Jump to content

Nye numre


Herlik

Recommended Posts

Beholder de ikke numrene da?

 

Man blir tildelt nummer hvert år, men jeg kan aldri huske å ha sett at noen har byttet nummer i en og samme klubb (så lenge man ikke kommer tilbake til en klubb man har vært i da vel og merke), med mindre man har gått fra junioravdelingen/b-laget og opp til a-laget. Da får man ofte et lavere nummer (som cesc). Så for oss utenom virker det som om de beholder nummerene, men f.eks cesc vil bli tildelt nummer fire før sesongstart i år!

Link to comment
Share on other sites

Beholder de ikke numrene da?

 

Man blir tildelt nummer hvert år, men jeg kan aldri huske å ha sett at noen har byttet nummer i en og samme klubb (så lenge man ikke kommer tilbake til en klubb man har vært i da vel og merke), med mindre man har gått fra junioravdelingen/b-laget og opp til a-laget. Da får man ofte et lavere nummer (som cesc). Så for oss utenom virker det som om de beholder nummerene, men f.eks cesc vil bli tildelt nummer fire før sesongstart i år!

Det er vel ikke så uvanlig at spillere skifter nummer i tiden man er i en klubb, det trenger ikke være fordi de har kommet med på a-laget. Toure skiftet vel nummer hos oss om jeg ikke husker feil. Beckham skiftet i United da nr 7 ble ledig. Dersom "høystatusnumre" som 7, 9 og 10 blir ledig, er det av og til noen som vil ha dem i stedet for numrene de har hatt. Men mange forbindes med et bestemt nummer, og velger derfor å være trofaste mot det, også av hensyn til fansen som kjøper drakter.

Link to comment
Share on other sites

og før det igjen: 54.

Var det ikke nummer 57 Cesc hadde da? I fjor skiftet vel Toure, Senderos, Djourou, Fabregas + mange ungutter. Skal ikke se bortifra at kanskje Walcott, Bendtner, Traore, Randall og disse her bytter til et lavere nummer, kanskje også Eboue og Hoyte. Og så er jo nummer 9 ledig for den, forhåpentlig vis, ny superspissen! Snakk om numre, så bestilte jeg akkurat den nye bortedrakten med nummer 11 bakpå B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror helt ærlig at de fleste superstjerner ikke bryr seg særlig om "etablerte nummer". De er heller mer lystne på å lage sitt "eget" nummer, som Henry gjorde med "14", Beckham med "23", Gretzky med "99" osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror helt ærlig at de fleste superstjerner ikke bryr seg særlig om "etablerte nummer". De er heller mer lystne på å lage sitt "eget" nummer, som Henry gjorde med "14", Beckham med "23", Gretzky med "99" osv.

 

Mener vel Jordan med "23"?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er nummerne kommet. Håvard har ikke fått et nummer.

 

1. Jens LEHMANN

2. Abou DIABY

4. Francesc FABREGAS

5. Kolo TOURE

6. Philippe SENDEROS

7. Tomas ROSICKY

8. Fredrik LJUNGBERG

9. EDUARDO

10. William GALLAS

11. Robin VAN PERSIE

13. Alexander HLEB

15. DENILSON

16. Mathieu FLAMINI

17. Alexandre SONG

19. GILBERTO

20. Johan DJOUROU

21. Lukasz FABIANSKI

22. Gael CLICHY

24. Manuel ALMUNIA

25. Emmanuel ADEBAYOR

26. Nicklas BENDTNER

27. Emmanuel EBOUE

31. Justin HOYTE

32. Theo WALCOTT

 

Kilde:

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...mbers+announced

Link to comment
Share on other sites

Da er nummerne kommet. Håvard har ikke fått et nummer.

 

1. Jens LEHMANN

2. Abou DIABY

4. Francesc FABREGAS

5. Kolo TOURE

6. Philippe SENDEROS

7. Tomas ROSICKY

8. Fredrik LJUNGBERG

9. EDUARDO

10. William GALLAS

11. Robin VAN PERSIE

13. Alexander HLEB

15. DENILSON

16. Mathieu FLAMINI

17. Alexandre SONG

19. GILBERTO

20. Johan DJOUROU

21. Lukasz FABIANSKI

22. Gael CLICHY

24. Manuel ALMUNIA

25. Emmanuel ADEBAYOR

26. Nicklas BENDTNER

27. Emmanuel EBOUE

31. Justin HOYTE

32. Theo WALCOTT

 

Kilde:

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...mbers+announced

 

Ingen endringer, med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror helt ærlig at de fleste superstjerner ikke bryr seg særlig om "etablerte nummer". De er heller mer lystne på å lage sitt "eget" nummer, som Henry gjorde med "14", Beckham med "23", Gretzky med "99" osv.

 

Mener vel Jordan med "23"?

 

Beckham hadde 23 i Real Madrid.

Link to comment
Share on other sites

Syns Clichy burde fått 3, overhodet ingen grunn til å "frede" nummeret som cashley brukte, så sant man ikke fortsatt hedrer Nutty.

Syns det var flott at han beholdt nummeret sitt! Har nemleg "Clichy - 22" på eine drakten min ;)

 

Er nok uansett lurt å spare nummer 3 eit par sesongar til. Heilt til Cashley er "gløymt"

Link to comment
Share on other sites

Tja, litt rart at ikke Nordtveit eller Vela har fått numre, og det tyder jo på spekulasjoner: Nordtveit får nok ikke så mange kamper for a-laget, mens Vela blir kan fort bli solgt etter at Wenger nå brukte penger på "DUDU"..

 

uansett: det blir BENDTNER (26) drakt på meg i år :>

Link to comment
Share on other sites

Tja, litt rart at ikke Nordtveit eller Vela har fått numre, og det tyder jo på spekulasjoner: Nordtveit får nok ikke så mange kamper for a-laget, mens Vela blir kan fort bli solgt etter at Wenger nå brukte penger på "DUDU"..

 

uansett: det blir BENDTNER (26) drakt på meg i år :>

 

Vela skal spille i Spania denne sesongen også, så han får ikke noe nummer i år.

Link to comment
Share on other sites

Tja, litt rart at ikke Nordtveit eller Vela har fått numre, og det tyder jo på spekulasjoner: Nordtveit får nok ikke så mange kamper for a-laget, mens Vela blir kan fort bli solgt etter at Wenger nå brukte penger på "DUDU"..

 

uansett: det blir BENDTNER (26) drakt på meg i år :>

 

Vela skal spille i Spania denne sesongen også, så han får ikke noe nummer i år.

 

I hvilket lag da?? Er det Salmanaca, Celta Vigo eller ett annet???

Link to comment
Share on other sites

Tja, litt rart at ikke Nordtveit eller Vela har fått numre, og det tyder jo på spekulasjoner: Nordtveit får nok ikke så mange kamper for a-laget, mens Vela blir kan fort bli solgt etter at Wenger nå brukte penger på "DUDU"..

 

uansett: det blir BENDTNER (26) drakt på meg i år :>

 

Såvidt eg kan sjå på arsenal.com så er det ingen av spillerne på reservelaget, der Nordtveit er ført opp, som har fått tildelt draktnr.

 

Tidligere i uka var det 5-6 spillere i lista over reservelagsspillere som stod oppført med draktnr, men desse nr. er nå fjernet.

 

Det er vel en stor mulighet for at draktnr for disse spillerne vil komme i nær framtid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...