Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

6 minutes ago, Safe Hands said:

Hvem skal ta over når Arteta endelig får fyken? Allegri? Rodgers? Pulis? Wenger? Pochettino? Hasenhüttl? Favre? Knudsen? Sarri? Benitez? Giert Ingebrigtsen? 

Kanskje er det ett fett. Pilene har uansett pekt nedover siden amerikaneren overtok.

Der traff du spikeren på det berømte hodet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som Simbad nevner så er Sokratis på vei ut sammen med Kolasinac (Kola foreløpig kun på lån ut sesongen). Ryktene sier at Sokratis i prinsippet er enig med Fenerbache, men vil vente litt med å ta en endelig avgjørelse siden han venter (håper) på at hans førstevalg Napoli skal komme på banen. 

Ryktene sier også at Chambers sannsyligvis er ett av "ofrene" i Arteta sin ryddesjau. Det samme ryktes om Mustafi, men det ryktet har svirret i maaaange overgangsvinduer.

Arteta ønsker også å sende Nelson og WIllock ut på lån slik at de skal få mer spilletid.

I tillegg så vurderer Real Madrid (etter ryktene) å kalle Ceballos tilbake fra utlån nå i januar siden de visst nok er misfornøyd at han har fått for lite spilletid i Arsenal denne sesongen.

Når det gjelder spillere inn så er det som vanlig mange mange rykter der ute, men ingen som jeg mener gjør seg fortjent til å nevnes her på det nåværende tidspunkt.

 

Så til noe som ikke har med rykter å gjøre, men utlånet av Kolasinac (og det sannsynlige salget av Sokratis) gjør faktisk sitt til at Arteta nå ikke kan "unngå" å gi Özil en plass i neste 25-mannstropp i PL (selvsagt under forutsetning av at det ikke kommer ny(e) spiller(e) inn).

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Polljen said:

Som Simbad nevner så er Sokratis på vei ut sammen med Kolasinac (Kola foreløpig kun på lån ut sesongen). Ryktene sier at Sokratis i prinsippet er enig med Fenerbache, men vil vente litt med å ta en endelig avgjørelse siden han venter (håper) på at hans førstevalg Napoli skal komme på banen. 

Ryktene sier også at Chambers sannsyligvis er ett av "ofrene" i Arteta sin ryddesjau. Det samme ryktes om Mustafi, men det ryktet har svirret i maaaange overgangsvinduer.

Arteta ønsker også å sende Nelson og WIllock ut på lån slik at de skal få mer spilletid.

I tillegg så vurderer Real Madrid (etter ryktene) å kalle Ceballos tilbake fra utlån nå i januar siden de visst nok er misfornøyd at han har fått for lite spilletid i Arsenal denne sesongen.

Når det gjelder spillere inn så er det som vanlig mange mange rykter der ute, men ingen som jeg mener gjør seg fortjent til å nevnes her på det nåværende tidspunkt.

 

Så til noe som ikke har med rykter å gjøre, men utlånet av Kolasinac (og det sannsynlige salget av Sokratis) gjør faktisk sitt til at Arteta nå ikke kan "unngå" å gi Özil en plass i neste 25-mannstropp i PL (selvsagt under forutsetning av at det ikke kommer ny(e) spiller(e) inn).

Saliba kan også selges nå i januar sies det.

Link to comment
Share on other sites

Ornstein melder at Balogun er nær å skrive en 'pre-kontrakt' med en utenlandsk ikke nevnt klubb. Vi ønsker å beholde ham. 

Hvis dette stemmer og blir en realitet vil det være fryktelig synd. Jeg ser på ham som et større talent enn Nketiah. 

Håper vi klarer å overbevise ham om å signere for oss og lar ham gå på lån for å få spilletid. 

 

Screenshot_20210107-131353_Opera.jpg

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Som Arteta sa i går: Han vil beholde Balogun, Balogun vil bli værende, men agenten hans.. 

Nketiah er en herlig fyr, og han kan med årene bli en god spiss, men Balogun har langt flere strenger å spille på og er et vesentlig større talent. Dog er det ingen av de som er i nærheten av Martinelli.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Som Arteta sa i går: Han vil beholde Balogun, Balogun vil bli værende, men agenten hans.. 

Nketiah er en herlig fyr, og han kan med årene bli en god spiss, men Balogun har langt flere strenger å spille på og er et vesentlig større talent. Dog er det ingen av de som er i nærheten av Martinelli.

Får bare håpe de over Arteta mener det samme og gjør hva de kan for å unngå å miste et stort talent. 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Simbad said:

Ornstein skal ha uttalt at han mener det er stor sjanse for at Özil går til Fenerbahce i januar. Får håpe det stemmer. Han skal ha uttalt dette i et intervju med Sky Sports. 

Ja Fenerbache er nok spikra nå. Han ønsker seg dit. Blir galskap der nede. Større en allah!

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Simbad said:

Ornstein skal ha uttalt at han mener det er stor sjanse for at Özil går til Fenerbahce i januar. Får håpe det stemmer. Han skal ha uttalt dette i et intervju med Sky Sports. 

Er i utgangspunktet enig med deg, men..... 

 

Mitt "men" går på hva det vil koste Arsenal. Det svirrer en del ryktet/påstander der ute rundt den økonomiske delen av denne potensielle "handelen". Spørsmålet er om det er et utlån eller et salg fra Arsenal sin side? Hvor mye av Özil's svimlende lønn blir det forventet at Arsenal skal dekke de kommende seks månedene? Det er vel også snakk om en "lojalitetsbonus" som Özil har krav på ved utløpet av kontrakten?

Arteta skal visst nok være klar på at hvis en slik overgang skal skje så må også Arsenal tjene på den. 

Det er vel ingen som forventer en overgangssum, men hvis et lån/salg ikke gir en økonomisk positiv effekt for Arsenal så er hele vitsen med en overgang borte. 

Link to comment
Share on other sites

Det er nok stor sannsynlighet for at Özil må gå ned i lønn uansett til sommeren. Han har ingen fremtid i Arsenal lenger og ingen klubber som er interesserte i ham er villig til å gi ham like høy lønn som han har hatt hos oss de siste årene. Så hvis han går med på å gå noe ned i lønn frem til sommeren og at vi betaler kanskje 60-80% av lønna, så tror jeg dette kan bli en realitet. Uansett tror jeg han ønsker å få spille litt jevnlig igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel helt på det rene at Øzil må ned i lønn. Fotball europa har hånet oss for den lønnen vi har gitt Øzil mot det vi har fått igjen. Ingen klubber i England har ønsket ham. Ellers kun vært prat om spill i Tyrkia.  Veldig rart at ingen stor klubber har kommet på banen , hvis han fortsatt har verdensklasse. Eller har alle de store klubbene sett den nedadgående trenden hans over de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

At Özil må kraftig ned i lønn i sin neste kontrakt er klart nok, spørsmålet er hva som skjer frem til utgangen av Juni. 

Personlig så mener jeg et salg nå (uten en overgangssum) i januar der Arsenal slipper ytterligere lønnskostnader, men samtidig betaler ut den avtalte "lojalitetsbonus" burde være en vinn vinn situasjon for alle parter.

Ja, Özil må da ta ett "lønnstap" men han kan samtidig avtale en "sign on"-bonus med kjøpene klubb. 

Jeg er klar over at mitt forslag har flere svakheter. Lojalitetsbonus får han nok uansett hvilket scenario som blir realitet. "Sign on"-bonus får han nok uansett om han signerer en lenger kontra med en ny klubb må eller til sommeren. Jeg er dog usikker på hva en overgang (nå) er verdt for Arsenal hvis klubben bare sparer småpenger (alternativet der Arsenal må betale brorparten av Øzil sin lønn ved en overgang nå). 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Nå fikk han vel ca 80 millioner i lojalitets bonus i september tror jeg. Så nå er det altså på tide med en ny lojalitets bonus ?

Den bonusen har gått meg hus forbi, og det gjelder sannsynligvis også de "kildene" jeg har kommet over ute på verdensveven. 

Hvis han mottok denne bonusen i september så antar jeg at ikke en gang de ansvarlige i Arsenal er så gale at de har har gått med på flere slike bonuser 😀. Da antar jeg at punktet min om "lojalitetsbonus" i mitt foregående innlegg kan ignoreres 😁.

Punktet mitt om at en overgang nå må resultere i en reell økonomisk besparelse for Arsenal står jeg fremdeles på. Hvis besparelsen viser seg å være symbolsk, så kan han like godt få forsette å sitte i sin Londonvilla og "kose" seg med e-sports.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ikke godt å si hva slags galskap Gazidis/ Wenger gikk med på når kontrakten til Øzil ble undertegnet. Skulle ikke forundre meg om at det tilfaller Øzil en ny bonus i mai , men vet ingenting om det.

Helt enig i at hvis Øzil går nå så må det være på grunn av en betydelig lønns besparelse for Arsenal. Ellers så kan han spille playstation frem til mai . Tror det blir en lettelse når han drar med tanke på at det blir mer ro i rekkene innad i klubben. Dette er ikke en bra situasjon for Øzil eller laget.

Link to comment
Share on other sites

Siste ryktene nå er at Özil går til Fenerbahce på lån ut sesongen og at West Ham skal være interessert i Nketiah som erstatter for Haller. Kanskje ikke dumt å la Eddie få seg et utlån med PLspill og la Balogun få sjansene Eddie ellers hadde fått. 

Link to comment
Share on other sites

Få mannen til Tyrkia denne måneden , lån eller ikke blir nesten det samme. Da kan det kanskje hjelpe på med ro internt i laget.

Økonomisk har han sikkert en vanntett kontrakt og den må Arsenal forholde seg til. Det ene eller andre scenariet kan utgjøre en del penger for begge parter , men det virker på meg som han bevist har plassert seg i godstolen for å heve det han kan frem til mai måned.

Hvis Øzil hadde vært voldsomt tent på å spille fotball så hadde han vært i Tyrkia for lengst . Ikke godt å si hva slags ambisjoner han har nå. Men , om han virkelig ville spille så kunne han ha gjort det et annet sted. Han har selv valgt å bli i London kontrakts tiden ut. Det hadde sikkert mange andre gjort også for han får neppe 3 , 5 millioner i uken i Tyrkia.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners68 said:

Siste rykte om Øzil i dag går ut på at han er villig til å dra i januar hvis arsenal betaler ham £68000 i uken frem til 2023. 

Slik jeg tolker ryktene så er det kun snakk om å fordele den summen han skal ha betalt frem til utgangen av juni, over en lenger periode. Dette "tilbudet" fra Özil er ikke ment å redusere den totale summen Özil skal ha, bare å gi Arsenal litt økonomisk "pusterom" de kommende knappe seks månedene. 

Spørsmålet jeg stiller meg er om den lønnen Özil vil få fra en eventuell ny klubb (denne sesongen) vil bli trukket fra, eller er det som jeg tror at dette kun er en vinn vinn situasjon for Özil? 

Link to comment
Share on other sites

Helt korrekt tolket Polljen . 68000 pund i uken frem til 2023 tilsvarer de 350 000 pund i uken  han skal ha ut kontrakten i mai 2021.

 Han har ikke tenkt å forsvinne i januar og spille fotball  igjen uten hvert eneste pund han tilkommer. Da sitter han heller på ræva i London til kontrakten har gått ut. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...