Jump to content

2007.04.17 Man City H


Imerslundinho

Arsenal Vs Man City  

60 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Meget fornøyd! The pressure is on Pool:D:D

Baptsita var jo ikke så verst idag, scorer, finter og koser seg. Vil se mer av dette. Men tviler dog:P Var det bare meg eller ble det buet da Baptista scoret?

Det er berre deg :) . Publikum roper: "BEAST". Det kan sikkert forvekslast med buing.

 

Ellers synes eg begge ivorianerane var svake i dag. Spesielt Eboue, på tross av assisten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Meget fornøyd! The pressure is on Pool:D:D

Baptsita var jo ikke så verst idag, scorer, finter og koser seg. Vil se mer av dette. Men tviler dog:P Var det bare meg eller ble det buet da Baptista scoret?

Det er berre deg ;) . Publikum roper: "BEAST". Det kan sikkert forvekslast med buing.

 

Ellers synes eg begge ivorianerane var svake i dag. Spesielt Eboue, på tross av assisten.

 

Finfint! Kvaliteten koste seg ikke helt idag se. Glad jeg hørte feil, for det hadde vel tatt kaka :)

Ellers enig i at Kolo og Eboue hadde svake kamper. Derimot var Gallas en koloss bak der!

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAA!! Vanvittig herlig! 6 poeng på to kamper, 2 mål av Tom og Cesc og et av Julio. Hva skjer? Disse kampene har hevet lagets selvtillit uendelig. De siste minuttene var en nytelse, rett og slett fantastisk der jeg hoppet og danset ;)

 

Før Boltonkampen trodde jeg på 4.plass, nå er jeg ikke sikker lenger. Nydelig mål av Cesc, og Rosicky's to mål er sånn vi MÅ score flere på. Ingen grunn til misnøye nå, denne kampen skulle egentlig vært 1-1. Forresten nytt ligaresultat på Ashburton. Om vi hadde satt våre sjanser tidligere, som idag, selvom vi burde scort flere i dag, tør jeg ikke si hvem vi ville hvert. Også et stort steg for Baptista idag. Fantastisk assist fra Hleb også.

 

St. Totteringsday på lørdag, 7-0 mot Fulham, seier mot russerne og avsluttning med stil på Fratton og sikrer 3.plassen i siste runde er drømmen nå, samt noen mål av Adebayor. "Arsenal have 1.000.000 passes today", eller noe, sa kommentatoren :)

 

Fantastisk kveld, takk til Wenger, nok en gang, for at han tro på disse gutta. Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Ble en litt merkelig match dette. De første 25 minuttene var en absolutt "walk in the park". City var svært sløve i det defensive presset, og vi fikk stort sett gjøre som vi ville. 1-0 kommer efter sløvt forsvarspill, både når Diaby får taklet til seg ballen, og når Rosicky får lurt seg umarkert fram i boksen.

 

Men så, efter halvtimen, sovner både hjemmelagets spillere og publikum. Gallas spiller en relativt unødvendig støtte-pasning til Lehmann, som sleiver ballen ut til City. 1-1, og plutselig er kampen snudd på hodet. Denne tilstanden holder seg til ca. timen er spilt. Av en eller annen grunn våkner våre gutter da igjen til live, og skaper flere gode sjanser. Mål blir det dog ikke før Fabregas flesker til fra 20 meter. Et kremmerhus av en scoring - og forhåpentligvis får vi se mange flere av den typen i tida som kommer.

 

3-1 kommer efter flott forarbeid av Hleb, og at Baptista, som hadde en relativt anonym match, fikk siste touch var gledelig.

 

 

Alt i alt en middels match efter våre, høye, standarer. Men når vi endelig har en normal uttelling, så holder det mot lag som City.

Link to comment
Share on other sites

Begynte bra og tok til alt overmål ledelsen!! Mistet litt "bite" da Diaby måtte ut. Diaby kan bli "hur bra som helst". Vi slipper City inn i kampen igjen. En ting er Lehmanns utspill, men det var ikke mye motstand å finne på veien mot målet heller. Gallas/Clichy er i all hovedsak solide, mens det er langt mer suspekt borte hos Ivorianerene. Fabregas/Rosicky er igjen klasse. Alt i alt kjente toner, men denne gang gikk marginene i vår favør.

 

St.Totteringsday er fortsatt innen rekkevidde til helga. Det er fullt mulig å score ett mål eller to på WHL. Spørsmålet er hvor mange som går inn andre veien. Kan ikke si jeg er overbevist om at en duell Toure/Berbatov vil gå i vår favør slik han fremstår nå om dagen. Please prove me wrong, Kolo!!

Link to comment
Share on other sites

Imers, du har ingen klipp på gang, tilfeldigvis? :)

Jo da! Akkurat lagt ut. Bare å kose seg! :P Kommer trolig opp flere klipp i morgen.

 

Angående kampen, så må jeg si jeg blei nervøs da Beasley satte inn 1-1 like før pausen. Men da Fab4 og JB9 satte inn ett mål hver, da var det ingen tvil mer! Deilig med 3 poeng i hvertfall.

 

Gleder meg som en unge til helgen mot S*um! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Godt å se at Rosicky og Fabregas setter standaren for neste sesong :) Gallas må hylles og Clichy selvfølgelig. Stiller spørsmålstegn på Eboue, Hleb, Lehman og Gilberto bør få en smikk på handen for innsats! Ikke ofte jeg ser han så uinteressert som i dag(men ganske ofte, men noen ser det som brilliant dekninng av rom som er uerstattelig..)Regner med at Gilberto var suveren som vanlig i en del andres øyner men ikke i mine. Mulig jeg tar feil men registrerte ikke en..et førsøk på takling fra Gilberto før i det 80 min. Synes desverre at Gilberto er mer dårlig enn god, men vi vant så det er vel dumt å klage på hans manglende innsats..

Må si jeg reiste meg ganske fort opp av sofaen når Diaby smelte til med den monster taklingen som førte til 1 - 0 målet ;) Ser gjerne at han tar over plassen til Gilberto etter hvert, mye å lære enda men kan ikke si noe på jobbmoral, passnings ferdigheter, teknikk eller i luftrommet når det gjelder han. Tror Fabregas vil tjene veldig godt etter hvert med et samspill med Diaby på midtbanen. Diaby kan utfordre og frigjøre Fabregas mer i motsetning til Gilberto(ikke at han aldri gjør det)

I dag så vi igjen hvor viktig det hadde vært med en Ribery type på høyre ving. Nå kommer sikkert ikke han, så mitt håp ligger på Walcott i fremtiden. Ang Adebayor så vet jeg ikke helt hva jeg skal si..Jobber en del, flink å holde på ball og har vist at han kan være flink nest sist på ballen, men det stopper stort sett der desverre.

1 ting som må bemerkes, er hvor flink arsenal har blitt på å komme tilbake i kamper(comeback kings)! Dette er noe som må holdes på, og vil uten tvil vinne oss et eller flere trofeer i fremtiden! bra jobbet i dag og 4/3 plassen føles mer "trygg" nå. Neste stopp; "De hvite som var god en gang for lenge, lenge, lenge siden..ifølge dem selv.."

Link to comment
Share on other sites

Det er herlig at Hleb har begynt å skyte, flink å skyte er han! Hleb har blitt bedre og har utviklet seg.. Men en ting som han må jobbe med, at han må slutte å snu seg når hans lag er i gang å skape angrep og spille ball tilbake til forsvar.

 

Herlig at R7 og F4 lagde mål igjen idag

Link to comment
Share on other sites

De to målene Rosicky har puttet i løpet av de to siste kampene minner meg litt om gode gamle Bob scoringer. Kommer i fart inn bak forsvarer og "scrambler" ballen over linja. At vi atpå til scorer på et nydelig langskudd gjør at kvelden ble komplett selv om spillet hanglet til tider. Vi trenger så absolutt flere mål av den typen vi satte i går, innlegg og skudd fra distanse.

Link to comment
Share on other sites

Siger 3-1 og ein kan ikkje vere misnøgd, sjølv om det ikkje blei så lett som den første halvtimen tilsa. Det verkar som om Arsenal anno 2007 har fryktelig lett for å miste sjølvtillit. Etter 1-1 var det ikkje berre lehmann som var shaky, samtlege var det. Borte var det fine spelet og dei gode røyrslene.

 

Får vi bukt med sjølvtillitsproblema, og kan takle litt motgang bedre enn vi gjer er det potensiale i dette laget, men det veit vi jo. Kampen var eit godt døme på korleis arsenal er for tida, med positivt forteikn.

Link to comment
Share on other sites

Når Rosicky å Fabregas begynner å klare å se målet helt klart å få den ballen i mål så er det bare til å ta av seg hatten å si : "Pass på liverpool" ! :) :P .. Det er deilig å se dem score ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Fabregas - Man.City 3-1

 

Fabregas var kampens innhold. Takk og pris at han er Arsenalspiller. Denne gutten får vi mye glede av framover. Han blir bare bedre og bedre!

 

Adebayor og Baptista = klabb og babb. Håpløst.

 

Hleb må få mer selvtillitt. Det lyser misnøye av ham. Og noen må hjelpe han med disse hersens strømpene........

 

jeg synes baptista var mer positiv enn på lenge igår.

han prøvde ikke på noe tricky greier,men valgte enkle ,greie løsniger.

Helt ok kamp av han i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Bare vi setter sjansene våre trenger ikke spillet være så veldig fabelaktig, bare vi scorer mål og vinner kamper så ;) Det typiske flott Arsenal-spillet er bare en bonus. Det viktigste er mål som i denne kampen!

 

Clichy har imponert meg kraftig i år! Hver eneste kamp er han kjempe solid og spinger i 90 ++ minutter. Han er nok den spilleren som har imponert meg kraftigst i år!

Cashley Hole: Vi vil ALDRI savne deg igjen, så lenge vi har Gael Clichy!

Link to comment
Share on other sites

51-6-1..Bra tipping:p

må være kjedelig å være den eneste som har tippet tap:p

 

Jeg tippet H og fikk ikke mer enn forventet. Den som trodde på tap fikk jo en nydelig positiv opplevelse. "Vinneren" her er altså den som tippet på Man City.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...