg. Evt, hvorfor akkurat den mannen?

 

* For meg virker det som om det er mer uro blandt supporterene enn klubbens spillere, da tenker jeg ikke på Gallas. Kan dette stemme, eller tror du virkelig at det finnes et slags opprør innad i klubben for at ikke Arsenal øser ut millioner på millioner. Jeg har ikke fått det inntrykket i klubben, selv om man finner en eller annen i alle klubber som aldri er fornøyd.

 

* Sluker vi supportere alt for ofte pressens fantasi-historier? Det har ikke skjedd kun engang at pressen har sværtet en klubb med løgner og historier.

 

Nei, jeg respekterer ditt syn, men du må vel ha noen alternativer før du kommer med en løsning som vil være bedre for Arsenal som klubb.

 

Ut ifra slikt inntrykk jeg har av engelsk fotball, er det mer uro og stridigheter i Chelsea enn i Arsenal, og det til og med i en klubb som har kjøpt "nesten" alt hva supporterene kunne ønske seg. Hvordan tror du dette har seg?

Link to comment
Share on other sites

* OM Walcott skal spille ving, hvorfor trenger vi da et annet stortalent inn i Arsenal? Kun en av de vil spille, siden vi har Rosicky på motsatt.

 

Jeg mener Walcott er bedre som spiss enn han er som kantspiller. Jeg føler han ikke får ut sitt potensiale i Arsenal som kantspiller. Husker han fikk spille spiss i en kamp forrige sesong (kommer ikke på hvilken kamp) og det virket som han fant seg selv mye mer til rette fra sin posisjon som spiss, enn han gjorde som kantspiller. I tillegg har Babel pr. dags dato vist bedre ferdigheter enn Walcott som kantspiller.

 

En klubb trenger også godt spenn av kantspillere for en hel sesong. Og pr. dags dato mener jeg at kun Rosicky holder det nødvendige nivået. Ljungberg er desverre for mye skadet, og Hleb mener jeg ikke holder nivået som kreves. Han er alt for ustabil

 

* OM du mener tiden er inne for å skifte manager, så da håper jeg også du har et alternativ på denne possisjonen i Arsenal FC som er et bedre valg. Evt, hvorfor akkurat den mannen?

 

Her skal jeg være såpass ærlig å si at jeg ennå ikke har sett meg ut ett alternativ. Poenget mitt med denne tråden, var å høre andres meninger rundt managersituasjonen og uroen i klubben. Wenger blir uansett ikke manager til evig tid, så jeg må bare velge å stole på at den dagen Wenger er ferdig i klubben, så vil styret være kompetente nok til å hente en verdig arvtager

 

* For meg virker det som om det er mer uro blandt supporterene enn klubbens spillere, da tenker jeg ikke på Gallas. Kan dette stemme, eller tror du virkelig at det finnes et slags opprør innad i klubben for at ikke Arsenal øser ut millioner på millioner. Jeg har ikke fått det inntrykket i klubben, selv om man finner en eller annen i alle klubber som aldri er fornøyd.

 

Det er selvfølgelig uro blant supporterne, og fra mitt ståsted, så skjønner jeg det, da jeg selv er en av de urolige supporterne.

 

Og slik jeg oppfatter situasjonen, så er det ikke bare Gallas som er urolig. Gallas er bare den eneste som går ut offentlig om dette. Jeg er overbevist om at ting ikke er rosenrøde i klubben for tiden, og det bekymrer meg litt. For at vi skal kunne opptre som en toppklubb på banen, så forutsetter det at spillerne har tro på det som gjøres i klubben. Spillerne må tro på managerens filosofi. Begynner de å tvile på dette, vil vi være ille ute og kjøre.

 

* Sluker vi supportere alt for ofte pressens fantasi-historier? Det har ikke skjedd kun engang at pressen har sværtet en klubb med løgner og historier.

 

Selvfølgelig sluker vi supportere det pressen skriver til tider. Men jeg mener også det er omvendt til tider, at vi supportere ikke tror på det som skrives, bare fordi pressen er kjent for å finne opp en del ting. Men det skrives faktisk en del sannhet også. Og når ting blir nevnt ofte, så ligger det som oftest noe bak. Ingen røyk uten ild.

 

 

Da har jeg iallefall forsøkt å svare på dine spørsmål etter beste evne

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Kim, men hvem skal i så fall erstatte Wenger? Jeg håper inderlig at Wenger signerer en ny kontrakt, men jeg hater den der "holde alt hemmelig" politikken til Wenger og co. Hvorfor er de ikke åpen som f.eks Liverpool(hater å ta dem som eksempel) og prøve å fortelle oss og ikke minst spillerne hva Arsenals ambisjoner egentlig er. Har vi som mål å vinne PL, CL og alt av cuper eller satser vi på en ny 3-4 plass?

 

Det at Wenger ikke prøver å hente Babel er ubegripelig for meg, han har selv sagt at han vil til Arsenal og jeg syntes at Babel for £13.5 mill. er et kupp! Hvorfor kjøper ikke Wenger han? Det er slike ting som er ganske ubergripelig for meg.

 

I alle år har jeg hørt på utsagnet "Wenger knows", men den siste sesongen ble jeg faktisk litt usikker.....

Link to comment
Share on other sites

Det at Wenger ikke prøver å hente Babel er ubegripelig for meg, han har selv sagt at han vil til Arsenal og jeg syntes at Babel for £13.5 mill. er et kupp! Hvorfor kjøper ikke Wenger han? Det er slike ting som er ganske ubergripelig for meg.

Litt avsporing fra topic, men måtte bare. Hvem har sagt at Wenger ikke prøver å kjøpe han? Hvem vet, kanskje sitter han i forhandlinger nå? Alt skal jo være "hemmelig" som du nevner i innlegget ditt! :P

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg er uenig i ditt syn på at vi trenger ny manager.

Siden Wenger tok over etter Graham, har vi ikke hatt noen store investeringer i veletablerte stjerner.

Unntak er Gallas og Rosicky, og de har ikke akkurat blomstret i Arsenal, men det kkommer vel etterhvert.

Wenger har kun satsa ungt og fått mange store stoltheter frem i Arsenal.

At vi trenger en kantspiller er jeg også uenig i.

Vi har VP, Walcott, Hleb og Rosicky, som er eksepsjonelle kantspillere.

Og at vi trenger en veletablert stjerne inn nå kan diskuteres.

Det vi trenger er en målscorer og om han spiller back eller spiss er det samme, så lenge det blir laga mål.

Og det kan hende vi har i Eduardo.

 

Og vi har i tillegg Eboue, han kan spille kant, for nå ser det ut som vi har fått inn et nytt fransk talent som kan spille høyre back. Eboue var den spilleren som var farligst fremover på høyre siden i fjorsesongen.

 

 

Kan jo kommentere meg selv med det om at Wenger ikke har henta inn noen etablerte stjerner..

 

Vi har jo også Anelka, Overmars og Petit, men de var jo ikke akkurat veletablerte store stjerner når de ble henta inn. De ble jo store i Arsenal drakta..

 

Håper Eduardo er den målscorern vi behøver. Lykke til Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Det at Wenger ikke prøver å hente Babel er ubegripelig for meg, han har selv sagt at han vil til Arsenal og jeg syntes at Babel for £13.5 mill. er et kupp! Hvorfor kjøper ikke Wenger han? Det er slike ting som er ganske ubergripelig for meg.

Litt avsporing fra topic, men måtte bare. Hvem har sagt at Wenger ikke prøver å kjøpe han? Hvem vet, kanskje sitter han i forhandlinger nå? Alt skal jo være "hemmelig" som du nevner i innlegget ditt! :P

 

 

Det at Wenger ikke prøver å hente Babel er ubegripelig for meg, han har selv sagt at han vil til Arsenal og jeg syntes at Babel for £13.5 mill. er et kupp! Hvorfor kjøper ikke Wenger han? Det er slike ting som er ganske ubergripelig for meg.

Litt avsporing fra topic, men må bare nevne. Hvem har sagt at Wenger ikke prøver å kjøpe han? Hvem vet, kanskje sitter han i forhandlinger nå? Alt skal jo være "hemmelig" som du nevner i innlegget ditt! :D

 

Jeg håper så inderlig at du har rett! Men jeg tror faktisk at Babel havner i LFC

Link to comment
Share on other sites

*Det er selvfølgelig uro blant supporterne, og fra mitt ståsted, så skjønner jeg det, da jeg selv er en av de urolige supporterne.

 

Og slik jeg oppfatter situasjonen, så er det ikke bare Gallas som er urolig. Gallas er bare den eneste som går ut offentlig om dette. Jeg er overbevist om at ting ikke er rosenrøde i klubben for tiden, og det bekymrer meg litt. For at vi skal kunne opptre som en toppklubb på banen, så forutsetter det at spillerne har tro på det som gjøres i klubben. Spillerne må tro på managerens filosofi. Begynner de å tvile på dette, vil vi være ille ute og kjøre.

 

 

 

 

 

Nå kom jo Gallas fra Chelsea hvor de har en annen spillerfilosofi enn i Arsenal, så det kom ikke som en overaskelse at det kom fra han..

Tony Adams, Martin Keown og Thierry Henry har sagt at miljø innad i Arsenal har vært eksepsjonell og super i motsettning til andre klubber.

 

At det er litt uenighet innad i klubben er vel, vel oppblåst. Og at det kom fra den ferskeste spilleren i Arsenal overrasker ingen.

Gallas har sitt eget syn, og meninger og er bare innteresert i å vinne trofeer. Han har sagt selv at vi må forsterke.

Men når Wenger har et annet syn, så holder jeg med Wenger

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at det viktigste for Arsenal i år er å signere en ny "lang"tids kontrakt med Wenger, hans fotballfilosofi passer perfekt til spillematerialet arsenal har i dag, og hvis Arsenal skal forstette å være en toppklubb i Europa er vi helt avhengig av Wenger! Husk på Arsenal har aldri vært en økonomisk storklubb i verden, og det er svært sjelden vi henter inn veletablerte verdensstjerner! Arsenal har alltid hatt en særpreget stil som de til slutt lykkes med. Selv om vi har solgt Henry, er jeg optimist angående den neste sesongen, så lenge troppen klarer å holde seg skadefrie.

 

Jeg vil heller aldri byttet Wenger mot hvilke som helst annen fotballspiller i verden, Wenger er unik og jeg har stor tilitt til han! ¨

WENGER IS THE PROFESSOR!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville blitt svært så engstelig om Wenger hadde forlatt oss, da spesielt med tanke på at han nå holder på å bygge opp sitt 3. (?) lag. Ser ikke helt hvem andre som kunne tredd inn og fått suksess med dette laget ( noe jeg tror Wenger kan klare ). Dessuten har jeg, som sikkert mange andre Gooners, blitt ganske stolt av måten vi spiller fotball på. En spillestil som jeg føler er ganske særegent for Wenger.

 

Forøvrig skriver vi vitterlig i dag 10 juli, og jeg syns det blir ganske latterlig å begynne å skrike etter managerskifte på et slikt tidspunkt. Vent nå iaffal til slutten av august når overgangsvinduet stenger! Selv venter jeg til neste mai!

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

 

Og det har jeg selvfølgelig full respekt for at du mener.

 

Forøvrig skriver vi vitterlig i dag 10 juli, og jeg syns det blir ganske latterlig å begynne å skrike etter managerskifte på et slikt tidspunkt. Vent nå iaffal til slutten av September eller noe!

 

Nå er da vitterlig mine refleksjoner ikke basert bare på det som har skjedd i sommer. Det er basert på måten vi har havnet bakpå iforhold til de nærmeste konkurrentene de siste par sesongene

Link to comment
Share on other sites

Min mening her er at vi ikke er klar for noe managerbytte mest fordi jeg ikke ser noen andre som kan styre Arsenal bedre akkurat nå.

 

Men, denne drygingen av Wenger med å skrive ny kontrakt rett før hans gamle går ut har jeg ikke sansen for.

Er han virkelig motivert å styre Arsenal videre utover 2008, så kan han vel forlenge nå i sommer. Han har vel fått et tilbud på bordet, så får vi se når en avgjørelse kommer.

Hvis han nøler er det nok pga. David Deins avgang eller et litt kjørligere forhold til styret.

 

Men skal det nevner noen pluss og minussider med Wenger er det kanskje:

 

Han er uslåelig når deg gjelder talentutvikling og evnen til å finne unge og lovende spillere. Best there is.

Offensiv fotball kommer alltid i fokus med han som manager og gir tillit til unge/ukjente spillere og gjør dem til verdensstjerner.

Han er flink med spillerne og ansatte i klubben og bortimot alle liker å ha han som sjef.

 

På minussiden har han vel litt for naiv og ensporet etter min mening.

Dette med å gjøre tiltak på treningsfeltet og i kampsituasjon når vi sliter.

(F.eks. å spille på kun èn måte/formasjon uansett motstander og dødballproblemet som har vært i mange år nå)

Og har vel hatt både gode og dårlige erfaringer på transfersiden vil jeg si.

(F.eks. salget av Anelka var genialt. Kostet £500.000 og solgt for £22 mill., mens salgene av Vieira og Henry til £30 mill. TOTALT er særdeles svakt)

Burde kanskje satset litt mer på engelskmenn også. Noen må jo være god nok.

 

Men generelt sett er han den beste vi kan ha i sjefstolen og jeg håper ihvertfall han signerer ny kontrakt snarest.

 

Jeg har aldri vært opptatt av dette "Wenger knows"-opplegget slik kanskje noen fremstiller han, for han er absolutt ikke feilfri, men han viser jo til tider geniale løsninger som er veldig verdifullt for Arsenal.

 

Angående vingspill og spilletyper i Arsenal så har vi jo nesten ingen "ekte" vinger i troppen egentlig.

Rosicky og Hleb er vel egentlig mest komfortabel sentral i banen som tilrettelegger og Freddie har spilt ving, men evner ikke å runde av forsvarere i noe særlig grad.

Så en spillertype ala Babel bør være aktuelt for oss...kanskje på venstrekant hvis Freddie blir solgt.

Jeg er enig med Kim at Walcott kanskje er bedre som spiss, men tror han kan tilpasse seg en kantrolle hvis grunnteknikken blir bedre. Hurtigheten har han jo til gangs.

 

Van Persie har jo også vist at han mestrer høyrekantrolle på landslaget, men tviler på Wenger bruker han der. Så spørs det vel om Eboue blir å se på høyrevingen eller ikke.

Ikke at vi har for lite spillere, men sesongen er lang og skader kommer tydeligvis ofte. Troppen må være solid bemannet på alle plasser. Det så vi forrige sesong.

 

Ang. fansens urolighet så må jeg vel si at jeg henger meg litt på den, men ser alltid lyst på en ny sesong og håper jeg blir positivt overrasket resultatmessig.

Jeg sliter med å se at vi klarer topp 3-4 pr. i dag, men èn spiss/ving til og kanskje Sagna og litt "opprydding" internt, så har jeg større tro at vi kan hevde oss sterkere.

 

At Gallas går ut i media for å snakke om Arsenal ser jeg ikke som noe stort problem.

Kanskje han kunne tatt det internt, men han tør i det minste å si hva han mener.

Han er 29-30 år og vil vinne trofèer med Arsenal og føler det trengs en oppklarende prat med Wenger og styret om deres visjoner og ambisjoner videre.

Kanskje Gallas snakker på vegne av flere usikre spillere i troppen uten av de vil stå frem?

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar på om det er på tide med ett managerskifte er et klart nei. Jeg kan ikke se den personen i dagens fotball som er bedre egnet enn Wenger til og styre Arsenal skuta idag. Jeg har riktignok vært utrolig frustrert over hans manglende vilje til og handle inn kjente navn, har ofte følt at det vi trenger er en forsterkning avett stort navn, noe alla Torres, Tevez, Eto`O etc etc. Men på den andre siden så er det når vi har kjøpt dyrt og " stort" at de ikke har slått til, Reyes og Wiltord feks. Så jeg velger heller og stole på Wenger, og det er som andre sier her, mulig han omtrent har avsluttet handler og sitter i forhandlinger med forskjellige spillere. Og hadde han gått, eller vi sparket han, da er det også store muligheter for at spillere som Cesc, Kolo,RVP osv også forsvinner, når det gjelder Gallas, så har jeg egentlig fått nok av den sutringa hans, han beviste meg ingen ting ifjor. Potensialet hans er det ikke tvil om, men han må lære og snakke med de rette folkene, og ikke slenge så mye ute i media. Det er slikt som skaper uro og frustasjon.

 

Uansett når vi er i august, stiller jeg meg bak hvem det skulle være så lenge de har tilknytning til Ashburton og Arsenal. og enn så lenge så er Wenger mannen min til og styre oss i riktig retning...

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si vi trenger managerskifte, men hva med å vurdere et formasjonsskifte istedet?

Wenger har tidligere nevnt at vi Reyes kunne kommet tilbake, og at han da kunne passet bra i 4-3-3. Nå sier jeg ikke at Reyes kommer tilbake, men er det derfor man hentet inn da Silva? Wenger sa at han egentlig var spiss, men kunne omskoleres uten store problemer. Kanskje da Silva ikke er erstatteren for Henry, men for Reyes. I likhet er han venstrebent, driblesterk, rask og har målteft.

 

Lehmann er nok sikker i mål. På høyreback finner man Hoyte/Eboue/(Sagna???) hvor jeg tror Eboue flyttes oppover ved et kjøp av Sagna. Midtstopperne blir som regel Kolo og Gallas med DJ og Senderos som er klare for å steppe inn. Venstrekanten kommer Clichy til å ta over for fullt og holder han seg nogenlunde skadefri, er han blant de beste i ligaen. Back-up er en bedre utviklet Traore som imponerte de fleste forrige sesong.

 

Med andre ord; Ikke mange overraskelser baki der. Man kan gå opp på midtbanen hvor man finner Gilberto i sin ankerrolle. Men vi kutter ut 4-4-2-"kantene" og kjører med 2 indreløpere i stedet.L En midtbanetreer. Hvor førstevalgene på indreløperplassene er Rosicky og Fabregas. Rosicky er nok best sentralt og slik kan han komme til flere skudd, enn han gjør ute på kanten. Da vi også har tre så sentrale midtbanespillere, slipper vi å kaste bort Diaby og Denilson ute på kantene. Det vil også bli mer spilletid på dem, da det er flere plasser å kjempe om sentralt. Kanskje også Ljungberg/Hleb hadde gjort sakene sine greit i en slik posisjon?

 

På topp har vi da altså en midtspiss og to offensive kantspillere rundt. Jeg vil tippe at RvP kommer til å blomstre på høyrekanten, slik han gjør på Nederland. Adebayor kunne gjort det greit som midtspiss i en slik formasjon også da han er hodesterk, generelt sterk, flink til å holde på ballen og avslutningene begynner å falle på plass. Også Bendtner kunne gjort det bra i en slik posisjon tror jeg. På venstrekant har man Dudu, som kanskje trenger litt tid til å tilpasse seg, men jo mer han spiller, jo fortere kan dette skje. Jeg har troen på han og er villig til å sette han inn fra start!

 

Mao, laget blir noe slikt;

 

-----------Lehmann--------------

Eboue - Kolo - Gallas - Clichy

------------Gilberto--------------

--------Fab-----Rosicky---------

RvP---------Ade---------Dudu

 

"Backups"

 

--------------Almunia------------------

Hoyte - Djourou - Senderos - Traore

-----------------Diaby-----------------

----------Denilson---Hleb-----------

Walcott-------Bendtner-----???**

 

**Rosicky, RvP, Hleb og Ljungberg kan vel brukes her da jeg regner med at vi ikke får skade på alle de 11 startende.

 

Med en slik formasjon er det kanskje ikke nødvendig med noen føle signeringer heller, bortsett fra en ny venstrekant?

 

Vi får vente å se, men jeg tror at Wenger KNOWS.

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

 

Å jaså? Bortsett fra Torres har vel ikke Liverpool hatt de sterkeste forsterkningene, de har blant annet solgt Bellamy og Luis Garcia og fått inn noen unggutter, nei tviler på at Liverpool ender på en høyere plass enn oss i ligaen..

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

 

Benitez?? vil du se et arsenal-lag som spiller drittfotball? kjedelig manager, liker ikke han.. dessuten kan det jo bli artig å se om Torres blir så go da ;)

 

Men tilbake til topicen..Kan ikke se for meg noen andre enn Wenger som manager.. spiller jo verdens vakreste fotball :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

 

Og det har jeg selvfølgelig full respekt for at du mener.

 

Forøvrig skriver vi vitterlig i dag 10 juli, og jeg syns det blir ganske latterlig å begynne å skrike etter managerskifte på et slikt tidspunkt. Vent nå iaffal til slutten av September eller noe!

 

Nå er da vitterlig mine refleksjoner ikke basert bare på det som har skjedd i sommer. Det er basert på måten vi har havnet bakpå iforhold til de nærmeste konkurrentene de siste par sesongene

 

Det du sier indirekte er at Arsenal skal bli oppkjøpt, og at £ X-antrall milliinoner til spillerskjøp blir en realitet. En verden hvor alt dreier seg om spillerkjøp (hvor mye kostet den og den spilleren), og ingenting annet...............

Link to comment
Share on other sites

Vil ha noen som er som Rafael Benitez som tør å sattse og kjøpe go spillere, Liverpool kommer for fult i år og vi kan bare se langt etter å holde følge med det laget.

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

Klarer neppe 4 plass i år med det lage vi har, bare vent Cesc blir nesten man som stikker ut døra.

 

Hvilken fotball foretrekker du; Wenger`s 100% all out attack, eller Rafa`s i perioder ultradefensive spillestil?

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

 

Pr i dag er det ingen bedre alternativer. Derfor ønsker jeg da heller ikke at Wenger skal slutte, jeg ønsker heller at han skal skrive ny kontrakt. For det er et problem for klubben at han ikke forlenger. Dette bidrar til unødvendig usikkerhet, en usikkerhet som naturligvis blir blåst opp av media. Men uansett hvor stor eller liten usikkerheten er, denne vil naturligvis gå ut over lagets prestasjoner, om enn indirekte. Det er vel ganske opplagt? Og det burde også Wenger forstå, og ta konsekvensen av dette, og avklare sin egen rolle de kommende årene. INGEN konkrete tiltak innad i klubben ville hatt større betydning slik ståa er akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Jge har fått nok av Wenger og kjøpe poletikken hans, vi mister klasse spiller vært år for de han ikke henter noen stjerner, fått nok av vi kjemper om 4-5 plasser.

 

 

Kjærleiken til Arsenal stikk ikkje djupare nei? :)

 

Wenger har, i mine auge, kun henta én "stjerne", Reyes, og det vart vel ikkje den heilt store suksessen?

Eg for min del håper Wenger fortsett med den politikken han har ført sidan han kom til klubben, og gjer store talent til verdsstjerner; Vieira, Anelka, Cole, Fabregas mm. Kvifor skal han no hente "stjerner" i hytt og gevær? It's not the Arsenal way! ;)

 

Sann mine ord, sett vi sjansane våre i større grad enn forrige sesong, so er vi med i kampen om seriegull.

Det er ikkje meir som skal til! B)

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er særdeles enkelt; nei! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi ved siden av Alex Ferguson finnes det faktisk ikke en bedre manager enn Arsene Wenger til å styre Arsenal FC. Så enkelt er det rett og slett, Kim.

 

Pr i dag er det ingen bedre alternativer. Derfor ønsker jeg da heller ikke at Wenger skal slutte, jeg ønsker heller at han skal skrive ny kontrakt. For det er et problem for klubben at han ikke forlenger. Dette bidrar til unødvendig usikkerhet, en usikkerhet som naturligvis blir blåst opp av media. Men uansett hvor stor eller liten usikkerheten er, denne vil naturligvis gå ut over lagets prestasjoner, om enn indirekte. Det er vel ganske opplagt? Og det burde også Wenger forstå, og ta konsekvensen av dette, og avklare sin egen rolle de kommende årene. INGEN konkrete tiltak innad i klubben ville hatt større betydning slik ståa er akkurat nå.

 

For meg er det ingen som utfordrer Wenger i hans posisjon som Manager i Arsenal.

Er kun en ting jeg ser skjer og det er at Wenger undertegner ny kontrakt nokså

kjapt.

Det tror jeg vil avbalansere og roe ned mye rykteflom og skape ro i klubben

igjen.

Og at ikke Wenger ser dette...vel det bekymrer litt.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er nok den beste til å lede oss framover, men at det er andre som kan gjere ein god jobb er eg ikkje i tvil om. Kven er uvist, og mest truleg er den beste ein relativt ukjent dyktig mann som Wenger var da han kom.....

 

Eg håper likevel at vi har Wenger i mange år enda. Eg håper at det blir gjort ein ryddig og god dialog i klubben rundt Wenger si framtid og at vi som fans rimeleg kjapt får den beskjeden vi alle ventar på, nemleg at Wenger har signa for nye år. Dersom dette ikkje skjer kjapt håper eg at styret i Arsenal er så oppegåande at dei alt nå byrjar prosessen med å sjå etter ein ny sjef, som kan ta over dersom wenger gir seg til neste sumar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...