Jump to content

Spiller vi på den gamle måten?


Geir_k

Recommended Posts

Jeg mener at Arsenal spiller utolig dårlig fotball omdagen...

Kansje er jeg den eneste, men jeg vil gjerne høre va dere andre syns?

Selv mener jeg vi har spilt forferdelig til tider....

 

Er dere fornøygd med sesongens spill av Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

-Spillemessig: JA, vi spiller verdens fineste fotball (men dabba av i denne måneden og slutten av Februar)

-Poengmessig: NEI, vi scorer ikke og det er det fotball går ut på og det det blir poeng av.

-God mot store lag: JA, United har tapt 3 og vi har vunnet 2 av dem, og tre seirer mot Liverpool er imponerende. Bare synd at Essien fikk det målet på slutten av kampen på Stamford Bridge, og utligna til 1-1

Veldig imponerende mot disse laga.

 

- Mest irriterende: Tap mot Blackburn, Bolton, Man City, Sheffield United, Fulham, West Ham og Everton.

Skadene, dødballer, og ikke minst hvor lite mål vi scorer.

-Mest imponerende: Unggutta, spillet (tekniske), kampene mot rivalene.

 

Svaret på spørsmålet til Geir: 50%JA, 50%NEI

Link to comment
Share on other sites

-Spillemessig: JA, vi spiller verdens fineste fotball (men dabba av i denne måneden og slutten av Februar)

-Poengmessig: NEI, vi scorer ikke og det er det fotball går ut på og det det blir poeng av.

-God mot store lag: JA, United har tapt 3 og vi har vunnet 2 av dem, og tre seirer mot Liverpool er imponerende. Bare synd at Essien fikk det målet på slutten av kampen på Stamford Bridge, og utligna til 1-1

Veldig imponerende mot disse laga.

 

- Mest irriterende: Tap mot Blackburn, Bolton, Man City, Sheffield United, Fulham, West Ham og Everton.

Skadene, og ikke minst hvor lite mål vi scorer.

-Mest imponerende: Unggutta, spillet (tekniske), kampene mot rivalene.

 

Svaret på spørsmålet til Geir: 50%JA, 50%NEI

ok...da er det bare jeg som ser litt firkantet på det da kansje :angry:

Men vi kan fortsatt imponere litt til i sesongen :P

Link to comment
Share on other sites

-Spillemessig: JA, vi spiller verdens fineste fotball (men dabba av i denne måneden og slutten av Februar)

-Poengmessig: NEI, vi scorer ikke og det er det fotball går ut på og det det blir poeng av.

-God mot store lag: JA, United har tapt 3 og vi har vunnet 2 av dem, og tre seirer mot Liverpool er imponerende. Bare synd at Essien fikk det målet på slutten av kampen på Stamford Bridge, og utligna til 1-1

Veldig imponerende mot disse laga.

 

- Mest irriterende: Tap mot Blackburn, Bolton, Man City, Sheffield United, Fulham, West Ham og Everton.

Skadene, og ikke minst hvor lite mål vi scorer.

-Mest imponerende: Unggutta, spillet (tekniske), kampene mot rivalene.

 

Svaret på spørsmålet til Geir: 50%JA, 50%NEI

ok...da er det bare jeg som ser litt firkantet på det da kansje :angry:

Men vi kan fortsatt imponere litt til i sesongen :P

Det er nok bare det at du glemmer alt det flotte etter de siste forferdelige vekene :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Arsenal spiller utolig dårlig fotball omdagen...

Kansje er jeg den eneste, men jeg vil gjerne høre va dere andre syns?

Selv mener jeg vi har spilt forferdelig til tider....

 

Er dere fornøygd med sesongens spill av Arsenal?

 

jeg er enig med deg, syns til tider det faktisk blir giddaløst utpå der.

greit vi har hatt en del skader på nøkkelspillere i år, men vi kan ikke skylde på det på en dag som denne. det samme gjelder kampen mot fulham,bolton å for ikke å snakke om kampen mot sheffield utd,

vi rundspiller til tider motstander`n men feiler i de mest opplagte scorings sjansene.

det må ikke skje five-a-side hele tiden vettu.

selv barca som spiller veldig lik fotball som oss varierer de spillet sitt mer, å er langt mere effektive enn oss foran mål.

hvis ikke wenger skjønner at arsenal trenger mer rutine eller forsterkninger på to tre posisjoner i laget........

ja da er det noe galt.

En annen ting er lagmoral å selvtillitt, det ser ut som om vi spiller fullstendig uten selvtillit å feel-good, se på man utd å chelsea, det er en grunn til at de ligger langt foran de andre.

De har ting som arseal å andre lag i premier leauge ikke har! Vinnervilje å selvtillitt.

 

Så da nytter det ikke å si at neste sesong blir en dans på roser, slik vi gjorde etter finale tapet i champions leauge, kjøp inn 2-3 spillere med rutine å talent så kan vi kanskje utfordre chelsea man uu. :P

Link to comment
Share on other sites

Du glemte 1 ting. Hvor elendig vi har vært på bortebane

Ikke på OT og Anfield :angry:

Anfield er jo nesten som en hjemmebane, så mye som vi vinner der :P

 

Uten om det så er jeg enig.

Jeg kom på en ting som er imponerende; fra 19.august 2006 frem til 7.april 2007 er vi ubeseiret på

The New Home Of Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Anfield er jo nesten som en hjemmebane, så mye som vi vinner der :P

 

vi får se nå da i neste kamp, da er det Arsenal på Anfield igjen!! og det blir ikke så lett denne gangen..

Link to comment
Share on other sites

Noe av skylden er skader,men vi trenger noen store og sterke fysiske spillere.

Men som noen sier er vi dårlig på borte bane,er forsåvett enig i det... :(

Untatt når vi var på Old T og Anfield å banket dritten ut av både ManUU og Liverpoool.

Sjanse må også utnyttes bedre ved fler anledninger i år...

Ellers så har sesongen hvert ok,men ikke noe mer en det.

Link to comment
Share on other sites

Sessongen har vært grei nokk. Det vi gjør som oftest feil er at når vi spiller mot et lag nerpå tabellen så dabber vi av i kampen og begynner og ha like mange feilpasninger osv som det laget vi spiller mot.. Mens når vi spiller mot gode lag så blir det litt omvendt da gir vi allt både offansivt og deffansivt.. Tar jeg helt feil nå ?.. Jeg mener i hvertfall dette ..

 

Joda!

Det blir barnemat!

 

Bra innstilling taugooneren :(

 

Det blir nokk barnemat ja :P

Link to comment
Share on other sites

"Grei nok"!?!?

Det er den dummeste beskrivelsen jeg har hørt for denne sesongen!

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

 

NEVER!

 

 

Ja, den har vært grei nokk ! Den har ikke vært bra eller drit da vil jeg kalle det greit nokk .. For vi har ikke gjort det drit denne sessongen for da hadde vi ikke ligget på 3. plass :( Og vi har ikke gjort det bra nokk for da hadde vi ligget og kjempet om 1.plassen ..

Link to comment
Share on other sites

"Grei nok"!?!?

Det er den dummeste beskrivelsen jeg har hørt for denne sesongen!

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

 

NEVER!

 

 

Ja, den har vært grei nokk ! Den har ikke vært bra eller drit da vil jeg kalle det greit nokk .. For vi har ikke gjort det drit denne sessongen for da hadde vi ikke ligget på 3. plass :( Og vi har ikke gjort det bra nokk for da hadde vi ligget og kjempet om 1.plassen ..

Når jeg hører ordet greit nok, tolker jeg det som; "Ja, greit nok dette, fornøyd, jeg"

Og fornøyd er vi ikke :P

Link to comment
Share on other sites

I tråd med at det for tida er svært populært med lister, sett eg her opp ei liste over kva som er feil med dagens arsenal, lista ser slik ut og er sjølvsagt i prioritert rekkjefølge der nr 1 er det punktet eg meiner skoen trykke hardast!

 

1: Spele stilen vår. Få opp augene folkens. Vi spelar ikkje attraktiv fotball lenger! Vi spelar ein gå fotball med mange korte pasningar på tvers av bana! Kvar er kontringane, kvar er det offansive pasningspelet i lengde retninga! Kvar er viljen til å sende mange i angrep med stort tempo? Vi har ikkje hatt dette spelet i det heile i år! Eg har sagt det før, vi er blitt eit kjedeleg lag med mykje ballinnhav. Vi ser ut som eit italiensk storlag som har 1-0 å gå på med 15 minutt igjen. Problemet er at vi ser slik ut i frå det første til det 90 minutt uavhengig om vi ledar har 0-0 eller ligg under! Etter mi meining har Wenger gått seg fast i sin naivitet og trur at så lenge vi trillar ball på motstandar sin banehalvdel så vinn vi kampar!

 

2: Nøkkelspelarar. For ein del sesongar tilbake hadde vi klare nøkkelspelarar som var viktige for laget og tok ansvar! Campbell, Lauren, Cole (samme kor ille det er å tenke på nå), Vieira, Ljungberg, Pires, Bergkamp og Henry. Vi hadde spelarar som var bankers på laget som presterte! I år har har vi færre av dei enn nokon gang, og saknet av rutinerte leiartypar er enormt!

 

3: Ingen nøkkelspelarar i form. Dette punktet heng nøye saman med nr 2. Kven av arsenal sine spelara har i år hatt ein god sesong??? Jensemann er ujamn, men vel meir god enn dårlig, Gallas skulle bli ein nøkkel han har ikkje spelt. Kolo har vore god, men ikkje heilt der oppe vi håpar. Eboue har vore utrulig ujamnt, samme med Gilberto. Fabregas er strålande på sitt beste, men eg trur han dersom vi summerer har hatt fleire dårlige kampar enn gode i år. Hleb har tatt eit steg tilbake frå slutten i fjor, Rosicky har vel aldri slått til og før lista blir for lang så må eg ta med Henry. Vi har vert bortskjemt med ein Henry i stor form dei siste åra, det har vi ikkje vore i år!

 

4. Dødballar. Eg har ikkje sett ein statistikk om Arsenal er mykje værre på dødball enn alle andre lag, men det virkar nå slik og alle som har sett Arsenal kampar føle det slik. Vi er sårbare og vi skaper lite sjølv, sjølv om eg meiner vi har scora ein del dødball mål i år??? Uansett er det ikkje til å bortforklare at vi er svake i luftrommet. Dette kjem til utrykk mest på dødball, men også ellers i spel. Sjå på dei tre store sjansane everton skapar i går (dei to i stolpen og scoringa) Alle kjem som eit resultat av at vi taper duellar i luftrommet og at ballen dette ned til everton spelarar...

 

5. Emirates. Det må seiast at det å flytte til Emirates trøbla til sesongopninga vår. Vi sleit med å finne oss til rette og vi tapte for mange poeng og for mykje sjølvtillit der i dei første heime kampane. Dette har heldigvis retta seg opp, og etter det eg har kan hugse i farta er vi ubesigra på Emirates og da har vi vel alt fått ei ny festning?

 

Mine fem punkt over kva som er "feil" med dagens arsenal, ver gjerne ueinig, men eg trur at eg i allefall treff spikaren på hovudet med nokon av punkta!

Link to comment
Share on other sites

I tråd med at det for tida er svært populært med lister, sett eg her opp ei liste over kva som er feil med dagens arsenal, lista ser slik ut og er sjølvsagt i prioritert rekkjefølge der nr 1 er det punktet eg meiner skoen trykke hardast!

 

1: Spele stilen vår. Få opp augene folkens. Vi spelar ikkje attraktiv fotball lenger! Vi spelar ein gå fotball med mange korte pasningar på tvers av bana! Kvar er kontringane, kvar er det offansive pasningspelet i lengde retninga! Kvar er viljen til å sende mange i angrep med stort tempo? Vi har ikkje hatt dette spelet i det heile i år! Eg har sagt det før, vi er blitt eit kjedeleg lag med mykje ballinnhav. Vi ser ut som eit italiensk storlag som har 1-0 å gå på med 15 minutt igjen. Problemet er at vi ser slik ut i frå det første til det 90 minutt uavhengig om vi ledar har 0-0 eller ligg under! Etter mi meining har Wenger gått seg fast i sin naivitet og trur at så lenge vi trillar ball på motstandar sin banehalvdel så vinn vi kampar!

 

2: Nøkkelspelarar. For ein del sesongar tilbake hadde vi klare nøkkelspelarar som var viktige for laget og tok ansvar! Campbell, Lauren, Cole (samme kor ille det er å tenke på nå), Vieira, Ljungberg, Pires, Bergkamp og Henry. Vi hadde spelarar som var bankers på laget som presterte! I år har har vi færre av dei enn nokon gang, og saknet av rutinerte leiartypar er enormt!

 

3: Ingen nøkkelspelarar i form. Dette punktet heng nøye saman med nr 2. Kven av arsenal sine spelara har i år hatt ein god sesong??? Jensemann er ujamn, men vel meir god enn dårlig, Gallas skulle bli ein nøkkel han har ikkje spelt. Kolo har vore god, men ikkje heilt der oppe vi håpar. Eboue har vore utrulig ujamnt, samme med Gilberto. Fabregas er strålande på sitt beste, men eg trur han dersom vi summerer har hatt fleire dårlige kampar enn gode i år. Hleb har tatt eit steg tilbake frå slutten i fjor, Rosicky har vel aldri slått til og før lista blir for lang så må eg ta med Henry. Vi har vert bortskjemt med ein Henry i stor form dei siste åra, det har vi ikkje vore i år!

 

4. Dødballar. Eg har ikkje sett ein statistikk om Arsenal er mykje værre på dødball enn alle andre lag, men det virkar nå slik og alle som har sett Arsenal kampar føle det slik. Vi er sårbare og vi skaper lite sjølv, sjølv om eg meiner vi har scora ein del dødball mål i år??? Uansett er det ikkje til å bortforklare at vi er svake i luftrommet. Dette kjem til utrykk mest på dødball, men også ellers i spel. Sjå på dei tre store sjansane everton skapar i går (dei to i stolpen og scoringa) Alle kjem som eit resultat av at vi taper duellar i luftrommet og at ballen dette ned til everton spelarar...

 

5. Emirates. Det må seiast at det å flytte til Emirates trøbla til sesongopninga vår. Vi sleit med å finne oss til rette og vi tapte for mange poeng og for mykje sjølvtillit der i dei første heime kampane. Dette har heldigvis retta seg opp, og etter det eg har kan hugse i farta er vi ubesigra på Emirates og da har vi vel alt fått ei ny festning?

 

Mine fem punkt over kva som er "feil" med dagens arsenal, ver gjerne ueinig, men eg trur at eg i allefall treff spikaren på hovudet med nokon av punkta!

 

Er mer eller midre enig i alt du sier hær.

For min del så har det rett å slett vært kjedelig å se på gutta endel kamper i år,virker som om planen i angrepspillet er helt borte.

Mens vi tidligere hadde bestemte løpsmønstre i overgangspillet vårt,så virker det nå som om at spillerene ikke aner hvor di skal gjøre av seg.

Noe av dette er selv at vi har spillere på banen som ennå ikke har funnet seg helt til rette.

Det er ikke veldig mange igjen fra den tiden spillet gikk perfekt på one touch,håper bare di spillerene som er der idag klarer å få dette til å sitte.

Føler litt at spillere som hleb og rosicky bla er litt for glade i å kjærle med ballen før det skjer noe,å dette ødelegger våre gamle gode overganger.

Link to comment
Share on other sites

"Grei nok"!?!?

Det er den dummeste beskrivelsen jeg har hørt for denne sesongen!

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

 

NEVER!

 

 

Ja, den har vært grei nokk ! Den har ikke vært bra eller drit da vil jeg kalle det greit nokk .. For vi har ikke gjort det drit denne sessongen for da hadde vi ikke ligget på 3. plass :( Og vi har ikke gjort det bra nokk for da hadde vi ligget og kjempet om 1.plassen ..

Når jeg hører ordet greit nok, tolker jeg det som; "Ja, greit nok dette, fornøyd, jeg"

Og fornøyd er vi ikke :P

 

 

Nei, nei greit nokk det er ikke samme som og være fornøyd for jeg er slettes ikke fornøyd med denne sessongen :/ hehe ;)

Link to comment
Share on other sites

"Grei nok"!?!?

Det er den dummeste beskrivelsen jeg har hørt for denne sesongen!

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

 

NEVER!

 

 

Ja, den har vært grei nokk ! Den har ikke vært bra eller drit da vil jeg kalle det greit nokk .. For vi har ikke gjort det drit denne sessongen for da hadde vi ikke ligget på 3. plass :( Og vi har ikke gjort det bra nokk for da hadde vi ligget og kjempet om 1.plassen ..

Når jeg hører ordet greit nok, tolker jeg det som; "Ja, greit nok dette, fornøyd, jeg"

Og fornøyd er vi ikke :P

 

 

Nei, nei greit nokk det er ikke samme som og være fornøyd for jeg er slettes ikke fornøyd med denne sessongen :/ hehe ;)

Da var det en misforståelse av meg.

Link to comment
Share on other sites

Sessongen har vært grei nokk.

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

Tror du virklig ikke at Arsenal kan ta igjenn Chelsea?? Stor sjangs for det, og hvis vi gjør det er det en grei nokk sessong for oss!

Link to comment
Share on other sites

Sessongen har vært grei nokk.

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

Tror du virklig ikke at Arsenal kan ta igjenn Chelsea?? Stor sjangs for det, og hvis vi gjør det er det en grei nokk sessong for oss!

I teorien; ja.

Men tror ikke det er så veldig stor sjanse for det.

Det skal bli forferdelig vanskelig med tanke på skader og at spillere som Gilberto må spille en plass de slettes ikke er gode i.

Det er ihvertfall en ting Arsenal må bli bedre på for å greie 2.plassen, og det er å score mål.

Sånn som det er nå, så scorer vi jo aldri!

Link to comment
Share on other sites

Sessongen har vært grei nokk.

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

Tror du virklig ikke at Arsenal kan ta igjenn Chelsea?? Stor sjangs for det, og hvis vi gjør det er det en grei nokk sessong for oss!

I teorien; ja.

Men tror ikke det er så veldig stor sjanse for det.

Det skal bli forferdelig vanskelig med tanke på skader og at spillere som Gilberto må spille en plass de slettes ikke er gode i.

Det er ihvertfall en ting Arsenal må bli bedre på for å greie 2.plassen, og det er å score mål.

Sånn som det er nå, så scorer vi jo aldri!

 

Hva mener du med at Gilberto må spille på en plass han ikke har vert god i? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Sessongen har vært grei nokk.

Er det "greit nok" at vi er ute av gullkampen og kan ikke komme høyere enn 3.?

Tror du virklig ikke at Arsenal kan ta igjenn Chelsea?? Stor sjangs for det, og hvis vi gjør det er det en grei nokk sessong for oss!

I teorien; ja.

Men tror ikke det er så veldig stor sjanse for det.

Det skal bli forferdelig vanskelig med tanke på skader og at spillere som Gilberto må spille en plass de slettes ikke er gode i.

Det er ihvertfall en ting Arsenal må bli bedre på for å greie 2.plassen, og det er å score mål.

Sånn som det er nå, så scorer vi jo aldri!

 

Hva mener du med at Gilberto må spille på en plass han ikke har vert god i? :huh:

Jeg mener at Gilberto ikke har "storspilt" på midtstopper plassen!

Det er midtbane han må spille, og ikke midtstopper. Og det er årsaken til at det ikke har fungert på midtbanen, og ikke så bra i forsvaret, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...