Jump to content

2007.03.18 Everton B


Birger

Recommended Posts

Nok en god piss kamp , der motstander vinner fortjent.

Det blir spennende å se hvilke spillere som blir kjøpt inn i sommer, og hvilke som må gå. Gleder meg til neste sesong for tiden, der laget kan begynne på ny frisk.

 

Det må jobbes med avslutninger og defensive og offensive dødballer, for der suuuuger Arsenal. Det blir for innlysende for våre motstandere hva som må til for å slå oss. Og når vi heller ikke har et godt raskt angrep som gir uttelling så sitter vi godt i det. Laget har vist mye bra denne sesongen, men det har vært for mange dårlige kamper. Mulig vi må få inn et par super klasse spillere for å hjelpe til å skape en bedre miks.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Kampen i dag skal kombineres med bursdagsselskapet mitt! Håper så inderlig at vi vinner, men jeg våger ikke å spå noe, for da blir det bare omvendt osv.. [nei, det blir ikke omvendt hvis jeg sier at Arsenal taper. DA har jeg jo rett seff!:P

 

Men jeg har trua på laget til Olè jeg... tror det kunne blitt bra!

 

Det gleder meg STORT at Rosicky er tilbake.. han viser seg viktigere og viktigere...

 

Det ble vel ikke en bra bursdag?

:angry:

 

11 spelerar, 0 matchvinnerar = 0 poeng

 

fint oppdatert av deg der!!

 

vil legge noen ut for salg også: hoyte, gilberto, ljungberg, ali, og hvis vi kjøper baptista er vi totalt hjerneskadet..

 

Dette er jo på likt, lavt, idiotisk nivå som Christian!

Selge alle de spillerne? NEI.

Jeg trur mange glemmer hvordan Gilberto har spilt denne sesongen, frem til mars!

 

Skal vi liksom hele Arsenal i November måned? det går ikke!

 

Jeg beklager at dette kom ut feil, og håper at dere forstår det :(

Jada!

Jeg tilgir deg ;)

Jeg ble bare så irritert, av det innlegget ditt, og jeg tror du forstår hvorfor.

Vi er goonerer og da må vi ikke være fiender med hverandre ;)

 

Ja, der har du helt rett ;)

Link to comment
Share on other sites

klyp deg i nakken wenger og innse at per dags dato spiller vi den dårligste fotballen i england!!!

Dårligste? Vi prøver iallefall. Vi spiller rakst, offansiv fotball. Andre lag vi spiller mot, legger hele laget rundt 16 metern. Det er dårligste og mest feigeste fotballen jeg ser. Slik som Blackburn i FA cupen, de prøver ikke enn gang. De legger seg bak på og venter på kontringene. Greit de lykkes med de mot Arsenal, men det gjelder ikke bare å vinne, fin fotball er det jeg er ute etter. Med to lag som spiller offansivt. Jeg ville heller ofret ett baklengsmål, enn å lagt meg bakpå å spilt enn drit kjedlig kamp. De er slik fotballen skulle vert.! :P

 

synes du vi spilte fin fotball i dag??? bare lurer liksom, veldig spent på svaret

Svaret er Nei, det gjord vi apsolutt ikke. Men visse andre kamper har vi spilt fotball på Høyt,Høyt nivå! Det er jeg stolt over, Proud To Be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor gidder ikke Arsenal å score??? Gjør som Manu - gå rett på mål. Det er det Arsenal burde gjøre! Arsenal suger for tiden!

Nesten spot on. Så Manchester igår og med en gang C.Ronaldo fikk tak i ballen gikk det i 200 rett mot motstanderens mål. Så også noe klipp fra "gamle" Arsenal med Pires, Ljungberg og Vieira. Og det samme gjaldt der. Med en gang vi fikk tak i ballen gikk det i 200 rett mot mål. Nå går det altfor treigt, for mye til siden og bakover. Eneste som viste glimt av framdrift og driv var Diaby

Link to comment
Share on other sites

Ganske så latterlig kamp egentlig. Og jeg syns dessverre at Everton vinner fullt fortjent. Syns dette er skikkelig kjipt. Uansett syns ikke det er veldig rart vi går på denne smellen, det laget som var ut på der idag holder ikke mål. Det er klart vi trenger spillere som Eboue, Clichy, Henry, van Persie og Ade utpå der. Gilberto kan jo ikke spille i forsvar, og jeg syns fortsatt at denne løsningen fungerer dårlig. Jeg syns det er svakt av Arsenal og ikke gå utpå der og ville vinne, de fightet aldri nok, og alle spillerne beveget seg altfor lite. Kontringsspillet vårt i denne kampen er jeg veldig kritisk til, før var dette vårt varemerke, men nå kan vi jo ikke noe av dette lenger.

 

Idag var det mange spillere som ikke presterte, men ser meg lei av at Baptista og Ali ikke presterer i det hele tatt. Litt urettferdig mot Ali nå, for han jobbet ihvertfall, og burde kanskje ha hatt straffe? Uansett, håper Baptista ikke kjøpes, han kan bli i Real. Ser heller Bendtner neste sesong. Ali må også vise mer for å kunne bli i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Noen forandringer må jo gjøres snart. Vi har scoret 5 mål på de 8 siste kampene. Det sier jo litt om de offensive spillerne vi har spilt med da ikke er gode nok. Skal ikke nevne navn for da blir en jo hudfletta og kalt litt av hvert. Man kan være Arsenalfan/supporter selv om man ikke liker alle som er i Arsenal stallen like godt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke spillerne som er for dårlige, det er det at de mangler ledertypene og matchvinnerne rundt seg, både på og utenfor banen! Det er et dårlig sammensatt lag!

Link to comment
Share on other sites

Lehmann

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

Van Persie - Henry

 

Er dette på papiret det beste laget til Arsenal? Ikke en gang har dette laget spilt sammen denne sesongen.

 

I dag var kun et bekreftende stempel på hvordan sesongen har vært.

 

Av de som startet i dag var Gallas, Hoyte (delvis), Diaby (delvis), Rosicky, Baptista og Aliadiere (delvis) nye spillere denne sesongen. De har ikke spilt mye sammen og det ser en godt. Med alle skadene som er nå, er dette beste alternativet til et lag Wenger kan stille. Gang på gang i dag kan man se at spillerne ikke kjenner hverandre, og derfor blir det tamt når det virkelig gjelder.

 

Udugelighet, uflaks, who knows? Det er ikke noen lett situasjon for noen av dem på banen. De prøver nok så godt de kan, det fungerer ikke, og de vet det bedre enn noen andre.

 

Laget fortjener støtte, og kanskje kan vi i de siste kampene denne sesongen se litt fremgang siden en del av disse spillerne nærmest er sikret plass på laget ut sesongen pga skader.

 

Vi klager fælt på Baptista. Kanskje like mye som vi lo av Drogba i hans første sesong for Chelsea. Kanskje mannen har noe å fare med likevel? Altså Baptista, ikke Drogba.

 

Up the Arse, fer fecks sake!

Link to comment
Share on other sites

Eit uinspirert lag, prega av skadar og skuffelse etter ein svak sesong gjekk på et fortent tap på Goodison. Spissane var for dårlege, ja. Men me skal ikkje gløyme at me faktisk stiller med 4 og 5 valget på topp.

 

Deffansiv dødball har øydelagt sesongen. Enkelt og greit. Er så lei av å vere livredd kvar gong motstandaren har corner. Nei fiks opp i det problemet, Wenger! Så skal du sjå at neste sesong blir ein kjempeopptur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så jævlig lei av å se Baptista, Aiadiere, og Gilberto ødelegge kamper som vi skal vinne. Ali ser ut som om han er vaksinert fra å score. Baptista kan verken skyte eller legge pasninger. Og Gilberto legger pasning etter pasning slik at den treffer en motstander. Selg alle TRE!!!!!!!!!!!!

Hold kjeft!

Du skal ikke klage på Gilberto, han er i en posisjon han ikke er vandt med og spille der, og det er ikke han som bestemmer hvor han skal spille, det er Wenger!

Aliadere blir bare bedre og bedre og spilte ikke verre enn noen andre.

Baptista var på likt nivå med Ali!

 

At det er de tre som ødelegger for at vi taper er det dummeste jeg har hørt!

Edit: Støttes, Rocky

 

Da regner jeg med at du holder kjeft neste gang Senderos spiller en kamp og ikke skriver selg med store bokstaver og stor skrift?

 

Nei, jeg måtte dra etter 80 minutter for å rekke bussen og da man har en 4 timers bussreise foran seg vet man at det ikke blir artig når det tikker inn en melding hvor det står, 1-0 til Everton på en corner.

 

Nei, dette var ikke bra. Fabregas virker sliten, noe som er meget forståelig. Rosicky er helt på det jevne men har heller ikke dagen. Ljungberg er okså helt grei men får ikke mye hjelp med den elendige bevegelsen på topp. Baptista er ikke Arsenalspiller og det kommer han heller aldri til å bli. Folk som sier han er sterk (i sammenheng med PL) vet ikke hva de prater om. Kanskje han har vunnet et par dueller i pingleligaen i Spania men i PL passer han så alldeles ikke inn. Selv om jeg har så lyst til å like han, så greier jeg bare ikke å se bort fra at han må være blant de aller dårligste spissene Arsenal har hatt i stallen sin på veldig veldig lenge. Aliadiere er totalt blottet for selvtillitt, men han kommer seg, i motsetning til Baptista, til sjanser. De kommer nok til å sitte snart.

 

Diaby er vår aller beste og viser hvorfor han er tatt ut på landslaget til Frankrike. God kamp. Ellers gjør Gallas en god kamp igjen og nå venter jeg bare på at Toure skal flyttes inn i midtforsvaret og Gilberto flytter seg et par meter lenger opp i banen til sin vante posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende å tape i dag :(

Selv om Aliadiere og Baptista på sitt beste kan være mer enn gode nok 4 og 5 valg for klubben vår synest jeg vi skal hente inn minst en ny til sommeren og erstatte en av disse. Greit de kan være gode til avsltningen kommer, man da stopper det. Jeg vet ikke om så mange andre egenskaper enn gode avslutninger som er viktigere for en spiss. Dette eier ikke verken Aliadiere eller Baptista(Jo, i glimt, men det er jo hvert jubelår.) og derfor er ingen av dem gode nok som andrevalg(På to plasser: 4valg) til en klubb av vårt kaliber. Vi må få inn en spiss som kan sette ballen sikkert i mål, fordi sjanser det har vi i bøtter og spann. Nok om det.

 

Syntes det er tullete av Wenger å trekke Gilberto ned på stopperplass. Resultatet av dette er at vi fikk tre spillere som spilte på en uvant plass i forsvarrekken og ikke 0 som vi ville fått med denne backrekken:

Hoyte-Toure-Gallas-Traore. Samtidig svekker Wenger også midtbanen, Diaby er ingen dårlig mann, men per dags dato er nok Gilberto bedre enn han.

 

Veldig dumt at vi ødelegger vår egen mulighet til å ligge 4 poeng foran Pool med en kamp mindre spilt, vi har fortsatt ett klart iniativ når det gjelder tredjeplassen men vi skal jo både til Anfield og vi skal møte Chelsea hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Altså en ting må jeg si... Greit vi har ikke de beste spillerne fremover for tida - men så er iv jaggu skadeskutte til tusen også da. Henry, rvp og Adebayor ute på en gang... Det er ikke hverdagskost. Man kan ikke ha 5 spisser i verdensklasse i tilfelle man kommer i denne situasjonen - da hadde 4. og 5. valger vært i harnisk pga lite spilletid.

 

Ser at dere fortsatt klager over Baptista, og at han ikke burde kjøpes.. Jeg er så uenig som man kan få blitt. Han er ett viktig opp-spillspunkt - han vinner dueller og med tid vil han bli veldig bra. Han har ikke hatt så utrolig mye spilletid denne sesongen, og når han får det så er det med Aliadiere som ikke akkurat er hverdens letteste å spille med. Henry og Baptista kunne vært ett spennende spisspar, evt. RVP og Baptista. Også har man muligheten til å bruke han på midten, evt. som fremskutt midtbane.

 

Aliadiere derimot kan man vel si takk og farvel til snart. Han hadde blitt solgt i Januar hadde det ikke vært for skaden til Henry og Rvp som kom og at han da trengtes. Ellers så er jeg enig i at det blir spennende å se hva slags spillere som blir kjøpt til sommeren. håper for guds skyld det ikke blir nok en sesong med "vi trenger ikke forsterkninger" også henter vi inn nok en ung-gutt som trenger 2-3 sesonger på seg før han blir a-lags materiale. Tror vi burde tenke på å kjøpe inn 1 kanskje 2 virkelig stjenespillere som vil passe godt i vår spillemåte - Da har jeg ett par i tankene... Ribery og Torres. Begge svermer det jo rykter rundt, og begge har vært linka til arsenal tidligere.

 

Er også enig i at backrekka idag var uhyre merkelig. Vi mangler fart og innlegg når vi får spillere på uvante plasser. Hoyte hadde garantert fått ting til å løsne på høyrekanten med Ljungberg, og kommet til innlegg. Mens Traore og Rociscky hadde klart det samme. Det blir feil for Hoyte å måtte vende opp før han legger inn, og Toure er strengt tatt ikke den typen back som Arsenal trenger i sin spillestil. Toure er kongen i midteforsvaret, men ute på back så er han litt lost. Helt enig med Veginho, Hoyte - Toure - Gallas - Traore hadde vært det beste alternativet - og da hadde vi fått bedre stabilitet i midtbaneleddet. Diaby er god, men han blir litt blass defensivt sammenlikna med Gilberto. Og synes også Hleb kunne starta kontra Ljungberg - for ifølge talsmenn fra Arsenal så var Hleb Matchfit. Og da hadde vi fått vår anntatt beste midtbane med Hleb - Gilberto - Fabregas - Rosicky.

 

Men den som lever får se. Nå er jeg glad vi klarer 3. plass, og kommer igang med neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik Orakelet, hadde Baptista vært Arsenalspiller, så hadde HAN blitt solgt i Januar. Etter at v.Persie ble skadet har han fått nok av sjanser og faktisk har jeg ikke sett en eneste forbedring i spillet hans. Dueller vinner han IKKE. Må vel være det latterligste argumentet for å signe han da Arsenal som regel ikke bruker noe oppspillspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Ja, skuffende kamp men heller ikke uventet. I år så har b-laget i realiteten måtte bli a-laget i store deler av sesongen. Diaby synes jeg var banens beste, setter virkelig stor pris på hans jobb innsats. I store deler av kampen virket det som han var overalt. Han kan fort bli en veldig viktig spiller for arsenal hvis han blir brukt riktig og prioritert neste sesong. Men frykter han må vike for gilberto på midtbanen er et faktum tror jeg. Diskusjonen om Gilbertos egenskaper og stabile spill igjennom en full sesong er en annen diskusjon. Ang laget så slår jeg meg enig i at de kunne vært plassert bedre. Men faktumet er at laget funker ikke når det virkelig må, og det å slippe inn mål på en dødball situasjon i slutten av en kamp har blitt en dårlig trend! Må jo huske på at halve laget er som vanlig skadet og vil derfor ikke ha de naturlige valgene. Men når vi har hatt det i løpet av sesongen så har det manglet noe vesentlig da også. Personlig skulle jeg ønske arsenal satset på å få igjennom..3 unge spillere hver sesong i motsetning til 10. All denne praten om et stjernelag som skal dukke opp om et par år, kan skade arsenal i prosessen og som flere her har påpekt, er vi ikke garantert noe som helst at de unge skal vinne en masse over tid. United, liverpool og chelsea vil fortsette og styrke lagene sine år etter år og vil mer en sansynlig være like god når disse ungutta er der Wenger og arsenal vil ha dem.

Neste sesong vil bli den avgjørende da skader, ung alder, ny stadio, fin ånd men ikke uttelling forklaringene vil bli tilgitt i den grad vi har hatt de siste årene. Det er viktig og nødvendig å bygge et lag for fremtiden, men tar denne prosessen for lang tid, kan det fort bli store problemer i klubben. Det skal bli spenende å se i sesongen som kommer. Vil Van Persie holde seg skadefri og bli en stabil storspiller for arsenal igjennom en full sesong? Vil Henry finne den gamle kongen av highbury i seg selv? Vil Rosicky slå igjennom for fullt? Kan Fabregas skåre mål? Kan vi ungå og slippe inn mindre enn..6 mål på dødball? Vil Lehman slutte å krangle og sloss med egne spillere? Vil vi slippe igjennom 4 nye smågutter på a-laget? Vil vi få straffespark når vi faktisk skal ha det? Vil vi få gule eller blå bortedrakter? Og vil vi få se de røde og hvite løfte en pokal igjen? Spørsmålene er mange og problemene vi har er heller ikke få. Gleder meg enormt allerede til en ny sesong men gruer meg til den lange sommerpausen uten fotball. Drømmer om at arsenal kanskje sikrer seg en ny førstekeeper som virkelig er sterk i luftrommet og kan holde temperamanget i orden. Mangler også en Pires type på vingen som kan bidra med assist og mål. Mest av alt trenger vi en ren målskårer. Som mange har påpekt, vi trenger en Wright, Etoo eller for den saks skyld, en Johnson type. Våre spisser er desverre ikke i dene kategorien. Bare merk dere hvor mange ganger Johnson klarte å komme seg rettvendt mot arsenal målet. Han var alltid en trussel og var som enhver "fox in the box" på rett sted til rett tid.

Ikke lett å være en gooner i disse dager men er uendelig glad for at vi er det også.

God natt folkens, og prøv å komme overens. :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så jævlig lei av å se Baptista, Aiadiere, og Gilberto ødelegge kamper som vi skal vinne. Ali ser ut som om han er vaksinert fra å score. Baptista kan verken skyte eller legge pasninger. Og Gilberto legger pasning etter pasning slik at den treffer en motstander. Selg alle TRE!!!!!!!!!!!!

Hold kjeft!

Du skal ikke klage på Gilberto, han er i en posisjon han ikke er vandt med og spille der, og det er ikke han som bestemmer hvor han skal spille, det er Wenger!

Aliadere blir bare bedre og bedre og spilte ikke verre enn noen andre.

Baptista var på likt nivå med Ali!

 

At det er de tre som ødelegger for at vi taper er det dummeste jeg har hørt!

Edit: Støttes, Rocky

 

Da regner jeg med at du holder kjeft neste gang Senderos spiller en kamp og ikke skriver selg med store bokstaver og stor skrift?

Det er forskjell på Gilberto og Senderos :(

Jeg har sagt det før også; Senderos har ingenting i Asenal å gjør, men det har Gilberto og muligens de to andre som Christian nevnte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så jævlig lei av å se Baptista, Aiadiere, og Gilberto ødelegge kamper som vi skal vinne. Ali ser ut som om han er vaksinert fra å score. Baptista kan verken skyte eller legge pasninger. Og Gilberto legger pasning etter pasning slik at den treffer en motstander. Selg alle TRE!!!!!!!!!!!!

Hold kjeft!

Du skal ikke klage på Gilberto, han er i en posisjon han ikke er vandt med og spille der, og det er ikke han som bestemmer hvor han skal spille, det er Wenger!

Aliadere blir bare bedre og bedre og spilte ikke verre enn noen andre.

Baptista var på likt nivå med Ali!

 

At det er de tre som ødelegger for at vi taper er det dummeste jeg har hørt!

Edit: Støttes, Rocky

 

Da regner jeg med at du holder kjeft neste gang Senderos spiller en kamp og ikke skriver selg med store bokstaver og stor skrift?

Det er forskjell på Gilberto og Senderos :(

Jeg har sagt det før også; Senderos har ingenting i Asenal å gjør, men det har Gilberto og muligens de to andre som Christian nevnte.

 

Hvorfor kan man skrike selg selg selg på Senderos, men ikke på Gilberto da? Vennligst forklar....

De er jo begge Arsenalspillere.

Link to comment
Share on other sites

Var lite som skilte et poeng og da hadde nok tonen vært en annen her.

Everton spilte faktisk bra og ikke mye å si på at de vant.

 

Gallas begynner å imponere som midtstopper.Han virker utrolig sikker baki der og der bør han fortsette å spille sammen med Toure.

Ellers begynner Diaby å imponere.syns han fører ballen for langt foran seg i perioder men det er et godt driv i han.

 

Det vi savner på topp er et klokt fotballhode.En som kan lese spillet et par trekk før det skjer. Tenker selvfølgelig på Bergkamp.

Oppspillene våre ble veldig forutsigbare igår og Freddy er en av få som får godkjent for bevegelse uten ball igår.

Ljungen virker som en av få som tør å utfordre og bruke kroppen sin sammen med Diaby.

 

Ade er vel tilbake til neste kamp og da vil jeg ha Aliadiere på benken.

 

Ellers en honnør til dommeren som dømte meget bra. I slowmotion så vi at begge

straffesituasjonene var ypperlig keeperspill av begge målmenn. Bra dømt!

Link to comment
Share on other sites

Nok et frustrerende tap, men kampen mot Everton var i hvertfall mye bedre enn den mot Villa. Naturligvis ikke ufortjent at Everton vant, men det kunne like gjerne Arsenal ha gjort også. Og nettopp dette er noe av det største problemet med dagens Arsenal. Alt virker for tilfeldig. Og da vil man som kjent oppleve noen oppturer, som å slå Villa på et mål ut av ingenting, eller å tape på overtid på et helt unødvendig mål...

 

Men det som gjør det hele ekstra frustrerende er at det er så små marginer. Det er så lite som skal til før laget er tilbake på sporet. Det gjør meg irritert i øyeblikket; hvorfor sløse slik med mulighetene her og nå? Men det gjør meg også relativt trygg på fremtiden. Utfordringen er hvordan Wenger skal få laget tilbake på det rette sporet. Færre skader og suspensjoner er et grep. Mye av dette er dessuten mentalt; kanskje den aller største risikoen med å satse for ensidig på ungdommen. Så er det ikke til å komme bort fra at laget også mangler noe kvalitet i bredden. Noen spillere har for dårlig teknikk, noen er for variable, og laget totalt sett mangler skuddstyrke. Og dette kan ikke bare bortforklares med at de tre beste spissene er ute. Jeg synes Aliadiere og Baptista gjør mye bra, men det er tross alt målene som er syretesten når det kommer til stykket, og det er litt skuffende at de ikke klarer å gripe sjansen mer i fravær av førsterekka.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...