Jump to content

2007.04.08 Newcastle United B


zaldor

  

51 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

For å bevise hvem som er dum, eller ikke er det, her er litt rellevant stats:

 

Ole Gunnar Solskjær 357 kamper - 126 mål Kun United, alle turneringer, så vidt jeg vet. Snitt: 0.35 pr. kamp.

Roy MacKaay 427 kamper - 214 mål, hele karrieren, kun ligakamper. Snitt 0.50 pr. kamp.

Ruud vanNistelrooy 344 kamper - 202 mål, hele karrieren, kun ligakamper. 0.59 pr. kamp.

Thierry Henry 364 kamper - 226 mål, Kun Arsenal, alle turneringer. 0.62 pr. kamp.

 

Vel?

 

 

For å bevise hvem som er dum eller ikke så legger du ut en irrelevant statistikk. Morsomt.

 

Jeg ville aldri ha byttet noen med Henry.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

For å bevise hvem som er dum, eller ikke er det, her er litt rellevant stats:

 

Ole Gunnar Solskjær 357 kamper - 126 mål Kun United, alle turneringer, så vidt jeg vet. Snitt: 0.35 pr. kamp.

Roy MacKaay 427 kamper - 214 mål, hele karrieren, kun ligakamper. Snitt 0.50 pr. kamp.

Ruud vanNistelrooy 344 kamper - 202 mål, hele karrieren, kun ligakamper. 0.59 pr. kamp.

Thierry Henry 364 kamper - 226 mål, Kun Arsenal, alle turneringer. 0.62 pr. kamp.

 

Vel?

 

 

For å bevise hvem som er dum eller ikke så legger du ut en irrelevant statistikk. Morsomt.

 

Jeg ville aldri ha byttet noen med Henry.

 

BE

Egentlig er det ikke en så veldig irrelevant statistikk han legger ut. Dersom Solskjær er en bedre avslutter ville han jo også hatt et større snitt pr. kamp, fordi han da ville ha scort flere mål. Men har han et meget bra snitt? Nei! Har Henry et bedre snitt? Ja, helt klart.

Link to comment
Share on other sites

For å bevise hvem som er dum, eller ikke er det, her er litt rellevant stats:

 

Ole Gunnar Solskjær 357 kamper - 126 mål Kun United, alle turneringer, så vidt jeg vet. Snitt: 0.35 pr. kamp.

Roy MacKaay 427 kamper - 214 mål, hele karrieren, kun ligakamper. Snitt 0.50 pr. kamp.

Ruud vanNistelrooy 344 kamper - 202 mål, hele karrieren, kun ligakamper. 0.59 pr. kamp.

Thierry Henry 364 kamper - 226 mål, Kun Arsenal, alle turneringer. 0.62 pr. kamp.

 

Vel?

 

 

For å bevise hvem som er dum eller ikke så legger du ut en irrelevant statistikk. Morsomt.

 

Jeg ville aldri ha byttet noen med Henry.

 

BE

Egentlig er det ikke en så veldig irrelevant statistikk han legger ut. Dersom Solskjær er en bedre avslutter ville han jo også hatt et større snitt pr. kamp, fordi han da ville ha scort flere mål. Men har han et meget bra snitt? Nei! Har Henry et bedre snitt? Ja, helt klart.

 

 

Den er irrelevant fordi den statistikken viser scoringsrate pr. kamp. Ikke mål pr. avslutning som er diskusjonen. I tillegg så har jo Solskjær vært en såkalt super innbytter. Altså har han i snitt spilt færre minutter pr. kamp kontra Henry som stort sett alltid spiller hele kampen. Uten at jeg bryr meg nevneverdig så tror jeg nok statistiskken blir litt annerledes hvis du deler mål i minutter kontra kamper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvis alle her leste det som stod i TGP om Thierry Henry forstår dere vel at han ikke er "dum". Han har flere mål enn solskjær, makaay og nistelrooy. OG han har langt flere assists. I tillegg er han skadet MYE mer enn de andre spissene utenom solskjær. Han hadde vel 130 assists.

Hvilket er enormt mye for en som scorer 25-30 mål pr. sesong. Alle klager på at han har vært dårlig i år, men sannheten er at han har pint seg selv til å spille noen av kampene, egentlig skulle han bare spilt ca. halvparten av det han har spilt i år. Han trenger restitusjon.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er dårlig!!!

Laget består av tekniske, fintspillende, spjelinger som ikke vet hva innstats er og som ALLE er bedre offensivt enn defensivt!!! At ikke Wenger ser dette er helt tragisk!!!

 

Spar meg! Spar meg!

Alle er bedre offensivt enn defensivt? Er det derfor vi scorer mål i fleng? Oh..butno vi scorer visst ikke mål! Men vi er ganske gode defensivt, og hvis de defensive spillerne blir mer samkjørte så får vi nok etter hvert verdens beste forsvarsfirer samt veldig god dekning i Hoyte, Traore, Senderos, Djourou [og Gilbert?]. Så det defensive er IKKE problemet.

 

Tragisk at du ikke ser dette!! [hvis det ikke var ironisk ment elns da?]

 

At en jypling som deg skal være bedreviter i forhold til en gammel traver som meg er jo helt utrolig!

 

Hehe.. du setter deg selv over meg fordi jeg er yngre enn deg!

Sier egentlig litt om din måte å se ting på!

 

God bedring!

Link to comment
Share on other sites

Ok, for å presisere: Med avslutterposisjon mener jeg når alt som gjenstår er å skyte ballen i nota. Velger du Henry da, er du dum. Han er bedre enn Solskjær, vNistelrooy, Makaay osv til alt annet, men akkurat i avslutningen er han ikke det.

Det du mener er vel at Solskjær trenger færre sjanser enn Henry på å putte ballen i nota...

Uansett, Henry er en spiller som skaper sjanser for laget sitt mye oftere enn de andre spillerne du har nevnt.

Og i år har vi sett hvor viktig han er for laget, i tillegg til hvor viktig van Persie er når han putter ballen i mål. Altså, konklusjonen blir at vi i de siste kampene har manglet målscorere (noe som burde være åpenlyst når vi kun klarer å putte ett mål på de 4 siste kampene selv om vi har hatt over 50 sjanser i løpet av disse kampene). Vi kan si at vi har vært uheldige og ikke hatt marginene på vår side, men det kan ikke være kun det, når man får 30 målsjanser mot WH og ikke klarer å putte en av de, er det ikke kun uflaks, men også udyktighet. Ingen av spillerne i det siste har vist en fandenivoldskhet foran mål som Henry og van Persie vanligvis har. Virker som om spillerne nesten har mistet troen på at vi kan klare å score mål. Forhåpentligvis snur dette seg mot Bolton, og hvis vi får et tidlig mål er jeg ikke i tvil om at vi kan klare å putte et par til og avgjøre kampen.

Her treffer du spikeren på hodet (og noe som jeg har antydet før): Henry er mye bedre enn Solskjær i alt - bortsett fra å sette ballen i nota. Du skriver at Solskjær trenger færre sjanser, og det er, om det har vært noe tvil, det jeg har ment med at han er en bedre avslutter!

 

For å bevise hvem som er dum, eller ikke er det, her er litt rellevant stats:

 

Ole Gunnar Solskjær 357 kamper - 126 mål Kun United, alle turneringer, så vidt jeg vet. Snitt: 0.35 pr. kamp.

Roy MacKaay 427 kamper - 214 mål, hele karrieren, kun ligakamper. Snitt 0.50 pr. kamp.

Ruud vanNistelrooy 344 kamper - 202 mål, hele karrieren, kun ligakamper. 0.59 pr. kamp.

Thierry Henry 364 kamper - 226 mål, Kun Arsenal, alle turneringer. 0.62 pr. kamp.

 

Vel?

Hvor mange kamper har Henry startet på benken for så å komme inn? Svææært få. Hvor mange kamper har Solskjær startet kamper? Ikke så mange! Dessuten så snakker jeg ikke om å komme til sjanser, spille frem andre til sjanser osv. Jeg snakker om det ene touchet som setter ballen i nota. Da vil nok de fleste se at Solskjær har en bedre statistikk enn de aller aller fleste.

Statistikk er vel og bra, men det kan sees på som feil også!!! Har Arsenal vært bedre enn Arsenal i de to innbyrdes kampene i år??? Statistikken sier 2-0 og JA!! Men realiteten kjenner vi jo...

 

Arsenal er dårlig!!!

Laget består av tekniske, fintspillende, spjelinger som ikke vet hva innstats er og som ALLE er bedre offensivt enn defensivt!!! At ikke Wenger ser dette er helt tragisk!!!

 

Spar meg! Spar meg!

Alle er bedre offensivt enn defensivt? Er det derfor vi scorer mål i fleng? Oh..butno vi scorer visst ikke mål! Men vi er ganske gode defensivt, og hvis de defensive spillerne blir mer samkjørte så får vi nok etter hvert verdens beste forsvarsfirer samt veldig god dekning i Hoyte, Traore, Senderos, Djourou [og Gilbert?]. Så det defensive er IKKE problemet.

 

Tragisk at du ikke ser dette!! [hvis det ikke var ironisk ment elns da?]

 

At en jypling som deg skal være bedreviter i forhold til en gammel traver som meg er jo helt utrolig!

 

 

Hehe.. du setter deg selv over meg fordi jeg er yngre enn deg!

Sier egentlig litt om din måte å se ting på!

 

God bedring!

Unnskyld meg, men det var du som startet hele greia (jfr. "spar meg, spar meg", "tragisk at du ikke ser dette")... Du burde sett hva diskusjonen var før du svarte. Jeg har ikke nevnt at Arsenal er gode i avsluttingsposisjon, bare at de er gode offensive. Det er ikke det samme!!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er dårlig!!!

Laget består av tekniske, fintspillende, spjelinger som ikke vet hva innstats er og som ALLE er bedre offensivt enn defensivt!!! At ikke Wenger ser dette er helt tragisk!!!

 

Spar meg! Spar meg!

Alle er bedre offensivt enn defensivt? Er det derfor vi scorer mål i fleng? Oh..butno vi scorer visst ikke mål! Men vi er ganske gode defensivt, og hvis de defensive spillerne blir mer samkjørte så får vi nok etter hvert verdens beste forsvarsfirer samt veldig god dekning i Hoyte, Traore, Senderos, Djourou [og Gilbert?]. Så det defensive er IKKE problemet.

 

Tragisk at du ikke ser dette!! [hvis det ikke var ironisk ment elns da?]

 

At en jypling som deg skal være bedreviter i forhold til en gammel traver som meg er jo helt utrolig!

 

Hehe.. du setter deg selv over meg fordi jeg er yngre enn deg!

Sier egentlig litt om din måte å se ting på!

 

God bedring!

 

Ravenghost, hvis du er så mye større Arsenal-fan en alle andre, så hvorfor sier du at Arsenal er dårlig og kritiserer Wenger som gjorde Arsenal til et av verdens beste lag?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er dårlig!!!

Laget består av tekniske, fintspillende, spjelinger som ikke vet hva innstats er og som ALLE er bedre offensivt enn defensivt!!! At ikke Wenger ser dette er helt tragisk!!!

 

Spar meg! Spar meg!

Alle er bedre offensivt enn defensivt? Er det derfor vi scorer mål i fleng? Oh..butno vi scorer visst ikke mål! Men vi er ganske gode defensivt, og hvis de defensive spillerne blir mer samkjørte så får vi nok etter hvert verdens beste forsvarsfirer samt veldig god dekning i Hoyte, Traore, Senderos, Djourou [og Gilbert?]. Så det defensive er IKKE problemet.

 

Tragisk at du ikke ser dette!! [hvis det ikke var ironisk ment elns da?]

 

At en jypling som deg skal være bedreviter i forhold til en gammel traver som meg er jo helt utrolig!

 

Hehe.. du setter deg selv over meg fordi jeg er yngre enn deg!

Sier egentlig litt om din måte å se ting på!

 

God bedring!

 

Ravenghost, hvis du er så mye større Arsenal-fan en alle andre, så hvorfor sier du at Arsenal er dårlig og kritiserer Wenger som gjorde Arsenal til et av verdens beste lag?

For det første: Jeg har aldri sagt at jeg er mye større fan enn noen andre. Det var Helmikn som begynte den greia der.

For det første: Jeg mener at det er et positivt tegn at man viser skuffelsen sin når laget sitt gjør det dårlig (og bra, for den saks skyld). At jeg depper, og viser det, viser bare at jeg har ekte følelser og at det går inn på meg!!! Det er da ikke ulovlig.

For det tredje: Wenger skapte et fantastisk lag, men det begynner å bli en stund siden det viste seg i form av resultater. Som en kar sa her på forumet, så kan man ikke bygge for fremtiden i all evighet for da blir det aldri en nåtid. Hvor var Wenger da West Ham solgte Carrick til Tottenham for eksempel? Har Wenger speidere i England? Hvorfor ser han for eksempel ikke ay 24/25 år gamle Kevin Nolan er et ypperlig kjøp???

Og til slutt: Du kan gjerne være uenig med meg osv, men jeg er en stor Arsenal-fan og det vil jeg alltid være.

Link to comment
Share on other sites

 

For å bevise hvem som er dum eller ikke så legger du ut en irrelevant statistikk. Morsomt.

 

Jeg ville aldri ha byttet noen med Henry.

 

BE

 

Det statistikken er særdeles rellevant. Jeg ville heller ikke byttet Thierry Henry med NOEN!

Link to comment
Share on other sites

Det å nevne Ole gunnar som bedre avslutter enn Henry er som å si at Lada er bedre enn BMW.

 

 

Å benevne Solskjær som Lada hentyder at våre spisser Ali, Baptista og Adebayor er som tråbiler.....uten hjul!

Fyttirakkern hva har skjedd med Gunners? Hvordan kan Wenger stole på disse håpløse spissene som er vaksinert mot å score mål.

Hent inn "Hankin og Hawley" !!!

 

I forhold til Henry så er jo seff Solskjær mange hakk bak! Ali og Baptista holder jo ikke mål på topp for en klubb som Arsenal. Kansje Baptista blir god hvis han får en sesong til? Det vet vi jo ikke.

Adebayor er ikke noen stor måljeger akkurat, men har mange andre kvaliteter som er viktig, kansje løsner det skikkelig?

Ali, satser på at han blir solgt før neste sesong. Har sansen for han, men hva skal vi med en spiss som ikke lager mål? Erstatt han med Bentner til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/10/497351.html

 

Relevant eller ikkje... her er ein statistikk

Det at dei tar med Gilberto og Gareth Barry gjer det jo litt merkeleg, spesielt Barry som kun har scora på straffe... men jaja.

 

EDIT: Eg vil gjere det klart at Henry er ein MYKJE bedre spiss enn Solskjær, og at statistikken er latterleg dårleg.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvorfor vi diskuterer dette på kamp tråden, men uansett ja statistisk sett scorer solskjær mær mål en henry per avslutning, men betyr det at solskjær er en bedre spiller ? Nei, akkurat ! Du kan ikke måle passnings foten til Herny med Solskjær heller ikke farten ! Heller ikke det tekniske og heller ikke passnings fot, men hodet til solskjær er det som kalles fotball hodet, det er vell kansje derfor solskjær scorer mær mål en alle andre per avslutning fordi solskjær plaserer seg akkurat der returen kommer og putter... Er vell ikke så mange flotte mål solskjær scorer er vell helst returer han pleier og scorer på så .. men Thierry Henry : INGEN under, INGEN over og INGEN ved siden av :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det vet vi ikke i det hele tatt. Her er det mange variable gitt. Kommer an på hvordan en opererer som spiss. Vansklighetsgrad på avsluttningene. Solskjær er en type som er flink til å posisjonere seg inne i boksen og scorer av den grunn en del mål. Henry driver som oftest med litt mer teknisk avanserte greier. Slik jeg oppfatter begrepet "avslutter" her så er spørsmålet hvor god en er til "å sparke ballen i mål". Ut fra overnevnte burde det være mest nærliggende å tro at Henry ikke ligger tilbake for noen i en slik duell.

Link to comment
Share on other sites

I den pågående debatten vil jeg bare si at Henry utvilsomt er en god avslutter men jeg synes han kan jobbe litt med å variere mer, er lei av å se han skyte nede til høyre, etterhvert har jo også en del keepere skjønt dette.

 

Når det gjelder kampen: lenge siden jeg har sett en så sinnsykt kjedelig kamp. Swappet faktisk mye over på TVZebra der de snakket om Tippeligakampene som skulle begynne, jeg fant mye større glede i det. Hver gang jeg gikk tilbake til kampen jogget spillerne tilbake etter en dødball eller noe. Når dommeren båste ble jeg sinnsykt glad, det var så sinnsykt deilig å få slutt på lidelsen.

 

Det ser ut til at det skal bli en utrolig trist avslutning på sesongen, håper virkelig vi klarer 4.plassen, men vet ikke om vi fortjener det når vi ikke presterer stabilt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvorfor vi diskuterer dette på kamp tråden, men uansett ja statistisk sett scorer solskjær mær mål en henry per avslutning,

 

Hvordan vet vi det?

 

I følge http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/10/497351.html vet vi det ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette virket smart. Gilberto Silva er europas nest beste avslutter. Jepp, da vet vi at Solskjær er best. Godt å få det avklart.

 

At det er mulig......

 

Alt er mulig! ;) Latterlige oppslag. Norske medier bruker det for alt det er verdt. Et godt eksempel på at statistikk kan være så mangt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette virket smart. Gilberto Silva er europas nest beste avslutter. Jepp, da vet vi at Solskjær er best. Godt å få det avklart.

 

At det er mulig......

 

Alt er mulig! :blink: Latterlige oppslag. Norske medier bruker det for alt det er verdt. Et godt eksempel på at statistikk kan være så mangt.

 

Herregud... Henry er ikke på listen engang!! Tåpelig statistikk... Det er jo forskjell på hvor vanskelig avslutningene er.. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...