Jump to content

TGP sesongen 07/08


Redaktør

Recommended Posts

  • Replies 274
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Vi har to skriftmål i landet, nynorsk og bokmål. Disse to er sidestilte, så det ikke noe galt i å skrive på nynorsk Nynorsk er jo faktisk mer "norsk" enn bokmål. SMS-språk og lignende er derimot et ikke-tema. Se på artiklene skrevet på nynorsk som en fin måte å lære seg skriftmålet på, for med tiden blir nok du også nødt til å ha eksamen i nynorsk som alle oss andre :).

Link to comment
Share on other sites

Å lese nynorsk er ikke noe problem, men å skrive det er litt værre. Selv om jeg er bergenser holdt det bare til en toer på eksamen i tiende(Om jeg husker riktigt, begynner å bli en stund siden.:P) Men Bergensk er vel egentlig ganske langt ifra nynorsk. Men som sagt er det ikke noe problem at det er skrevet noen artikler på nynorsk i bladet. :)

Link to comment
Share on other sites

Å lese nynorsk er ikke noe problem, men å skrive det er litt værre. Selv om jeg er bergenser holdt det bare til en toer på eksamen i tiende(Om jeg husker riktigt, begynner å bli en stund siden.:P) Men Bergensk er vel egentlig ganske langt ifra nynorsk. Men som sagt er det ikke noe problem at det er skrevet noen artikler på nynorsk i bladet. ;)

Vet jo det da , men jeg syns det er litt dumt.

Jaja det er nu greit uansett. :)

Link to comment
Share on other sites

Da var TGP i posten igjen! Og vi er igang med en ny sesong ;) Et fantastisk blad nok en gang, og tykkelsen er det heller ikke noe å si på. Gleder meg til å lese! Tusen takk igjen til dere som driver med dette! Må også skryte av en nokså ny og annerledes variant av kalenderen/terminlisten, det var veldig positivt det også! Takk.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei, hver er det som er på framsiden av gunnerspost nr 001 sesongen 2008/2009. Kjenner igjen Jack Wilshere, Simpson og Barazite. Men han mellom Barazite og Simpson er eg itvil på. Er det Ramsay?

Det er vel Rui Fonte :)

 

Javist, ser ut til å være han :) Takk for hjelpen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...