Jump to content

Fernando Torres


pekkiry

Recommended Posts

Torres er en favoritt uten tvil. Han er en formidabel avslutter og en leder på banen som gir mye til laget sitt. Han er veldig flink til å skape situasjoner i likhet med Ribery og det er en slik type vi trenger. Men om han ender opp i arsenal er nok bare tull. Wenger har vært(er) i Spania for å selge Reyes og sikkert ikke for å kjøpe er min følelse på situasjonen. Men skulle vi vært så heldig å fått Torres så hadde han nok fort blitt fast partner med Henry på topp, men da kunne jeg tenkt meg å brukt Van Persie på vingen for han kunne sikkert gitt oss uttelling der..

 

Her har du ett veldig godt poeng. En angrepsrekke med Torres og Henry på topp, og med van Persie på høyre kant, hadde vært godt som gull. Og da hadde vi løst litt av vårt høyre kant problem også.

 

Men jeg også tviler på at Torres kommer til Arsenal. Jeg kommer faktisk til å bli litt irritert, hvis ikke Wenger benytter seg av muligheten til å kunne hente Torres når vi kan bruke Reyes som en del av avtalen. Men Wenger er jo av den oppfattelsen av at vi er godt oppdekket på spissplass. Forstå det den som kan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Torres er en favoritt uten tvil. Han er en formidabel avslutter og en leder på banen som gir mye til laget sitt. Han er veldig flink til å skape situasjoner i likhet med Ribery og det er en slik type vi trenger. Men om han ender opp i arsenal er nok bare tull. Wenger har vært(er) i Spania for å selge Reyes og sikkert ikke for å kjøpe er min følelse på situasjonen. Men skulle vi vært så heldig å fått Torres så hadde han nok fort blitt fast partner med Henry på topp, men da kunne jeg tenkt meg å brukt Van Persie på vingen for han kunne sikkert gitt oss uttelling der..

 

Her har du ett veldig godt poeng. En angrepsrekke med Torres og Henry på topp, og med van Persie på høyre kant, hadde vært godt som gull. Og da hadde vi løst litt av vårt høyre kant problem også.

 

Men jeg også tviler på at Torres kommer til Arsenal. Jeg kommer faktisk til å bli litt irritert, hvis ikke Wenger benytter seg av muligheten til å kunne hente Torres når vi kan bruke Reyes som en del av avtalen. Men Wenger er jo av den oppfattelsen av at vi er godt oppdekket på spissplass. Forstå det den som kan.

van persie skyter med venstre fot Så ville heller hatt han på venstre ving

Link to comment
Share on other sites

Torres er en favoritt uten tvil. Han er en formidabel avslutter og en leder på banen som gir mye til laget sitt. Han er veldig flink til å skape situasjoner i likhet med Ribery og det er en slik type vi trenger. Men om han ender opp i arsenal er nok bare tull. Wenger har vært(er) i Spania for å selge Reyes og sikkert ikke for å kjøpe er min følelse på situasjonen. Men skulle vi vært så heldig å fått Torres så hadde han nok fort blitt fast partner med Henry på topp, men da kunne jeg tenkt meg å brukt Van Persie på vingen for han kunne sikkert gitt oss uttelling der..

 

Her har du ett veldig godt poeng. En angrepsrekke med Torres og Henry på topp, og med van Persie på høyre kant, hadde vært godt som gull. Og da hadde vi løst litt av vårt høyre kant problem også.

 

Men jeg også tviler på at Torres kommer til Arsenal. Jeg kommer faktisk til å bli litt irritert, hvis ikke Wenger benytter seg av muligheten til å kunne hente Torres når vi kan bruke Reyes som en del av avtalen. Men Wenger er jo av den oppfattelsen av at vi er godt oppdekket på spissplass. Forstå det den som kan.

van persie skyter med venstre fot Så ville heller hatt han på venstre ving

 

van Persie fungerer ikke så bra på venstre kant. Han spiller på høyre kant for Nederland, og har gjort det veldig bra der. Når han spiller på høyre kant, kan han skjære inn mot midten.

Link to comment
Share on other sites

Van Persie har fungert desidert best når han trekker mot høyre, også for Arsenal.

 

Han fungerer greit med å trekke inn mot høyre når han spiller på topp. Men når han spiller på kanten, kommer han ikke like godt med i spillet. Vi har bestandig hatt god suksess med venstrekant spillere med høyrefot, som trekker inn mot midten, så hvorfor ikke ha lignende suksess med en venstrefot spiller på høyre kant?

 

van Persie har vært knallgod på Nederland, der han spiller på høyre kant, og skjærer inn mot midten

Link to comment
Share on other sites

Etter det spillet vi har sett av Hleb i det siste så hadde det ikke gjort så stor forskjell. Men Ljunberg syns jeg vi bør beholde.

Men hvis vi blir nødt til å gi Adebayor eller Rosicky(spesielt Rosicky) så kan de bare beholde han.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...2227178,00.html

 

Er vel på ryktestadiet, men syns Wenger bør slå til nå...og lokke med Reyes i bytte i tillegg :D

Er egentlig dette mannen vi trenger? jeg er veldig usikker på om Torres kommer til å bli en hit i England.

 

 

Man kan vel aldri være sikker, men jeg har stor tru på at han kunne blitt en hit! Men bare i arsenal da :P

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...2227178,00.html

 

Er vel på ryktestadiet, men syns Wenger bør slå til nå...og lokke med Reyes i bytte i tillegg :D

Er egentlig dette mannen vi trenger? jeg er veldig usikker på om Torres kommer til å bli en hit i England.

 

 

Man kan vel aldri være sikker, men jeg har stor tru på at han kunne blitt en hit! Men bare i arsenal da :P

Kan ikke helt ser hva han har som vi trenger. Så lenge vi har de spissene vi har nå så er jeg faktisk usikker på om han blir noe første valg. Henry Van persie er soleklare førstevalg sånn jeg ser det. Skulle vi hatt inn en spiss ville jeg faktisk heller hatt Owen!

Link to comment
Share on other sites

Torres er en spiller jeg alltid har beundret, og han kunne helt sikkert tilført Arsenal mye. Spørsmålet er om et eventuelt kjøp av Torres ville betydd at vi måtte kvittet oss med Adebayor, Bendtner eller v.Persie? Sannsynligheten for det er nok stor, ettersom alle ville krevd spilletid, noe som selvsagt ikke ville vært mulig. I tillegg har Torres garantert totalt andre lønnsbetingelser enn de tre nevnte - altså MYE høyere.

 

Jeg for min del tror ikke spisser er problemet, se på fjorårs tabellen: vi scorer mer mål enn Liverpool, og Chelsea slår oss med ett fattig mål. Hovedproblemet er at vi lekker som en sil i forhold til de tre foran oss. Når vi i tillegg tar med oss at våre spillere i fjor i forhold til antall sjanser var ekstremt ineffektive - så tror jeg neppe en overbetalt spiss er svaret.

Jammen tror jeg ikke Wenger mener det samme: hvorfor kikker han ellers på norske stoppertalenter?

Litt styrke på midten og bak, samt noen skudd treninger for the men upfront, and we're as good as ever! :D

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig at det kanskje blir litt mange spisser og at de vi har er gode, men egentlig er 5 spisser nødvendig med det kampprogrammet vi har i løpet av en sesong. Spesielt for en klubb som kjemper om alle trofèene. Og vi ser jo tydelig at skadene forekommer ofte i Arsenal.....hver sesong...

 

Van Persie kan jo brukes på kanten og rokkeringer vil skje uansett. Samt at kamp om plassene er rett og slett nødvendig og viktig. Ingen vet jo heller om Bendtner vil slå igjennom.

Adebayor er en viktig spiller pga. sin arbeidskapasitet, men ingen storscorer.

 

Selv har jeg Eto'o øverst på ønskelista, men et kjøp av Torres er absolutt ikke stort dårligere.

Det er såklart ingen garanti for umiddelbar suksess i Premier League, men hvor mange av "ferskisene" er det som ikke sliter litt første halve året i PL?

Torres er rask, veldig god teknisk, ganske god hodespiller og en solid avslutter. Og i tillegg fått solid erfaring tross ung alder.

Så må man også tenke litt på framtida......at kanskje Henry forsvinner snart. Om ikke denne sommer'n så kanskje neste år.

Da er det greit å ha snappet opp Torres og ha han i stallen fra før.

 

Owen er sikkert et greit kjøp det også, men syns han mangler en del tekniske ferdigheter og ikke minst det å holde seg skadefri.

 

Liker også Darren Bent og Obafeme Martins, men anser nok Torres som hakket bedre.

 

Har ikke noe tro tro på at Wenger kjøper en spiss, men hvis Torres er til salgs, syns jeg i det minste bør gjøre et forsøk. Han sier jo selv han kun kjøper hvis det er absolutt toppklasse.

Har jo Reyes som lokkemiddel også, noe som hjelper mye økonomisk....for Torres blir uansett dyyyyyr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del tror ikke spisser er problemet, se på fjorårs tabellen: vi scorer mer mål enn Liverpool, og Chelsea slår oss med ett fattig mål. Hovedproblemet er at vi lekker som en sil i forhold til de tre foran oss. Når vi i tillegg tar med oss at våre spillere i fjor i forhold til antall sjanser var ekstremt ineffektive - så tror jeg neppe en overbetalt spiss er svaret.

Jammen tror jeg ikke Wenger mener det samme: hvorfor kikker han ellers på norske stoppertalenter?

Litt styrke på midten og bak, samt noen skudd treninger for the men upfront, and we're as good as ever! :D

 

Men neste år stiller vi uten Baptista og Aliadiere, men med Bendtner. Tror nok der fins rom for en spiss til. Men kanskje ikke Torres er en god løsning.. Heller en litt billigere en.. Talentfull.. Eller kanskje Walcott kan være spiss nr. 5 til neste år.. Uansett ikke krise, dersom ingen flere drar.

Link to comment
Share on other sites

Fernando Torres havner nok i Manchester United desverre

 

Å??? er det bare no du sier, eller har du en link eller no??? :D

 

Dette er noe jeg tror. Wenger tror jo at vi er godt nok oppdekket på spissplass, mens Ferguson er ute etter forsterkninger, og Torres anses absolutt som en forsterkning

Link to comment
Share on other sites

Kim, unnskyld meg, men er det noe som helst du er positiv til angående klubben?

nei, han er bare en stor sutrekopp :P !!

 

 

vi trenger en spiss til, av den grunn at vi var 5 ifjor, 4 i år..

spissene ifjor var ekstremt innefektive, så vi trenger en som vet hvor målet står!!

svaret er Torres, han,henry og RvP vet hvor målet er, å kommer til å bøtte på mål, alle vet at ade ikke bøtter inn mål, men for en fantastisk spiller, han gir seg aldri, å gjør ting teknisk som ingen andre klarer, å det viktigste av alt,han gjør partneren sin utrolig god ,pluss muskler..så da har vi 4 kvalitetsspisser, å en sulten bendtner i bakhand!!

Løp å kjøp wenger!! :D

Link to comment
Share on other sites

Kim, unnskyld meg, men er det noe som helst du er positiv til angående klubben?

 

 

vi trenger en spiss til, av den grunn at vi var 5 ifjor, 4 i år..

 

Vi kom på 4 i fjor også.........

 

Henry, RvP, Ade, Baptista og Aliadiere..

Link to comment
Share on other sites

Kim, unnskyld meg, men er det noe som helst du er positiv til angående klubben?

 

Joda, jeg ser mye positivt angående klubben jeg. Jeg ser f. eks at fremtiden er lys, og at vi garantert kommer til å være med å kunne vinne PL og CL iløpet av 3-4 år.

 

Men i likhet med Henry, Fabregas og de fleste Arsenal supporterne, så ønsker jeg også at laget skal være med å kjempe om disse titlene allerede kommende sesong, og det kommer vi ikke til å gjøre med dagens stall. Og det frykter jeg kommer til å være det som får Henry til å finne ut at nok er nok.

 

Og om vi i det hele tatt skal kunne få ut potensialet i laget, er vi avhengige av at Wenger blir utover kommende sesong, hvis ikke kommer mange av spillerne til å ønske seg bort, og vi må bygge på nytt, og er dermed satt 3-4 år tilbake.

 

Det er mange lyspunkt, men jeg er pessimist av natur, og på den måten slipper jeg og bli skuffet når det ikke kommer noen nye etablerte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Hver eneste sesongstart er jeg i motsetning til deg Kim, optimist - og det til de grader.

Faktisk hadde jeg sett like lyst på fremtiden dersom Henry hadde sagt takk for seg i sommer, for som de av dere som har lest mitt andre innlegg på en Henry tråd allerede vet, så mener jeg TH nå er et av Arsenals største uromoment. Dette fordi han tilsynelatende ikke greier å bestemme seg.

 

Jeg "elsker" TH, og håper han blir, men da synes jeg også han får hindre spekulasjoner og si "I'm not going anywhere but here!"

 

Men back to the case: Ade er ingen notorisk målscorer, hvertfall ikke enn så lenge...men en ikke notorisk målscorer med rundt 10 mål på samvittigheten er vel ikke så verst?! Tenk hvis han trener litt avslutninger i sommer...kanskje 10 blir 15-20? Henry vill også gitt plass til Bendtner som jeg tror vi kan glede oss til å se i aksjon kommende sesong. I tillegg har vi enda flere unge kjempe talenter som ville gitt alt for en plass. Derimot tror jeg ikke Torres er rette mann. Han vil bli dyr både i innkjøp og i mnd. lønn...det til tross for at svært lite tilsier at han (som andre spanske spillere) vill passet inn i EPL.

 

Nei, jeg vil for en gangs skyld ha en yngre og billigere spiller enn Torres - men får vi han billig, så kan han alltids få prøve seg, og lykkes han spiser jeg mer enn gjerne hatten min! :-|

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

så vidt eg skjønner så er Arsenal ute etter Torres og Arsenal er villige til å by 36 millioner euro eller drøye 24 millioner pund...vet ikke helt om eg ønsker denne spissen, selv om han er kjapp og har en god skudd fot...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...