Jump to content

Den store Brann-tråden!


Veginho

Recommended Posts

Jepp :D

Synes kanskje Arsenal og burde bli litt mer resultatorientert og kynisk på bortebane. Jeg er ikke bombesikker på at alltid den beste løsningen er å ha ballen 60% av tiden. Kanskje heller ligge lavt og sette voldsomt fart når vi får brudd.

 

Her sier jo du direkte at Arsenal heller burde sette voldsom fart når vi får brudd ;)

 

Problemet til Arsenal er at samtlige motstandere ligger mellom 16 meter og midtbane å forsvarer seg, og det er klin umulig å spille kontringsfotball når det er slik. Slik jeg ser det så må Arsenal bli bedre på possession fotball og ikke minst å avslutte angrepene.

 

I de kampene hvor motstanderen faktisk er villige til å angripe, og presser Arsenal høyt, så spiller Arsenal sine beste kamper og vinner som regel kampene.

 

Så ja, jeg mener at du mener det motsatte av hva du tror du mener ;)

Link to comment
Share on other sites

Her sier jo du direkte at Arsenal heller burde sette voldsom fart når vi får brudd :D

 

Problemet til Arsenal er at samtlige motstandere ligger mellom 16 meter og midtbane å forsvarer seg, og det er klin umulig å spille kontringsfotball når det er slik. Slik jeg ser det så må Arsenal bli bedre på possession fotball og ikke minst å avslutte angrepene.

 

I de kampene hvor motstanderen faktisk er villige til å angripe, og presser Arsenal høyt, så spiller Arsenal sine beste kamper og vinner som regel kampene.

 

Så ja, jeg mener at du mener det motsatte av hva du tror du mener ;)

 

Ble ganske inviklet dette her ;)

 

Min påstand(Og mening) er at vi kan konstruere kampene slik at vi enklere kan kontre ved å ligge lavt. Hvis det ligger en Arsenalspiller i midtsirkelen vil jo det andre laget løfte laget opp for å angripe, hvis vi da ligger intensivt med midtbaneleddet og får de ønskede brudd kan vi skape store sjanser hvis vi kontrer skikkelig med 5-6 mann.

 

btt:

Bjørn Dahl er syk og dermed uaktuell for kampen mot Godset, Cato Guntveit stepper inn for han. Petter V.Moen som var syk sist tar plassen til Huseklepp på venstrekanten. Sæternes tar over spissplassen til Winters pga av at Mjelde ønsker mer luftstyrke. Ellers er laget som sist.

Kampen mot Godset blir nok ingen walk in the park, Godset har et forholdsvis bra lag. Likevel er dette en kamp som må vinnes skal vi bli seriemester. Virker som Mjelde satser på mye inlegg fra sidene som resept i denne kampen, for meg er det da uforståelig hvorfor Solli da spiller høyrekant til fordel for Huseklepp.

Uansett så gleder jeg meg som en unge til kampen, blir sikkert fantastisk stemning på stadion.

Lykke til alle Brann-fans!

Link to comment
Share on other sites

Min påstand(Og mening) er at vi kan konstruere kampene slik at vi enklere kan kontre ved å ligge lavt.

 

Ville blitt verdens kjedeligste kamper å se på, og noe Wenger aldri ville akseptert.

 

Hvis det ligger en Arsenalspiller i midtsirkelen vil jo det andre laget løfte laget opp for å angripe, hvis vi da ligger intensivt med midtbaneleddet og får de ønskede brudd kan vi skape store sjanser hvis vi kontrer skikkelig med 5-6 mann.

 

Dette prøver vi på i kamp etter kamp, men motstanderen nekter å angripe/presse høyt. Derfor blir det ekstremt kjedelig, som nevnt, og ikke noe Wenger vil bifalle.

 

Men, men... Det blir spennende i dag!! :D

Link to comment
Share on other sites

Og spennende ble det :) , heldigvis med tre poeng til Brann til slutt. Selv om jeg satt på den dårligste plassen som er på de nye tribunen angrer jeg ikke et sekund på at jeg gikk. Fantastisk stemning og den nye tribunen er jo bare fantastisk. Med denne seieren tar laget med seg full pott og godt med selvtillit inn i de to neste toppkampene mot VIF og RBK. Tilbake til det som skjedde på banen: Solli viste hvorfor Brann kjøpte han for seks mill, og Helstad virker jo å være i sitt livs form. Andresen var skuffende men som Kaptein er han alltid viktig. Ingen andre som utpeker seg ekstremt men det kan jo sies at Guntveit gjorde en god jobb som erstatter for Dahl på høyrebacken.

Link to comment
Share on other sites

Med LSKs uavgjort mot Godset leder Brann nå serien selv om de har hatt tøffest motstandere til nå. Kampen i helgen var fantastisk bra, mye bedre enn både Stabæk og Godset-kampen. Bengt Sæternes var enorm, mens Gashi kanskje gjorde at VIF angret på at de slapp han i fjor. Midtbanen vår har fått en helt ny dimensjon med en helt fantastisk løpskapasitet.

Kanskje viktigere enn selve seieren er friskmeldelsen av midtstopperkjempen Sigurdsson, han skal visstnok være klar allerede til helgens toppkamp mot RBK. En skade på Sigurdsson er vel det verste som kan skje Bann for øyeblikket.

 

Gleder meg voldsomt til neste helgs kamp mot RBK, jeg har stor tro på minst ett poeng og med den elendige trenden RBK er inne i defensivt kan det også fort bli tre. Jeg er uansett fornøyd med uavgjort på Lerkendal.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Brann mest populær av alle eliteserielagene ;)

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5464

 

Her står det og at Brann snart skal relansere Brann.no med både web-tv og mobilinnhold.

Gode nyheter for alle oss som ikke kan få nok av Brann ;)

 

Forøvrig kun fem dager til toppkampen mellom Brann og LSK. Plasser på Stadion er innkjøpt og alt er klart for fotballfest. Jeg gleder meg sinnsykt mye, vinner vi denne kan vi fort dra med oss en fin ledelse inn i Sommerferien iom at Branns fire neste kamper før sommerpausen er av arten som skal vinnes og at et Lillestrøm lag med elendig formutvikling(Før Brann-kampen, ting snur fort sam faen) skal møte VIF og RBK på de to neste kampene.

 

Jeg tar ingenting for gitt, Brann har enda til gode å spille stabilt godt over flere kamper og når en vet at de vant sist så kan nok alt skje <_<

Kampen mot RBK var jo skandaløs, jeg håper virkelig ikke spillerne går inn i denne kampen med samme innstillingen.

 

Blir spennende å se laget men det som betyr noe for meg er at Huseklepp starter. Han viste mot Odd at han virkelig er i form og da blir det for dumt å benke han igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...