Jump to content

8 år med magi


Chaz

Recommended Posts

Har til nå sittet litt på gjerdet uten å komme med mine reaksjoner, og heller observert hva dere andre har skrevet. Ved en slik korsvei og alle dens følelsesmessige implikasjoner er det kanskje ekstra greit å tenke før man uttrykker seg, istedenfor å "skyte fra hofta"....?

 

Vel, nå har jeg tenkt, og mine tanker er at dette er svært trist. Jeg er enig med Chaz at vi må hylle Arsenals beste spiller gjennom tidene, og takke ham for alt han har gitt oss av gleder, og det han har betydd for oss og klubben. Og det blir ihvertfall helt feil å stemple Henry som en sviker og løgner, selv om han nå forlater oss, på et litt tynt grunnlag om jeg selv skal si det. For jeg sitter med en følelse av at dette var helt unødvendig og ihvertfall forhastet.

 

Greit, man kan forstå at Henry anser dette som hans siste sjanse til å prøve andre ting, og når han da vurderte at ting begynte å destabilisere seg i Arsenal, så følte han at han måtte gripe sjansen. Men selv om forutsetningene faktisk har endret seg noe, som Chaz er inne på, så er vel ikke sammenlikningen med endret kurs helt god. For har klubben endret kurs selv om Dein forlot skuta? Nei, faktisk er det jo ironisk nok indirekte som en følge av at man IKKE har vært villig til å endre kurs at Henry nå drar, og da virker det hele mer merkelig. Så jeg er litt enig med Frank McLintock som også uttaler at Henrys forklaring er litt tynn. For uansett hvor viktig Dein har vært; er det rimelig, ja er det sunt, at spillere skal være SÅ knyttet til hvem som sitter i direktørstolene? Og ut fra det Henry sa senest for ett år siden, så kan man jo forstå at fans føler seg sviktet, selv om nok de fleste vil roe seg ned etter hvert, når de får tenkt seg om.

 

Og selv om man kan føle seg sviktet, kanskje det tross alt er til det beste for klubben på sikt det som nå skjer? Det eneste jeg frykter er den såkalte dominoeffekten. Og det er på dette området at ledelsen i Arsenal virker lite profesjonelle på meg. Når det skjer en uventet dramatisk hendelse i klubben virker de handlingslammet, og lite i stand til å ta noen enkle grep for å stabilisere situasjonen. Hvis Wenger virkelig ønsket å beholde Henry kunne jo han bare si at han hadde tenkt å bli i klubben. Hvis Wenger nå, noen dager etter dette, skriver ny kontrakt skjønner jeg i hvertfall ingenting. For i så fall er jo Henrys avgang enda mer uforståelig og unødvendig. Så hvordan skal vi tolke dette? Kanskje enten at Wenger ønsket å selge Henry, eller at Wenger faktisk kommer til å forlate oss neste år? Det er med andre ord flere spørsmål enn svar, og hvordan kommer ledelsen til å takle dette?

 

Uansett var det som sagt kanskje sportslig riktig å selge Henry nå. Det er aldri bra at spillere blir større enn klubben, og at man blir FOR avhengig av dem. Og saerlig gjelder det spillere som ikke lenger fungerer optimalt i sin rolle, som Henry ikke gjorde som kaptein. Skadeproblemene er jo ogsaa en del av dette. Ja, kommer Henry tilbake i sin nye klubb? Den virkelige ironien ville jo vaert om Arsenal moette Barca i CLfinalen neste aar, og slo dem. Da ville vi i det minste faatt bekreftet at det er Henry som har hatt mest aa tape her, og som har gjort en forhastet beslutning, naar han naa velger aa trappe ned fra verdens fineste klubb....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply
Håper at nummeret 14 blir hellig (altså at ingen andre spillere skal få nummer 14 gjennom tidene i Arsenal!!!!)

 

Thierry Henry var en stor spiller, men skal man begynne å frede draktnumre så får vi problemer. Skal drakt nummer 14 fredes, så har jeg følgende liste over drakter som også bør fredes:

 

DN 01: David Seaman, John Lucic, Pat Jennings, Bob Wilson

DN 02: Lee Dixon, Pat Rice

DN 03: Nigel Winterburn, Bob McNab

DN 04: Patrick Vieira, Michael Thomas

DN 05: Steve Bould, Martin Keown, Frank McLintock, David O'Leary

DN 06: Tony Adams, Peter Simpson

DN 07: Robert Pires, Charlie Nicolas, Liam Brady, David Rocastle

DN 08: Ian Wright, Alan Ball, (Fredrik Ljungberg)

DN 09: Niclas Anelka, Alan Smith, Frank Stapleton, John Radford, Malcolm McDonald

DN 10: Dennis Bergkamp, Paul Merson, Ray Kenndy

DN 11: Marc Overmars, Charlie George, George Graham, Anders Limpar

DN 12: Perry Groves

DN 14: Thierry Henry

DN 15: Ray Parlour

DN 17: Emmanuel Petit

 

DN 18: David Hillier, Gilles Grimandi, Steven Huges, Pascal Cygan*

 

*Bør fjernes da dette nummeret virker som en forbannelse på spilleren inni.

 

Så derfor foreslår jeg at oppstillingen bør bli noe slik etter fredningen:

 

13

 

16 19 20 21

 

22 23 24 25

 

26 27

 

Benk:

 

28, 29, 30, 31, 32

 

Nei, jeg tror vi dropper dette med fredningen og heller holder oss til dagens system. ;)

Heeeeeey... Glemte jo Francis Jeffers på nummer 9 ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Enig i at fredinga bør droppes, men personlig så mener jeg at av de nr du ramser opp burde kun nr 14 blitt freda siden jeg mener at ingen Arsenal spillere har gitt klubben så mye, og hjulpet klubben så mye i utviklinga som Thierry Henry

 

Hva med Bergkamp? Adams?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe morsomt å se, men jeg håper Henry får suksess i Barca. Han har gjort så masse for Arsenal og gledet våre hjerter på så mange måter, og jeg unner han alt godt i Barca. Når han skifter klubb nå så er det jo tross alt til en av verdens største klubber og jeg syns det hadde vært mer ille å se han i Milan, Inter eller Real Madrid drakt.

 

Det er kun to lag her i verden som spiller angrepsfotball på det aller ypperste nivået og det er Barca og Arsenal, og når man tenker litt bak frustrasjon av å miste han så er det jo forståelig at han vil prøve noe nytt etter såpass mange år og når han får en slik mulighet.

 

En annen ting som gleder meg i frustrasjonen over å miste han er at han fortsatt er Arsenal supporter i hjertet, at han beholder sin plass på Emirates og vil følge med laget videre. Stort sett de fleste spillere som går fra oss går på en fin måte og viser stor respekt for oss og at de forstår at vi supportere er bekymret og lei oss, men de viser også hvor mye de elsker Arsenal og hvor mye klubben har betydd for dem gjennom den perioden de har vært i klubben.

 

Mange spillere skifter klubber veldig ofte, men vi har stort sett ganske stabile spillere som er gjennom flere år og bygger opp et godt forhold til klubb og supportere og som fortsatt viser det selv om de velger å prøve noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Her er en liten sak om Henry. Kritisk, men like fullt respektfull.

 

Mycket bra artikkel!

 

Ja, jeg synes det. Har problemer med både disse dommedagsgreiene og denne grenseløse dyrkelsen. Han har utrolig mange poenger denne karen. Ting som jeg selv har merket meg de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Håper at nummeret 14 blir hellig (altså at ingen andre spillere skal få nummer 14 gjennom tidene i Arsenal!!!!)

 

Thierry Henry var en stor spiller, men skal man begynne å frede draktnumre så får vi problemer. Skal drakt nummer 14 fredes, så har jeg følgende liste over drakter som også bør fredes:

 

DN 01: David Seaman, John Lucic, Pat Jennings, Bob Wilson

DN 02: Lee Dixon, Pat Rice

DN 03: Nigel Winterburn, Bob McNab

DN 04: Patrick Vieira, Michael Thomas

DN 05: Steve Bould, Martin Keown, Frank McLintock, David O'Leary

DN 06: Tony Adams, Peter Simpson

DN 07: Robert Pires, Charlie Nicolas, Liam Brady, David Rocastle

DN 08: Ian Wright, Alan Ball, (Fredrik Ljungberg)

DN 09: Niclas Anelka, Alan Smith, Frank Stapleton, John Radford, Malcolm McDonald

DN 10: Dennis Bergkamp, Paul Merson, Ray Kenndy

DN 11: Marc Overmars, Charlie George, George Graham, Anders Limpar

DN 12: Perry Groves

DN 14: Thierry Henry

DN 15: Ray Parlour

DN 17: Emmanuel Petit

 

DN 18: David Hillier, Gilles Grimandi, Steven Huges, Pascal Cygan*

 

*Bør fjernes da dette nummeret virker som en forbannelse på spilleren inni.

 

Så derfor foreslår jeg at oppstillingen bør bli noe slik etter fredningen:

 

13

 

16 19 20 21

 

22 23 24 25

 

26 27

 

Benk:

 

28, 29, 30, 31, 32

 

Nei, jeg tror vi dropper dette med fredningen og heller holder oss til dagens system. ;)

 

Enig i at fredinga bør droppes, men personlig så mener jeg at av de nr du ramser opp burde kun nr 14 blitt freda siden jeg mener at ingen Arsenal spillere har gitt klubben så mye, og hjulpet klubben så mye i utviklinga som Thierry Henry

 

B)

 

Så Tony Adams som var i klubben i nesten tjue år, og var kaptein i de fleste av de årene, var mindre viktig for vår utvikling enn TH14?

 

Var Dennis Bergkamp som kom til et middelmådig Arsenallag i 1995 og var med på å gjøre det til et av verdens beste lag i løpet av få år mindre viktig for vår utvikling enn TH14?

 

Denne lista kunne jeg ha gjort lengre, men du skjønner vel selv hvor mye du bommet med denne kommentaren?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er slolt over at jeg har sett Henry's siste spark på ballen for Arsenal. :P Jeg og Taugooneren var på Emirates 7.mars og så at Arsenal ble slått ut av Champions league.Hadde vi vist at den kampen var den siste kampen Henry spilte for oss så skulle jeg......Vet ikke helt hva jeg hadde jort da!.Men det var ikke kjekt og se på heller da han sklei på banen og skadet seg resten av Sesongen :P Men altså ca 3 måneder etter denne kampen så får jeg vite at Henry har forlatt Arsenal til Fordel for Barcelona og visste da at jeg hadde vert på den siste kampen Henry spilte i Arsenal drakt.Selv om han bare spilte i nesten 30 minutter så var det vertfall en opplevelse og Se King Henry for Første og siste gang i Arsenal drakta ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke vær så sikker på det du.

Har følelsen av at Henry fullfører karrieren sin i Arsenal etter 4 år i Barca. Da er det ingen som kan si noe på at han er Gooner, til og med ikke Imers!

Hmm,Hadde vert kult om han hadde tatt sitt siste år i Arsenal,da kontrakten med Barcelona hadde gått ut.Da skulle jeg vert i London og hyllet King Henry da! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...