Jump to content

2007.04.08 Newcastle United B


zaldor

  

51 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Arsenal er dårlig!!!

Laget består av tekniske, fintspillende, spjelinger som ikke vet hva innstats er og som ALLE er bedre offensivt enn defensivt!!! At ikke Wenger ser dette er helt tragisk!!!

 

Spar meg! Spar meg!

Alle er bedre offensivt enn defensivt? Er det derfor vi scorer mål i fleng? Oh..butno vi scorer visst ikke mål! Men vi er ganske gode defensivt, og hvis de defensive spillerne blir mer samkjørte så får vi nok etter hvert verdens beste forsvarsfirer samt veldig god dekning i Hoyte, Traore, Senderos, Djourou [og Gilbert?]. Så det defensive er IKKE problemet.

 

Tragisk at du ikke ser dette!! [hvis det ikke var ironisk ment elns da?]

 

OnT:

Sur kamp! Vi er gode til halvveis mot Newcastle's mål, noe som går igjen i hver eneste kamp nå som RvP og Henry er skada. Er helt hjelpesløst foran mål! Forstår ikke hva det er!

 

Jeg vil legge til at Baptista var et lyspunkt. Hans beste kamp i PL helt klart. Viste god teknikk og bra driv med ballen. Gjorde en god jobb som hengende spiss.. kanskje det er der han vil lyse? Henry og RvP på topp, og the Beast rett bak! Høres lite defensivt ut, men om nødvendig så kan Baptista gå ned på midtbanen også.

 

Men hvor i... :o :ph34r: .... var Rosicky?!! Han satt jo der på benken! Vi mangla åpenbart en kreativ kilde som Rosicky når Fabregas var usedvanlig usynlig [som et resultat av saborteringen til en viss Butt.] Kan absolutt ikke forstå hvorfor han ikke ble satt inn for Freddie! Greit nok at Freddie jobbet godt, og var en av få på banen, som viste den omtalte; SPIRIT, men han har ikke skuddfoten, kreativiteten, pasningsfoten osv som Rosicky. Helt utrolig for meg at Wenger ikke valgte å sette ham inn!

 

Og så må jeg si at H.Webb var usedvanlig dårlig! Kjenner det i hånda ennå etter at jeg løp bort til tv'n og delja løs etter at Freddie ble felt rett utenfor 16-meteren! Mange andre situasjoner var helt uforstående for meg at han ikke dømte på også. Var også mange ganger han blåste, og jeg var skikkelig fornøyd over at han blåste, og tenkte at han ikke var så dårlig allikevel, HELT til han pekte Newcastle's vei, når en Arsenalspiller var felt elns.. Helt utrolig dømming! Patetisk!

 

Tror desverre vi skal se et stykke etter 4-plassen også hvis vi fortsetter her! [dog Bolton vel spilte uavgjort?]

 

Men nå er det nok Arsenal for i dag... Viking-Rosenborg var jo klasseforskjell fra Newcastle-Arsenal.. helt utrolig! Sier litt om hvor laber kampen egentlig var..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan ikke Wenger finne en avslutter??? Vi har nok av spisser som kan komme til sjanser, men ingen som er gode avsluttere. Henry er heller ingen fantastisk avslutter. Vi har forresten en av verdens beste avsluttere, men han er skadet og ute for resten av sesongen (RvP). Men jeg er lei av spillere som er mer offensive midtbanespillere enn spisser!!!

Link to comment
Share on other sites

Er det slik at man kan låne spillere hele sesongen, eller er det bare når transfer vinduet er åpent?(snakker om når en kan hente de). Kampen idag var tragisk. Er usikker på hvem som var arsenals beste, men jeg tror nok det var Gallas. Sitter nå og ser på viking - rosenborg, der hvor viking leder 1-0. Målet til viking var dems første sjanse eller no. Og se på arsenal, mot west han hadde vi 29 skudd og ikke scoret. Idag slet vi også med og score. Det er ikke lenge siden siste kamp, men i mellomtiden synes jeg de skulle ha trent på avslutninger, og ikke samspill. For min del ser det ut som Wenger foretrekker og spille fin fotball og ikke score mål! Det virker som de ikke har angrepstrening på programmet.

 

3. plassen er helt umulig nå, liverpool vinner og scorer mål, det gjør ikke vi så de tar 3.plassen

 

4.plassen virker ikke trygg nå lenger. Til tider rundspiller vi lag uten og score. hvis jeg husker riktig spilte vel bolton uavgjort idag, så de tok ikke inn på noen flere poeng.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan ikke Wenger finne en avslutter??? Vi har nok av spisser som kan komme til sjanser, men ingen som er gode avsluttere. Henry er heller ingen fantastisk avslutter. Vi har forresten en av verdens beste avsluttere, men han er skadet og ute for resten av sesongen (RvP). Men jeg er lei av spillere som er mer offensive midtbanespillere enn spisser!!!

 

HÆ?! Henry ingen fantastisk avslutter? Henry er en av verdens BESTE avsluttere!! Det er (som sir John sier) en grunn til at han er tidenes toppscorer for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan ikke Wenger finne en avslutter??? Vi har nok av spisser som kan komme til sjanser, men ingen som er gode avsluttere. Henry er heller ingen fantastisk avslutter. Vi har forresten en av verdens beste avsluttere, men han er skadet og ute for resten av sesongen (RvP). Men jeg er lei av spillere som er mer offensive midtbanespillere enn spisser!!!

 

HÆ?! Henry ingen fantastisk avslutter? Henry er en av verdens BESTE avsluttere!! Det er (som sir John sier) en grunn til at han er tidenes toppscorer for Arsenal.

 

Ja, utrolig å si at han ikke er en fantastisk avslutter. Har jo scora i bøtter og spann nettopp pga. av det.

MEN, jeg kan være enig at Henry ikke varierer avslutningene sine nok til tider. Skuddene går ofte mot lavt mot høyre hjørne...noe som keeperne kjenner til etterhvert.

 

Men vi ikke klage asså...

Link to comment
Share on other sites

triste greier i dag ja. nå er det spillere som har prestert jevnt enormt dårlig over lengre tid. synes det er rart at de blir valgt til å starte gang på gang når de ikke i det hele tatt gjør jobben sin. har sett backer gjort jobben bedre enn eboue og clichy gjorde det i dag, men det gilberto og adebayor har gjort de seneste kampene er jaggu ikke mye å skryte av. når man har den lønnen disse gutta hever, må man forvente enn viss innsats(adebayor) og at de klarer å slå pasninger på 5-6 meter(gilberto). blir rett å slett frustrert av å se sånne kamper som vi har fått servert i det siste.

 

dette er ikke noe drep, drep eller heng, heng, men jeg forteller ganske enkelt at jeg synes det bør en opprydding til i arsenal stallen. blir faktisk ganske trist etter å se så mange jævli dårlige kamper som arsenal har levert i det siste. et lag som arsenal kan ikke godta at spillerne ikke jobber for klubben.

 

hvorfor så vi senderos i oppvarming i dag? hadde han kommet inn, hadde han avgjort kampen for de stripete...

 

vet jeg klager nå, men det må jeg få lov til å. i alle de år jeg har fulgt arsenal, er det ikke mange årganger som har vært så stabilt dårlige i en lang periode som dagens.

 

håper det snur seg snart, og at neste sesong kan by på noe å glede seg over...

Link to comment
Share on other sites

Og vi har Bolton hjemme i neste kamp og en kamp tilgode, så mulighetene fortsatt veldig sterkt tilstede. Og for hver kamp vi ikke vinner, desto nærmere kommer vi en seier.

 

For hver kamp vi ikke vinner, desto lengre fra 3.plassen .. Vi har en kamp til gode med 4 poeng på liverpool vi kan umulig ta igjen pool med den kampen til gode ... Men viss pool går på en smell kan vi lett komme oss på 3.plass viss vi klarer og putte den forbanna ballen i mål !!:o ..

Link to comment
Share on other sites

Kampen i går var et langt gjesp, men de ungikk tap, og det var viktig.

 

At Gilberto slår mye feil når han prøver å være kreativ kraft på midtbanen er vel kjent? Det er ikke hans jobb, men siden Fab ser utslitt ut, må han ta ansvar fremover og. Gilberto sin jobb er den Nicky Butt gjorde, nemlig å bryte opp motstander sitt spill og ødelegge. Synes Gilberto skal få kred for god innsats som kaptein der han prøver å skape noe mens andre ser på.

 

Ljungberg får også pluss i margen fordi han ikke er redd for å prøve.

 

Forsvaret undrer meg. Synes nesten det er skremmende om dette er vår beste firer. Det er Newcastle som skal ha skryt for å ikke klare å utnytte feilene i Arsenals forsvar, og ikke forsvaret som skal ha skryt for en god kamp.

 

Jeg vil ha Senderos tilbake mot Bolton. Gallas kan flytte ut på venstre back. Hoyte inn på høyre. Toure og Gallas samarbeider dårlig (ingen av dem syntes det var nødvendig å plukke opp Zamora på lørdag). Dessuten er de kanskje for like, og ingen av dem rager spesielt høyt. Gallas er 181cm og Toure 183cm. En Senderos på 190cm bør være nyttig mot Bolton. Dessuten tørr sveitseren å bruke kjeften og forsøker å organisere forsvaret. La han få prøve seg igjen. Mannen som storspilte i CL og VM forrige sesong kan ikke plutselig bli "elendig". I Chelsea spilte Gallas med Terry. Altså sammen med en bunnsolid, plasseringsdyktig og sterk midtsopper. Det som måtte passere han, plukket Gallas. Senderos er nok ikke like god som Terry, men kombinasjonen av en gorvarbeider og en som kan plukke opp restene bør fungere. Jeg tror ikke Toure og Gallas kommer til å utgjøre et godt stopperpar.

 

Laget fremsto igjen uten særlig spilleglød og entusiasme. Ser ut som det er lite kommunikasjon mellom spillerne på godt og vondt. Ingen som applauderer gode forsøk, ingen som gir en solid hairdryer når det er behov for det. Ingen spillere som holder hendene opp og sier sorry etter de har gjort en feil. Eneste er Ljungberg, han prøver å gi litt vink hit og dit underveis, men flere burde stå litt mer frem.

 

Hvorfor spiller Diaby nok en gang på "feil" plass? Siden han minner om Vieira (som Vieira selv sier) i spillestil, burde han kanskje få prøve seg sammen med Gilberto? Vieira spilte hvertfall aldri venstreving eller spiss. Fab kan få ferie, og Diaby bør få prøve seg sentralt.

 

O G Solskjær har flere ligamål enn Adebayor. Hjelp.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er dårlig!!!

Laget består av tekniske, fintspillende, spjelinger som ikke vet hva innstats er og som ALLE er bedre offensivt enn defensivt!!! At ikke Wenger ser dette er helt tragisk!!!

 

Spar meg! Spar meg!

Alle er bedre offensivt enn defensivt? Er det derfor vi scorer mål i fleng? Oh..butno vi scorer visst ikke mål! Men vi er ganske gode defensivt, og hvis de defensive spillerne blir mer samkjørte så får vi nok etter hvert verdens beste forsvarsfirer samt veldig god dekning i Hoyte, Traore, Senderos, Djourou [og Gilbert?]. Så det defensive er IKKE problemet.

 

Tragisk at du ikke ser dette!! [hvis det ikke var ironisk ment elns da?]

 

OnT:

Sur kamp! Vi er gode til halvveis mot Newcastle's mål, noe som går igjen i hver eneste kamp nå som RvP og Henry er skada. Er helt hjelpesløst foran mål! Forstår ikke hva det er!

 

Jeg vil legge til at Baptista var et lyspunkt. Hans beste kamp i PL helt klart. Viste god teknikk og bra driv med ballen. Gjorde en god jobb som hengende spiss.. kanskje det er der han vil lyse? Henry og RvP på topp, og the Beast rett bak! Høres lite defensivt ut, men om nødvendig så kan Baptista gå ned på midtbanen også.

 

Men hvor i... :o :ph34r: .... var Rosicky?!! Han satt jo der på benken! Vi mangla åpenbart en kreativ kilde som Rosicky når Fabregas var usedvanlig usynlig [som et resultat av saborteringen til en viss Butt.] Kan absolutt ikke forstå hvorfor han ikke ble satt inn for Freddie! Greit nok at Freddie jobbet godt, og var en av få på banen, som viste den omtalte; SPIRIT, men han har ikke skuddfoten, kreativiteten, pasningsfoten osv som Rosicky. Helt utrolig for meg at Wenger ikke valgte å sette ham inn!

 

Og så må jeg si at H.Webb var usedvanlig dårlig! Kjenner det i hånda ennå etter at jeg løp bort til tv'n og delja løs etter at Freddie ble felt rett utenfor 16-meteren! Mange andre situasjoner var helt uforstående for meg at han ikke dømte på også. Var også mange ganger han blåste, og jeg var skikkelig fornøyd over at han blåste, og tenkte at han ikke var så dårlig allikevel, HELT til han pekte Newcastle's vei, når en Arsenalspiller var felt elns.. Helt utrolig dømming! Patetisk!

 

Tror desverre vi skal se et stykke etter 4-plassen også hvis vi fortsetter her! [dog Bolton vel spilte uavgjort?]

 

Men nå er det nok Arsenal for i dag... Viking-Rosenborg var jo klasseforskjell fra Newcastle-Arsenal.. helt utrolig! Sier litt om hvor laber kampen egentlig var..

 

At en jypling som deg skal være bedreviter i forhold til en gammel traver som meg er jo helt utrolig! Jeg er i min fulle rett til å skrive det jeg skrev ettersom det er helt rett. Hvis du virkelig er så imponert over forsvaret til Arsenal, er det jo rart at de slipper inn mål hele tida, til tross for at de ikke får noe særlig mange sjanser imot. Det var en gang jeg trodde at Gallas, Toure, Diaby, Gilberto osv var gode hodespillere, men det er de altså ikke. Lettlurte er de også (jfr. Gallas på 1-4 målet til Crouch i Lpoolkampen.

Nei, jeg finner meg ikke i sånt sludder at Arsenal har en verdensklasse-forsvarsfirer, for det har de ikke. Kanskje i teorien, men verfall ikke når man ser på form og innsats. Så en kamp mellom Portsmouth og Manu lørdag, og i tre situasjoner viste Linvoy Primus hva god innsats er, da han satte inn dristige, men fantastiske, taklinger mot Rooney i avgjørende situasjoner. Sier jeg at vi skal kjøpe Primus? Absolutt ikke (han var rævva mot Watford bare 2 dager senere, så....), men jeg etterlyser mer innsats a la den han hadde i den kampen.

Og en ting til: I mitt forrige innlegg ( det du var kritisk mot) skrev jeg ingenting om at Arsenal hadde gode avsluttere og er flinke til å score mål. Jeg skrev at de var bedre offensivt enn defensivt, men det er da langt fra det samme som at de er gode avsluttere.

 

Henry er heller ingen fantastisk avslutter.

 

Kan du fatte hvordan han er blitt tidenes toppscorer i klubben? Jeg undres......

Henry er en god avslutter, men han har hatt MANGE sjanser. Men en fantastisk avslutter er han ikke. Hvem ville du gitt én sjanse i avslutterposisjon: OGSolskjær eller Henry...

Link to comment
Share on other sites

Neste kamp bør Senderos spille i midtforsvaret. Om det så er Gallas eller Toure som må vike plass så må Senderos få komme inn og ta kontroll over luftrommet mot et Bolton-lag som vi kjemper om 4. plassen med. Aller helst vil jeg se Gallas-Senderos, fordi jeg føler Toure nå må få smake litt på benken etter de siste kampene. I tillegg håper jeg Diaby får starte sentralt på midten med Gilberto, og at Cesc blir hvilt fra start. Det tror jeg er vinnerresepten mot Bolton, med Freddie og Rosicky på hver sin kant og Ade-Baptista på topp. For det er en kamp vi trenger muskler i og Cesc, Hleb og Ali vil bli for lette.

Link to comment
Share on other sites

Det som er med Henry er at hvis han har bommet mange sjanser, så går han ikke av banen før han har putta. Husker godt etter Liverpoolkampen på Highbury i fjor da vi vant 2-1 . Etter kampen sa han at han hadde bommet så mange sjanser i andre omgang at han ikke ville gå av banen uten å score. Den innstillingen kunne laget trengt nå.

 

Men jeg så ikke kampen i går så skal ikke si noe.

Link to comment
Share on other sites

Henry er en god avslutter, men han har hatt MANGE sjanser. Men en fantastisk avslutter er han ikke. Hvem ville du gitt én sjanse i avslutterposisjon: OGSolskjær eller Henry...

 

Thierry Henry!

 

Ok, for å presisere: Med avslutterposisjon mener jeg når alt som gjenstår er å skyte ballen i nota. Velger du Henry da, er du dum. Han er bedre enn Solskjær, vNistelrooy, Makaay osv til alt annet, men akkurat i avslutningen er han ikke det.

Link to comment
Share on other sites

 

Ok, for å presisere: Med avslutterposisjon mener jeg når alt som gjenstår er å skyte ballen i nota. Velger du Henry da, er du dum. Han er bedre enn Solskjær, vNistelrooy, Makaay osv til alt annet, men akkurat i avslutningen er han ikke det.

 

Jeg velger Thierry Henry. Beskylder du meg for å være dum?

Link to comment
Share on other sites

Ok, for å presisere: Med avslutterposisjon mener jeg når alt som gjenstår er å skyte ballen i nota. Velger du Henry da, er du dum. Han er bedre enn Solskjær, vNistelrooy, Makaay osv til alt annet, men akkurat i avslutningen er han ikke det.

Det du mener er vel at Solskjær trenger færre sjanser enn Henry på å putte ballen i nota...

Uansett, Henry er en spiller som skaper sjanser for laget sitt mye oftere enn de andre spillerne du har nevnt.

Og i år har vi sett hvor viktig han er for laget, i tillegg til hvor viktig van Persie er når han putter ballen i mål. Altså, konklusjonen blir at vi i de siste kampene har manglet målscorere (noe som burde være åpenlyst når vi kun klarer å putte ett mål på de 4 siste kampene selv om vi har hatt over 50 sjanser i løpet av disse kampene). Vi kan si at vi har vært uheldige og ikke hatt marginene på vår side, men det kan ikke være kun det, når man får 30 målsjanser mot WH og ikke klarer å putte en av de, er det ikke kun uflaks, men også udyktighet. Ingen av spillerne i det siste har vist en fandenivoldskhet foran mål som Henry og van Persie vanligvis har. Virker som om spillerne nesten har mistet troen på at vi kan klare å score mål. Forhåpentligvis snur dette seg mot Bolton, og hvis vi får et tidlig mål er jeg ikke i tvil om at vi kan klare å putte et par til og avgjøre kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

Ok, for å presisere: Med avslutterposisjon mener jeg når alt som gjenstår er å skyte ballen i nota. Velger du Henry da, er du dum. Han er bedre enn Solskjær, vNistelrooy, Makaay osv til alt annet, men akkurat i avslutningen er han ikke det.

 

Jeg velger Thierry Henry. Beskylder du meg for å være dum?

 

Ja, SOLSKJÆR er en UTROLIG god avslutter.. eeeeehm nei ? Viss du sier han er bedre en Henry til å avslutte så bør du begynne å få øynene rettet mot tven ;) Henry er og forblir en av verdens beste avslutter, ja det er en grunn til han er toppscorer i Arsenal gjennon tidene ? Eller ? :D

Link to comment
Share on other sites

For å bevise hvem som er dum, eller ikke er det, her er litt rellevant stats:

 

Ole Gunnar Solskjær 357 kamper - 126 mål Kun United, alle turneringer, så vidt jeg vet. Snitt: 0.35 pr. kamp.

Roy MacKaay 427 kamper - 214 mål, hele karrieren, kun ligakamper. Snitt 0.50 pr. kamp.

Ruud vanNistelrooy 344 kamper - 202 mål, hele karrieren, kun ligakamper. 0.59 pr. kamp.

Thierry Henry 364 kamper - 226 mål, Kun Arsenal, alle turneringer. 0.62 pr. kamp.

 

Vel?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...