Jump to content

Arsenals største seier og tap


Daggy

Recommended Posts

Som jeg etterhver har lært meg, kom Arsenals største tap mot Loughborough Town, 0-8 på bortebane 12.desember 1896. Det litt spesielle er at Arsenal største seier kom mot samme lag, Loughborough Town, og det var 12-0, bare 4 år senere, 12.mars 1900.

 

Er det noen spesiell grunn til dette? Syns det var merkverdig at både største seier og tap kom mot samme lag, og skjedde det noe spesielt i utviklingen på de 4 årene. Eller hadde gutta en dårlig dag på jobben i 1896?

 

Et litt spesielt spørsmål, men håper noen guruer har et fornuftig svar :D

Link to comment
Share on other sites

Som jeg etterhver har lært meg, kom Arsenals største tap mot Loughborough Town, 0-8 på bortebane 12.desember 1896. Det litt spesielle er at Arsenal største seier kom mot samme lag, Loughborough Town, og det var 12-0, bare 4 år senere, 12.mars 1900.

 

Er det noen spesiell grunn til dette? Syns det var merkverdig at både største seier og tap kom mot samme lag, og skjedde det noe spesielt i utviklingen på de 4 årene. Eller hadde gutta en dårlig dag på jobben i 1896?

 

Et litt spesielt spørsmål, men håper noen guruer har et fornuftig svar :D

 

Arsenal spilte så vidt jeg vet to kamper den dagen. En i FA cupen og en mot Loughborough Town i serien. Dermed ble det rimelig mange reserver i ligakampen. Ellers så kan det nevnes at Arsenal slo et Paris XI 26-0 eller 26-1 tidlig på 1900 tallet i en privat kamp.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet var omtrent ment til deg, Chaz. Og du svarer på under en time, veldig overbevisende!

 

Ok, så to kamper på en dag var vel kanskje litt i meste laget. Uansett, da er det oppklart.

 

 

 

En liten digresjon; Tour De France tidlig 1900 tall; syklister hopper på toget for å komme raskere frem! Det var andre tider... :D

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet var omtrent ment til deg, Chaz. Og du svarer på under en time, veldig overbevisende!

 

Ok, så to kamper på en dag var vel kanskje litt i meste laget. Uansett, da er det oppklart.

 

 

 

En liten digresjon; Tour De France tidlig 1900 tall; syklister hopper på toget for å komme raskere frem! Det var andre tider... :D

 

Ja, og på toppen av det hele, såvidt jeg vet så dopet de seg allerede den gangen også! ;)

 

Forøvrig så var det ikke direkte uvanlig at klubber plutselig måtte spille to kamper på en og samme dag i hine hårde dage. Life was tough in them ol` days! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...