Jump to content

It`s the end of Arsenal...


Ravenghost

Recommended Posts

Har blitt en vanskelig situasjon i Arsenal nå ja.

 

- Konservative eiere anført av Hill-Wood og en Kroenke som ønsker seg mer inn i klubben.

- Wenger som nøler med kontrakten pga. at Dein er borte.

- Sikkert en hel spillertropp som også er usikker.

 

Kroenke vil jo være med delaktig i styrets planer og det er jo helt fair når han eier 12%.

Hill-Wood og han er jo på talefot nå, men jeg syns forholdet virker kjølig.

 

I Wengers situasjon er det klart at han ønsker David Dein tilbake, noe jeg mener styret bør kunne vurdere tross uenigheter. Må da være rom for kompromiss?

Om derimot Dein VIL tilbake vites ikke da, men han har jo en forkjærlighet for klubben og har sikkert innerst inne et håp om et comeback.

Jeg syns det er bra sånn som eierskapet er nå, men er også litt åpen for en eventuell takeover. Uansett har jeg har på feelingen at bli realitet om ikke alt for lenge. Bare håper det ikke blir mye bråk av det.

Hvis ikke det skjer, er det vel ikke sikkert Kroenke er interessert i å beholde sin andel og selger seg ut igjen.

Mye faller nok på Danny Fiszman som eier mest og hva han mener om Kroenke.

 

Hill-Wood & Co. har gjort mye bra i Arsenal, ingen tvil om det...og han vil nok sitte så lenge som mulig for å holde på tradisjonen.

Mulig det er bare jeg som syns dette, men jeg må si det er litt rart at han er formann når han ikke eier 1% engang selv. Hadde det ikke vært mer normalt at hovedaksjonæren er det? Er Hill-Wood riktig talsmann for hva som bør skje på aksjesiden?

Jeg vet at de alle er nære venner, men jeg syns det virker litt snodig.

 

Et annet spørsmål er vel hva småaksjonærene mener om situasjonen i styret etterhvert.

Men nåværende styre bør ihvertfall være litt mer åpen og "up-to-date" for nye styremedlemmer. Det blir bare tull hvis flere skal skvises ut....spesielt når de står på eiersiden.

Gi Kroenke en sjanse å hør på hva han vil og la han få høre hva Arsenal-styre vil.

Om det blir enighet om noe er ikke sikkert, men en bedre dialog bør være mulig.

 

Ryktes jo også om at Grimandi får en lignende stilling som Dein...sikkert vel og bra det, men å få igjen mannen som kan dette best er vel bedre?

 

Håper Wenger tør å sette litt krav også og si hva han vil og mener. han er jo egentlig i en maktposisjon nå.

Styret vil jo ha han videre å bør høre på hva han vil. Og en av de ønskene er ganske sikkert å hente tilbake Dein.

 

Uansett er det værre at Wenger evt. forsvinner enn at Dein ikke kommer tilbake.

Det er det sportslige som teller og på den siden ser jeg ikke for meg noen manager som kan gjøre Arsenal bedre enn Wenger har gjort.

 

Sikkert mange usikre ansikt å se i Arsenal-skuta om dagen, men den synker aldri..

Vi har et bra lag fortsatt og med et par forsterkninger får nok mange tvilerne fort trua igjen. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Så lenge Wenger blir ja. Men vi har ingen garanti for at Wenger blir. Og nettopp det at det er så usikkerhet rundt Wenger's fremtid, var jo en av grunnene til at Henry valgte å gå til Barcelona

Joda dette er en av påstandene til Henry. Selv om jeg alltid vil ha et positivt inntrykk av Henry, så har jeg et et par problemer med hans grunngivelser til avgangen.

- Han går pga av usikkerhet vedrørende Wengers framtid. Hva hjelper det da å forsvinne? Wenger er ikke i Barca, men fremdeles i Arsenal og skulle han en dag forlate han kan vel Real M. være like sannsynlig.

 

- Han går pga av klubbens manglende vilje til å satse på nye spillere. Slik jeg ser det er det Wenger og ikke klubbens ledelse som er den som bremser på spillerkjøp. han vil ha spillere som passer inn i sine egne planer for fremtiden.

 

Personlig så tror jeg at Henry delvis gikk fordi han ønsket å prøve noe nytt mot slutten av sin karriere. Delvis så tror jeg at Wenger har innsett at Henry, selv om han fremdeles er en utrolig god spiller, ikke vil være den stjernen som han hittil har vert og at klubben vil være best tjent med å la Henry gå for en brukbar sum penger. Dette begrunner jeg med at Henry har passert 30 og har hatt sine skadeplager det siste året, jeg ser ingen grunn til å tro at vi kunne regne med å se en skadefri Henry i flere sesonger fremover.

 

Og før jeg blir "halshugd og hengt" av dei mest pessimistiske forumistene, så vil jeg si at jeg ser en stor framtid for klubben selv uten Henry. Ja faktisk så tror jeg at vi også vil overleve om vi i verste fall skulle miste Wenger. Historisk sett så har klubber overlevd slike opplevelser tidligere.

 

PS!! vil anbefale en lesning av følgende artikkel i The Online Gooner, Why Wenger let Thierry Henry go?

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei nei.

 

Arsenal står over avgangen av TH14. Historien viser jo at klubben har greid seg bra etter at storspillere har forsvunnet. Vel Henry er kanskje den største av dem, men det han har vist i senere tid er ikke til å savne.

 

Avgangen til en av de dårligste kapteiner Arsenal har hatt, kan vise seg å løfte laget. Henry ble dessverre større enn klubben, og det bringer sjelden godt i laget.

 

Nå vil de andre spillerne vise ansvar, vi får en mer egnet kaptein og kanskje henter Wenger inn noen nye spennende spillere.

 

Jeg tror dette bringer Arsenal et steg videre, og et steg oppover.

 

Må si meg enig med Oskar her. Spillere kommer og går, men Arsenal består.

 

Man må ikke se bort ifra at det kanskje var sunt for Arsenal å kvitte seg med Henry. Først og fremst så var, som Oskar påpeker, TH14 en direkte dårlig kaptein. Man kan spørre seg om det at Henry i likhet med Vieira fikk kapteinsbindet kun for å bli i klubben, noe som gjorde egoene større enn de i utgangspunktene var. Henry virket ikke som om han var kapabel til å ta tak når det gikk trått for å få løftet laget, slik som foreksempel Adams gjorde i sin tid. I tillegg virket det på meg som han kanskje ødela litt av moralen i laget med sytingen og offingen sin. Nå skal jeg ikke her gi meg inn på noen videre diskusjon om hvem som bør bli ny kaptein, men jeg tror at Gilberto er et utmerket valg.

 

Et annet aspekt som tyder på at det kan ha vært lurt å kvitte seg med TH14 er at vi var blitt litt for avhengige av ham også. I de periodene da han ikke leverte vareneså fungerte ikke laget skikkelig heller. Laget var jo bygget opp rundt ham, og når det viktigste tannhjulet i et maskineri ikke fungerer, så går hele maskineriet i stå. Slik jeg ser det så vil nok Fabregas bli det nye hovedhjulet, men som vi har sett i denne sesongen så har vi noen reservedeler som vi kan benytte oss av dersom Cesc skulle bli skadet eller få en formsvikt.

 

Det vi trenger nå er en klassespiss og en god ving, så er vårt kjære Arsenal oppe og går igjen. Jeg har tro på fremtiden!

 

Klubben består nok uansett. Men en Wenger-avgang neste sesong, vil skape større problemer enn Henry's avgang. Ett Arsenal uten både Dein og Wenger, ser jeg veldig mørkt på. Da tror jeg vi går noen mørke sesonger i vente, ala midten av 80-tallet.

 

Jo da, Hill-Wood familien har betydd mye for Arsenal, og har alltid forsøkt å sette klubben først. Men det betyr ikke at de ikke gjør feil. Og det må faktisk også være lov å være kritisk selv til Hill-Wood & Co, uansett hvor mye bra de har gjort og gjør for klubben. For selv om de gjør mye bra, virker det noen ganger som de mangler elementær psykologisk innsikt, skjønt deres dilemma i Henry-sagaen jo er hvor mye de skal tilpasse klubben til enkeltspillere.... ikke lett dette her, men de kunne kanskje vært noe mer handlingskraftige i slike saker?

 

Her er jeg enig med deg piscator. Det er ingen tvil om at styret handlet totalt feil i avgjørelsen om å skvise Dein ut av styret. Hele avgjørelsen virker totalt blottet for innsikt i hvordan man driver en fotballklubb i 2007. Og selv om de som oftest kun tenker på Arsenal's beste, så er det ingen tvil om at det de gjorde var det stikk motsatte. At Dein ble skviset ut av klubben, kan vise seg å være en avgjørelse som kan få "katastrofale følger"

 

Forsvinner Wenger, så forsvinner det enda mer fotballfaglighet. Og da gjenstrå det å se om gjengen i styrerommet har det som skal til, og sørge for at Asrenal fortsatt vil være en europeisk toppklubb. Man vet aldri, men er faktisk i sterk tvil hva dette angår. Siste måneders hendelser, virker å være svært lite gjennomtenkte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...