Jump to content

Trenger vi mer rutine?


helgeaarsvoll

Trenger vi mer rutine?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kan si så mye som at hadde Wenger hatt samme innkjøpsfilisofi som flere av sine kolegaer, så hadde vi ikke oppnådd i nærheten av det vi faktisk har. Da hadde vi vært en middelhavsfarer med en stall proppfull av overprisede engelskmenn. 200 mill for Hargreaves sier vel sitt. En spiller som etter mitt syn ikke er mye bedre enn Flamsern vår. Vi må bare face at vi ikke har 600 mill å brenne denne sommeren.

 

Er forresten 100% enig i det vieira04 skriver. Kunne dog tenkt meg Tevez :)

 

Tror faktisk ikke bare det er pengene det står på. Tipper Wenger faktisk ikke vet hvem han skulle droppe fra startoppstillingen for en bedre og tilgjengelig spiller til ok pris!

 

Jeg tror likevel vi kunne lagt til en høyrekant, en midtbanespiller med jernvilje og en målfarlig spiss til den nåværende stallen (f.eks Ribery, Reo og Owen)! Og disse spillerene har forøvrig rutine!

Link to comment
Share on other sites

Rutine er det vel bra med i Arsenal? Det som har skortet denne sesongen er kvaliteten på det som er vist på banen. Tidvis topp, andre ganger elendig. De fleste unge spillerne har etterhvert mange nok kamper i sekken til å kunne kalles "rutinerte".

 

 

Lehmann:

Sier seg selv. Mengder med erfaring.

 

Eboue/Hoyte:

Eboue har en del å lære, men likevel en god del erfaring. Hoyte har vel nærmere 50 kamper i pl etterhvert? Så helt fersk er ikke han heller.

 

Gallas/Senderos/Djorou/Toure:

Toure og Gallas har erfaring i lange baner. Begge disse spillerne slet med kvaliteten på spillet sitt tidvis denne sesongen. Senderos hadde en fæl sesong, men har likevel opparbeidet seg mye erfaring. Djourou er vel fortsatt fersk.

 

Clichy/Traore:

Clichy gjorde store fremskritt denne sesongen. Ser tryggere ut på det han gjør. Traore er fersk.

 

Hleb/Freddie/Walcott:

Plenty med erfaring på begge. Kvaliteten mer så som så denne seongen. Walcott fikk mye av sesongen ødelagt av skade, og er fortsatt fersk i pl. Med 12-13 kamper for Soton forrige sesong har ikke gutten mye å slå i bordet med.

 

Gilberto/Fabregas/Flamini/Diaby:

Gilberto er vel med Gallas og Lehmann den mest rutinerte i Arsenal. Ingenting å si på manglende erfaring der. Fabregas har etterhvert opparbeidet seg et imponerende tall kamper for Arsenal, trass sin unge alder. Med andre ord begynner gutten å opparbeide seg en solid mengde erfaring fra pl og cl. Flamini forsvinner vel , men ingen fersking han heller. Diaby er fersk i pl-sammenheng.

 

Rosicky:

Plenty med erfaring, men ikke nok fra pl enda. Kommer nok i sving om han får orden på skadene.

 

Henry/Van Persie/Adebayor/Baptista (gone)/Bendtner:

Erfaring i massevis på de to førstnevnte. Både fra klubblag og landslag. Adebayor er heller ikke helt fersk. Baptista hadde rikelig med erfaring med seg fra Spania. Bendtner er uten erfaring fra pl og cl.

 

Alt i alt mye erfaring i laget. Det er kvaliteten på det som har blitt vist som har manglet. Mange erfarne spillere har ikke levert godt nok. Sommerferie og en god pre-season vil nok gjøre mange av dem godt.

 

Jeg savner en breddeholder i laget. Usikker på hvem dette skulle være. Av alle de navn som nevnes i media har jeg liten idé om hvem som er best. Dette regner jeg med Wenger og speidere har full kontroll på. Kanskje en spiss også, med tanke på skademarerittet denne sesongen.

 

Tror det letes mer etter spillere som kan heve kvaliteten på dagens tropp, fremfor å finne noen som nødvendigvis har mye rutine. Suker anyone?

 

Og at Man U handler for millioner plager meg ikke. Hargreaves? Glad ikke Arsenal brukte så mange millioner på han.

 

Til slutt så bør Henry og Gallas snart holde kjeft. Ingenting er mer plagsomt en spillere som syter i media.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er rutinen i seg selv er det som er for dårlig, men bredden i stallen. Vi har en veldig tynn stall, og er veldig utsatt for skader. Det har vist seg i to sesonger på rad nå. Og skal vi styrke stallen må vi nesten se på noen etablerte erfarende spillere, unge lovende talenter har vi i bøtter og spann.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

To spilllere har gått ut og ytret behov for mer rutine i laget. Wenger har deretter mistet den ene spilleren og så handlet en ung polsk keeper, en gutt fra Norge, en fransk U-21 høyreback og en storskorer fra Kroatia.

 

Ser ikke for meg at dette er det Gallas og Henry ønsket seg. Men Wenger mener dette er forsterkninger vi trenger foran en ny sesong. Dette er et TYDELIG bevis på at han mener laget og stallen har det som trengs, på tross av manges skepsis ifht mangel på rutine.

 

Toure sitt intervju på Arsenal.com var inspirerende. Måten han snakket om ligacupfinalen på, gav meg frysninger. Ja, jeg tror Wenger satser på riktig hest! Han går for potensialet i ungguttene. Og jeg ser frem til å se Arsenal spille vakker fotball enda en sesong. Og jeg håper en ny unggutt blomstrer. Helst en av de som spiller der fremme. En målskorer!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

To spilllere har gått ut og ytret behov for mer rutine i laget. Wenger har deretter mistet den ene spilleren og så handlet en ung polsk keeper, en gutt fra Norge, en fransk U-21 høyreback og en storskorer fra Kroatia.

 

Ser ikke for meg at dette er det Gallas og Henry ønsket seg. Men Wenger mener dette er forsterkninger vi trenger foran en ny sesong. Dette er et TYDELIG bevis på at han mener laget og stallen har det som trengs, på tross av manges skepsis ifht mangel på rutine.

 

Toure sitt intervju på Arsenal.com var inspirerende. Måten han snakket om ligacupfinalen på, gav meg frysninger. Ja, jeg tror Wenger satser på riktig hest! Han går for potensialet i ungguttene. Og jeg ser frem til å se Arsenal spille vakker fotball enda en sesong. Og jeg håper en ny unggutt blomstrer. Helst en av de som spiller der fremme. En målskorer!

 

 

Sant det, Toure sitt intervju var veldig inspirerende! Høres ut som en kaptein spør du meg. Nå tror jeg ikke Wenger kjøper en som har masse erfaring, men han kunne godt kjøpt en som har erfaring i premier league. Slik jeg ser på det, hvis vi beholder de som er igjen så trenger vi et kjøp fra en annen PL klubb så er vi der.

Link to comment
Share on other sites

Alle lag trenger alltid mer rutine, også Arsenal. Selv om klubben ikke har kjøpt inn store og kjente klassespillere trenger ikke nødvendigvis være en katastrofe for oss i sesongen 07-08. Vi klarte 4. plass med et ganske urutinert mannskap og var en hårsbredd unna suksess i alle cupene denne sesongen. Til høsten får vi tilbake Persie (som knapt spillte etter jul), Walcott og Gallas (for mye skadet til å være på topp) for å nevne noen. Adebayor er det mange som tviler på, men han er enda ung og kommer til å bli bedre etter mye av det ansvaret han fikk som førstevalg på spissplassen når Persie og Henry var ute. I tillegg blir det spennende å se hvor god Bendtner er og hvordan Eduardo takler sin første sesong.

Persie, Adebayor, Walcott, Bendtner, Eduardo: Ikke mest rutine, men talentet er det ingenting å si på. Persie er etter min mening god for over 20 mål ;)

 

Midtbanen vår er også spennende. Vi vet hva Fabregas og Gilberto er gode for, og forhåpentligvis, kommer spesielt Rosicky og Diaby til å gjøre det bedre kommende sesong. Hvor gode Hleb og Ljungberg kommer til å være er et stort spørsmålstegn. Førstnevnte bør skjerpe seg og "kjøre mere på" i angrep, mens Ljungberg må unngå niggling injuries. Ellers imponerte Denilson og Flamini har en viss rutine selv om han ikke har fått spillt så mye.

 

Forsvaret vårt har nå ganske mye rutine og fikk inn positiv innsprøytning av bl.a. Djourou, Hoyte og Clichy(som kom tilbake fra skade). Toure & Gallas mener jeg holder verdensklasse og iår kommer nok disse til å spille bra sammen. Senderos er nok det mest usikre kortet, men han var plaget med skaden han fikk i VM og kommer nok sterkere tilbake. Det som er spennende er hvem som kommer til å ha høyrebackplassen denne sesong. Nyinnkjøpte Sagna vil nok bli sterk konkurranse for Eboue og Hoyte noe som trolig gjør at vi får mye godt spill på den plassen.

 

Noen her på forumet mener sikkert jeg er i overkant optmistisk når det gjelder noen spillere, men jeg ser på kommende sesong som et eneste stort og spennende svar på mange spørsmål jeg har anngående spillerstallen. Som sagt var vi ikke langt unna suksess forrige sesong, og irriternede nærme å ta 3. plassen fra Liverpool. Å komme på 4. plass med nytt stadion og viktige spillere ute med skade var ikke noen katastrofe. Jeg har klokketro på at Arsenal vinner noe 07-08 ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...