Jump to content

Thomas Myhre

Ravenghost

Recommended Posts

Ingen tvil om at Thomas har fått et realt slag i ansiktet. Kampen i dag var en skikkelig nedtur.

Selvsagt skal man stille seg spørsmålet om Myhre burde ha stått denne kampen etter det som skjedde mot Bosnia. Det er Hareide som har valgt å satse på Myhre nok en gang. Dette til tross for manglende kamptrening gjennom en hel sesong. Hareide vet nok hva Myhre står for og han har garantert vurdert han opp mot for eksempel Opdal. Jeg tror rett og slett av alternativene ikke har vært gode nok til nå. Trolig har dette bildet endret seg.

Synes synd på Myhre. Samtidig står det stor respekt av at han umiddelbart står frem på tv og innrømmer sin skyld.

Ser vi bort i fra målene, så imponerte Norge i en omgang. Utrolig svak sisteomgang. Vi ble rett og slett r..kjørt. Sånn sett er det ikke mye å si på poengdeling. Tror forresten det var uklokt å kaste innpå så mange ferske fjes på banen.

Innrømmer skyld, men plutselig skylder han på at det ble brukt en Nike ball. :P

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Lett å være etterpåklok. Myhre er uten tvil Norges beste keeper.

Han har overbevist i kamp etter kamp og har alltid stått bra uansett.

Han har lenge vært på benken men overbevist på landslaget.

Så hvorfor var det en generaltabbe å la Myhre spille i går?

Latterlig utsagn og uhyre lett å komme med en slik påstand etter kamp.

Myhre kommer tilbake og det står enorm respekt av Myhre hvordan han står med rak rygg og beklager til det norske folk etter kamp.

For å sette ting i et noenlunde objektivt perspektiv; Norge har i løpet av en halv uke spilt to EM kval kamper. Kampene har gitt 1 poeng. I et nøkternt lys så burde vi ha endt opp med 6. Thomas Myhre er skyld i tre av fire baklengsmål. I går kostet han oss to poeng. Det vet han, det vet vi, det vet alle. Mot Bosnia gjorde han også en tabbe. Kostet den oss poengene? Jo, muligens, og til en viss grad. Men hva var det VIRKELIG som kostet oss poengene på Ullevål? Jo, det var de mildest talt ELENDIGE avslutter egenskapene til de norske spissene/midtbanen. Horrible avslutter egenskaper. Ble dèt fokusert spesielt mye på etter kampen? Nope.

Konklusjon; vi vinner som et lag, og taper som et lag. La Thomas Myhre få fred. Han er en av våre absolutt beste keepere, men jeg skal være enig i en ting, og det er at med garantert førstelagspill jevnlig, så vil den tryggheten som en keeper er svært avhengig av, være større.

Påstandene om at Thomas Myhre plutselig er helt ubrukelig er og blir piss og vas.

Bare det faktum at Thomas stiller til intervju på direkten like etter kampslutt, uten unskyldninger eller andre dikkedarier, viser hvilken mental styrke fyren har. Det kaller jeg voksent. Det er nok av de spillerne som hadde gjemt seg i garderoben etter en slik kamp. I tillegg; en honnør til resten av spillerne som slår ring rundt Thomas og backer ham opp. Det hjelper, tro meg.

I etterpåklokskapens navn vil jeg legge mye skyld for Myhres opptreden i dag på norske journalister. Måten de nærmest terroriserte Myhre for en semitabbe mot Bosnia var ekstremt uprofesjonelt. Er ikke rart selvtilliten hans ikke var på topp...

Hvis han ikke takler såpass, har han ingenting å gjøre som keeper for et landslag.. Tenk deg alle de spillerene rundt i verden som får høre det hver uke i avisene.. Se på Riise feks, terroristert av pressen og hånet av stort sett alle på grunn av utenomsportslige hendelser.. Men han presterer for det! Så vi kan ikke legge skylda på norske journalister..

De gav fra seg mye frispark i skumle situasjoner ja og jeg lurer fortsatt på hvorfor i all verden Per Ciljan kom innpå så tidlig i går.

Han har jo ikke mye tillit i RBK, er ikke i form og i tillegg presterte han å få gult kort etter 4 min på banen.

alle kan gjøre tabber, om de spiller på landslag eller spiller guttefotball.

Jeg syns Myhre burde fortsette å stå. skulle vi plutselig kaste ut lehmann etter alle brølerne han har gjort da. du husker som oftest de største feilene en spiller gjør, men ikkje de gode redningene.

De gav fra seg mye frispark i skumle situasjoner ja og jeg lurer fortsatt på hvorfor i all verden Per Ciljan kom innpå så tidlig i går.

Han har jo ikke mye tillit i RBK, er ikke i form og i tillegg presterte han å få gult kort etter 4 min på banen.

Må innrømme at jeg stusset litt over alle de "nye" fjesene i en så viktig kamp. Viktig med rutine og ro når det koker som mest.

Latterlig kommentar det der, Evju. Alle kan feile, men TRE ganger på to kamper!!!!

Nå har han ene og alene sørget for at Norge er så og si sjanseløse på EM-plass!!!

Han kan godt trøstes osv, men han bør vere voksen og si fra seg plassen for alltid!!!

Lehmann har da vel feilet veldig mange flere ganger enn Myhre, men likevel er jo han selvfølgelig en utmerket keeper. Hvis Myhre noen gang får tilbake selvtilliten, bør han være et soleklart førstevalg!

Jeg støtter Evju!

Alle keeprer kan ha dårlige perioder....

Man kan ikke si at han ikke er god nok for Norges landslag, etter to kamper.

Han har tross alt ikke spilt kamp på lenge, og de kampene han har spilt tidligere, har han spilt som NORGES BESTE KEEPER, som Evju sier.

Jeg er sikker på at han får tilbake den gamle gode formen, før eller senere!

Myhre mangler kamptrening ja, men det gjer vel ikkje Opdal... derfor hadde det vore riktig av hareide å la Opdal slippe til.. eg vedda på at Opdal hadde vore sikrare en banken!

det skal ikkje gå an å sleppe ballen mellom beina sann som Myhre i går..

Som n1ck sier så kan alle keepere gjøre tabber.

Vil ikke høre noen som sier at Myhre er for dårlig på landslaget.

Han er sikkert bare litt rusten etter liten spille tid i England.

(Han kommer seg)

trukke Jarstein eller Opdal burde stått.

NETTOPP!

Mannen har ikke spilt fotball, så hvorfor ikke bruke en som IKKE er rusten? Mener du en rusten Thomas Myhre er bedre enn en Opdal i form? Sludder!

Alle kan gjøre store tabber, men det Thomas gjør i disse to kampene er juniorfeil og skal man tillate sånn på øverste hold i Norge, så sier det litt om norsk fotball.

Jeg sier ikke at Myhre bør kastes vekk for godt, men det som har skjedd den siste uken bør tilsi at noen andre bør får prøve seg. Helt til Myhre overbeviser i KAMP igjen. Når han starter å være vegg i Viking kan han taes opp til vurdering for landslaget igjen, for det er ingen tvil om at han er god når han er god.

Enda en gang: Hareide sin skyld, han burde ikke tatt ut en "rusten" keeper.. Hareide favoriserer Myhre og Andresen.. begge to får plass på laget bare de er frisk. Og ingen av dem har gjort noen bra kamper de to siste.

Jojo,kanskje burde en annen få sjansen.Men vet ikke om Opdal er så mye bedre.

Hadde vært gøy og se Jarstein men ikke i en kvalikk,det blir for tøft.

Men helt klart Ramsrud,Opdal er nok bedre enn en rusten Thomas Myrhe.

Ikke sikkert Opdal er iform,la han prøve da..Så ser vi det om han er iform eller omvendt ;)

beklager å måtte si det, men noen av innleggene er det litt fjortiss preg over. såklart er det lett å være etterpåklok og si at noen andre burde stå, men glem ikke at det er en grunn til at han står. er jo enig i at han har begått tre kjempe brølere på to kamper, men da hjelper det lite og skjelle han ut enda mer. vi som opptrer som en tolvte spiller har nærmest en oppgave å gjenoppbygge selvtilliten hans. skjer det en ny tabbe neste kamp kan man vel stille spørsmål, men jeg er (nesten) ikke i tvil om at thomas myhre er den beste keeperen i norge

Støtter Evju [og dermed Myhre] i denne diskusjonen!

Når noen gjør en tabbe [eller tre] så blir det alltid ropt på "ut, ut, ut" etc... Det er spesiellt keepere som blir hengt mest ut slik.. det er selvfølgelig pga. deres skjebnesvangre plasseringen på banen, som gjør dem viktigere enn enkelte andre spillere i andre posisjoner. F.eks hvis en midtbanespiller mister ballen til en motstander på midten, motstanderlaget contrer og scorer på en liten miss av keeperen. Da er det keeperen som får all skylda. Midtbanespilleren som mista ballen får ingenting på seg for det. Det blir helt feil synes jeg. Det jeg vil frem til her, er altså at keepere får mer kritikk enn andre pga. sine tabber. Derfor er det ikke alltid man skal hyle "selg, selg" med en gang en keeper gjør en tabbe!

Se f.eks på Lehmann! I forfjor gjorde han opp til 3 tabber i nesten hver kamp. Wenger var tålmodig, og lot han spille [lot Almunia skremme ham litt ved å gi ham noen kamper fra start] og etter hvert ble Lehmann en svært etablert keeper, og ble kåret til årets keeper i fjor! Tygg litt på den før dere skjeller ut Myhre!

Men for den saks skyld, så har jeg lenge vært i tvil om hvem som er norges beste keeper. Har lenge ment at Opdal skal få sin sjanse. Men jeg er verken mer eller mindre i tvil om dette etter de tre tabbene til Thomas.

;)

Når noen gjør en tabbe [eller tre] så blir det alltid ropt på "ut, ut, ut" etc... Det er spesiellt keepere som blir hengt mest ut slik.. det er selvfølgelig pga. deres skjebnesvangre plasseringen på banen, som gjør dem viktigere enn enkelte andre spillere i andre posisjoner. F.eks hvis en midtbanespiller mister ballen til en motstander på midten, motstanderlaget contrer og scorer på en liten miss av keeperen. Da er det keeperen som får all skylda. Midtbanespilleren som mista ballen får ingenting på seg for det. Det blir helt feil synes jeg. Det jeg vil frem til her, er altså at keepere får mer kritikk enn andre pga. sine tabber. Derfor er det ikke alltid man skal hyle "selg, selg" med en gang en keeper gjør en tabbe!

Se f.eks på Lehmann! I forfjor gjorde han opp til 3 tabber i nesten hver kamp. Wenger var tålmodig, og lot han spille [lot Almunia skremme ham litt ved å gi ham noen kamper fra start] og etter hvert ble Lehmann en svært etablert keeper, og ble kåret til årets keeper i fjor! Tygg litt på den før dere skjeller ut Myhre!

Men for den saks skyld, så har jeg lenge vært i tvil om hvem som er norges beste keeper. Har lenge ment at Opdal skal få sin sjanse. Men jeg er verken mer eller mindre i tvil om dette etter de tre tabbene til Thomas.

En forlenget versjon av hva jeg nettopp sa :D

Han har vært knallsolid for Norge med unntak av to kamper nå. Og målet han slapp inn i forrige kamp ble blåst ut av proporsjoner som en kjempetabbe. To store tabber i dag, utvilsomt.

Han er ingen superkeeper, men han er fortsatt utvilsomt Norges beste.

Da Espen Johnsen gjorde EN tabbe mot Spania i en kamp vi tapte med noen mål fikk han ikke spille mer på landslaget. Jeg synes Åge da burde behandle Myhre på samma måte ;)

Du har et poeng godt skjult inni der, nemlig det faktum at Lehmann fikk oppleve konkurranse. Myhre er en veldig fin fyr og helt klart en av Norges ypperste keepere pr. dags dato, men han har klippekort.

Etter Bosniakampen, der han viste at han var rusten, burde kanskje noen andre fått sjansen fra start mot Tyrkia. Nettopp for å vise Myhre at han må holde fokus oppe for å ikke miste plassen sin.

Har Hareide Jarstein og Opdal med i troppen bare for moro skyld? ;)

Synes absolutt landslaget burde skaffe seg en synsk en i støtteapparatet. Da slipper vi sånne brølere. Utrolig mye etterpåklokskap her.

No hadde vel dei fleste redda dei 2 måla i går!

Ja de hadde de kanskje, men! De kunne kanskje tabbet seg ut på enn annen måte. De kunne like greit vert Buffon, alle kan gjøre enn tabbe enn gang iblant. Elns støtter jeg Evju og Helmik'n 100% i denne tråden.

Enn ting til Myhre er NORGES beste keeper! Bastabom ;)

Ps. Har noen klipp av tabbene til Myhre?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...