Jump to content

Martins


Rosicky07

Recommended Posts

Håper dette stemmer, så kan vi selge Adè!

 

Kan da vel ikke selge Ade?? :)

 

RvP er kanskje vår beste spiss når det gjelder målteft, men jeg vil si Adebayor har blitt kanskje vårt viktigste oppspillspunkt på topp.

Han har utrolig arbeidskapasitet, er sterk i dueller og lager mye trøbbel for mange av motstanders stoppere.

I tillegg også en smart spiller. Etter å ha sett han siste året syns jeg han er gull verdt for oss.

ok, han scorer for lite mål, men det skal sies han skaper målsjanser for andre også.

 

Når det er sagt vil jeg også gjerne ha Martins til Arsenal....men det er i tillegg til dem vi allerede har.

Klart det blir mange spisser, men med skadene vi får rett som det er blir det behov for det.

 

Han har en eksplosivitet og gjennombruddskraft, samt veldig god teknikk som jeg syns vi savner litt etter Henry forsvant.

Med måten vi spiller på føler jeg vi trenger en "lynspiss" som har hatt med Henry og Anelka siste 10 årene.

 

Derimot tror jeg ikke stort på det siste ryktet der. Var vel News of the world som var en av kildene?

Han spilte for Newcastle nå i siste kamp og for meg ser det ikke ut som han er på vei bort, samtidig som Wenger signaliserer at det er ingen kjøp på gang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Håper dette stemmer, så kan vi selge Adè!

 

Kan da vel ikke selge Ade?? :)

 

RvP er kanskje vår beste spiss når det gjelder målteft, men jeg vil si Adebayor har blitt kanskje vårt viktigste oppspillspunkt på topp.

Han har utrolig arbeidskapasitet, er sterk i dueller og lager mye trøbbel for mange av motstanders stoppere.

I tillegg også en smart spiller. Etter å ha sett han siste året syns jeg han er gull verdt for oss.

ok, han scorer for lite mål, men det skal sies han skaper målsjanser for andre også.

 

Når det er sagt vil jeg også gjerne ha Martins til Arsenal....men det er i tillegg til dem vi allerede har.

Klart det blir mange spisser, men med skadene vi får rett som det er blir det behov for det.

 

Han har en eksplosivitet og gjennombruddskraft, samt veldig god teknikk som jeg syns vi savner litt etter Henry forsvant.

Med måten vi spiller på føler jeg vi trenger en "lynspiss" som har hatt med Henry og Anelka siste 10 årene.

 

Derimot tror jeg ikke stort på det siste ryktet der. Var vel News of the world som var en av kildene?

Han spilte for Newcastle nå i siste kamp og for meg ser det ikke ut som han er på vei bort, samtidig som Wenger signaliserer at det er ingen kjøp på gang.

Okay, vi trenger ikke og selge han, men jeg syns ikke han er blant de 11 beste på Arsenal, hadde foretrukket Martins istedenfor.

Link to comment
Share on other sites

Håper dette stemmer, så kan vi selge Adè!

 

Kan da vel ikke selge Ade?? :blink:

 

RvP er kanskje vår beste spiss når det gjelder målteft, men jeg vil si Adebayor har blitt kanskje vårt viktigste oppspillspunkt på topp.

Han har utrolig arbeidskapasitet, er sterk i dueller og lager mye trøbbel for mange av motstanders stoppere.

I tillegg også en smart spiller. Etter å ha sett han siste året syns jeg han er gull verdt for oss.

ok, han scorer for lite mål, men det skal sies han skaper målsjanser for andre også.

 

Når det er sagt vil jeg også gjerne ha Martins til Arsenal....men det er i tillegg til dem vi allerede har.

Klart det blir mange spisser, men med skadene vi får rett som det er blir det behov for det.

 

Han har en eksplosivitet og gjennombruddskraft, samt veldig god teknikk som jeg syns vi savner litt etter Henry forsvant.

Med måten vi spiller på føler jeg vi trenger en "lynspiss" som har hatt med Henry og Anelka siste 10 årene.

 

Derimot tror jeg ikke stort på det siste ryktet der. Var vel News of the world som var en av kildene?

Han spilte for Newcastle nå i siste kamp og for meg ser det ikke ut som han er på vei bort, samtidig som Wenger signaliserer at det er ingen kjøp på gang.

Okay, vi trenger ikke og selge han, men jeg syns ikke han er blant de 11 beste på Arsenal, hadde foretrukket Martins istedenfor.

 

Han må ikke være blant de ellve utvalgte, en herlig backup som vi kan trenge framover.

Da tenker jeg på styrken først og fremst. Og det er jo ikke sikkert Martins kommer da... :P

Link to comment
Share on other sites

Det er en enkel grunn til at det ikke er lagt inn noe bude på Martins, eller Adriano, eller noen andre spillere som helst.

 

Årsaken er at Wenger ikke har noen intensjon om å handle flere spillere denne sesongen. Wenger er fornøyd med stallen

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så sikker på om det blir noen sluttspurt i år nei. I fjor kom vel både Will og Baptista i døgnets siste time den 31 august så vidt jeg husker, og året før var der Poom. Men, en vesentlig forskjell her er roen i spillergruppen i år kontra i fjor. Da var spillere som Cash og Reyes i klubben mot sin vilje, og det skapte naturligvis uro i gruppa. I år ser det ut som om både spillere og ledere har slått seg til ro, vi har åpna sesongen sterkt med 3 seire på 4 kamper, Wenger er jo nær ved å ta penn til papir og signere den nye kontrakten. Stemningen og spiriten i gruppa får skryt av Wenger opptil flere ganger i uka, og også spillerne snakker om den gode spiriten i klubben. Alt ser liksom så mye lyser ut nå enn i fjor, og jeg tviler på at Wenger forandrer på noe i løpet av de siste dagene før vinduet stenges. Om vi likevel TRENGER nye spillere er en annen sak...

Link to comment
Share on other sites

du glemte Denilson, han kom vel i de siste minuttene av forrige transfervindu hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Men Martins hadde for all del ikke gjort noe, jeg hadde som Taugooneren fortrukket han fremfor Adebayor.

Ikke for at Ade er dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Den eneste signeringen Wenger antagelig gjør nå i løpet av de nærmeste dagene, er nok som ryktene sier; sin egen.. Ellers vet man aldri når det gjelder Wenger og signinger. Plutselig signerer han nok en spiller "ingen" har hørt om før.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste signeringen Wenger antagelig gjør nå i løpet av de nærmeste dagene, er nok som ryktene sier; sin egen.. Ellers vet man aldri når det gjelder Wenger og signinger. Plutselig signerer han nok en spiller "ingen" har hørt om før.

 

men de kan være god de og :(

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Martins er nå sitert på at han gjerne vil spille for oss dersom Newcastle er villige til å la han dra. Dersom Ade drar,er dette et ypisk Wenger-kjøp ettersom vi alltid pleier å spille med en rask spiss på topp (dersom Ade drar har vi mistet den eneste raske spissen - regner fortsatt Walcott som ving).

 

http://the-cannon.com/2008/07/05/saturday-...nasri-ade-more/

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_3779017,00.html

 

Ser ut til at Obafemi har lyst til å spille for Arsenal, og jeg klager ikke. Men skal han liksom erstatte Adebayor? Hva når vi ruller opp igjennom kantene og slår inn? Skal Martins eller van Persie trene headinger og spenst hele sesongen eller? Jeg tror vi bare må begynne å spille på bakrommet om Martins hentes som erstatter for Ade, men aller helst vil jeg beholde Adebayor.

 

Men jeg er litt skeptisk til alderen hans. Det er jo sinnsykt mange som kommer fra Afrika med falsk fødselsdag og alder, og jeg tror Martins er en av disse. Han ser jo betydelig eldre ut enn usle 23 år? Men så skal det jo sies at han er en god fotballspiller uansett hvilken alder han er ;D

 

Her er flere kilder, dog noen mindre pålitelige:

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...ins-on-Arsenal/

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=763898

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...t.html?ITO=1490

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtm...nmartins105.xml

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagen...p?newsid=187308

Link to comment
Share on other sites

Ja dette med alder på Martins er vel en sak for seg selv.. Her kan man mene, synse og gjette så mye man vil - men til syvende og sist så er det kvalitetene hans som spiller vi trenger. Og de kan vel også diskuteres..

 

Han gjorde vel en helt grei sesong i Ncastle, men han har jo styrke og hurtighet som vi kunne trengt der oppe på topp. I tillegg er fordelen der at han er vant med england og PL.

 

Time will show..

Link to comment
Share on other sites

Mener Martins kan være en bra forsterkning av spissrekka, men ikke en erstatning av Adebayor. Tror ikke det blir noe av dette kjøpet med mindre Adebayor går. Og hvis så er tilfellet vil jeg heller ha David Villa som vi sikkert har råd til med Adebayor-penger.

 

Når det er sagt så tror jeg ikke Adebayor går, og at det derfor ikke blir noe av Martins, men det hadde vært en fin spisskvartett med Martins, Adebayor, Van Persie og Eduardo med troikaen Walcott, Vela og Bendtner bak som bare venter på å blomstre. (Da måtte nok Walcott eller Vela (eller begge) blitt satset på som kanter.)

 

Så jeg sier ja takk, men tror neppe det blir noe av (akkurat som i fjor) ;D

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst. Adebayor scoret 24 mål sist sesong. Hvis vi trekker fra 2 hat-trick mot tidenes slaktoffer Derby og 3 straffer er det 16 mål på 36 kamper. Gitt alle mulighetene, og gitt alt som gikk i vasken pga offside, balltap, klabb og babb og guden vet hva - er der så utopisk at et "noen andre" angrepsspillere hadde klart det samme i dette laget? Ja scoringen mot Spurs var konge, men var det regelen eller unntaket?

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst så er det vel en årsak til at Barca og Milan har gjrt Ade til deres nr. 1 target. Det er definitivt ikke fordi han er en middelmådig spiss.

Er redd Ade kan gå og en Martins som ikke rekker Ade til knærne kommer inn.

Det er mange aspekter med Ade sin spillestil som jeg liker. Han blir definitivt ikke lett å erstatte. Men det er mulig Barca er helt på tryne som verdsetter Ade så høyt...eller?

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst. Adebayor scoret 24 mål sist sesong. Hvis vi trekker fra 2 hat-trick mot tidenes slaktoffer Derby og 3 straffer er det 16 mål på 36 kamper. Gitt alle mulighetene, og gitt alt som gikk i vasken pga offside, balltap, klabb og babb og guden vet hva - er der så utopisk at et "noen andre" angrepsspillere hadde klart det samme i dette laget? Ja scoringen mot Spurs var konge, men var det regelen eller unntaket?

Fullstendig enig. Jeg har aldri blitt helt bitt av Adedilla heller. Han har scoret en del mål, men utover det så synes jeg at han rett og slett er middelmådig. Får vi mer enn £20m for han så er det alletiders. Tror at dersom Martins hadde fått de samme sjangsene som Ade fikk denne sesongen så hadde vi vunnet ligaen.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at folk her ikke ser hvor god ade er..å martins som erstatter blir som å erstatte en tiger med en kattunge!!

men vil gjerne ha martins sammen med ade, vært et knallduo..en stor sterk spilller som binder opp 2-3 forsvarspillere, å lille raske martins som løper igjenom å putter

Link to comment
Share on other sites

Martins er nå sitert på at han gjerne vil spille for oss dersom Newcastle er villige til å la han dra. Dersom Ade drar,er dette et ypisk Wenger-kjøp ettersom vi alltid pleier å spille med en rask spiss på topp (dersom Ade drar har vi mistet den eneste raske spissen - regner fortsatt Walcott som ving).

 

http://the-cannon.com/2008/07/05/saturday-...nasri-ade-more/

 

Leste at du mener ar Ade er den eneste raske spissen vi har. RvP er jo ingen treig spiller han. Eduardo og Bendtner er heller ikke treig. Så vi har bra fart på topp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...