Jump to content

2007.07.19 Genclerbirligi B


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Genclerbirligi-Arsenal 0-3 (Robin van Persie 2, Walcott)

 

Et lite sammendrag fra kampen:

Dagens positive: Adebayor, RvP, Dudu, Sagna, Traore og Walcott.

Dagens negative: Song, kanskje noen fler...

 

Fra 1-10

Keeperspill: 7

Forsvarspill: 5

Midtbanespill: 6

Angrepspill: 7

 

Alt i alt en sekser, godt fornøyd :)

Link to comment
Share on other sites

Der var det slutt!

Arsenal hadde spillet hele tiden og viste bra takter før seriestart!

Begge keeprene imponerte. Mest Almunia, men kanskje fordi han fikk mest og bryne seg på..

Sagna imponerte også kraftig! virket villig til og gå på offensive løp. Gode innlegg og bra teknikk..

Jeg skjønner ikke hvorfor Song blir brukt som midtstopper? Ingenting der og gjøre. Dårlig oppførsel når han slår med albuen på motspiller. Heldig som slipper rødt kort.. Traore imponerer veldig. Ung, God med ball, utrolig rask, god defensiv og veldig villig offensiv.

Randall får vist veldig lite dessverre.. Flamini jobber bra, men ikke de beste fotballferdighetene. Denilson fikk ikke vist seg så kjempe mye. Diaby for vist at han er sterk i kroppen, og veldig god ballkontroll,

god defensiv og god til og sette fart framover. Jobber også veldig bra! Walcott, endelig får han vist seg! Ikke beskjeden med ballen og setter raske og gode løp ned mot sidelinjen.. Endelig oser det selvtillitt fra han! Herlig! En assisst og et mål!

Adebayor kjemper og er utrolig sterk.. God til og holde på ballen. Det eneste han må bli bedre på er avslutninger. Skulle minst hatt et mål denne kampen.. RvP er der han slapp sist sesong (nesten iallefall) og viser god teknikk, fart og evne til og skyte mot mål. Får seg to mål. Dudu kommer innpå og viser hvor god han virkelig er.. Utrolig teknikk og god til og holde på ballen. Springer veldig mye og er veldig rask.. Bendtner får vist lite, en stor målsjanse det burde blitt mål av..

Link to comment
Share on other sites

Bendtner må skjerpe seg, hvis ikke kan vi like godt selge han.

Diaby har kongekontroll!!! :)

 

Der kødda du sant? Eller dømte du nettopp Bendtner ut i fra 20 min spill og 3 touch?

Der sa du det selv. En kan si mye om en spiller bare ved å se på hans touch. Når hans innstilling og guts heller ikke er all verden... forresten virka det som om han eine kommentatoren e ganske enig med meg. Men for all del, håper jeg tar feil.

 

Det positive i denne matchen e venstrebackene, Diaby, Walcott, vPersie, Eduardo, Abib, men jeg synes også Ade virka bra, selv om han stopper litt opp av og til. Fabianski tror jeg også kan bli bra

Link to comment
Share on other sites

Pokker ass.. Det sto tidligere i førstepost i denne tråden at kampen begynte klokka 20.00. Derfor gikk jeg tidligere hjem fra trening for å få med meg hele.. Men neida.. kampen hadde begynt klokka 19.00. Veldig irriterende.. Men jeg burde dobbeltsjekka, så dette går på min kappe, men jeg er bare litt frustrert.

 

Anyways... Arsenal hadde god kontrol på Genclerbirligi den omgangen jeg så, og vartet opp med fint spill.

Spillere som imponerte var Robin, Theo, Dudu, Manu, og til sist Armand Traore, som i særklasse var omgangens beste! Veldig god defensivt, og våger å gå fremover å utfordre osv. Meget bra.

 

Ellers virka Eduardo meget frisk. Virket kjapp og pigg. Gleder meg til å se mer av ham.

 

Btw.. siden jeg ikke fikk sett første omgang, kan noen gi meg en rapport på Bacary?

Så, da jeg skumleste tidligere poster her nå, at han hadde vært god offensivt osv, og hadde fine innlegg og finter. Men kan jeg få det litt mer utfyllende?:)

Link to comment
Share on other sites

Bendtner må skjerpe seg, hvis ikke kan vi like godt selge han.

Diaby har kongekontroll!!! :)

 

Der kødda du sant? Eller dømte du nettopp Bendtner ut i fra 20 min spill og 3 touch?

Der sa du det selv. En kan si mye om en spiller bare ved å se på hans touch. Når hans innstilling og guts heller ikke er all verden... forresten virka det som om han eine kommentatoren e ganske enig med meg. Men for all del, håper jeg tar feil.

 

Det positive i denne matchen e venstrebackene, Diaby, Walcott, vPersie, Eduardo, Abib, men jeg synes også Ade virka bra, selv om han stopper litt opp av og til. Fabianski tror jeg også kan bli bra

 

Både Fab, Diaby og Van Persie hadde noen touch som ikke ligna grisen utpå der i dag, det er leeeenge (i treningstid) igjen før sesongstart. Gi nå gutten en sjans før du legger hodet hans på hoggstabben.

 

Jeg tror Bendtner kan være en god reserve denne sesongen og innsats og vilje er det nok ingenting å si på, bare se på hva han gjorde i Birmingham i fjor og de intervjuene han har gitt så langt i år. :)

 

Pokker ass.. Det sto tidligere i førstepost i denne tråden at kampen begynte klokka 20.00. Derfor gikk jeg tidligere hjem fra trening for å få med meg hele.. Men neida.. kampen hadde begynt klokka 19.00. Veldig irriterende.. Men jeg burde dobbeltsjekka, så dette går på min kappe, men jeg er bare litt frustrert.

 

Anyways... Arsenal hadde god kontrol på Genclerbirligi den omgangen jeg så, og vartet opp med fint spill.

Spillere som imponerte var Robin, Theo, Dudu, Manu, og til sist Armand Traore, som i særklasse var omgangens beste! Veldig god defensivt, og våger å gå fremover å utfordre osv. Meget bra.

 

Ellers virka Eduardo meget frisk. Virket kjapp og pigg. Gleder meg til å se mer av ham.

 

Btw.. siden jeg ikke fikk sett første omgang, kan noen gi meg en rapport på Bacary?

Så, da jeg skumleste tidligere poster her nå, at han hadde vært god offensivt osv, og hadde fine innlegg og finter. Men kan jeg få det litt mer utfyllende?;)

 

Sagna gjorde en bra omgang. Hadde en 3-4 gode offensive løp med gode avleveringer. Har god fart og teknikk og passer inn ser det ut til. Synes også han var sikker hjemover. :)

Link to comment
Share on other sites

Bendtner må skjerpe seg, hvis ikke kan vi like godt selge han.

Diaby har kongekontroll!!! :)

 

Der kødda du sant? Eller dømte du nettopp Bendtner ut i fra 20 min spill og 3 touch?

Der sa du det selv. En kan si mye om en spiller bare ved å se på hans touch. Når hans innstilling og guts heller ikke er all verden... forresten virka det som om han eine kommentatoren e ganske enig med meg. Men for all del, håper jeg tar feil.

 

Det positive i denne matchen e venstrebackene, Diaby, Walcott, vPersie, Eduardo, Abib, men jeg synes også Ade virka bra, selv om han stopper litt opp av og til. Fabianski tror jeg også kan bli bra

 

 

håper ikke du mente det der seriøst, man kan ikke dømme en spiller utifra 20 min, det går bare ikke..Bendtner håper eg og tror blir den nye stjerna vår, men vil nok møte god motstand i fra Walcott, Eduardo, van Persie, Adebayor, så man vet aldri..men Bendtner trenger tid han som de fleste spillere for å tilpasse seg både Premier League og Arsenals spillestil..

Link to comment
Share on other sites

Bendtner må skjerpe seg, hvis ikke kan vi like godt selge han.

Diaby har kongekontroll!!! :)

 

Der kødda du sant? Eller dømte du nettopp Bendtner ut i fra 20 min spill og 3 touch?

Der sa du det selv. En kan si mye om en spiller bare ved å se på hans touch. Når hans innstilling og guts heller ikke er all verden... forresten virka det som om han eine kommentatoren e ganske enig med meg. Men for all del, håper jeg tar feil.

 

Det positive i denne matchen e venstrebackene, Diaby, Walcott, vPersie, Eduardo, Abib, men jeg synes også Ade virka bra, selv om han stopper litt opp av og til. Fabianski tror jeg også kan bli bra

 

Dette blir vel litt for dumt ja. Håper virkelig Wenger ser spillerene i mer enn 20 minutter for han dømmer dem. Om du er så ekstremt flink til å dømme spillere etter 20 minutter så burde du kanskje ha blitt speider for Wenger, hadde spart han for mykje tid...

Link to comment
Share on other sites

Bendtner må skjerpe seg, hvis ikke kan vi like godt selge han.

Diaby har kongekontroll!!! :)

 

Der kødda du sant? Eller dømte du nettopp Bendtner ut i fra 20 min spill og 3 touch?

Der sa du det selv. En kan si mye om en spiller bare ved å se på hans touch. Når hans innstilling og guts heller ikke er all verden... forresten virka det som om han eine kommentatoren e ganske enig med meg. Men for all del, håper jeg tar feil.

 

Det positive i denne matchen e venstrebackene, Diaby, Walcott, vPersie, Eduardo, Abib, men jeg synes også Ade virka bra, selv om han stopper litt opp av og til. Fabianski tror jeg også kan bli bra

 

 

håper ikke du mente det der seriøst, man kan ikke dømme en spiller utifra 20 min, det går bare ikke..Bendtner håper eg og tror blir den nye stjerna vår, men vil nok møte god motstand i fra Walcott, Eduardo, van Persie, Adebayor, så man vet aldri..men Bendtner trenger tid han som de fleste spillere for å tilpasse seg både Premier League og Arsenals spillestil..

Arsenals spillestil ja... Rask og teknisk fotball! Ser ikke så mye slikt i Bendtner, men håper jeg tar feil :)

Og for ordens skyld, dete er ikke første gang jeg ser Bendtner i aksjon...

Link to comment
Share on other sites

Blir flau når jeg leser kommentarene som kommer til spilerene og kampen. Å vurdere spillere ut i fra en treningskamp i Østerike mot et lag som ingen har hørt om. Skjerp dere :)

Nå må du søren meg ta å skerpe deg. Dette er et meningsforum hvor folk har rett til å si hva de mener i en saklig diskusjon. Kom deg opp på et saklig nivå hvis du skal delta!!!

Som sagt så er ikke min kritikk av Bendtner basert på denne ene kampen, men som jeg også har sagt håper jeg han kommer sterkere tilbake!!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvem som er saklig når en skal selge Bendtner dersom han ikke skjerper etter å ha hatt noen dårlige valg i en treningskamp. Wenger må tydeligvis ha sett noe annet en deg siden han er av en annen formening.

 

Jeg håper bare på et seriøst forum og ikke et typisk fjortis forum hvor en skal selge og kjøpe spillere etter som vinden blåder. Men det er greit for meg at du har dine meninger

Link to comment
Share on other sites

Blir flau når jeg leser kommentarene som kommer til spilerene og kampen. Å vurdere spillere ut i fra en treningskamp i Østerike mot et lag som ingen har hørt om. Skjerp dere :)

Nå må du søren meg ta å skerpe deg. Dette er et meningsforum hvor folk har rett til å si hva de mener i en saklig diskusjon. Kom deg opp på et saklig nivå hvis du skal delta!!!

Som sagt så er ikke min kritikk av Bendtner basert på denne ene kampen, men som jeg også har sagt håper jeg han kommer sterkere tilbake!!

 

Hva baserer du det på da? Det Bendtner viste for Birmingham ifjor var veldig imponerende, så han fortjener i hvertfall ikke noe kritikk for det. Derfor skjønner jeg ikke hva du baserer dette ut på, hvis du ikke legger veldig mye vekt på det han gjorde i dag? Han var svak i dag og det er jeg enig i, men så man Birmingham jevnt og trutt ifjor så vet man hva han står for.

 

Her er første målet til RVP

http://www.youtube.com/watch?v=0FDWSpx_PIs...Ephp%3Fpage%3D7

Link to comment
Share on other sites

Har sett på kampen nå - og det er spesielt 1 ting jeg må si som er uhyre positivt - Vi skyter _MYE_ mer fra distanse! Og slike ting blir det mål av. Enten i form av "pang-rett-i-kassa" mål, eller returer.

 

ellers må jeg si som mange andre, Traore imponerer sinnsykt. Og begge nyervervelsene viser at de har ferdighetene inne. Også godt at Walcott scorer og får assist, samt at RvP kommer igang fort etter skade!

 

Alt i alt; Meget positivt!

Link to comment
Share on other sites

Folkens.. Istedenfor å spørre om mål og hvor man kan se kampene til Arsenal så Kan dere bare melde dere inn på Arsenal tv:) My bedre og dyrt er det heller ikke..

 

3.99 Pund, Det er jævlig billig for 1 mnd med Arsenal clip og direkte sendte pre-season Kamper;):)

Link to comment
Share on other sites

Folkens.. Istedenfor å spørre om mål og hvor man kan se kampene til Arsenal så Kan dere bare melde dere inn på Arsenal tv:) My bedre og dyrt er det heller ikke..

 

3.99 Pund, Det er jævlig billig for 1 mnd med Arsenal clip og direkte sendte pre-season Kamper;):)

 

 

er det ikke bedre å få ting gratis da??

 

men Arsenal TV er et godt tilbud ja, og det er sikkert verd eneste penny!

Link to comment
Share on other sites

Folkens.. Istedenfor å spørre om mål og hvor man kan se kampene til Arsenal så Kan dere bare melde dere inn på Arsenal tv:) My bedre og dyrt er det heller ikke..

 

3.99 Pund, Det er jævlig billig for 1 mnd med Arsenal clip og direkte sendte pre-season Kamper;):)

 

 

er det ikke bedre å få ting gratis da??

 

men Arsenal TV er et godt tilbud ja, og det er sikkert verd eneste penny!

 

Joda:P Gratis er det beste... Men da slipper man å stresse med å finne link til streams osv.. Man har alt på arsenal tv.. Kampene.. pre-match, post-match.. intervjuer osv:)

 

VELDIG godt tilbud syntes jeg:)

Link to comment
Share on other sites

Folkens.. Istedenfor å spørre om mål og hvor man kan se kampene til Arsenal så Kan dere bare melde dere inn på Arsenal tv:) My bedre og dyrt er det heller ikke..

 

3.99 Pund, Det er jævlig billig for 1 mnd med Arsenal clip og direkte sendte pre-season Kamper;):)

 

 

er det ikke bedre å få ting gratis da??

 

men Arsenal TV er et godt tilbud ja, og det er sikkert verd eneste penny!

 

Joda:P Gratis er det beste... Men da slipper man å stresse med å finne link til streams osv.. Man har alt på arsenal tv.. Kampene.. pre-match, post-match.. intervjuer osv:)

 

VELDIG godt tilbud syntes jeg:)

 

Det er jeg veldig enig i. Dessuten er det greit at pengene og crediten går til dem som skal ha det! :)

 

Syntes forøvrig å få bekreftelser allerede nå på at Adebayor og Van Persie er det beste alternativet der fremme. Og Walcott er altfor passiv til å kunne klare å ta plassen fra Hleb/Ljungberg på høyrekanten. Sagna bør være en alvorlig utfordrer til å ta den ene høyreback-plassen. Almunia spiller som en konge, og bør være svært nær fast plass som keeper. Fab kan iallefall ikke få plassen sånn umiddelbart. Forsvaret ser tilsynelatende solid ut med to kamper uten baklengs, men det er ikke tilfellet. I den siste kampen var det supert spill av Almunia og treverket som gjorde til at ikke tyrkerne ledet med to mål. Jeg tror vi trenger en Gallas der bak. Midtbanen er sånn noenlunde. Synes faktisk Diaby virker som den beste hittil etter to kamper i pre-season. Men her har vi også vært uten Fab og Gilberto som selvsagt er førstevalget.

Alt i alt tror jeg ikke årets lag blir så mye anderledes enn i fjor.

 

De nærmeste utfordrerne til å kapre en plass er:

Almunia

Sagna

 

Jeg tror Eduardo blir innbytter sammen med Walcott og Diaby i de fleste kampene og når vi er skadefrie.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra den siste kampen så må jeg si meg veldig uenig med deg Helge. Walcott viser at han er veldig nær å ta opp kampen hvertfall med Hleb. Det vi kanskje trenger spesielt fra Walcott er hurtigheten hans, som leder til tidlige, farlige cross-baller. Så det ved flere anledninger at han utfordrer på sin kant, og nærmest parkerer sin motstander og får lagt crossen tidlig - det resulterte faktisk i 1-0 ledelse. I tillegg viser han selvtillit ved at han forsøker å skyte, og ikke er redd for å utfordre.

 

Det er jo klart at dette laget ikke var den beste motstanden, men man ser alikevel tydelig at gutten er godt på vei - og det skal vel ikke så mye til for at han skal bli foretrukket forran Hleb... Med tanke på Hlebs stabilitet.

 

enig med deg at Sagna burde være en sterk utfordrer til Høyre backplass - Vi må hvertfall konstantere at Hoyte blir dyttet en plass ned ( om det er positivt vet man jo ikke... ). Spørsmålet er om han kan tukte Eboue - noe jeg håper han gjør. Sagna virket sterkere i det defensive, og var flinkere til å komme til innlegg. Eboue har en tendens til å ville gå og gå, og til slutt kaste seg innover i banen og forsøke skuddet selv. Jeg håper på Sagna!

 

Enig også i Almuna - Han viste seg frem som en dønn-solid keeper! Nå hører det også med at han hadde en god del mer å gjøre enn Fabianski hadde, men kanskje Fabianski som ett 2.valg en periode ikke er så ille? Almunia burde hvertfall være en sterk utfordrer til 1.plassen. Men synes også Fabianski viser autoritet i de inngripene han gjør - nøler ikke, og det er positivt.

 

Forsvaret så ser man spesielt at det er hvertfall 1 spiller som ikke har noe der å gjøre... Song.. Altså makan til malplassert gutt skal man lete lenge etter. Synes Senderos og Djourou var mye sikrere, men det er nok fordi dem spilte på sine vante plasser, og vi vet at de to gutta innehar kvaliteter. Toure gjorde en grei kamp, men man så han hadde problemer med å måtte backe opp Song på hver minste lille ting.

 

Ellers vil jeg også skryte av Traore. Gutten storspilte! Og viser at vi om noen år muligens har verdens 2 beste backer! ( hvis vi klarer å holde på begge to ) god offensivt, god defensivt og generelt morsom å se på.

 

Synes pre-season så langt er meget positiv - og det er uten å se Gallas og Gilberto.

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Walcott - Gilberto - Fabregas - Rosicky

 

van Persie - Adebayor

 

Tror lagoppstillingen i majoriteten av kampene i år blir som over - eneste blir vel at Hleb får noen startere for Walcott - men jeg håper det blir ett fåtall...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...