Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Det florerer med useriøse rykter ute på verdensveven og ett som har kommet opp de siste dagene anså jeg som fullstendig useriøst, men etter å ha tenkt meg litt om så nedgraderer jeg ryktet fra useriøst til lite sannsynlig.

Spilleren som er nevnt er Brightonstopperen Ben White. Med et begrenset transferbudsjett så er ikke stopperplass den posisjonen jeg forventet at det ble brukt penger på, samtidig så trodde jeg det ville bety at Saliba ville bli solgt og ikke hentet tilbake.

Etter å ha lest litt mer og brukte de få hjernecellene som gamle Polljen disponerer så er ideen om Ben White likevel ikke så dum.

Saliba har så vidt jeg vet venstre stopperplass som sin favorittposisjon, det samme har Gabriel og Mari. På høgre stopperplass så har vi Holding og Chambers. Holding gjør en brukbar jobb, men jeg mener også han har noen klare svakheter. Fremtiden til Chambers er foreløpig noe usikker. Så et stopperpar bestående av White og Saliba, med Gabriel i backup høres ikke direkte galt ut.

Jeg har egentlig ikke den store troen på at Arsenal kjøper inn en stopper, når det er andre posisjoner som trenger enda mer forsterkning, men jeg avviser ikke tanken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kommet med en del rykter i det siste og har tenkt å roe litt ned med de virkelig useriøse ryktene, men når Ornstein går god for ryktet da anser jeg det som at ryktet er på den rette siden av "useriøst".

Ryktet gjelder Anderlechtspilleren Albert Sambi Lokonga (21 år) og skal i følge "the Athletic" ha vært på Arsenals radar en stund. Arsenal skal ha kommet med et bud på €15mill, Anderlecht er villig til å selge men forlanger €20mill.

Den skal være flere klubber i Europa som er interessert i denne spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Deet ryktes nå at Mavropanos som har vært på utlån til Stuttgart nå kan få en permanent overgang til nevnte klubb. Overgangssummenn er forventet til å ligge på ca £7mill, noe som i så fall vil gi en "fortjeneste" for Arsenal på £5mill.

Det  ryktes også om en uventet utvikling rundt Mat Ryan. Celtic har kastet seg inn i kampen om målvaktens underskrift og ryktene sier at Arsenal ikke kommer til å signere Ryan.

Samtidig så melder Sky Sports at Arsenal kan være interessert i å signere Sheffield United målvakten Aaron Ramsdale.

Sky Sports melder også at Aston Villa skal ha kommet med et bud på Emile Smith Rowe. Budet ble avslått og Arsenal skal ikke være interessert i å selge vår unge lovende. Arsenal håper derimot at ESR vil signere en ny kontrakt med klubben.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle prøve å holde meg borte fra de klart useriøse ryktene, men ryktet om Ben White ser ut til å være litt mer enn bare et useriøst rykte. 

Uten at jeg har så mye kjennskap til spilleren, så får jeg inntrykk av at han har flere kvaliteter enn bare som midtstopper. Han skal visst nok også kunne bekle høgre back og kunne spille på midtbanen. En slags oppgradering av Callum Chambers. 

PS! Han er i den engelske EM-troppen. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Fabrizio Romano melder på sin twitter at Albert Lokonga, Anderlecht er en reell interesse for oss. 21 år gammel defensiv midtbanespiller som skal være veldig god i pasningsspillet.

Dette er også en spiller Henry skal ha anbefalt oss å hente. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 hour ago, Polljen said:

Et par litt dårlige rykter.

Man C skal ha kastet seg inn i kampen rundt Ben White og ”grådigheten” til Willian skal ha satt en stopper for overgangen til MLS klubben Inter Miami.

Skjønner ikke hva City skal med Ben White når de har Dias, Laporte, Stones og Ake..

Link to comment
Share on other sites

Nå har også Everton vært i samtaler med Brighton vedrørende White. De skal ha lagt inn et bud på den summen Brighton har bedt om , £50 mill. 

Skal bli spennende å se hvem vi får signert til slutt før sesongen åpner. Det er vel 5 uker igjen omtrent til det startes opp igjen. Å legge pengene på bordet og få signert de vi vil ha er ikke noe som ligger for Arsenal.  Men , vi var veldig nær ved å få signert ..... 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Det er mye som nå tyder på at Arsenal har lagt inn sitt første bud på Houssem Aouar  i Lyon.  Lyon skal etter sigende forvente en overgangssum på rundt £21mill, og Arsenals første bud er vel antatt å være rundt £17mill. Det første budet blir nok avslått, men avstander skal ikke være veldig stor og Arsenal er foreløpig den eneste klubben som har kommet med et formelt bud, selv om ett par andre klubber skal ha vist interesse.

Arsenal var også sist sommer ute etter Aouar, men endte med å gå for Partey. En midtbane med de to spillerne kan bli spennende ............ hvis denne overgangen blir noe av.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Gunners77 said:

Trist å se at de beste spillerne ikke vil til Arsenal.

har du noen konkrete eksempler akkurat nå? ikke så merkelig at Arsenal for øyeblikket ikke er blant de mest attraktive klubbene; ikke Europa-spill, usikkerhet rundt lagets potensial, kanskje de sliter med å konkurrere på lønn? Og evner og vil eierne bruke det som kreves for å kjøpe slike spillere? Penga rår i fotballen mer enn noen gang. Man kan mene mye om denne galskapen. På den ene siden er det kanskje bra å sette ned foten, selv om det betyr at man ikke klarer å lokke til seg de mest attraktive spillerne på markedet. Slik situasjonen er nå må Arsenal satse på å bygge lag, litt slik Bodø-Glimt og Leicester har gjort, de to eneste relevante eksemplene på hva som er mulig å få til med begrensede ressurser. Nettopp derfor er det viktig å ta vare på talentene i klubben, som Saka, Smith-Rowe, Martinelli, Tierney. Samtidig må man kjøpe billig og smart, og beholde den rutinen som kreves for å prestere her og nå.

Link to comment
Share on other sites

for å illustrere hvor voldsom inflasjonen har vært innenfor fotballen kan man forsøke å sammenlikne med den generelle prisveksten. Dette er naturligvis ikke helt enkelt; noen varer har til og med blitt billigere de siste 40-50årene. En farge-TV kostet 7000 NOK da den kom på begynnelsen av 1970-tallet, og du får en voldsomt mye bedre TV til den prisen i dag. Men generelt har vel prisstigningen i denne perioden vært med en faktor på omkring 20. En bolig som kostet 200 000 den gangen får du for 4 millioner i dag. De dyreste fotballspillerne den gangen ble kjøpt for det som tilsvarte 5-10 millioner kroner, i dag er prisen i milliard-klassen. Det har med andre ord vært en prisstigning med en faktor på mer enn 100 på fotballspillere, dramatisk mye høyere enn den generelle inflasjonen. Dette illustrerer også noe av det problemet fotballen egentlig har; de lever på et luftslott med priser skrudd kunstig høyt i vært, og hvor klubber som ønsker å være ansvarlige eller ikke har råd egentlig har små sjanser til å hevde seg. Det virker som om en nødvendig forutsetning for å lykkes i dag er å få inn en eier som har nærmest ubegrensede midler til rådighet.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, piscator said:

har du noen konkrete eksempler akkurat nå? ikke så merkelig at Arsenal for øyeblikket ikke er blant de mest attraktive klubbene; ikke Europa-spill, usikkerhet rundt lagets potensial, kanskje de sliter med å konkurrere på lønn? Og evner og vil eierne bruke det som kreves for å kjøpe slike spillere? Penga rår i fotballen mer enn noen gang. Man kan mene mye om denne galskapen. På den ene siden er det kanskje bra å sette ned foten, selv om det betyr at man ikke klarer å lokke til seg de mest attraktive spillerne på markedet. Slik situasjonen er nå må Arsenal satse på å bygge lag, litt slik Bodø-Glimt og Leicester har gjort, de to eneste relevante eksemplene på hva som er mulig å få til med begrensede ressurser. Nettopp derfor er det viktig å ta vare på talentene i klubben, som Saka, Smith-Rowe, Martinelli, Tierney. Samtidig må man kjøpe billig og smart, og beholde den rutinen som kreves for å prestere her og nå.

Locatelli

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arsenal virkelig vil beholde og satse på Smith Rowe i 10 er rollen så ville kontrakten vært signert for lengs. Klubben er nok seriøst interessert i en ny nr 10 men verken Maddison eller noen andre er keen på å komme til oss. Auoar vil jeg ikke ha. For temposvak. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners77 said:

Locatelli

Fatter ikke hypen rundt denne spilleren. Hvor mange hadde hørt om han før EM? Han hadde et par gode kamper i gruppespillet, mot svak motstand. I utslagsrundene slet han benk, og hadde litte "impact" som innbytter.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Verminator5 said:

Fatter ikke hypen rundt denne spilleren. Hvor mange hadde hørt om han før EM? Han hadde et par gode kamper i gruppespillet, mot svak motstand. I utslagsrundene slet han benk, og hadde litte "impact" som innbytter.

Han har vert meget god på klubblaget Sassuolo.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...