Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

Godeste Kim!

 

Wenger har forhandlingsevner, og han har evner til å hente spillere til riktig pris. Det er sikkert!

Opp med humøret! ;)

 

Så du mener det er helt riktig å hente en forholdsvis ukjent spiller som ikke har noe spesiellt å vise til på høyt nivå til £16,2 mill???

Hvordan i allverden kan du vite det!?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Når Zagreb går ut og sier "i think" så vil jeg neppe tro at det er mye hold i denne prisen - de vet veldig godt hvor mye de har fått for han og når jeg leser denne setningen så virker det som om dette bare er et ordtrykk av noe slag, men jeg er ikke engelsk ekspert og klarer ikke helt sette fingerspissen på det. ;)

 

"I think the transfer is worth 24million euros (£16.25million) from the money Arsenal got after selling Henry to Barcelona."

Link to comment
Share on other sites

 

Og det verste med hele saken, er at dette er garantert den eneste signeringen i sommer. Jeg trodde Wenger for engangs skyld kom til å vise supporterne og omverden at det nå satses som aldri før, at vi skulle vise omverden at Arsenal ikke er nede for telling selv om Henry er solgt. Vel, så feil kunne man ta.

 

 

Jeg kjøper ikke helt argumentasjonen din om at han er den eneste signeringen i sommer, Kim. Du må jo selvsagt gjerne tro/frykte det, men er det ikke LITT tidlig å konkludere med at det ikke blir noen flere spillere på oss. Overgangsvinduet har tross alt ikke vært åpent i mer enn snaue 2 døgn. Jeg skjønner det slik at du er skuffet over at det ikke var kjøpet av en "storspiller" som ble presentert idag, men å bruke det som "bevis" på at det ikke kommer noen senere virker noe underlig.

 

Helt ukjent er han nok heller ikke, denne ble publisert for en måned siden:

 

http://blogs.guardian.co.uk/sport/2007/06/...cher_strik.html

 

 

Hilsen (Kim her også) Nilsen

Link to comment
Share on other sites

er det rart at han skårer mye mål? dinamø vinner med 2 - 5 mål ver kamp.

 

Å begynne å sammenligne Premier Leauge med Kroatisk liga blir litt skivebom.

 

 

Høres ut som en mer fornuftig sum, men mener fremdeles den er noe høy. En overgangssum på £5 mill, mener jeg hadde vært en riktig prislapp på denne spilleren.

 

Men uavhengig av om han har bøttet inn mål i Kroatisk liga, og at prisen nå virker å være i nærheten av fornuftig, så er jeg absolutt ikke fornøyd. Hadde forventet meg mer av ledelsen denne sommeren. Forhåpentligvis (selg om jeg tviler veldig sterkt) så er det mer som kommer til å hende før overgangsvinduet stenger.

 

Jeg frykter at dette blir en ny Wiltord, eller i verste fall en ny Jeffers. Begge spillere som scoret en del for sine respektive klubber før de kom til Arsenal. Og selv om ikke Witord var en direkte flopp, så leverte han ikke de varene han ble hentet for.

Link to comment
Share on other sites

er det rart at han skårer mye mål? dinamø vinner med 2 - 5 mål ver kamp.

 

Å begynne å sammenligne Premier Leauge med Kroatisk liga blir litt skivebom.

 

 

Høres ut som en mer fornuftig sum, men mener fremdeles den er noe høy. En overgangssum på £5 mill, mener jeg hadde vært en riktig prislapp på denne spilleren.

 

Men uavhengig av om han har bøttet inn mål i Kroatisk liga, og at prisen nå virker å være i nærheten av fornuftig, så er jeg absolutt ikke fornøyd. Hadde forventet meg mer av ledelsen denne sommeren. Forhåpentligvis (selg om jeg tviler veldig sterkt) så er det mer som kommer til å hende før overgangsvinduet stenger.

 

Jeg frykter at dette blir en ny Wiltord, eller i verste fall en ny Jeffers. Begge spillere som scoret en del for sine respektive klubber før de kom til Arsenal. Og selv om ikke Witord var en direkte flopp, så leverte han ikke de varene han ble hentet for.

Uansett nivå i Kroatisk liga så viser disse videoene egenskaper hos Eduardo som Jeffers aldri har hatt eller kommer til å få. Men er utvilsomt litt mer beroliget over de siste rapporter rundt overgangsummen. Jo lavere pris jo lavere press på spilleren fra fans og presse også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger selvfølgelig å nå være optimistisk og stole på Sjefen, gutten scorer hvertfall mål. Ja, han har god scoringsrate (73 mål på 104 ligakamper) i motsetning til Adebayor, derfor blir det nok han som spiller mest ved siden av Robin. Og vi trenger en som kan score mål, men han har ikke overbevist meg så mye, grunnen at Kroatisk liga ikke er allverdens. Dinamo Zagreb og Hajduk Split er kjente navn, men ikke så mye annet å skryte av for en fotballfrelst normann.

 

Jeg har nå utforsket Kroatia og ligaen, historie og spillerne der, og også sett film på Youtube av Silva. Han er en "Fox in the Box", samtidig som han kan springe og drible, men mye elendig kroatisk motstand tross det jeg har sett. "Positivt" nok scoret han mot oss og England, pluss en del mål på landslaget, tross få kamper. Jeg har blandet følelse, håper han klarer seg og leverer det han skal. På toppen av det hele er han heldigvis født i Brasil ;) "Dudu" har forresten også fødselsdag samme dag som Peter Hill-Wood, 25. februar :P

 

MERK: Goran Vlaović scoret 61 mål på 81 ligakamper for Dinamo Zagreb i perioden 92-94. Senere, i Valencia derimot, scoret 17 mål på 73 kamper i Primera Divisjon, fra 96 til 2000. Også spiss fra samme klubb, blant andre mislykkede kroater, Igor Cvitanović, scoret tresiffret antall for klubben og ble mestscorende gjennom tidene, samtidig som han ikke scoret mer en 3 mål på 29 kamper for Real Sociedad. Men "stats" og papirer trenger ikke å ha så altfor mye å si.

 

Så dette er langt ifra noen garanti for suksess, men av det jeg har funnet ut er det ikke mange som kan måle seg med målstatistikken til da Silva! Vi får vente å håpe på det beste, ønsker ham lykke til og forhåpentligvis se han i sommer, først nå den 14. mot Barnet på the Underhill.

Link to comment
Share on other sites

Glad for at det ble Eduardo i stede for mange andre middelmådigheter som var ryktes til Arsenal. Virker som en spiller med brukbar teknikk samtidig som han er stødig på hode, minnet meg mye om Solskjær, da han er veldig mange ganger på rett plass til rett tid. Lykke til i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Glad for at det ble Eduardo i stede for mange andre middelmådigheter som var ryktes til Arsenal. Virker som en spiller med brukbar teknikk samtidig som han er stødig på hode, minnet meg mye om Solskjær, da han er veldig mange ganger på rett plass til rett tid. Lykke til i Arsenal!

Tror det blir bra. Tenk når Wenger hjelper han med å forløse sitt potensial. Blir en stor stjerne.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at at prisen for denne for meg totalt ukjente spilleren er £16,2 mill, så har det rett og slett rabla for Wenger. Å pøse ut en god slump med penger på relativt ukjente spillere er tydeligvis greit, men å investere i kjente spillere som virkelig har vist at de presterer på høyt nivå, det går ikke an.

 

Er glad for at vi har fått inn ett nytt ansikt på Emirates, men hvis dette skal være erstatteren til Henry, ja da blir jeg utrolig skuffet. Og det er uavhengig om han slår til eller ikke.

 

Og det verste med hele saken, er at dette er garantert den eneste signeringen i sommer. Jeg trodde Wenger for engangs skyld kom til å vise supporterne og omverden at det nå satses som aldri før, at vi skulle vise omverden at Arsenal ikke er nede for telling selv om Henry er solgt. Vel, så feil kunne man ta.

 

Og det er ikke så rart at det ikke har vært noen rykter om denne spilleren, med tanke på at det er svært få som noen gang har hørt om han

Så viss han scorer 30 mål i PL kommende sesong så er du uansett skuffet? Fan kødda du eller?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir IKKE sjokkert over et slikt kjøp. Tvert i mot, jeg ville blitt mer sjokkert om Wenger hadde kjøpt en etablert stjerne fra en storklubb. Men skeptisk? Nei, faktisk ikke. En av grunnene er at Kroatia har tradisjoner for å ha gode spisser og offensive midtbanespillere. Så da må det da være at eller annet med denne gutten! Som opprinnelig brasilianer tror jeg også han vil finne seg fort til rette i klubben, da vi har et par karer derfra allerede. Så spørsmålstegnet er tempoet i England, vil det være for høyt? Tja, vi får gi han noen sjanser, og ikke kappe hodet av han om han har en treg høst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette var et meget lurt trekk av Wenger.. 7-8 mill pund er helt greit.. Er mer fornøyd med å få denne spilleren enn feks Owen som også har blitt linket til oss flere ganger.. Ingenting er som når Wenger gjør stjernespiller ut av "ukjente". Det spørs nok om Wenger henter noen flere spisser nå.. Han har hentet hjem Bendtner fordi han har tro på han, og dermed må han få være en av fire spisser. Men jeg blir ikke overrasket hvis han skulle hente inn en forsvarer og en ving..

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje overbevist.. ManU henter Hargrieves og to gedigne talent, Liverpool hentar unge talent og Torres(!), vi hentar ein forholdsvis ukjent kroat.. Han har nok utvilsomt kvalitetar, men han vil nok trenge lang tid før han blir vant til tempoet i PL og Arsenal sin spelestil, og før den tid har han nok fått så mykje kritikk i engelske aviser at han har mest lyst til å reise heim..

 

Tviler heller ikkje eit sekund på Wenger si evne til å finne ukjente, gode spelarar, og det er jo spesielt artig om slike slår gjennom.. Men eg trur klubben treng ei stor signering no, for fansen og for sjølvtilliten sin del..

 

Men for all del! Lykke til i Gunners Eduardo!! Thierry Henry var jo også forholdvis ukjent då han kom til klubben.. Måtte du gjere mine forhåndstips til å skamme og sette strebaren i skyggen..!!

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje overbevist.. ManU henter Hargrieves og to gedigne talent, Liverpool hentar unge talent og Torres(!), vi hentar ein forholdsvis ukjent kroat.. Han har nok utvilsomt kvalitetar, men han vil nok trenge lang tid før han blir vant til tempoet i PL og Arsenal sin spelestil, og før den tid har han nok fått så mykje kritikk i engelske aviser at han har mest lyst til å reise heim..

Men Terje...

Hvorfor skulle Da Silva bruke lenger tid til å vende seg til tempoet i PL, en disse "gedigne" talentene til United, Hargreaves, Torres, og Liverpools unge talenter (har ikke vi nok av det da??) og for ikke å snakke om Torres? Alle er jo ferskinger i PL...

 

BRA DERE ER POSITIVE FOLKENS!!!

 

Faen meg noen her som ikke er fornøyd før vi signerer halve Milan, Barca og Real Madrid!!!

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje overbevist.. ManU henter Hargrieves og to gedigne talent, Liverpool hentar unge talent og Torres(!), vi hentar ein forholdsvis ukjent kroat.. Han har nok utvilsomt kvalitetar, men han vil nok trenge lang tid før han blir vant til tempoet i PL og Arsenal sin spelestil, og før den tid har han nok fått så mykje kritikk i engelske aviser at han har mest lyst til å reise heim..

Men Terje...

Hvorfor skulle Da Silva bruke lenger tid til å vende seg til tempoet i PL, en disse "gedigne" talentene til United, Hargreaves, Torres, og Liverpools unge talenter (har ikke vi nok av det da??) og for ikke å snakke om Torres? Alle er jo ferskinger i PL...

 

BRA DERE ER POSITIVE FOLKENS!!!

 

Faen meg noen her som ikke er fornøyd før vi signerer halve Milan, Barca og Real Madrid!!!

 

 

Helt enig. Mye skepsis i dette forumet og det med tilvenning er jo en annen sak. Alle spillere fra utendlandske land må venne seg til ligaen dog noen gjør det raskere enn andre (Van Nistelrooy f.eks). Ingen vet om denne spilleren slår til men det er bedre å håpe på det beste fordi han er utvilsomt et stort talent.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7300432,00.html

 

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=46274

 

Jeg begynner å få en mistanke om at dette kan være et kjempekjøp.

Hvem hadde trodd Wenger hadde kjøpt noe særlig når Anelka,Petit og Vieira kom?

Dette tror jeg kommer til å bli et kupp..en spiller som vet hvor kassen er og scorer også mål i annenhver kamp på landslaget.

Wenger har visst fulgt med denne spilleren lenge og vi vet kunnskapene til Wenger på dette området.

Og det ser ut som Wenger har mer i ermet enn denne signeringen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7300432,00.html

 

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=46274

 

Jeg begynner å få en mistanke om at dette kan være et kjempekjøp.

Hvem hadde trodd Wenger hadde kjøpt noe særlig når Anelka,Petit og Vieira kom?

Dette tror jeg kommer til å bli et kupp..en spiller som vet hvor kassen er og scorer også mål i annenhver kamp på landslaget.

Wenger har visst fulgt med denne spilleren lenge og vi vet kunnskapene til Wenger på dette området.

Og det ser ut som Wenger har mer i ermet enn denne signeringen.

 

Optimistisk tone! Jeg er nok litt mer avventende. Gutten virker litt heldig med målene, og noe pinglete. Håper jeg tar feil, og at han klarer å omstille seg fra lilleputtligaen til premier league!

 

Har dessuten et teknisk problem. Har lastet ned noen videoklipp fra fjorårssesongen med bittorrent, men får ikke spilt dem av med windows mediaplayer. Er det noe jeg skulle ha lastet ned? B)

Link to comment
Share on other sites

 

Og det verste med hele saken, er at dette er garantert den eneste signeringen i sommer. Jeg trodde Wenger for engangs skyld kom til å vise supporterne og omverden at det nå satses som aldri før, at vi skulle vise omverden at Arsenal ikke er nede for telling selv om Henry er solgt. Vel, så feil kunne man ta.

 

 

Seriøst Kim, HVORDAN I SVARTE H*****E kan du påstå noen sånt? Har du du laserblikk INN I HJERNEN til Wenger?

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7300432,00.html

 

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=46274

 

Jeg begynner å få en mistanke om at dette kan være et kjempekjøp.

Hvem hadde trodd Wenger hadde kjøpt noe særlig når Anelka,Petit og Vieira kom?

Dette tror jeg kommer til å bli et kupp..en spiller som vet hvor kassen er og scorer også mål i annenhver kamp på landslaget.

Wenger har visst fulgt med denne spilleren lenge og vi vet kunnskapene til Wenger på dette området.

Og det ser ut som Wenger har mer i ermet enn denne signeringen.

 

Optimistisk tone! Jeg er nok litt mer avventende. Gutten virker litt heldig med målene, og noe pinglete. Håper jeg tar feil, og at han klarer å omstille seg fra lilleputtligaen til premier league!

 

Har dessuten et teknisk problem. Har lastet ned noen videoklipp fra fjorårssesongen med bittorrent, men får ikke spilt dem av med windows mediaplayer. Er det noe jeg skulle ha lastet ned? B)

 

En spiller som scorer 10 mål på en sesong kan være heldig med målene. De klippene jeg har klart å finne frem til virker som alt annet enn heldige mål. Her er det følsomme lobber, gode headinger i dueller mot Terry og Italienske midstoppere og ikke minst kliniske harde lave skudd.

 

Virker på meg som den godeste Karlsen har relativt god kontroll på denne spilleren. At han åpenbart har utviklet seg kraftig fysisk de seneste årene og tidligere har vært mer en tilrettelegger som trakk ut på venstrekanten synes jeg høres meget positivt ut. Dette viser at mannen har mer enn kun avslutninger. Klarer ikke helt å se fox in the box egenskapene som alle snakker om her.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...