Jump to content

2007.03.31 Liverpool B


Imerslundinho

Recommended Posts

Shit happens folkens. Dette er ingen krise. Vi har slått Liverpool med 3 mål to ganger i år og en gang med 2 mål. De har fortsatt ikke sparket manageren. Selv om det kanskje har vært litt krisetilstander osv så har de jaggu overlevd de også. De har kommet tilbake og det skal jaggu meg vi gjøre også, så fort vi begynner å score.

 

Drit langt faen i å kritiser enhver Arsenalspiller og legg skylden på alle. I dag hadde Peter Crouch skylden alene for at vi tapte.

 

Et smart trekk hadde vel vært å hentet inn George Graham som en slags defensiv koordinator, man kan si hva man vil om de lagene han vant ligaen med, men forsvare seg det kunne de, både på cornere og frispark i mot.

 

En annen ting er at vi kanske har for mange "pinglete" spillere, det er vel og bra med mye teknikk og finesser på laget, men hva hjelper det når de er skadet halve sesongen? Kanskje på tide å kjøpe noen robuste spillere som har vært i krigen før. Kanskje noen skikkelige og "ekte" kantspillere hadde vært nøkkelen. f.eks en Shaun Wright-Phillips og en Stewart Downing. Vi kan gjerne selge noen "etablerte" for å finansiere disse kjøpene. Personlig kunne jeg nok erstattet Gilberto med Kevin Nolan. Charlton's Darren Bent er nok noe som kunne vært verdt å kikke litt ekstra på også.

 

Ja, for SWP er jo en skikkelig muskelbunt.....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

har hleb og baptista langt opp i halsen begge to

 

Et smart trekk hadde vel vært å hentet inn George Graham som en slags defensiv koordinator, man kan si hva man vil om de lagene han vant ligaen med, men forsvare seg det kunne de, både på cornere og frispark i mot.

 

En annen ting er at vi kanske har for mange "pinglete" spillere, det er vel og bra med mye teknikk og finesser på laget, men hva hjelper det når de er skadet halve sesongen? Kanskje på tide å kjøpe noen robuste spillere som har vært i krigen før. Kanskje noen skikkelige og "ekte" kantspillere hadde vært nøkkelen. f.eks en Shaun Wright-Phillips og en Stewart Downing. Vi kan gjerne selge noen "etablerte" for å finansiere disse kjøpene. Personlig kunne jeg nok erstattet Gilberto med Kevin Nolan. Charlton's Darren Bent er nok noe som kunne vært verdt å kikke litt ekstra på også.

 

Downing, Nolan og bent ville hvert glimrende for arsenal spør du meg, kansje også legge til woodgate og flytte toure ut på backen

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig tap. Men Liverpool er bedre enn oss idag. Eller, Crouch er bedre enn oss i dag. Makan til oppvisning. At ikke han spiller fast på L'pool og landslaget er en skandale!

Med Senderos på banen hadde vi vært mye bedre rustet i kampen mot Crouch. Toure hadde rett og slett en forferdelig dag. Gallas er utrolig nonchalant til tider. Det må han kutte ut!

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om Hleb.. Han var jo så strålende før jul! Men vi var ikke så dårlige som mange vil ha det til. Ja, vi var UTROLIG tafatte i forsvar. Når de kom en mot en, gikk de forbi nesten hver gang. Men jeg er fornøyd med måten vi svarte på etter 0-3-målet. Vi kjørte offensivt og ville dra hjem med æren i behold.

Baptista får godkjent av meg i dag. Jeg synes han kommer seg. Gallas vår bestemann i dag, selv om han ofte rydder opp i egne feil. Adebayor var også god. Jeg har aldri sett Gael Clichy så dårlig før. Hva var det med han i dag? Det virket ikke som han satte opp farten èn gang i dag. Han kan jo umulig være treigere enn Pennant.

 

Liverpool var gode i dag. Pasningen satt, og de hadde Mascherano som taklet bort alle farligheter.

Nei, denne kampen må vi bare legge bak oss!

 

Enig i alt unntatt delen med Baptista. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at Baptista hadde en OK kamp? Man kan jo se det på stakkaren at han er totalt ute av form og ikke har et snev av selvtillit lengre. Han mister nesten alle oppspillene, han slår mange feilpasninger og han mislykkes totalt i driblinger og avslutninger.

Link to comment
Share on other sites

Så skuffa,tror det er ca.10 liverpool fans i klassen av 48 :(

Drit kjedlig,vi bli mer effektive!

Eneste to som var gode i går(syns jeg)var Adebayor og Gallas.

Ellers så var det så dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Dette var triste saker, nærmest skammelig!

 

Arsenals angrepsrekke hadde ikke stelt istand noe som helst, ikke en gang i tippeligaen!

 

Baptista ER den dårligste spiisen jeg noen gang har sett i Arsenal....og jeg har sett mange spisser bære vår berømte drakt!!!!!

Han er returvare. Faktisk hadde det vært bedre å spille med en ekstra midtbanespiller enn å ha denne skrale utekniske keitete spissen på banen.

 

Og Arsenal trenger sårt en skikkelig vingspiller.

 

Fortsetter laget i samme gata resten av sesongen, så ryker 4.plassen.

 

 

Enig,Baptista har hatt nok av sjanser til og vise seg fram nå,tror ikke han blir noe bedre neste sesong..

Han får ikke til noen ting.Unntat mot Liverpool i FA'an.

Nå har ikke jeg fulgt med så godt,hvis Ali ikke er skadet,ville jeg heller brukt han i stede for the beast.

Litt off topic,men selve kampen var ikke noe og skryte av,eneste som jeg likte er at Gallas scorte :(

Link to comment
Share on other sites

Så skuffa,tror det er ca.10 liverpool fans i klassen av 48 :(

Drit kjedlig,vi bli mer effektive!

Eneste to som var gode i går(syns jeg)var Adebayor og Gallas.

Ellers så var det så dårlig.

 

Jeg har et par i klassen jeg også, som selvfølgelig var så høye på pæra tidligere i dag. selvfølgelig ble de fryktelig dårlige tapere med en gang jeg ramsa opp de tre andre arsenal vs lfc-kampene tidligere i sesongen :D

Link to comment
Share on other sites

Det å halshogge Hleb er vel strengt tatt unødvendig. Se gjennom sesongen så er han er av våre bedre spillere i år. Spesielt i CL. Han har hatt dårlige kamper også, og som en annen her sier - Han er en spiller som er sinnsykt god i medgang, men ditto dårlig i motgang.

 

Kollektiv svikt i denna kampen - De spillera som skal stå frem med rutine gjør ikke det - og man kan se at man savner Gilberto, og spesielt Henry og RvP.

Link to comment
Share on other sites

Shit happens folkens. Dette er ingen krise. Vi har slått Liverpool med 3 mål to ganger i år og en gang med 2 mål. De har fortsatt ikke sparket manageren. Selv om det kanskje har vært litt krisetilstander osv så har de jaggu overlevd de også. De har kommet tilbake og det skal jaggu meg vi gjøre også, så fort vi begynner å score.

 

Drit langt faen i å kritiser enhver Arsenalspiller og legg skylden på alle. I dag hadde Peter Crouch skylden alene for at vi tapte.

 

Et smart trekk hadde vel vært å hentet inn George Graham som en slags defensiv koordinator, man kan si hva man vil om de lagene han vant ligaen med, men forsvare seg det kunne de, både på cornere og frispark i mot.

 

En annen ting er at vi kanske har for mange "pinglete" spillere, det er vel og bra med mye teknikk og finesser på laget, men hva hjelper det når de er skadet halve sesongen? Kanskje på tide å kjøpe noen robuste spillere som har vært i krigen før. Kanskje noen skikkelige og "ekte" kantspillere hadde vært nøkkelen. f.eks en Shaun Wright-Phillips og en Stewart Downing. Vi kan gjerne selge noen "etablerte" for å finansiere disse kjøpene. Personlig kunne jeg nok erstattet Gilberto med Kevin Nolan. Charlton's Darren Bent er nok noe som kunne vært verdt å kikke litt ekstra på også.

 

Ja, for SWP er jo en skikkelig muskelbunt.....

 

Tja, det er det vel ingen som har påstått at han er en skikkelig muskelbunt, men han er vel en typisk flankespiller, noe som er mangelvare i Arsenal. Nå er det vel ikke på kantene vi har slitt mest med skader. Man trenger ikke være en muskelbunt for å være robust, og man trenger ikke være 190cm og veie 100kg for å holde seg skadefri, noen spillere er lettere mottakelig for skader en andre, så langt så ser det ut som de fleste spiller for oss.

 

Det er litt betenkelig med alle spillerne som har vært skadet samtidlig de 3 siste sesongene, man kan jo skylde på mange kamper osv, men det er relativt likt for alle andre klubber i toppsjiktet.

Det virker også som alle andre klubber utvikler seg og blir bedre, mens vi står litt på stedet hvil, tilfeldig? kanskje. Det er vel og bra med unge talenter, men blir det for mange av de som skal dra lasset, kan utviklingen fort stagnere og kansje gå litt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at vi spilte en dårlig kamp i går. Samtidig var kampen symptomatisk for sesongen. Hadde Adebayors 2 stangskudd gått noen centimenter lengre inn, så tror jeg ikke vi hadde snakket nå om for en dårlig kamp vi spilte. Liverpool scoret på de sjansene de hadde, vi var uheldige. Sånn er fotball.

 

Vi kommer tilbake, det er sikkert. Og til alle som roper at vi må kjøpe spisser som scorer mål: Vi har Henry og van Persie. Bare vent til neste sesong. Med disse to skadefri så har jeg tro på at vi er tilbake i godt gammelt slag fra og med august.

 

Greit, vi går på andre sesong uten noen triumfer. Men husk at i -99, -00 og -01 vant vi heller ingenting. Løpet var ikke kjørt da, det er det heller ikke nå. Wenger knows!

Link to comment
Share on other sites

Denilson og Fabregas har spilt en del sammen sentralt i det siste, i mine øyne er det ikke spesielt positivt for Arsenal. Begge er fantastiske spillere, men når de spiller sammen mangler midtbanen både tempo, høyde og muskler. Alt av dueller midt på banen blir tapt. Når attpåtil Diaby og Hleb er på hver sin kant så har vi ingen som går på løp i bakrom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at vi spilte en dårlig kamp i går. Samtidig var kampen symptomatisk for sesongen. Hadde Adebayors 2 stangskudd gått noen centimenter lengre inn, så tror jeg ikke vi hadde snakket nå om for en dårlig kamp vi spilte. Liverpool scoret på de sjansene de hadde, vi var uheldige. Sånn er fotball.

 

Vi kommer tilbake, det er sikkert. Og til alle som roper at vi må kjøpe spisser som scorer mål: Vi har Henry og van Persie. Bare vent til neste sesong. Med disse to skadefri så har jeg tro på at vi er tilbake i godt gammelt slag fra og med august.

 

Greit, vi går på andre sesong uten noen triumfer. Men husk at i -99, -00 og -01 vant vi heller ingenting. Løpet var ikke kjørt da, det er det heller ikke nå. Wenger knows!

 

Nå ble det vel solide 2. plasser i den perioden, nå er vi ikke i nærheten av det engang!!

 

Det er ikke på spissplass vi trenger nye spillere føler jeg, men mer muskler og luftstyrke på midtbanen og i forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så mye mer penger??

 

 

AnabOle; Jeg synes Baptista klarte seg ok i går. Forventningene jeg har til ham er ikke særlig høye lenger, derfor blir jeg glad bare han slår en bra pasning. Særlig i minuttene før han ble tatt ut synes jeg faktisk han spilte bra. Han hadde blant annet innlegget som Adebayor headet i stolpen. Jeg tror fortsatt Baptista kan bli noe i Arsenal, men kjøper vi han på bekostning av f. eks. Klose ønsker jeg ham ikke.

 

Forresten, det du sier om Fabregas - Denilson er jeg helt enig i. Alternativet til Fab - Gilberto, bør være Fab - Diaby. En som kan vinne dueller i lufta.

 

En annen positiv ting fra kampen i går var at vi scorte på en av de åtte cornerne våre! Jeg trodde ikke mine egne øyne.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå Wenger må innse at han bør kjøpe spillere i sommer ! I hvertfall en spiller som KAN score !!!! ........ Når vi taper mot pool 4-1 så kan vi ikke kalle oss selv toppklubb ! Men hadde ikke forventet 4 strake seiere over pool denne sessongen, men når først taper skal vi ikke taper 4-1, jeg blir rett og slett flau, men herregud hva har skjedd me crouch etter opprasjonen :ph34r:

 

Kanskje de ga han litt dop :P Men Liverpool kan da heller ikke kalle seg et topplag som tapte 3-6 mot reservene våre.

 

 

 

Husk Dudek i mål da :P

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter laget i samme gata resten av sesongen, så ryker 4.plassen.

 

Ja det kan faktisk det. Var svakt det som ble prestert. Spesielt spillere som

sjelden spiller dårlig som Toure og Fabregas var uhyre svake. Toure var vel involvert i

3 av måla og tapte alle duellene med Crouch.(skulle ha vært Senderos det....).

Er vel noe av det svakeste jeg har sett av Toure.

 

Virker som savnet av Gilberto var stort sentralt. Hans posisjonering defensivt

innehar foreløpig ingen av de tekniske ungutta.

 

Eneste lyspunkt er Gallas og Adebayor. Når det er sagt ble Arsenal hakket bedre når Rosicky og

Ljungen kom innpå.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Arsenal nå er ikke enkeltspillere, men LAGET. Selv om det naturligvis er slik at mange spillere også individuelt presterer under pari. Det er litt de samme problemene som det norske landslaget sliter med; man er bra med i kampene, men lekker i begge ender. Det blir rett og slett for naivt. Defensivt er det dårlig samhandling og struktur, slik at man knapt evner å sette en rett off-side grense en gang. Og i lufta er forsvaret en katastrofe. Sånn sett er det farlig hver gang motstanderen kommer i angrep, særlig hvis det er en minste tegn til ubalanse. Og selv når man er i balanse, på dødballer, er det farlig. Og fremover gjør man mye fint kombinasjonsspill, men det stopper opp på 16-meteren, og det siste trekket er som regel for upresist, sammen med at spissene er for ineffektive. Men det ene er en konsekvens av det andre. Når det er for lite aggressivitet og tempo er man nesten alltid på etterskudd.

 

Ser man på spillet, og går bak resultatet, var ikke Arsenal tre mål dårligere enn Liverpool. Pool vant uten å imponere, og scoret vel på omtrent alle de sjansene de skapte, omtrent slik Arsenal gjorde motsatt vei på Emirates i høst. Men Arsenal var dårligere enn Pool på alle de tingene som virkelig betyr noe, og som avgjør kamper. Så kan man spørre seg; er det vi ser nå et tegn på et lag som famler i blinde, uten en klar plan, slik som det norske landslaget, eller skyldes dette snarere tvert i mot at Wenger tviholder på sin måte å løse problemene, og at det vi ser er et utslag av manglende rutine? Jeg er slett ikke sikker, og jeg er overrasket over at de som faktisk er rutinerte i dagens Arsenal ikke i større grad klarer å ta tak i begivenhetene, og støtte de unge.

 

Hørte også Alsaker stilte spørsmål ved Wengers laguttak; hvorfor la rutinerte folk som Ljungberg og Rosicky starte på benken i en slik kamp? Greit at de unge får så tøff matching som mulig, nå som man likevel er ute av kampen om trofeer, og det kan godt hende Wenger har kontroll, men han bør vel passe på slik at ikke CL-plassen ryker, og dessuten risikerer man vel at de unge heller blir psyket ut av en kamp som den på lørdag, sånn at dette slår motsatt vei enn ønsket. Nei, det er ikke alltid jeg synes Wenger disponerer mannskapet optimalt, selv om jeg generelt støtter hans politikk om å slippe til yngre krefter, og dette kan gi positiv effekt på sikt. Jeg er likevel fortsatt optimist med tanke på fremtiden. Talentet i laget er der i fullt monn. Det forsvinner ikke over natten, selv om laget formmessig havner i en blindgate.

Link to comment
Share on other sites

Å starte med både Gallas og Toure sentralt i denne kampen tror jeg var en av grunnene til at vi tapte. De er begge gode stoppere, men ingen av de er over 185 cm, og man kan allerede av startoppstillingen se i denne kampen at vi kom til å få problemer med lange staken Crouch på 201 cm. I tillegg så har ikke disse to spilt sammen særlig mye tidligere denne sesongen, og man kunne se at de slet litt med samarbeidet i denne kampen. Det var litt for stor avstand mellom dem ved det første og siste målet til Crouch. Når det er sagt, så skal ikke disse to bli uthengt som syndebukker etter dette tapet. Dette var et lagtap hvor laget kollektivt sviktet, og vi må virkelig heve oss hvis vi skal klare CL-plass. Vi ligger 2 poeng bak Pool med en kamp mindre spilt, og kan fortsatt klare 3. plassen. Men da kan vi ikke spille slik som vi gjorde her.

 

For å være helt ærlig tror jeg ikke Gallas og Toure kommer til å bli noen stor hit sammen på stopperplass. Det er de for lik hverandre til. Begge er som sagt under 185, og veldig raske. Men fart hjelper lite når man møter spillere som Drogba(189cm) og Crouch(201cm) og motstanderlaget pumper høye baller inn i feltet.

Mot Pool ble vi tatt litt på senga ved det første målet til Crouch. Det var et flott mål, ingen tvil om det. Men Clichy og Diaby på venstresiden burde klart å klarert ballen før Pennant ble spilt fri. Deretter fikk Pool en kjempeselvtillit og spilte veldig bra. Likevel må vi ikke glemme at vi hadde 2 baller i stolpen og en heading like over fra Adebayor, før Pool altså fikk sitt 4. mål i kampen. Hadde vi hatt marginene på vår side der, ville kampbildet blitt helt annerledes.

 

Det viktigste nå er som Wenger har uttalt; å gå inn i hver kamp som om det var en cupfinale.

Vi må gi alt i sesongavslutningen nå, for ikke å miste den uhyre viktige 3. eller 4. plassen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så mye mer penger??

 

 

AnabOle; Jeg synes Baptista klarte seg ok i går. Forventningene jeg har til ham er ikke særlig høye lenger, derfor blir jeg glad bare han slår en bra pasning. Særlig i minuttene før han ble tatt ut synes jeg faktisk han spilte bra. Han hadde blant annet innlegget som Adebayor headet i stolpen. Jeg tror fortsatt Baptista kan bli noe i Arsenal, men kjøper vi han på bekostning av f. eks. Klose ønsker jeg ham ikke.

 

 

Hva mener du egentlig? Klarte seg bra! Dette er det mest paradokse jeg har lest på lenge.

Helgardering! Og bortebom.

Jeg mener at Baptista spilte helt greit på lørdag. Jeg skjønner ikke at han er den som skal bli så fullstendig slaktet her. Greit, han hadde den ene sleiven, men var det noe mer? Han har masser av innsats og har dribleferdigheter. En spiller som Toure har jeg ikke sett noen si mye om. Selv om det var han som var nærmest motstanderen ved både 0-1 og 1-4. Han hadde jo ingen kontroll på Crouch i det hele tatt. Diaby ble knust i lufta ved 0-2. Ærlig talt, så er jeg lei av at Senderos og Bapista får så mye pepper. De spiller aldeles ikke så dårlig.

La meg høre hva du syntes om Baptistas innsats på lørdag, Bertie.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så mye mer penger??

 

 

AnabOle; Jeg synes Baptista klarte seg ok i går. Forventningene jeg har til ham er ikke særlig høye lenger, derfor blir jeg glad bare han slår en bra pasning. Særlig i minuttene før han ble tatt ut synes jeg faktisk han spilte bra. Han hadde blant annet innlegget som Adebayor headet i stolpen. Jeg tror fortsatt Baptista kan bli noe i Arsenal, men kjøper vi han på bekostning av f. eks. Klose ønsker jeg ham ikke.

 

 

Hva mener du egentlig? Klarte seg bra! Dette er det mest paradokse jeg har lest på lenge.

Helgardering! Og bortebom.

Jeg mener at Baptista spilte helt greit på lørdag. Jeg skjønner ikke at han er den som skal bli så fullstendig slaktet her. Greit, han hadde den ene sleiven, men var det noe mer? Han har masser av innsats og har dribleferdigheter. En spiller som Toure har jeg ikke sett noen si mye om. Selv om det var han som var nærmest motstanderen ved både 0-1 og 1-4. Han hadde jo ingen kontroll på Crouch i det hele tatt. Diaby ble knust i lufta ved 0-2. Ærlig talt, så er jeg lei av at Senderos og Bapista får så mye pepper. De spiller aldeles ikke så dårlig.

La meg høre hva du syntes om Baptistas innsats på lørdag, Bertie.

 

Ikke for og være vrang Jarvis,men trukke Baptista gjør det no bra på fredagen heller dessverre :-|

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Baptista spilte helt greit på lørdag. Jeg skjønner ikke at han er den som skal bli så fullstendig slaktet her. Greit, han hadde den ene sleiven, men var det noe mer? Han har masser av innsats og har dribleferdigheter. En spiller som Toure har jeg ikke sett noen si mye om. Selv om det var han som var nærmest motstanderen ved både 0-1 og 1-4. Han hadde jo ingen kontroll på Crouch i det hele tatt. Diaby ble knust i lufta ved 0-2. Ærlig talt, så er jeg lei av at Senderos og Bapista får så mye pepper. De spiller aldeles ikke så dårlig.

La meg høre hva du syntes om Baptistas innsats på lørdag, Bertie.

Tør jeg spørre hva Baptista bidro med? Han viste faen ikke mye innsats, noe han heller ikke har gjort før denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...