Jump to content

29.04.07 Fulham H


hermz

Arsenal-Fulham  

61 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

TYPISK Arsenal.

 

Vi er NØYDDE til å avgjere kampar tidlegare. No gjekk det bra i dag, men kor mange gongar denne sesongen har det ikkje gjort det? Vi er nøydde til å sette sjansane våre, når vi leiar - og vi er nøydde til å halde oppe trøkket sjølv om vi møter mindre dyktige motstandarar. I dag kunne vi fort tapt to poeng på nonchalanse, avventenheit og trua på at ting går av seg sjølv. Vi har tapt alt for mykje poeng på dette.

 

Vi er så mykje bedre enn Fulham, også i dag, at det er rett og slett tullete at vi ikkje avgjer kampen før Lehmann byrjar med tullet sitt. På tide å vokse opp no. Første omgang er OK. I andre omgang verkar det som om vi har tatt beroligande heile gjengen, fram til dei utliknar. Då går det eit lys opp for oss.... Unødvendig. Veit at kampen var "uviktig", men det går jo an å trene for neste sesong. Det å drepe kampar tidlig var vi jo gode på før....

 

Er ikkje så positivt til spelarprestasjonar som orakelet over her. Tykkjer det var mykje rart, mest pga nonchalanse. Fabregas og Clichy er våre beste. Fabregas verka som den einaste som egentlig ville ta offensive løp på 1-0.

 

Pent mål av Baptista, men bortsett frå det: mannen er ikkje god nok, slik han framstår no.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Litt vel sprikende krittikker på Baptista her synes jeg, men uansett, hyggelig at vi vinner. Gleder meg til å se kampen i reprise en dag. Dumt at Baptista og Adebayor ventet med å score til det ikke betyr en dritt.

Link to comment
Share on other sites

TYPISK Arsenal.

 

Vi er NØYDDE til å avgjere kampar tidlegare. No gjekk det bra i dag, men kor mange gongar denne sesongen har det ikkje gjort det? Vi er nøydde til å sette sjansane våre, når vi leiar - og vi er nøydde til å halde oppe trøkket sjølv om vi møter mindre dyktige motstandarar. I dag kunne vi fort tapt to poeng på nonchalanse, avventenheit og trua på at ting går av seg sjølv. Vi har tapt alt for mykje poeng på dette.

 

Vi er så mykje bedre enn Fulham, også i dag, at det er rett og slett tullete at vi ikkje avgjer kampen før Lehmann byrjar med tullet sitt. På tide å vokse opp no. Første omgang er OK. I andre omgang verkar det som om vi har tatt beroligande heile gjengen, fram til dei utliknar. Då går det eit lys opp for oss.... Unødvendig. Veit at kampen var "uviktig", men det går jo an å trene for neste sesong. Det å drepe kampar tidlig var vi jo gode på før....

 

Er ikkje så positivt til spelarprestasjonar som orakelet over her. Tykkjer det var mykje rart, mest pga nonchalanse. Fabregas og Clichy er våre beste. Fabregas verka som den einaste som egentlig ville ta offensive løp på 1-0.

 

Pent mål av Baptista, men bortsett frå det: mannen er ikkje god nok, slik han framstår no.

 

Enig med deg hær,er ikke noen stor kamp av gutta idag.

Virker veldig slapt og umotivert til tider.

Jeg savner veldig en ving med litt fart og gjennombrudstyrke,blir i mine øyne helt feil med diaby på kanten.

Håper vi får se en god ving komme iløpet av sommeren ,for når freddy og rosicky er ute så er det litt tynt med gode erstattere.

Link to comment
Share on other sites

Likte målene som kom i dag. Nydelige mål alle sammen. Synd Arsenal ikke klarer å holde tempoet oppe, og jeg er utrolig glad for at gutta klarte å komme tilbake etter den bærturen til Lehmann, han var klar for å gå ut i feltet 5 min før innlegget kom virket det som. Han sto langt ute å løp med en gang ballen ble slåt. Alle så hvordan det gikk.

Litt om Baptista: Har likt Baptista de seneste årene. Og jeg håpet inderlig at dette var redningsmannen for Arsenal. Vi har sett han glimte til i tider, men du ser klart at gutten mangler selvtillit. Han vet at han må imponere for å bli i klubben. Og har press på seg til å prestere, alle har vel det for å beholde plassen men. Var godt å se han score i dag. Han knuse fulham forsvaren i knallet ballen utagbart i mål. Jeg er 50/50 for å kjøpe Baptista. Men ikke for enhver pris. Tror alle vet hvor god han kan være. Skulle gjerne hatt han på lån en sesong til =) for å se om han klarte å prestere bedre hvis han fikk en sommer med ordentlige forbredelser og uten skader. Vi har mange gode spisser, men håper Baptista kan bli med å kjempe om plassen. Men den plassen får han ikke med den holdningen han har hatt noen kamper som jeg har lagt merke til. Det kjente "hofte" grepet og virker litt lat. Håper hvertfall han blir, men er mange ting han må forbedre.

Også en ting til. Synes Wenger har hatt noen ytterst merkelig bytter. Setter bla inn Senderos på en uvant pos Diaby har også blitt satt som spiss både fra start og som innbytte. Dette blir det kluss av for spillerne klarer ikke helt å posisjonere seg riktig og motstander scorer. I dag ble Denilson satt inn for Baptista. Var det for å ro i land 1-0 eller var baptista sliten ? Da Fulham scora tenkte jeg med en gang hvordan i huleste skal vi klare å angripe nå. Men med en perfekt ball fra Fabregas og nydelig nedtak og scoring av Adebayor så kvelden ut til å bli redda. Hleb fikk straffe og den satte jo Gilberto sikkert i mål.

Link to comment
Share on other sites

Det ble en grei 3-1 seier idag, men jeg er langt fra imponert over enkelte spillere. Det kan hende at motivasjonen ikke er på topp for tiden og at enkelte spillere har tatt sommerferie. 1 omgangen var meget bra og alle gjør en solid innsats, særlig Adebayor. 2 omgangen var rett og slett horribel med unntak av de siste 10 minuttene. Ingen er villige til å presse ballfører og midtbanen (med Hleb i hovedrollen) mister ballen gang etter gang. Vi klarer ikke å drepe kampene tidlig og det var faktisk langt fra sjokkerende at vi lot Fulham komme tilbake. De fleste gangene vi kommer på kontringer ødelegges alt av en elendig pasning eller av et idiotisk tilbakespill til forsvaret for så å prøve å etablere et nytt angrep. Adebayor og Fabregas er de eneste spillerne som gir 100% i hver kontring, mens Diaby og Hleb setter ned tempoet og spiller en støttepasning.

 

Hleb hadde en ok kamp, men han prøver på det umulige enkelte ganger. Å løpe gjennom 3 personer er vel fysisk umulig og han mister ballen utallige ganger i løpet av 2 omgang.

 

Baptista virker veldig usikker i det meste han foretar seg, men scoringen hans var meget bra. Med både Henry og Van Persie tilbake fra skade kommer han ikke til å få mange spilleminutter hvis han velger å bli i klubben.

 

Gilberto er et anker i midten og har full kontroll på midtbanen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som synes prestasjonen til Baptista på målet er bra..... Joda, målet, headingen, alt sammen er bra, men vi må også ta med i betraktningen at det er Rosenior han slår i lufta. Altså den spilleren på banen som er minst av alle, svakest av alle og dårligst i lufta...

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som synes prestasjonen til Baptista på målet er bra..... Joda, målet, headingen, alt sammen er bra, men vi må også ta med i betraktningen at det er Rosenior han slår i lufta. Altså den spilleren på banen som er minst av alle, svakest av alle og dårligst i lufta...

 

Ikke ødelegg øyeblikket nå. :)

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som synes prestasjonen til Baptista på målet er bra..... Joda, målet, headingen, alt sammen er bra, men vi må også ta med i betraktningen at det er Rosenior han slår i lufta. Altså den spilleren på banen som er minst av alle, svakest av alle og dårligst i lufta...

 

 

Jeg syntes Baptista gjør en jævlig bra jobb i dag!

Selvom han ikke treffer mål så er han den ENESTE som tørr å skyte fra distanse!

jeg hater da alle skal drible seg helt igjennom og sette ballen i nettet fra 5 meter!

har man sjansen så kliner man til, nøyaktig det Baptista gjorde:) Men lykkes ikke da:P

Link to comment
Share on other sites

Bedre å prøve, og da få avsluttet angrepet, enn å trille ball frem til 10-16 meter, miste den og få kontring imot. Baptista spilte en solid kamp idag, spesielt i 1 omgang. Og på målet er det ingen midtstoppere som hadde tatt han, han rykker, legger seg tilbake og har ett perfekt opphopp - og han header tilbake i mål - keeper utspilt. Og i tillegg begynner han å bli kvikkere med ballen - sentrer før og bruker ikke så lang tid med ballen i beina. Synes han blir bedre og bedre, og med tid så tror jeg han kan bli en meget solid spiss i Premier League - men jeg tror desverre det ikke skjer i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av gutta,så selv ikke kampen men syns jeg hørte at vi scorte på første sjanse.. :D

Det var oppløftene.Og at Baptista goala gjorde bra for selvtilitten hans.Kanskje han scorer et par mot Chelsea :) Hadde vært kult.Bra kamp Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...