Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

11 minutes ago, Stefanb said:

Forbanna amatørmessig uansett. AMN burde fått spilt mer enn det han har gjort. Etter han ble kåret til banens beste så har han ikke fått et eneste minutt med spilletid.

Og det er kritisk at det faktisk handles nå i januar.. kun Xhaka, Sambi og Elneny som kan spille på midten. Det er tynn suppe!

Jeg tipper at de kommer til å kjøre inn unge Patino i tiden som kommer. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Forbanna amatørmessig uansett. AMN burde fått spilt mer enn det han har gjort. Etter han ble kåret til banens beste så har han ikke fått et eneste minutt med spilletid.

Og det er kritisk at det faktisk handles nå i januar.. kun Xhaka, Sambi og Elneny som kan spille på midten. Det er tynn suppe!

 

Elneny er vel også i Afcon?

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Bekkern said:

Arteta og co hadde aldri sluppet AMN uten å ha en erstatter klar. Ihvertfall ikke når Partey og Elneny er borte en måned. Så venter på en signering ila kort tid. 

Ja, meget merkelig.  Sambi og xhaka er vell eneste reindyrka sentrale midtbanespillerene som er tilgjenlig per nå. Og mye kan skjer i Afrika mesterskapet , ikke bare er de vekke en mnd! Max uflax så kommer partey hjem med en skade og ute for resten av sesongen med hans skadehistorikk siden han kom til Arsenal. Ikke noe piss med Jack med ny kontrakt. Jeg vil ha en som kan gå inn å dunke ut Xhaka fra dag EN

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Stefanb said:

Ja det er han vel.. Patino skulle jo "matches forsiktig". Så skjønner ingenting av dette. Kun Xhaka og Sambi da.

Jeg velger å tro at Niles ikke jobber hardt nok på treningsfeltet. Han har alltid fremstått som en altfor arrogant spiller med tanke på hvor lite han har oppnådd. Han hadde sjansen til å gjøre høyrebacken til sin egen, men valgte å klage fordi han selv ønsket å spille på midtbanen. Talentet hans er der, men hodet hans er nok ikke der Arteta ønsker at spillerne i klubben skal være.

Niles, selv med flere gode kamper for oss, har aldri klart å spille seg permanent inn i noe lag, selv under Wenger eller Emery(han var nærmest under Emery da laget var på vei til å bli et stort kaos). Det forteller en historie. 

Og med tanke på hvordan Arteta/Edu taklet sommerens overgangsvindu, har jeg troa på at de har en plan. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Udinese skal visstnok være interessert i Pablo Mari, i følge DiMarzio. Skal være i forhandlinger. 

Skal være snakk om lån uten kjøpsklausul ifølge Sky Sports. 

Marseille skal ha tatt kontakt med Kola. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Rosicky07 said:

Meget god fotball spiller . Ballsikkker som få. Må huske det er ikke mange sesongene siden han blei hentet for 70-80 mill

Det er sant, men han har ikke levert i henhold til prislappen, hverken i Barcelona eller Juventus. Er han en defensiv anlagt midtbanemann?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Det er sant, men han har ikke levert i henhold til prislappen, hverken i Barcelona eller Juventus. Er han en defensiv anlagt midtbanemann?

Han er god på små flater, god nærteknikk , og en god pasningsspiller. Han har vell spilt anker/ indreløper de gangene jeg har sett han. Vansklig å finne en spiller å sammenlikne med. Men jeg syns han ligner mye på xabi Alonso i spillestilen.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Rosicky07 said:

Han er god på små flater, god nærteknikk , og en god pasningsspiller. Han har vell spilt anker/ indreløper de gangene jeg har sett han. Vansklig å finne en spiller å sammenlikne med. Men jeg syns han ligner mye på xabi Alonso i spillestilen.

Problemet jeg har med Melo er at han er knøttliten(172 cm ifølge Transfermarkt). God med ballen, men det i to(tre hvis vi inkluderer Brasil) ligaer hvor teknikk og taktikk er langt viktigere enn fysikk. Er redd han blir for fysisk veik i en midtbane som vår mot det høye presset veldig mange lag i PL spiller med. 

Han er i tillegg ikke spesielt god defensivt og vil mest sannsynlig fungere dårlig i en tomannsmidtbane. Han passer nok bedre en treer eller lenger opp i banen som offensiv midtbanespiller. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Vi skal være interessert i Matt Turner, 27 år gammel amerikansk keeper, 191 cm høy(Transfermarkt). 

Al Nassr skal ha lagt inn et bud for å hente Auba på lån. 

Fourfourtwo mener at Vlahovic skal ha 'snudd' og kan tenke seg å takke ja til en lønn på £160 000 i uka hos oss. Problemet skal fortsatt være agentene hans som ønsker en stor del av kaka. 

Sky sports skal visstnok mene at PSG, Juventus, AC Milan, Sevilla og Marseille har spurt om tilgjengeligheten til Auba i januarvinduet.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Rosicky07 said:

Da skal ryktene ha det til at vi har skiftet fokus til Isak . Håper vi styrer greit unna han! Da ville jeg heller hatt David

Kan du begrunne hvorfor du ikke vil ha Isak? Han har kanskje ikke målstatistikkene til Vlahovic, men han er absolutt en spennende spiller. Han er høy(192 cm ifølge Transfermarkt), rask og flink til å linke opp med spillerne rundt seg. Han er en bedre pasningsspiller enn Vlahovic.

Isak er 4 måneder eldre(september 1999 vs januar 2000) så fortsatt ung. Han spiller også i en bedre liga. Samt har faktisk en bedre no penalty expected goals + expected assists pr 90 min(ifølge Fbref). 

Vlahovic hadde vært fantastisk, og det virker som vi har prøvd skikkelig nå i januar, men det ser ikke ut som at vi klarer å få hentet ham av ulike grunner. Isak er langt i fra noe dårlig alternativ, selv om han har en annen spillestil. Han vil derimot mest sannsynlig være mulig å få langt billigere. Isak €40 mill markedsverdi vs Vlahovic €70 mill(Transfermarkt). 

Link to comment
Share on other sites

Vlahovic må også tenke på sin framtid. Vi er ikke akkurat en stormakt sportslig lengre og kan ikke garantere cl spill. Har han baller så drar ham til oss og hjelper oss til å klare topp 4, men det tviler jeg sterkt på. Martin kjenner Isac så den signeringen er mer sansynlig og han er mer mobil ,men ikke noen stor målscorer. Tipper vi ender kun opp med et 3 valg på midtbanen

 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

I diskusjonen Vlahovich/Isak så er det mange faktorer man må tenke på foruten mål alene.

En spiss i et system som blant annet Arsenal spiller er i langt større grad en linkup/press-spiller, enn en notorisk målscorer. Dette ser vi tydelig i en klubb som f.eks. Manchester City . Fotballen har utviklet seg i en retning av at offensive midtbanespillere i langt større grad skal delta med mål enn tidligere.

I city nå så er det 5 spillere som har scoret mellom 5 og 7 mål hver. Silva, Sterling, KDB, Mahrez og Foden. 3 midtbanespillere som har scoret like mye som to spisser. 

I vår egen klubb er det ingen tvil om at vi mangler en god spiss - men samtidig så har vi offensive midtbanespillere som produserer mål. Våre tre topp poengplukkere er Saka, Ødegaard og ESR. På plassene bak finner vi Martinelli, Auba og Lacazette. Normalt sett hadde vi nok forventet enda flere mål fra Auba, men det er en helt annen sak...

Så poenget: Isak er høy, ballsikker og sterk i linkup. Han har smarte bevegelser på mål, samt at han faktisk har tempo og ferdigheter til å skape noe helt på egenhånd. For meg er han en yngre og potensielt bedre versjon av Giroud.. Giroud 2.0 om du vil. Ironisk nok så er nok noe av svakheten til Isak luftstyrke, og også tidvis rotete førstetouch - men det er to ting som man kan bli bedre på kun ved trening og veiledning.

Vlahovic er særdeles sterk og god til å holde på ballen. Kanskje ikke så ulik vår egen Braut Haaland. Han er meget sterk i lufta og flink til å komme i skuddposisjon. Er kanskje en mer naturlig målscorer enn Isak. Hans svakheter derimot er å jobbe i press. Han virker tidvis uinteressert i å presse motstander - og det er mildt sagt uheldig for et lag som skal spille med høyt press. Han er også "left-foot-only" og sliter litt med å se muligheter i form av andre spillere og deres posisjoner. Mesteparten av dette kan også naturligvis trenes.

Men hva er viktigst for Arsenal akkurat nå? Er det en spiller som kommer med mer naturlige ferdigheter som passer kollektivet, eller en spiller som kommer med enorme individuelle ferdigheter? Min personlige mening er at Isak representerer et styrket kollektiv (press, linkup, overblikk) mens Vlahovic representerer det rå individuelle (luftstyrke, skuddposisjon, naturlig målscorer).

En annen ting er at Vlahovich virker å være særdeles lunken på noe annet enn Italia. Vil vi ha en spiller som kommer et sted kun eventuelt pga penger? Hvordan blir suksessen da? Og hvor lenge blir han? 

Jeg lener meg på Isak.. og om han kommer har han allerede en kompis i Ødegaard ;) 
 

Link to comment
Share on other sites

Har kun sett Vlavovick i en kamp mot Portugal og da imponerte han ingenting, Isak synes jeg har imponert i det jeg har sett av ham. Slik som vi spillte mot Burnley trenger vi hvertfall en hodesterk spiller, fatter ikke alle innlegg vi prøvde i den kampen. Ellers er det slik som Orakelet sier at midtbanespillere scorer stadig flere mål. Men jeg hadde ikke sagt nei takk til Håland.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Gunners77 said:

Har kun sett Vlavovick i en kamp mot Portugal og da imponerte han ingenting, Isak synes jeg har imponert i det jeg har sett av ham. Slik som vi spillte mot Burnley trenger vi hvertfall en hodesterk spiller, fatter ikke alle innlegg vi prøvde i den kampen. Ellers er det slik som Orakelet sier at midtbanespillere scorer stadig flere mål. Men jeg hadde ikke sagt nei takk til Håland.

Med tanke på innleggene går det jo mye på hvordan Burnley spiller. De tetter igjen i midten så de fleste lag må være ekstremt presise for å klare å spille seg igjennom. Noe vi gjorde ved et par anledninger, men avslutningene var for dårlige. Feks Ødegaard sitt skudd gikk rett på keeper og Laca sin avslutning var forferdelig. 

Jeg tror Arteta vil kunne klare å forbedre Isak hvis det er han vi ender opp med, og det at han er god i link up spillet i tillegg til å ha fart til å true bakrom tror jeg gjør han til en god match.

Som Orakelet sier, hodespillet kan trenes på. Samme med førstetouch/mottak. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...