Jump to content

Łukasz Fabiański


Birger

Recommended Posts

Łukasz Fabiański

91adc6ba77d04381dcecc0b108151f68,5,1.jpg

 

Fakta

Han er født 18 april, i 1985 i Kostrzyn nad Odrą som ligger i Polen. Han er keeper og er 1,9 meter høg. Han har spilt fire kamper for Polens U-21 landslag.

 

 

Tidligere klubber

 

 

År ---------------- Klubber ----------------- Kamper (Mål)

1999-2000 ------ Polonia Słubice

2000-2001 ------ MSP Szamotuły

2001-2002 ------ Lubuszanin Drezdenko

2002-2003 ------ Sparta Brodnica

2003-2004 ------ Mieszko Gniezno

2004-2005 ------ Lech Poznań ------------ 0 (0)

2005-2007 ------ Legia Warszawa -------- 40 (0)

2007-xxxx ------ Arsenal

 

Her er en liten smake bit av hva vi kan vente oss de neste sesongene med han: http://youtube.com/watch?v=WEIdZORCJ9c

Link to comment
Share on other sites

Det kommer artikkel om Lukasz i TGP, så du trenger ikke skrive mer facts.

 

Ellers må jeg si at dette er en positiv signing. Tror denne karen vil blomstre i Arsenaldrakta i årene som kommer! Han tar fort over for Lehmann tror jeg.. allerede neste sesong etter noen kamper elns tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

S**** i H******* for noen redninger han har på den filmen!

Sikkert ikke et helt rett bilde av han men å klare å ha gjort så mange syke redninger når han bare er 19 år er jo helt utrolig. Virker jo nesten som et bra kapteinsemne og, der han er flink i feltet og kommuniserer bra med forsvaret. Sjelden du finner keepere med alle de viktige egenskapene: Høy, god på strek, god i feltet. Rktignok er også ballbehandling med beina en viktig egenskap som jeg aldri har sett om Fabianski har.

 

Uansett, jeg tror dette er et knallkjøp, men jeg lurer også på om vi heller burde kjøpt han og leid han ut til Beveren eller Celta Vigo der han kunne hatt tett oppfølging av Arsenal og utviklet seg med fast 1.lagsfotball på et litt lavere nivå. Det er vel veldi tvilsomt om Wenger vil satse på en 19-20åring som 1.keeper de neste to årene. Greit at han sikkert kan utvikle seg en stund med å trene med spillere som Henry og Rosicky men over tid trenger han 1.lagsfotball skal han utvikle seg skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for dette kjøpet Wenger har gjort.

Ser virkelig potensiellet i Lukasz..I neste sesong kjemper han om 1.valget,synes ikke akuratt Lehmann er så mye bedre en Fabianski.Så Lukasz kan like gjerne stå for min del,hvis han duger selfølgelig da... :w00t:

 

Noen som han helt sikker gjør,hvis han utvikler seg litt hver sesong,er han en av verdens beste keepere om 2-3 år mener jeg.

Så jeg er for den signeringa :wub:

 

Ett smart og godt kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Lehmann er ekstremt god på igangsettinger, og det er veldig viktig for vårt kontringsspill. Noen som vet om Fabianski er god på dette? Polakken hadde i alle fall mange gode redninger i videoen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for dette kjøpet Wenger har gjort.

Ser virkelig potensiellet i Lukasz..I neste sesong kjemper han om 1.valget,synes ikke akuratt Lehmann er så mye bedre en Fabianski.Så Lukasz kan like gjerne stå for min del,hvis han duger selfølgelig da... :w00t:

 

Noen som han helt sikker gjør,hvis han utvikler seg litt hver sesong,er han en av verdens beste keepere om 2-3 år mener jeg.

Så jeg er for den signeringa :wub:

 

Ett smart og godt kjøp!

Nokon gong sett han spele? For ein youtube video fortel ikkje meg at han er like god som Jensemann, og blir ein av verdas beste keeperar om 2-3 år...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for dette kjøpet Wenger har gjort.

Ser virkelig potensiellet i Lukasz..I neste sesong kjemper han om 1.valget,synes ikke akuratt Lehmann er så mye bedre en Fabianski.Så Lukasz kan like gjerne stå for min del,hvis han duger selfølgelig da... :wub:

 

Noen som han helt sikker gjør,hvis han utvikler seg litt hver sesong,er han en av verdens beste keepere om 2-3 år mener jeg.

Så jeg er for den signeringa ;)

 

Ett smart og godt kjøp!

Nokon gong sett han spele? For ein youtube video fortel ikkje meg at han er like god som Jensemann, og blir ein av verdas beste keeperar om 2-3 år...

Sant det du sier, det kan lages en sånn film av alle keepere. Husk at i denne filmen er det kun reddninger, ikke noen mål innsluppet..

Men jeg har sett 1 kamp han spilte for Polen, har også sett han noen ganger for Legia. Synes han er god :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for dette kjøpet Wenger har gjort.

Ser virkelig potensiellet i Lukasz..I neste sesong kjemper han om 1.valget,synes ikke akuratt Lehmann er så mye bedre en Fabianski.Så Lukasz kan like gjerne stå for min del,hvis han duger selfølgelig da... :P

 

Noen som han helt sikker gjør,hvis han utvikler seg litt hver sesong,er han en av verdens beste keepere om 2-3 år mener jeg.

Så jeg er for den signeringa ;)

 

Ett smart og godt kjøp!

Nokon gong sett han spele? For ein youtube video fortel ikkje meg at han er like god som Jensemann, og blir ein av verdas beste keeperar om 2-3 år...

Sant det du sier, det kan lages en sånn film av alle keepere. Husk at i denne filmen er det kun reddninger, ikke noen mål innsluppet..

Men jeg har sett 1 kamp han spilte for Polen, har også sett han noen ganger for Legia. Synes han er god :w00t:

Faktisk,har en del kanaler,og har sett han han spille et par ganger for Legia.

Da var han veldig god :wub: Så har fortsatt trua,men kanskje noe sant idet du sier Torstein ;)

 

Men det er det jeg mener,jeg står for det jeg sa.

Har alltid trua... ;) Sikkert mange andre meninger også.

Link to comment
Share on other sites

Spennende kjøp syns jeg :w00t:, men hva skjer med Almunia blir han forsatt 2. eller blir han 3. valg!? :S

 

 

Tror nokk ikke Fabianski blir 3. keeper så ja, Almunia blir nokk det, men da er det bare snakk om et år så blir han nokk 2.keeper ..

Link to comment
Share on other sites

Er han helt klar? Har ikke lest noe om det på arsenal.com...?

Ja han er helt klar. Du har ikke lest nøye, siden jeg har sett bekreftelse på Arsenal.com at han er klar!

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok en god investering ja.

Tviler på om Jens får plassen i fred. Tipper han vil ta PL med storm. Og at Wenger har funnet frem til noe stort.

Er det noen som vet hva vi har betalt.

 

Det ryktes om rundt £2millioner, men finner ikke igjen linken. Antakeligvis så dyttes dette opp som en første sum, med klausuler om suksessbetingede betalinger i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

Njaa, klarer ikke være annet enn skeptisk jeg. Ung, lovende keeper holder sjelden for PL og CL. Vi trenger en keeper i verdensklasse, og jeg mistenker at Fabianski har et godt stykke fram dit.Det er dessuten veldig lenge siden Arsenal har utviklet en ung keeper til en knallkeeper.

 

Håper selvfølgelig jeg tar feil :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at dere fleste bare har sett han i den youtube-videoen. I en slik video kan man få Cygan til og virke som en verdensklasse-stopper. Men jeg skulle gjerne sett en kamp, der han vokter buret, og jeg tviler Wenger bare henter han for moro skyld!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at dere fleste bare har sett han i den youtube-videoen. I en slik video kan man få Cygan til og virke som en verdensklasse-stopper. Men jeg skulle gjerne sett en kamp, der han vokter buret, og jeg tviler Wenger bare henter han for moro skyld!

 

Klart det. Men hadde Fabianski vært verdensklasse nå, tviler jeg sterkt på at vi ville fått han "under radaren" for £2m. Keepere er noe HELT ANNET enn utespillere, og det er vel den vanskeligste posisjonen å handle til også.

 

Se bare på de utallige feilkjøpene konkurrente våre har gjort på keeperplass.

Link to comment
Share on other sites

Njaa, klarer ikke være annet enn skeptisk jeg. Ung, lovende keeper holder sjelden for PL og CL. Vi trenger en keeper i verdensklasse, og jeg mistenker at Fabianski har et godt stykke fram dit.Det er dessuten veldig lenge siden Arsenal har utviklet en ung keeper til en knallkeeper.

 

Håper selvfølgelig jeg tar feil :D

 

Med Lehmann som læremester, og muligens Poom/Almunia, vil Lukasz lære mye om rutine osv, og han vil gli kjapt inn tror jeg.

 

Wenger sa det også: "Vi skal lære ham alt vi kan om keepere, og det er mye" elns..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...