Jump to content

Den store Brann-tråden!


Veginho

Recommended Posts

Dette har jeg tenkt skal være en generell tråd om Brann.

 

Her er troppen til Brann denne sesongen, nye spillere er uthevet:

 

Mjelde har sagt at han i tillegg til de fire han har hentet allerede vil prøve å få tak i en ny midtstopper. Mulig det kommer noe annet og, men det vil vel i tilfellet være overraskende.

 

 

Keepere:

 

Håkon Opdal

Johan Thorbjørnsen

Nils Kenneth Udjus

 

 

Forsvarere:

 

Erlend Hanstveit(Visekaptein)

Ramiro Corrales (Også midtbane)

Olafur Bjarnason

Armann Bjørnsson

Kristjan Sigurdsson

Bjørn Dahl

Cato Guntveit(Visekaptein)

 

Midtbane:

 

Petter Vaagan Moen

Martin Andresen (Kaptein)

Eirik Bakke

Arnaud Monkam

M Ardian Gashi

Helge Haugen

Tijan Jaiteh

Jan Gunnar Solli

Erik Huseklepp

Nicolay Misje(Ute for en lang periode med kronisk utmattelsessykdom)

 

Spisser:

 

Bengt Sæternes

Thorstein Helstad

Robbie Winters

Trond Fredrik Ludvigsen

 

Spiller som har dratt fra klubben:

 

Martin Knudsen (Tromsø)

Kristian Ystaas (Notodden)

Charlie Miller (Lierse)

Steffen Haraldsen(Fyllingen)

Migen Memelli(GAIS)

 

Hvilken formasjon bør Mons Ivar Mjelde(Hovedtrener) satse på? 4-4-2, 4-2-3-1 eller 4-4-2 med diamant på midten?

 

Trengte vi egentlig å kjøpe Solli for seks mill? Burde vi ikke heller brukt pengene på en ny stopper?

 

Hvor høyt tror du Brann kan komme i år? Er gull realistisk eller bare ønsketenkning?

Link to comment
Share on other sites

tronen er RBKs igjen, og slik vil det desverre bli i lang, lang tid

 

 

Tror nokk ikke tronen blir rbk's men, men :D

Link to comment
Share on other sites

Det vanlige Brann-scenarioet: Tror dem tar gull, men ender med flause.

 

Ja, selvsagt. Se på forrige sesong, nest best i Norge, hvor elendig er ikke det? Og de trodde på gull?

Link to comment
Share on other sites

Det vanlige Brann-scenarioet: Tror dem tar gull, men ender med flause.

 

Ja, selvsagt. Se på forrige sesong, nest best i Norge, hvor elendig er ikke det? Og de trodde på gull?

Kalle seg nest best med å tape 5-0/1(?) mot et nedrykstruende lag?

Greit for meg^^

Link to comment
Share on other sites

Kalle seg nest best med å tape 5-0/1(?) mot et nedrykstruende lag?

Greit for meg^^

 

En scoring fra et av de fem lagene som spilte uavgjort mot Viking og flotte nye Viking-stadion ville vært Adecco-liga-arena. Tror du skal være j***** glad Brann ikke gadd å yte det de hadde gjort hvis ikke RBK allrede hadde vunnet ligaen allerede. At en spiller som Monkam(Ikke et tippeligaminutt før denne kampen) fikk spille syv minutter på slutten viser hvor lite Mjelde og co la i dette oppgjøret. Noen uker før, når det gjaldt, knuste jo Brann Viking 3-0 på en veldig overbevisende måte og noen uker etterpå hadde de sterke resultater i Royal League. Satser på at Brann sender "Viking-horden" godt ned på jorden neste mandag, gleder meg voldsomt! Den blir sendt på Viking-tv sant?

 

 

Må forresten meddele at Steffen Haraldsen forlater Brann til fordel for Fyllingen. http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5291

Steffen sin tid har vært preget mye av skader og spill i tredjedivisjon for Brann. han har nå valgt å søke nye utfordringer i andre divisjon. Dette kan tyde på at Brann ikke vil gi slipp på Johan Thorbjørnsen før etter sesongen og at Udjus er blit tredjekeeper. Om Udjus skulle gjøre store fremskritt på trening i vår vil det vel kanskje bli aktuelt å bruke han som andrekeeper og hente inn en ny keeper som tredjevalg. Thorbjørnsen vil da få mulighet til å gå til Løv-Ham som vel udiskutabelt er en flott arena for hans utvikling.

Link to comment
Share on other sites

Haha, ikke gjor sitt beste???

Trur ikke jeg, husker godt hvor rasende Martin Knudsen var (kommer her fra Tau).

En gammel Viking-spiller som tenner på at gamle-laget ikke rykket ned??

Hvorfor skulle de ikke yte sitt beste?

 

Hvorfor de ikke skulle yte sitt beste? Fordi kampen ikke betydde NOENTING.

Tenkte sikkert ikke at de skulle tape når de gikk utpå der, men det er noe med motivasjonen.

Når vi kommer under var det ikke sånn at spillerne gikk helt ned i kjelleren for å snu kampen.

Uansett, kampen kom kort tid etter den negative utløsningen at seriegullet definitivt var tapt.

men sølvet var sikkert og derfor tapte Brann 5-0 for Viking.

Link to comment
Share on other sites

Brann har alltid bra lag på papiret, men når det kommer til stykket rakner de totalt. Ingen kan si at troppen de hadde i fjor var dårlig, men det gikk som det alltid går: i dass!

 

Brann er og blir en klubb for de historieløse; lag opp gull-øl, gull-skjerf og gull-drakter i år også, så har vi andre billig øl og bål til St. Hans. ;)

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Vegihno det du altså sier er at Brann mer eller mindre "la seg" mot Viking i 5-0 kampen? Og dette mener du at høytlønnede proffer i Norgekan tillate seg? Du verden.......

 

Det var jo selvsagt skuffende å tape mot Viking og det var jo ingen som ville det. Gutta hadde sikkert håpet å få en mer verdig avslutning på sesongen,men hadde kampen vært avgjørende hadde jo selvsagt innsatsen vært bedre. Skal ikke ta fra Viking noe altså, de gjorde en veldig bra kamp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der var seriens første trepoenger allerede i boks. 1-0 borte mot Stabæk er ingenting annet enn ett fantastisk resultat, og ikke minst en flott start på sesongen. Spillemessig var det ikke fantastisk, men det er heller ei Arsenals oppgave å underholde på bortebane. Skjønt, jeg synes vi ble litt for feige utover i 2.omgang, men det skal sies det ikke er sikre bakover på noen annen måte når du har Nannskog og Veigar P Gunnarssons enorme ferdigheter i henholdsvis bakrom og mellomrom. Selv om Stabæk hadde ballen klart mest skapte de heller lite, og det står det respekt av.

 

Jeg synes forsvarsfireren samt Opdal virkelig innfridde, det var kun ved holdingen av Nannskog og den samme manns skuddforsøk de slapp til.

Midtbanen fungerte godt minus Solli som tydelig trenger litt til tid for å komme seg i skikkelig form. Gashi utpekte seg veldig positivt, skulle gjerne visst så langt han løpte gjennom hele kampen. Corrales var veldig rusten og det vil nok ta litt tid før han kan komme opp til sitt potensial, men jeg tror han kan bli viktig utover i sesongen.

Alle tre(Sæternes for Helstad i ca 30min) spissene klarte seg greit, kanskje Sæternes bær få plassen til Winters i neste kamp, men det har vi en god trener som kan ta stilling til.

 

Gleder meg til neste kamp hjemme mot Godset, blir ikke lett men den SKAL vi vinne.

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig var det ikke fantastisk, men det er heller ei Arsenals oppgave å underholde på bortebane.

 

Antar at du i din forblindelse mener Brann her :'(

 

Jepp :'(

Synes kanskje Arsenal og burde bli litt mer resultatorientert og kynisk på bortebane. Jeg er ikke bombesikker på at alltid den beste løsningen er å ha ballen 60% av tiden. Kanskje heller ligge lavt og sette voldsomt fart når vi får brudd.

Link to comment
Share on other sites

Nå spiller vel Arsenal en av Europas (verdens?) beste kontringsfotball, så det utsagnet blir nok litt feil. Problemet er mer at samtlige andre lag er livredde for Arsenals hurtige spill fremover, og ligger seg SVÆRT lavt for å hindre dette. Det er heller posession fotball Arsenal må bli flinkere til, og selvsagt å kunne avslutte angrepene i mål :'(

Link to comment
Share on other sites

Nå spiller vel Arsenal en av Europas (verdens?) beste kontringsfotball, så det utsagnet blir nok litt feil. Problemet er mer at samtlige andre lag er livredde for Arsenals hurtige spill fremover, og ligger seg SVÆRT lavt for å hindre dette. Det er heller posession fotball Arsenal må bli flinkere til, og selvsagt å kunne avslutte angrepene i mål ;)

 

Ja vi er ikke så kjappe på kontringene nå lengre pga. nå blir vi som regel taklet når vi springer fram ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå spiller vel Arsenal en av Europas (verdens?) beste kontringsfotball, så det utsagnet blir nok litt feil. Problemet er mer at samtlige andre lag er livredde for Arsenals hurtige spill fremover, og ligger seg SVÆRT lavt for å hindre dette. Det er heller posession fotball Arsenal må bli flinkere til, og selvsagt å kunne avslutte angrepene i mål :angry:

Har jeg sagt noe annet? Jeg sier at vi kanskje heller bør satse mer på dette våpenet ved å legge oss litt mer bakpå og dermed få mer bakrom. Det er ikke alltid ballen går så fort som den bør, spesielt når Hleb og Henry er involvert. Når det gjelder at Arsenalspillerne blir sparket ned så kan vi jo delvis sikre oss mot det med stor bevegelse og kun 1-2 touch. Det er ikke vanskelig for en forsvarspiller å ødelegge Arsenal-mulighet når for eksempel Hleb har ballen i 5-6 sekunder i en kontring, gjerne også uten særlig fart i beina.

 

Hvis motstanderen får litt mer rom å spille i, og dermed trekker spillet sitt opp på banen er mulighetene for giftige kontringer større.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...