Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

Endelig en som kan ta straffer ;)

 

vi har hatt Henry i 8 år, hvis du ikke har merket det. Han har satt hver eneste straffe(tror jeg).

I tillegg har vi Robin van Persie

Og ...... Gilberto Silva.

 

OnT: Sykt imponerende med 50 mål på 51 kamper. ;)

 

Edit: 54 mål på 59 kamper....!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Siste to sesongene har han 54 mål på 59 kamper! og 73 mål på 104 kamper de siste 4 sesongene for Zagreb. Han scorer mye. Men det gjorde feks også Kezman både i Serbia og Nederland, hvor mange scorte han i chelski? Betyr ikke nødvendigvis noe, men det er ihvertfall sikkert at han kan score, og det burde han da også klare i PL. Etter det jeg har sett på youtube minner han meg om van Nistelrooij. Skikkelig fox in the box spiller, men ingen typisk sterk spiller. (Sterk i kroppen). Nei dette blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Siste to sesongene har han 54 mål på 59 kamper! og 73 mål på 104 kamper de siste 4 sesongene for Zagreb. Han scorer mye. Men det gjorde feks også Kezman både i Serbia og Nederland, hvor mange scorte han i chelski? Betyr ikke nødvendigvis noe, men det er ihvertfall sikkert at han kan score, og det burde han da også klare i PL. Etter det jeg har sett på youtube minner han meg om van Nistelrooij. Skikkelig fox in the box spiller, men ingen typisk sterk spiller. (Sterk i kroppen). Nei dette blir spennende!

Synes da vitterlig at han minner mer om Henry enn Van Nistelroy. På de klippene jeg har sett har han en rekke gode raid fra vesntre og innover hvor han forserer forbi forsvarerene på utsiden og kommer alene med keeper. En del gode skudd og ikke minst headinger.

 

En overgangs sum på 24 mill€ virker jo helt vilt. Håper og tror vi snakker nærmere 7 mill£. Kjenner jeg Wenger rett er det sikkert en del prestasjons baserte klausuler også.

 

Hvor troverdig er dette da? 16.2 mill £

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi brukte ca 170 mill på denne spilleren her, ja da blir e skuffa.

Ville mye heller ha brukt 120 mill på martins eller 90 på anelka!!

Det er to spillere som har vist at de kan spille i premier league...

Denen eduardo virker jo som en målscorer, men man må huske at dette er i croatia... og der er det nok mye rart forsvarspill!

 

Er vedlig usikker på dette kjøpet...

huff, ligger mye press på denne eduardo..

Tror ikkje dette var kjøpet som skulle hjelpe oss med å kjempe om gullet...desverre!

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger gjør det rette her, han er en go spiller men spørs om ligan i Engalnd blir for tøft for han.

 

Han er 24 rart ingen andre stor klubber har henta han for lengst?

 

Ja ja håper han blir en spiller som skorer de måla vi ikke klarte å sette inn i fjor ;)

 

I så fall blir det mange, mange mål:)

Link to comment
Share on other sites

Teit av dere.. Først hoppet dere rundt og varr glade, men da dere fikk vite pris på han. Ble det en helt annen tone, dere begynte å syte..

 

Bare så du vet det så har ikkje jeg hoppet rundt av glede...

Var ganske skuffet før jeg så prislappen, pga av at arsenal trenger en spiller som ikke trenger å vende seg til det engelske tempoet. Er det samme hvert år med arsenal, alle spillere vi kjøper bruker som regel en sesong på finne seg te rette...

Å det har vi ikkje tid til nå. Men jeg håper jo selvfølgelig at jeg tar feil..

Når en spiller scorer 31 mål på 32 kamper vet han jo hvor målet står..

Og han scora mot england og italia, så det er en spiller med kvalitet det vet jeg...

 

Jeg ønske han velkommen å lykke te....

ser ut som prislappen er nærmere 8 mill pund, men man får bare vente å se..

Link to comment
Share on other sites

Sett litt på målene hans etc fra youtube og målet hans mot oss ifjor, og han virker ekstremt god i avslutningsfasen og det lover godt. Med Adebayor eller VP ved siden av så bør det bli mange sjanser inni boxen som han kan banke i mål. Spesielt med VP ved siden av siden han ofte skyter og keeper gir retur. Da tror jeg Silva vil være veldig effektiv og på pletten med en gang.

 

Håper han finner seg tilrette ganske kjapt og tror egentlig ikke det vil bli så stort problem, men vi får nå se da. ;) Prisen bryr jeg meg lite om egentlig - tror Wenger har gjort nok et kupp her.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at at prisen for denne for meg totalt ukjente spilleren er £16,2 mill, så har det rett og slett rabla for Wenger. Å pøse ut en god slump med penger på relativt ukjente spillere er tydeligvis greit, men å investere i kjente spillere som virkelig har vist at de presterer på høyt nivå, det går ikke an.

 

Er glad for at vi har fått inn ett nytt ansikt på Emirates, men hvis dette skal være erstatteren til Henry, ja da blir jeg utrolig skuffet. Og det er uavhengig om han slår til eller ikke.

 

Og det verste med hele saken, er at dette er garantert den eneste signeringen i sommer. Jeg trodde Wenger for engangs skyld kom til å vise supporterne og omverden at det nå satses som aldri før, at vi skulle vise omverden at Arsenal ikke er nede for telling selv om Henry er solgt. Vel, så feil kunne man ta.

 

Og det er ikke så rart at det ikke har vært noen rykter om denne spilleren, med tanke på at det er svært få som noen gang har hørt om han

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at at prisen for denne for meg totalt ukjente spilleren er £16,2 mill, så har det rett og slett rabla for Wenger. Å pøse ut en god slump med penger på relativt ukjente spillere er tydeligvis greit, men å investere i kjente spillere som virkelig har vist at de presterer på høyt nivå, det går ikke an.

 

Er glad for at vi har fått inn ett nytt ansikt på Emirates, men hvis dette skal være erstatteren til Henry, ja da blir jeg utrolig skuffet. Og det er uavhengig om han slår til eller ikke.

 

Og det verste med hele saken, er at dette er garantert den eneste signeringen i sommer. Jeg trodde Wenger for engangs skyld kom til å vise supporterne og omverden at det nå satses som aldri før, at vi skulle vise omverden at Arsenal ikke er nede for telling selv om Henry er solgt. Vel, så feil kunne man ta.

 

Og det er ikke så rart at det ikke har vært noen rykter om denne spilleren, med tanke på at det er svært få som noen gang har hørt om han

Skjønner ikke helt hva du prøver å si her Kim. Kan ikke skjønne at du skal være skuffet over denne signingen uansett om han slår til eller ikke. Er du kun på jakt etter navn? Viser Wenger at han satser hardere hvis han kjøper Anelka for 90 millioner enn en Kroat til 160? Hvis nå dette er prisen da. Er jo ekstra morsomt at Wenger lager gull av ukjente spillere synes jeg.

 

Vi må jo tro at Wenger vet hva han gjør, han har jo vist det før. Hvis Wenger hadde ment at Torres var mannen som fikk Arsenal tilbake til toppen så tror jeg faktisk han hadde gått for han. Jeg tror ikke dette kun handler om prinsipper og å være vanskelig. Jeg er helt overbevist om at Torres blir en stor flopp i PL. Denne Eduardo har jeg derimot større tro på at passer inn i Arsenal basert¨på de klippene jeg har sett.

 

For meg betyr det ikke at vi satser at man kjøper ett stort navn. Reyes kjøpet var vel Wenger's største og kanskje eneste kjøp av denne sorten og det gikk ikke all verdens bra.

Link to comment
Share on other sites

..... Er glad for at vi har fått inn ett nytt ansikt på Emirates, men hvis dette skal være erstatteren til Henry, ja da blir jeg utrolig skuffet. Og det er uavhengig om han slår til eller ikke.....

Og det er ikke så rart at det ikke har vært noen rykter om denne spilleren, med tanke på at det er svært få som noen gang har hørt om han

 

Aj, aj, følsom type, Kim? For det er i allefall ikke noe fornuft i det du her skriver. For det første er det direkte dumt å være skuffet over Silva om han slår til som erstatter for Henry. Hvorfor skulle vi bli skuffet da? Er du forresten skuffet over at det ikke har vært noen rykter om typen? Og siden det ser ut som du er det, hvorfor er du det?

 

Vi spiller ikke CM, vett du! ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at at prisen for denne for meg totalt ukjente spilleren er £16,2 mill, så har det rett og slett rabla for Wenger. Å pøse ut en god slump med penger på relativt ukjente spillere er tydeligvis greit, men å investere i kjente spillere som virkelig har vist at de presterer på høyt nivå, det går ikke an.

 

Er glad for at vi har fått inn ett nytt ansikt på Emirates, men hvis dette skal være erstatteren til Henry, ja da blir jeg utrolig skuffet. Og det er uavhengig om han slår til eller ikke.

 

Og det verste med hele saken, er at dette er garantert den eneste signeringen i sommer. Jeg trodde Wenger for engangs skyld kom til å vise supporterne og omverden at det nå satses som aldri før, at vi skulle vise omverden at Arsenal ikke er nede for telling selv om Henry er solgt. Vel, så feil kunne man ta.

 

Og det er ikke så rart at det ikke har vært noen rykter om denne spilleren, med tanke på at det er svært få som noen gang har hørt om han

Skjønner ikke helt hva du prøver å si her Kim. Kan ikke skjønne at du skal være skuffet over denne signingen uansett om han slår til eller ikke. Er du kun på jakt etter navn? Viser Wenger at han satser hardere hvis han kjøper Anelka for 90 millioner enn en Kroat til 160? Hvis nå dette er prisen da. Er jo ekstra morsomt at Wenger lager gull av ukjente spillere synes jeg.

 

Vi må jo tro at Wenger vet hva han gjør, han har jo vist det før. Hvis Wenger hadde ment at Torres var mannen som fikk Arsenal tilbake til toppen så tror jeg faktisk han hadde gått for han. Jeg tror ikke dette kun handler om prinsipper og å være vanskelig. Jeg er helt overbevist om at Torres blir en stor flopp i PL. Denne Eduardo har jeg derimot større tro på at passer inn i Arsenal basert¨på de klippene jeg har sett.

 

For meg betyr det ikke at vi satser at man kjøper ett stort navn. Reyes kjøpet var vel Wenger's største og kanskje eneste kjøp av denne sorten og det gikk ikke all verdens bra.

 

Jeg er ikke ute etter navn. Jeg er ute etter spillere som har vist at de kan prestere på høyt nivå over lenger tid. Spillere som Eto'o og Torres. Og det har som sagt ingenting med navnet å gjøre. Det er kun basert på deres prestasjoner på høyt nivå.

 

Jeg forstår iallefall ikke noenting av dette kjøpet. Iallefall ikke til denne prisen. Og inntil jeg får bekreftet en annen pris, så forholder jeg meg til relativt seriøse Sky Sports. Det vil faktisk si at Wenger mener han er like mye verdt som Henry, og det sier vel det meste.

 

Hadde han kostet £3-5 mill, så skulle jeg sett annerledes på saken. Dette er jeg redd er bortkastede penger. Og hvis man først skal kaste bort penger, så kan man like så greit kaste de bort på noen som har litt mer å vise til. Da er det iallefall litt større sjanse for at spilleren slår til.

 

..... Er glad for at vi har fått inn ett nytt ansikt på Emirates, men hvis dette skal være erstatteren til Henry, ja da blir jeg utrolig skuffet. Og det er uavhengig om han slår til eller ikke.....

Og det er ikke så rart at det ikke har vært noen rykter om denne spilleren, med tanke på at det er svært få som noen gang har hørt om han

 

Aj, aj, følsom type, Kim? For det er i allefall ikke noe fornuft i det du her skriver. For det første er det direkte dumt å være skuffet over Silva om han slår til som erstatter for Henry. Hvorfor skulle vi bli skuffet da? Er du forresten skuffet over at det ikke har vært noen rykter om typen? Og siden det ser ut som du er det, hvorfor er du det?

 

Vi spiller ikke CM, vett du! ;) ;)

 

Ordla meg kanskje litt feil. Det er selvfølgelig ingenting som hadde vært bedre enn at han viser seg å være ett genialt kjøp. Men jeg står fast ved at prisen er hårreisende latterlig. Prisen tilsier at Wenger mener han er like mye verdt som Henry. Det kaller jeg rett og slett å gamble unødvendig med klubbens midler.

 

I tillegg er det ganske frusterende å vite at Wenger med ett snev av forhandlingsevner kunne presset frem en ren byttehandel mellom Eto'o og Henry, eller sendt Reyes og litt penger til Atletico Madrid for Torres. Men vi får vel bare vende oss til at så lenge Wenger er i klubben, så skal det ikke hentes spillere som har vist at de presterer på høyt nivå, så lenge de ikke kommer gratis som Campbell

 

Det med ryktet, var ment som ett svar til de som mente at klubben hadde vært dyktige i å skjule forhandlingene for omverden. Men slik jeg ser det, så har det kanskje ikke så mye med dyktighet å gjøre, men mer med at dette er en forholdsvis ukjent spiller, og at media ikke følger med så mye med hva som skjer i klubber i den delen av Europa.

Link to comment
Share on other sites

vi har hatt Henry i 8 år, hvis du ikke har merket det. Han har satt hver eneste straffe(tror jeg).

I tillegg har vi Robin van Persie

 

 

Du har følt med lenge du og? Fy fa1 så mye straffer han har bommet på. Spesielt i cl

 

Hvem snakker du om nå?

Link to comment
Share on other sites

Godeste Kim!

 

Wenger har forhandlingsevner, og han har evner til å hente spillere til riktig pris. Det er sikkert!

Opp med humøret! ;)

 

Så du mener det er helt riktig å hente en forholdsvis ukjent spiller som ikke har noe spesiellt å vise til på høyt nivå til £16,2 mill???

 

Det eneste som kan få opp humøret mitt om dagen hva Arsenal angår, er hvis styret og Wenger får bort skylappene de har foran øyene, og begynner å innse hva som må til for at vi skal kunne holde følge med Chelsea og United på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo hatt en ekte kroat før i Suker, toppscorer var han og, så det er ikke sikkert Eduardo (fra Brazil) slår til...og rykte sier omlag 6 mill pund, men det er jo verdt å prøve, Wenger har jo gjort gull av gråstein før han..

Link to comment
Share on other sites

Hva Arsenal og Wenger faktisk har betalt for denne spilleren er det vel bare Arsenal og ett par i Zagreb som vet. Jeg er selvfølgelig enig i at £16.2 mill er en vannvittig høy pris for denne mannen. Men jeg velger å tro at dette ikke er den rette prisen.

 

Hvis det nå er sånn at Arsenal har "byttet" Eduardo mot Henry så velger jeg faktisk å tro at Wenger vet hva han gjør. Spesielt med tanke på at det er så tidlig i overgangsvinduet så er det lite som tyder på at Wenger har mistet hodet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...