Jump to content

Hvem skal erstatte Henry?


helgeaarsvoll

Ny angrepsspiller i Arsenal  

97 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Aner ikke hva jeg skal si som ikke allerede er sagt om vår legendariske stjerne Henry. Han forlot lot oss i grevens tid og jeg tror det var det beste for laget. Han ble større enn Arsenal tilslutt desverre. Nå over til hvem jeg håper Wenger henter.

 

Første er Arouna Koné, spilleren med det blondet håret og et utrolig godt målteft. Fant en video av ham på youtube og er ikke annet en kraftig imponert. 18 mål og 11 assists er ganske bra spør du meg for denne sesongen, i tilegg til at han er fra Elfenbenskysten og vil finne seg godt tilrette i Arsenal med Kolo og Eboué samt alle de fransktalende i laget.

Som spiller har Koné meget stor fart, god teknikk og en dødelig høyrefot. Minner meg faktisk litt om en spiller som netopp forlot oss, hehe. 11 assists tyder på at han er en habil lagspiller, ikke en egoist, noe som Wenger setter pris på i en fotballspiller. Han er kun 23 år og har en lang og spennede karriere foran seg. Tror han heller ikke blir for dyr, kanskje rundt £7M?! Løp og kjøp Wenger!

 

Videre håper jeg Wenger henter Babel og Quaresma, siden det er stor sannsynlighet for at Reyes drar og kanskje Ljungberg blir vist døra(selv om han elsker Arsenal og vil bli værende), tiden får vise Ljungbergs skjebne.

Quaresma viste oss hva han var god for i CL. Han scoret nesten(traff stolpen til venstre for Lehmann). Hadde han scoret hadde vi ikke gått videre i CL hvis jeg ikke tar feil. Quaresma har teknikk som få kan matche, gode dribleferdigheter, stor fart og vil gi oss bredde på høyrekanten. Tror heller ikke han blir altfor dyr, men det er vanskelig å si en spesifikk pris på ham.

 

Babel er en stor Arsenal fan og jeg tror han vil utvikle seg enormt hos oss. Bare det at han ønsker seg så sterkt til oss kan bære frem en meget gode frukter. Babel er jo et typisk Wenger kjøp. Babel er fotrapp, fin teknikk og masse lovord, men har fortsatt mye å lære på banen. Løp og kjøp Wenger siden han er tilgjengelig for magre £6M.

 

Håper ryktene om Anelka er usanne, klarer aldri å tilgi ham for den skammerlige oppførselen da han stakk av til Real. Tevez kan være spennende, men han stikker nok til Inter, siden har uttalt at han vil slutte seg til den argentinske kolonien i laget. Dessuten blir han meget dyr og har et innviklet eierskap.

 

Jeg antar allikevel at Wenger henter noe vi ikke forventer, enten noen erfarne stjernespillere eller noen knallgode ukjente spillere. Uansett alle kjære Goonere, så må vi ikke få panikk, jeg stoler 100% på Wenger. Han har løst lignende kriser før med bravur!

Link to comment
Share on other sites

HVem nr for Hery i Barca da noen som vet?

Han skal ha nr. 14 i Barca også!

 

hvor har du lest at han skal få det nr da?

Jeg har vertfall sett det på Vg og mangen andre sider :D

 

Det florerer jo av bilder med Henry i Barca drakt med nr. 14 på ryggen, så det er nok sant.

Link to comment
Share on other sites

De aller, aller fleste forstår det likevel, men slike forkortelser minsker lesbarheten og gjør at innlegget virker mindre seriøst.

 

"Overdreven dialekt eller sms-språk vil bli slått ned på."

 

Dessuten bryter det med forumets retningslinjer.

Tehe,jaja,du er hvertfall våken. Men vi legger den død nå,ingen vits å ha dette liggende over en sånn topic.

Tehe :P :D

Så skriv nynorsk eller bokmål da, så det kan være litt lettere å lese det du har å si!

Du skjønner d jo,så,du har sikkert skreivefeil i ny å ned du å?:P

Eller hva du er ute etter?,men drit i dette nå da?,rett å slett?;)

 

Da setter vi en strek når det gjelder denne saken. Gjør et forsøk på å følge retningslinjene! - Hilsen Charlie George

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger 2 erstattere:

 

For Bergkamp: Tevez

For Henry: Anelka

 

Now you are talking, but you missed one.......

 

For Pires: Reyes (hvorfor ikke nå da spøkelset er borte)

 

Nettopp!

 

Og jeg tror den viktigste erstatningen er den spilleren som tar over etter Pires.

 

Alle tre bør erstattes!

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger 2 erstattere:

 

For Bergkamp: Tevez

For Henry: Anelka

 

Hvordan skal Tevez kunne erstatte mesteren, det går ikke. Tevez har ikke i nærheten av like godt overblikk eller pasningskunnskaper.

Link to comment
Share on other sites

Det har ingen. There's only one Dennis Bergkamp. Thierry Henry uttalte en gang at Bergkamp var "miles ahead of Zidane" og jeg er enig. Henry og Vieira meg her og der. Mesteren var Bergkamp.

 

Men hvis Tevez vil og Arsenal kan, så bevare meg vel. Dette er i alle fall en spiller uten hoftefeste, og iblandet en god dose ferdigheter bør ikke det bli så ille.

Link to comment
Share on other sites

Det har ingen. There's only one Dennis Bergkamp. Thierry Henry uttalte en gang at Bergkamp var "miles ahead of Zidane" og jeg er enig. Henry og Vieira meg her og der. Mesteren var Bergkamp.

 

Men hvis Tevez vil og Arsenal kan, så bevare meg vel. Dette er i alle fall en spiller uten hoftefeste, og iblandet en god dose ferdigheter bør ikke det bli så ille.

 

Helt klart at Bergkamp var i en særklasse som kelner. Han hadde oversikt over alle "bordene", og visste akkurat hvem som skulle "oppvartes" til enhver tid, og gjorde det med millimeterpresisjon. Ja, han så det ingen andre så. Og han var jo suveren på mange andre vis også; skudd, teknikk, og ikke minst holdninger. Selv om jeg anser Henry for å være en bedre spiller enn Bergkamp, ihvertfall når det gjelder fart og avslutninger, så har nok kanskje Bergkamp hatt større betydning for transformasjonen fra Boring Arsenal til Scoring Arsenal enn Henry. Og selv om begge nå er legender; Bergkamp hadde ihvertfall vett til å bli karrieren ut.... (det er som kjent bare en vei ut fra Arsenal - nedover)

 

Når det gjelder Tevez er jeg i tvil. Ja, han er god, og under Wenger kan han sikkert blomstre. Men pga overgangsrotet med West Ham spørs det om man bør satse på ham....

Link to comment
Share on other sites

Det har ingen. There's only one Dennis Bergkamp. Thierry Henry uttalte en gang at Bergkamp var "miles ahead of Zidane" og jeg er enig. Henry og Vieira meg her og der. Mesteren var Bergkamp.

 

Men hvis Tevez vil og Arsenal kan, så bevare meg vel. Dette er i alle fall en spiller uten hoftefeste, og iblandet en god dose ferdigheter bør ikke det bli så ille.

 

Helt klart at Bergkamp var i en særklasse som kelner. Han hadde oversikt over alle "bordene", og visste akkurat hvem som skulle "oppvartes" til enhver tid, og gjorde det med millimeterpresisjon. Ja, han så det ingen andre så. Og han var jo suveren på mange andre vis også; skudd, teknikk, og ikke minst holdninger. Selv om jeg anser Henry for å være en bedre spiller enn Bergkamp, ihvertfall når det gjelder fart og avslutninger, så har nok kanskje Bergkamp hatt større betydning for transformasjonen fra Boring Arsenal til Scoring Arsenal enn Henry. Og selv om begge nå er legender; Bergkamp hadde ihvertfall vett til å bli karrieren ut.... (det er som kjent bare en vei ut fra Arsenal - nedover)

 

Når det gjelder Tevez er jeg i tvil. Ja, han er god, og under Wenger kan han sikkert blomstre. Men pga overgangsrotet med West Ham spørs det om man bør satse på ham....

 

Og med tanke på prisen til Torres og Tevez, er det vel lite sannsynlig at disse kommer. Mitt råd: GLEM DET!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Tevez er jeg i tvil. Ja, han er god, og under Wenger kan han sikkert blomstre. Men pga overgangsrotet med West Ham spørs det om man bør satse på ham....

 

Ja, det er et juridisk minefelt. I tilfelle gjelder det å ha tunga i rett munn.

Link to comment
Share on other sites

Bare vi slipper Edu fra Lyn. Mannen har vært hjelpeløs i hele sesongen men geni erklæres på grunn av en god kamp mot RBK. Den mannen er ikke i nærheten av å være god nok.

 

Derimot kunne Somen A Tchoy i Stabæk vært en bra mann. Vet mange mener han helt sikkert ikke er god nok. Men han er i hvert fall langt bedre enn Edu. Somen er altfor god for tippeligaen og har ferdigheter som kommer til å sende han til en stor klubb i Europa!! Garantert!

Link to comment
Share on other sites

Bare vi slipper Edu fra Lyn. Mannen har vært hjelpeløs i hele sesongen men geni erklæres på grunn av en god kamp mot RBK. Den mannen er ikke i nærheten av å være god nok.

 

Derimot kunne Somen A Tchoy i Stabæk vært en bra mann. Vet mange mener han helt sikkert ikke er god nok. Men han er i hvert fall langt bedre enn Edu. Somen er altfor god for tippeligaen og har ferdigheter som kommer til å sende han til en stor klubb i Europa!! Garantert!

 

Spørs om noen av dem er gode nok. Meningsløst å bruke prestasjoner i Tippeligaen som grunnlag for å si om en spiller er god nok for Arsenal. De KAN være gode nok, men poenget er at det gir like lite mening å kategorisk Edus potensiale på bakgrunn av hans relativt svake sesong så langt (delvis pga skader), som det gir mening å konkludere at Tchoy er mannen, fordi han har hatt noen gode kamper for Stabæk den siste tiden. Det skal vel litt mer til, eller...?

 

Ser for øvrig at enkelte medier kjører frem Martins som erstatter for Henry. Jeg har sansen for ham, rask, sterk og et vanvittig skuddbein. Husker han hadde et forferdelig show mot oss i CL for Inter for noen år siden, og han har utvilsomt et stort potensiale. Men så var det dette med stabilitet og ryddighet i hodet da...?

Link to comment
Share on other sites

Bare vi slipper Edu fra Lyn. Mannen har vært hjelpeløs i hele sesongen men geni erklæres på grunn av en god kamp mot RBK. Den mannen er ikke i nærheten av å være god nok.

 

Derimot kunne Somen A Tchoy i Stabæk vært en bra mann. Vet mange mener han helt sikkert ikke er god nok. Men han er i hvert fall langt bedre enn Edu. Somen er altfor god for tippeligaen og har ferdigheter som kommer til å sende han til en stor klubb i Europa!! Garantert!

 

Spørs om noen av dem er gode nok. Meningsløst å bruke prestasjoner i Tippeligaen som grunnlag for å si om en spiller er god nok for Arsenal. De KAN være gode nok, men poenget er at det gir like lite mening å kategorisk Edus potensiale på bakgrunn av hans relativt svake sesong så langt (delvis pga skader), som det gir mening å konkludere at Tchoy er mannen, fordi han har hatt noen gode kamper for Stabæk den siste tiden. Det skal vel litt mer til, eller...?

 

Ser for øvrig at enkelte medier kjører frem Martins som erstatter for Henry. Jeg har sansen for ham, rask, sterk og et vanvittig skuddbein. Husker han hadde et forferdelig show mot oss i CL for Inter for noen år siden, og han har utvilsomt et stort potensiale. Men så var det dette med stabilitet og ryddighet i hodet da...?

Det er klart det skal noe mer til enn noen gode kamper i Tippeligaen. Det er på mange måter akkurat det jeg har prøvd å formidle gjennom poster i flere tråder her. Edu skrytes opp i skyene i norsk media på bakgrunnav små glimt av storhet. Jeg følger tippeligaen tett og ser samtlige tv kamper og litt til. Følger dog spesielt Stabæk tett. Eksempelet med Tchoy trekkes inn fordi dette er en mann som dominerer tippeligaen på en helt annen måte enn Edu gjør. jeg er faktisk villig til å påsta at Tchoy er år tippeligaens desidert beste spiller og uten tvil den med størst talent. Han har en ro og overlegenhet i alt han gjør som minner en god del om vår egen Fabregas. Man så også noe av det samme med Mikel i Lyn.

 

At ingen av disse er gode nok er vel sannsynligvis riktig, og det er ekstremt vanskelig å vurdere tippeligaen opp mot PL. Men Tchoy er ikke ulik Diaby, hvem som er best er faktisk tilnærmet umulig å si.

 

for å komme tilbake til tema, Edu er ikke mannen. Det å erstatte Henry gjør man ikke med en spiller fra Tippeligaen, sånn er det bare.

 

Mine favoritter er Villa eller Anelka

Link to comment
Share on other sites

Mitt førstevalg er Martins. Vi kan kjøpoe han ut av kontrakten for £13 mill, noe som er et godt kjøpt med tanke på hvor god han. Scorte masse mål for et ustabilt newcastle-lag. Litt synd at han ikke er så god på hodet, men han er den raskeste spilleren i PL og skyter bra med BEGGE bein. Han jobber også utrolig mye på topp. Et annen viktig moment er at han HAR bevist at han passer i PL, i motsetning til mange andre kandidater.

 

Anelka vil også være et godt kjøp, selv om han begynner å bli litt gammel og er ganske grienete. Vi vet alle hvilke kvaliteter han har.

 

Villa og Torres tror jeg blir for dyre for Wenger, selv om de er veldig gode spillere. Tevez tror jeg det vil bli for mye surr med å få, men jeg vil være veldig glad for å få han på laget - ikke like bra for lagbildet, though :D

 

Forlan og Owen ønsker jeg ikke. Førstnevnte har vist at han ikke passer i PL, og sistnevnte er for skadeplaget.

 

Babel og Edu er gode reserver som kan utvikle seg til å bli meget gode. Men i ført omgang vil jeg konsentrere meg om en spiss osm glir rett inn i laget. Derfor er det best å få en spiller som har PL erfaring, slik at han ikke trenger et halvt / helt år for å klare å spillere optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...