Jump to content

Hva gjør vi?


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Tja, jeg tror ikke det blir noen krise om alle de spillerne du nevnte skulle forsvinne. Arsenal lever videre uten både Wenger, Henry, Gallas... og Clichy (!)! Dumt å miste Fabregas, men vi kan jo allerede nå forberede oss på sommerens mange forsvinningsnummer.

 

Det fine er at vi får en amerikaner til klubben. Stinn av penger. Så da får vi endelig kjøpt noe kvalitet!

 

:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal hadde ramlet ut av ligasystemet så hadde ikke det forandret min kjærlighet til klubben. For meg er det Arsenal uansett og interessen er like stor uavhengig av tabellposisjon.

 

Det betyr ikke at jeg driter i om vi spiller om gull i premier league eller blir en middelhavsfarer. Vårt Arsenal er en av de store lagene i England og der bør vi fortsatt befinne oss om så er med amerikanske dollars :P

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg tror ikke det blir noen krise om alle de spillerne du nevnte skulle forsvinne. Arsenal lever videre uten både Wenger, Henry, Gallas... og Clichy (!)! Dumt å miste Fabregas, men vi kan jo allerede nå forberede oss på sommerens mange forsvinningsnummer.

 

Det fine er at vi får en amerikaner til klubben. Stinn av penger. Så da får vi endelig kjøpt noe kvalitet!

 

:P

 

Bare synd at han ikke er direkte stinn av penger da!

10-12 milliarder er vel det han er god for,men det er jo ikke fantastisk mye med tanke på hva fotballen koster idag.

Først så skal han bruke sykt mye penger for å få kontrollen over klubben,at han etterpå skal spy inn en masse gryn har jeg vanskelig for å tru.

Dessuten er vi langt fra den eneste klubben han da evt eier,hvorfor skulle han gi masse til arsenal og ikke til di andre lagene?

skulle vi bli oppkjøpt så hadde det fra min side vært ønskelig med en som kunne gi oss 500mill vær sommer til spillerkjøp,men det tviler jeg på at vi får fra denne karen.

Synes det minner mye mere om enn kar som ønsker å tjene peng på klubben vår.

Link to comment
Share on other sites

Blir utrolig rart for meg med et Arsenaluten Henry og Wenger. Jeg har aldri opplevd noe annet og jeg håper det tar tid til vi bytter trener. Synes vi skal ha en trener som skjønner at klubben innimellom også må bruke penger på etablerte spillere og ikke alltid vente tre år før spilleren vi henter er på sitt beste. En ny trener synes jeg også må videreføre den vakre fotballen men kan gjerne være litt mindre visjonær enn Wenger.

 

Uansett, Cesc har åtte år igjen av den kontrakten så han blir vel i Arsenal minst 6-7 med tanke på en evt pris vi kan kreve før den tid og Cesc tilsynelatende store lojalitet til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jaja folkens... Man kan tydelig se at oppvarminga til "Silly Season" har begynt alt... Arsenal får jo en tidlig start med Dein og Amerikaner prat... Også dette med at cesc, titti, ade etc.etc. forlater klubben hvis wenger går.. DEt er bare piss... Jeg mener, Wenger har sagt han kommer til å gi seg en gang i fremtida, men spillera har da ikke sagt at de følger etter? Har til dags dato ikke sett en pålitelig avis komme med utsagn fra noen av de spillerne om akkurat det.

 

Alt som kommer fra aviser fra og med 1. april til og med 1. september.. nei det lar jeg ikke gå innover meg i det hele tatt <_< Lar heller tiden vise hva som skjer! Og er det en person jeg _vet_ ikke drar - så er det Henry! Og jeg tror flere følger han enn Wenger!

 

Men men.. vi får se :lol: Time will show! Hehe.-

Link to comment
Share on other sites

Nå proklamerer Henry også at han ikke har noe problem med å bli i klubben, så lenge Wenger er der.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...ticle994499.ece

 

Nok en spiller som tydeligvis spiller for Wenger, og ikke Arsenal. Trodde Henry faktisk var i klubben pga av klubben og fansen, og ikke bare pga Wenger. Man kunne jo faktisk tro det utifra tidligere uttalelser om hvor høyt han elsker klubben. Men til syvende og sist var det bare sprøyt.

Link to comment
Share on other sites

Blir for enkelt å sjå det kun ut frå at dei skal vere lojale mot Arsenal. Sjølvsagt vil ein spelar vurdere situasjonen sin ved eit eventuelt managerbytte. Det er heilt naturleg. Det same ville eg gjort ved eit eventuelt trenarskifte i min klubb. Eg ville faktisk satt større spørsmålsteikn om ikkje.

 

Henry seier ikkje at han drar når Wenger gir seg, men at så lenge Wenger er her så er det heilt sikkert at han blir her.

Link to comment
Share on other sites

Gud bedre meg så kynisk du er i kommentarene, Kim.

 

Du må gjerne seg meg som kynisk Jørn. Jeg er bare så møkka lei av spillere som kommer med uttalelser som kan tyde på at de forlater klubben hvis Wenger forsvinner.

 

Og jeg står fast ved at spillere som forlater klubben bare pga Wenger, ikke har ett snev av klubbfølelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns at den lojaliteten vi har fått fra Henry gjennom hele veien har vært mer enn man egentlig kunne forventet. Det er ikke så mange utlendinger som kommer til PL og blir i klubben så lenge og er så lojale som det Henry har vært. Mange storklubber som hadde slått til hvis de hadde hatt sjansen, men Henry har hele tiden blitt i klubben.

 

Henry sier tross alt at han blir i klubben så lenge Wenger er trener. Hvis Wenger forlater klubben så kan det jo hende Henry blir uansett. Det kommer jo an på hvem som tar over og hva Arsenal sine planer er videre. Hvis dette samsvarer med hva Henry forventer så tror jeg neppe han ville gått uansett.

 

Det jeg er sikker på er at Henry og Wenger er i klubben neste sesong og da får man ta neste sesong aller først og så se hva som skjer.

 

Skulle Wenger og Henry finne ut at de ønsker å forlate klubben etter det så kommer Arsenal til å leve videre og hvem vet - kanskje det bare gjør klubben enda sterkere. Wenger bygger tross alt er lag for fremtiden. Ikke bare i spillere, men også i treningsfasiliter, stadion etc, slik at klubben skal kunne leve videre på en eksemplarisk måte også etter at Wenger gir seg.

Link to comment
Share on other sites

Henry har vært en utrolig trofast spiller, og burde være et unntak fra Wengers 30+ regel. Håper Henry avslutter karrieren hos oss, for han har vært en fantastisk spiller for oss så langt, og har enda en 4-5 år igjen på topp.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du påstår at Thierry Henry ikke eier klubbfølelse da bør du ta et skikkelig, solid titt på deg selv i speilet. Uavhengig av hva som skjer.

 

Joda, Henry har nok klubbfølelse han, men det hjelper oss svært lite når følelsen for Wenger er større.

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen misliker Arsenal sterkt, så de formulerer artikkelen slik de vil.

Jeg leser det slik at Henry ikke kommer til å forlate Arsenal mens Wenger er her, og han sier jo ikke at han drar da Wenger drar.

 

Wenger har vært en veldig, veldig viktig mann for Henrys karriere og det er ingen tvil om at de har et sterkt bånd mellom hverandre. Det er helt normalt. Wenger ga Henry sjansen i Monaco og reddet (Reddet kan kanskje bli i overkant, for Henry hadde sikkert spilt fotball på et godt nivå, men ikke mer enn middels god) kanskje karrieren hans da han hentet ham fra Juve.

 

Men man kan ikke glemme at Henry også elsker klubben. Henry er ikke en person som lyver, og han har gått ut så mange ganger og sagt at han elsker den. Dette beviste han ved å signere en ny kontrakt i fjor da han lett kunne valgt å spille for Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare så møkka lei av spillere som kommer med uttalelser som kan tyde på at de forlater klubben hvis Wenger forsvinner.

 

Og jeg står fast ved at spillere som forlater klubben bare pga Wenger, ikke har ett snev av klubbfølelse.

 

For å supplere det de andre sier;

 

HVIS det er slik at spillere er i klubben BARE pga Wenger, ja da her du rett. Men logikken din bryter sammen når du tolker uttalelsene fra Cesc, Henry mfl. For det de sier er at de IHVERTFALL blir i klubben så lenge Wenger er i klubben. Det betyr ikke AUTOMATISK at de forlater klubben hvis Wenger slutter. Det betyr snarere at det da blir en helt ny forutsetning som spilleren må forholde seg til. Og det ville jo være merkelig om en spiller ikke da må gå noen runder med seg selv og tenke gjennom hva man da skal gjøre videre, uten at man behøver å stille spørsmål ved klubbfølelsen av den grunn, som Paddy også var inne på. Det er jo sjelden en grunn ALENE til de valg man gjør, det er snarere en KOMBINASJON av en hel rekke ting; klubbfølelse, økonomi, sosialt samhold i spillergruppa, ambisjoner og resultater, forhold til manager osv. Vi kan ikke i dag VITE hva Cesc, Henry & Co eventuelt måtte finne hvis Wenger slutter, men ser man på helheten i deres forhold til Arsenal er det ingen grunn til å så tvil om deres klubbfølelse etter den siste tids uttalelser. At media også vrir og tolker spillernes uttalelser bør man også ta hensyn til. Pressen er alltid ute etter konflikter, og lager konflikter også der ingen slike finnes. Derfor bør vi være forsiktige med å overtolke dette.

Link to comment
Share on other sites

Pressen er alltid ute etter konflikter, og lager konflikter også der ingen slike finnes. Derfor bør vi være forsiktige med å overtolke dette.

 

Pressen pusser mye på uttallelser fra spillerne. Hvertfall når det er lite nytt å hente. Alt bli vridd og vendt på. Haugevis med mer eller mindre useriøse fotballsider på nett produserer oppgulp for å få overskrifter på newsnow.co.uk.

 

I går sa feks Arsene Wenger til Arsenal.com at lagene som ryker ut av champions league semien kanskje kunne få en nedtur. Ikke lenge etter var ovennevnte side full av overskrifter om at "Arsene Wenger warns man u osv osv". Blåst opp pga en setning.

 

Samme med Vieira. Han uttalte seg som mange andre har gjort angående Dein sin avgang. Sa vel han ikke viste hva Wenger tenkte på fremtiden. Rett etter leser man overskrifter som "Wenger may quit...". Alt blir blåst opp.

 

Wenger blir. Det er da en kjent sak at han bruker god tid på å skrive under på en ny kontrakt. Tror han fokuserer mye mer på jobben med laget og alt rundt, i stedet for å se på sin egen kontrakt. Derfor haler han det ut i det lengste.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Et annet spørsmål som er litt inntresant er jo hva usikkerheten rundt Wenger sin kontrakt vil ha å si for nye spillere som klubben eventuelt vil ha?

Blir spillerjakten i sommer vanskeligere nå?

Vi hører jo ofte spillere si at de gjerne vil komme til klubben på grunn av Wenger. Vil usikkerheten rundt Wenger sin fremtid gjøre at de takker nei til klubben?

Det gjør det sikkert ikke bedre heller at enkelte spillere sier at de vil bort om Wenger forsvinner.

 

Og om det ikke kommer inn et par nye spillere er det et nytt rykte som får fart på seg…

Enkelte spillere har sagt at vi trenger et par rutinerte spillere til for at laget skal blir 100%, det har vel blitt skreve mellom linjene at disse spillerne som har uttrykt dette kan komme til å forsvinne om det ikke kommer inn et par nye fjes.

 

Spørsmålet er egenlig om Wenger bør ta en avgjørelse på spørsmålet om sin fremtid allerede nå. Vil det være bedre for klubben enn at ingen vet noe i et år?

Sist Wenger signerte ny kontrakt uttalte han at han signerte tidligere enn planlagt for å få ro og trygghet i laget. Han sa med andre ord at det var ikke bra for laget at det var spekulasjoner rundt hans fremtid…..

Link to comment
Share on other sites

Nå må det huskes at Wenger ble hentet av styret nærmest ut av ingenting, og hvem sier at de ikke skal klare å finne enda en juvel når den tid kommer at han må erstattes? Blir selvfølgelig vanskelig, men ingen lever evig, ei heller Wenger.. Arsenal vil komme gjennom også det!

Link to comment
Share on other sites

Fremtiden ser lys ut for Arsenal. Uavhengig Henry og Wengers tilstedeværelse. Den eneste bekymringen jeg bærer på, er om vi noengang vil oppleve så vakker fotball som vi har gjort under Wenger.

 

Det håper jeg klubbledelsen sikrer med ansettelse av en manager som kan bevare og videreutvikle Wengers filosofi. Når den tid kommer...

Link to comment
Share on other sites

Hva er det egentlig du mener, Kim? Hypotetisk spørsmål; Wenger går, det samme gjør Thierry Henry, hva vil du gjøre hvis mannen kommer tilbake i motstanderdrakt?

 

Det jeg mener, er det jeg skrev. Hvis Henry forlater klubben hvis Wenger forlater klubben, så hjelper det ikke Arsenal så veldig mye at han var glad i klubben.

 

Hvis Henry dukker opp på Emirates som spiller for et annet lag, så kommer jeg til å gå han en liten aplaus for det han har gjort i klubben, og så vil jeg konsentrere meg med å støtte laget og de spillerne som faktisk er ikledd Arsenal-drakt. De spillerne som faktisk valgte å bli i klubben, selv om Wenger forsvant.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det egentlig du mener, Kim? Hypotetisk spørsmål; Wenger går, det samme gjør Thierry Henry, hva vil du gjøre hvis mannen kommer tilbake i motstanderdrakt?

 

Det jeg mener, er det jeg skrev. Hvis Henry forlater klubben hvis Wenger forlater klubben, så hjelper det ikke Arsenal så veldig mye at han var glad i klubben.

 

Hvis Henry dukker opp på Emirates som spiller for et annet lag, så kommer jeg til å gå han en liten aplaus for det han har gjort i klubben, og så vil jeg konsentrere meg med å støtte laget og de spillerne som faktisk er ikledd Arsenal-drakt. De spillerne som faktisk valgte å bli i klubben, selv om Wenger forsvant.

 

Kjære tid, er vi kommet dithen at Wenger forsvinner? Hm... hvor sterk er ikke denne Arsenal-nevrosen :D ;)

 

Den dagen han forsvinner, får vi håpe klubbledelsen har vett til å søke etter en arvtaker som kan bygge videre på det Wenger har gjort. Selvsagt gruer vi oss alle til den dagen. Men den er ikke her nå. Iallefall ikke før til neste sommer.

 

Og Henry forsvinner jo selvsagt ikke til sommeren. Det vet vi jo alle!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...