Jump to content

2007.03.18 Everton B


Birger

Recommended Posts

Her er noen fantastiske minner av legenden Freddie Ljungberg, nå som diskusjonene går.

 

Flott innspill i denne tøvete debatten.

Greit, Ljungberg er over toppen, det samme er Gallas og Henry. Hvis vi kvitter oss med alle spillerne som ikke er gode om fem år vil vi forbli blant de nest beste som nå.

Dette er vel noko av det meir dumme eg har høyrt. Du sammenlignar Ljungberg med Gallas og Henry fordi dei er like gamle? Det å bli 29 år betyr ikkje at ein automatisk er over toppen, men det gjorde det for Ljungberg sin del. Blir vel litt feil å samanligne den videoen med dagens Ljungberg. Det er faktisk 5 år sidan.

Og ein vil ikkje eventuelt selge Ljungberg fordi han ikkje er god nok om 5 sesongar, men fordi han ikkje er god nok no.

 

 

Ja enig med deg. Helt tåpelig og sammenligne disse spillerne.

 

Mn jeg har en liten følelse av at Freddie slår tilbake. :D

 

Mn nok off topic.

 

Arsenal vinner 2-0 i morgen. Rosicky og Hleb ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Her er noen fantastiske minner av legenden Freddie Ljungberg, nå som diskusjonene går.

 

Flott innspill i denne tøvete debatten.

Greit, Ljungberg er over toppen, det samme er Gallas og Henry. Hvis vi kvitter oss med alle spillerne som ikke er gode om fem år vil vi forbli blant de nest beste som nå.

Dette er vel noko av det meir dumme eg har høyrt. Du sammenlignar Ljungberg med Gallas og Henry fordi dei er like gamle? Det å bli 29 år betyr ikkje at ein automatisk er over toppen, men det gjorde det for Ljungberg sin del. Blir vel litt feil å samanligne den videoen med dagens Ljungberg. Det er faktisk 5 år sidan.

Og ein vil ikkje eventuelt selge Ljungberg fordi han ikkje er god nok om 5 sesongar, men fordi han ikkje er god nok no.

 

 

Ja enig med deg. Helt tåpelig og sammenligne disse spillerne.

 

Mn jeg har en liten følelse av at Freddie slår tilbake. :D

 

Mn nok off topic.

 

Arsenal vinner 2-0 i morgen. Rosicky og Hleb ;)

Arsenal spiller ikke før på søndag ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel noko av det meir dumme eg har høyrt. Du sammenlignar Ljungberg med Gallas og Henry fordi dei er like gamle? Det å bli 29 år betyr ikkje at ein automatisk er over toppen, men det gjorde det for Ljungberg sin del. Blir vel litt feil å samanligne den videoen med dagens Ljungberg. Det er faktisk 5 år sidan.

Og ein vil ikkje eventuelt selge Ljungberg fordi han ikkje er god nok om 5 sesongar, men fordi han ikkje er god nok no.

Alle er vel enig om at alle disse tre ikke har vært stabilt fantastiske denne sesongen, skjønt Gallas har vært ganske god men ikke så god som vi vet han kan være. Grunnen til dette er selvsagt kompleks:

De var alle med i VM og fikk ikke bygget seg skikkelig opp til sesongen startet.

Et kjennetegn ved hva som skjer med spillere når de kommer opp i årene er at de bruker lengre tid på å komme seg etter store påkjenninger og skader. Gallas har blitt skjøvet litt runt i backrekken, noe som også kan være forstyrrende. Samme gleder vel til dels Ljungberg.

En kan derfor med rette håpe på at alle disse vil få en mye lysere sesong i møte til høsten, når vi i løpet av sesongen i glimt har sett hvor fantastisk viktig disse spillerne kan være for oss.

Til slutt: Sant at man er over 29år ikke betyr man er over toppen, manglende fart og spenst etc. kan kompenseres med at man gjerne for et bedre fotballhode.

 

Back to topic:

Håper dette laget tar tre viktige poeng på Søndag:

 

Almunia

Hoyte-Toure-Gallas-Traore

Ljungberg-Diaby-Gilberto-Rosicky

Aliadiere-Baptista

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Ljungberg, har alle glemt at han mer eller mindre har vært skadet de siste 2 sesongene? Er det noen som tror at en spiller kan holde nivået sitt når han har spilt lite, og gått fra den ene skden til den andre? Nei, ingen klarer det. Nå ser det heldigvis ut som Ljungberg er skadefri, og med noen flere kamper nå, så tror jeg vi vil få se gode gamle Ljungberg. Han har ennå masse å gi.

 

Den konstante klagingen til enkelte her, med mas om å selge spillere hver gang de gjør en dårlig kamp, begynner å bli gammel...

Jeg tror Wenger har en smule mer peiling på fotball enn hva vi har, så la oss la han ta avgjørelsene. Ikke glem, Wenger Knows :D

Link to comment
Share on other sites

har troa på seier på søndag.blir nok ganske lik kampen mot villa bortsett fra at Baptista putter en selv i denne kampen.Når det gjelder Ljungberg så er det ganske lett å se grunnen til at han ikke er som han var for noen år siden.Arsenal er ikke det dei var for noen år siden,kontringene går i halv hastighet som igjen kommer av at det blir allt for mye kjæling med ballen å ikke en touch som før.Bare studer alle videoene i linken med 501 arsenal goals:D

Link to comment
Share on other sites

Håper å se dette laget i morra:

 

............Lehmann................

Hoyte, Toure, Djourou, Gallas

.........................................

..............Gilberto................

.............Fabregas...............

Hleb........................Rosicky

..........................................

.......Baptista, Aliadiere.........

 

Sub:

Almunia, Denilson, Diaby, Flamini, Senderos, Ljungberg, Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Sykt det vekker minner det <_<

 

TRor laget blir slikt :

Lehmann

 

Hoyte - Kolo - Gallas - Traore

 

Hleb- Gilberto - Cesc - Rosicky/ljungberg

 

Ali - Baptista

 

Der tenker jeg vi har laget. Usikkert om Rosicky kan starte, men Ljungberg er jo et greit alternativ. Fabregas trenger ikke hviles, da det er lenge til neste kamp (Liverpool borte 31.03.), og Hleb er nok frisk, ja. Baptista skal visstnok ha skada ryggen, men ingenting er nevnt på Arsenal.com selv i oppdaterte artikler, så jeg regner med at det er greit. Clichy er bekreftet ute.

 

Benken blir vel noe som det her: Almunia, Senderos, Walcott, Diaby, Denilson/Flamini

 

Det her blir fort en tøffere kamp enn den mot Aston Villa. Vi har noen spesielle punkter å konsentrere oss om:

* Få et mål før pause, slik som sist

* Ikke gi oss, selv om vi leder

* Finne riktige løsninger foran mål

Hvis vi kan spille slik som vi gjør når vi satser hardt, samtidig som vi prøver å opprettholde/oppnå de tre punktene over, så bør det her gå vår vei. Jeg håper også at vi klarer å gjennomføre brukbare cornere, samt å forsvare oss skikkelig på enhver defensiv dødball.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en veldig vanskelig kamp..

Men hvis vi vinner denne har jeg en god følelse på at vi kan klare å ta 3.plassen.

Nå vet jeg ikkje ossen formen te Everton har vært i det siste.

Men er det noe jeg vet så er det at det er et lag som kjemper og kjemper, og har klassespillere som kan avgjøre kamper alene.

Hvis vi klarer å score et tidelig mål så er jeg ganske sikker på at vi klarer det.

Men så er spørsmålet hvem som skal score dette målet.

Sist kamp hadde vi et skikkelig flaksemål som avgjorde kampen.. Tviler på at vi har like mye flaks i morgen.

For da må Julio og Ali prestere på topp å score på de sjansene de får.

Ali var veldig lovende sist kamp, men sløste med sjansene...

Hadde vært veldig deilig om det hadde vært vår egen Cesc som hadde puttet vinnermålet!!

 

Hvis Julio sliter med en ryggskade til denne kampen håper jeg at dette blir startellveren:

Jens

¨Hoyte Kolo DJ Gallas

 

Hleb Cesc Silva Freddie

 

Rosicky

 

Ali

 

almunia, Senderos, Flamini, Denilson, Julio

Link to comment
Share on other sites

Litt statistikk hentet fra nifs.no:

 

Utfall av kampen:----------------H---------------U----------------B

På Goodison Park (Everton): 35% (2.86) - 26% (3.85) - 39% (2.56)

 

Evertons siste 5 kamper:

 

2007-02-03 (Runde 26)

Liverpool - Everton 0 - 0 (0 - 0)

 

2007-02-10 (Runde 27)

Everton - Blackburn Rovers 1 - 0 (1 - 0)

 

2007-02-21 (Runde 25)

Everton - Tottenham Hotspur 1 - 2 (1 - 1)

 

2007-02-24 (Runde 28)

Watford - Everton 0 - 3 (0 - 2)

 

2007-03-03 (Runde 29)

Sheffield United - Everton 1 - 1 (0 - 0)

 

Ut i fra oddsene, så skulle vi ha en god sjanse til å vinne. Men Everton har jo gjort det relativt greit i de siste 5 kampene også. Dette blir jevnt.

Link to comment
Share on other sites

Her er noen fantastiske minner av legenden Freddie Ljungberg, nå som diskusjonene går.

Historie og lite anna. Dessuten fekk videoen meg til å savne Pires og Bergkamp meir enn Ljungberg. Han har ikkje prestert på høgt nivå sidan 2002. Ser folk samanliknar sesongen hans med Gallas og Henry, og det er fair nok. Forskjellen er vel at dei har prestert dei siste 5 åra, og begge dei to har vesentleg fleire mål denne sesongen enn Ljungberg til dømes. Til og med Gallas!

 

Når det gjeld kampen i måra trur eg vel Ljungberg sit på benken, og eg gret ikkje over det, om han då ikkje får spele indreløpar i 4-5-1 som er det han er best som!

 

Elles er vel forsvarsrekka det mest spanande. Håpar personleg på: Toure-Djorou-Gallas-Hoyte.

Link to comment
Share on other sites

Her er noen fantastiske minner av legenden Freddie Ljungberg, nå som diskusjonene går.

Historie og lite anna. Dessuten fekk videoen meg til å savne Pires og Bergkamp meir enn Ljungberg. Han har ikkje prestert på høgt nivå sidan 2002. Ser folk samanliknar sesongen hans med Gallas og Henry, og det er fair nok. Forskjellen er vel at dei har prestert dei siste 5 åra, og begge dei to har vesentleg fleire mål denne sesongen enn Ljungberg til dømes. Til og med Gallas!

 

Når det gjeld kampen i måra trur eg vel Ljungberg sit på benken, og eg gret ikkje over det, om han då ikkje får spele indreløpar i 4-5-1 som er det han er best som!

 

Elles er vel forsvarsrekka det mest spanande. Håpar personleg på: Toure-Djorou-Gallas-Hoyte.

 

"Helsiken C.Ronaldo søg i kampen i dag, goallet ikke selv om han var spiss og greier, og folk snakker om at han liksom er i form <_< "

Nå hører du hvor dumt det er å dømme en spiller etter antall mål, hverken Walcott eller Hleb har vel bøttet inn mål denne sesongen de heller. Ljungberg har vel strengt tatt prestert greit de siste årene, ikke som han kan men jeg tror det kan komme neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til kampen nå :D ,og håper at Villa fikser Liverpool så vi får en luke.

Ut i fra alle skadene våre tipper jeg på denne?

Lehmann,Hoyte-Kolo-Gallas-Traore

Hleb-Fabregas-Gilberto-Denilson-Ljungberg\Rosicky

Aliadiere--kan fort bli litt tynt med han på topp.. <_<

Er Baptista virkelig skadet?

Link to comment
Share on other sites

Her er noen fantastiske minner av legenden Freddie Ljungberg, nå som diskusjonene går.

Historie og lite anna. Dessuten fekk videoen meg til å savne Pires og Bergkamp meir enn Ljungberg. Han har ikkje prestert på høgt nivå sidan 2002. Ser folk samanliknar sesongen hans med Gallas og Henry, og det er fair nok. Forskjellen er vel at dei har prestert dei siste 5 åra, og begge dei to har vesentleg fleire mål denne sesongen enn Ljungberg til dømes. Til og med Gallas!

 

Når det gjeld kampen i måra trur eg vel Ljungberg sit på benken, og eg gret ikkje over det, om han då ikkje får spele indreløpar i 4-5-1 som er det han er best som!

 

Elles er vel forsvarsrekka det mest spanande. Håpar personleg på: Toure-Djorou-Gallas-Hoyte.

 

 

Eg og Savna Bergkamp og Pires.. på filmen hadde begge to geniale pasninga igjennom til Ljungberg som kippa over keeper.. så vi treng en ny Robert pires!

 

Til topic:

Trur vi stille med ditta laget:

 

Lehmann

Djourou Toure Gallas Hoyte

Ljungberg Gilberto Fabregas Rosicky

Walcott Aliadiere*

 

* viss Baptista ikkje e skada so blir det han og Walcott

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag skal kombineres med bursdagsselskapet mitt! Håper så inderlig at vi vinner, men jeg våger ikke å spå noe, for da blir det bare omvendt osv.. [nei, det blir ikke omvendt hvis jeg sier at Arsenal taper. DA har jeg jo rett seff!<_<

 

Men jeg har trua på laget til Olè jeg... tror det kunne blitt bra!

 

Det gleder meg STORT at Rosicky er tilbake.. han viser seg viktigere og viktigere...

Link to comment
Share on other sites

Er Baptista virkelig skadet?

 

 

Nei, baptista er ikke skadet så han skal sikkert spille <_<

 

Gleder meg enormt til denne kampen jeg og nå :D

Link to comment
Share on other sites

Her er noen fantastiske minner av legenden Freddie Ljungberg, nå som diskusjonene går.

Historie og lite anna. Dessuten fekk videoen meg til å savne Pires og Bergkamp meir enn Ljungberg. Han har ikkje prestert på høgt nivå sidan 2002. Ser folk samanliknar sesongen hans med Gallas og Henry, og det er fair nok. Forskjellen er vel at dei har prestert dei siste 5 åra, og begge dei to har vesentleg fleire mål denne sesongen enn Ljungberg til dømes. Til og med Gallas!

 

Når det gjeld kampen i måra trur eg vel Ljungberg sit på benken, og eg gret ikkje over det, om han då ikkje får spele indreløpar i 4-5-1 som er det han er best som!

 

Elles er vel forsvarsrekka det mest spanande. Håpar personleg på: Toure-Djorou-Gallas-Hoyte.

 

 

Strengt tatt så har vi vel sett Hoyte slite seg gjennom nok kamper på venstre back nå? La den stakkars gutten spille på sin normale posisjon. Han har aldri spilt en bra kamp på venstre - han blir nervøs, usikker og tam i forhold til hva haner på høyre.

 

Hoyte -- Toure - Gallas -- Traore.

 

--------------Gilberto----------------

 

Hleb --- Ljungberg -- Fabregas -- Rosicky

 

-------------- Baptista ---------------

Link to comment
Share on other sites

Her er noen fantastiske minner av legenden Freddie Ljungberg, nå som diskusjonene går.

Historie og lite anna. Dessuten fekk videoen meg til å savne Pires og Bergkamp meir enn Ljungberg. Han har ikkje prestert på høgt nivå sidan 2002. Ser folk samanliknar sesongen hans med Gallas og Henry, og det er fair nok. Forskjellen er vel at dei har prestert dei siste 5 åra, og begge dei to har vesentleg fleire mål denne sesongen enn Ljungberg til dømes. Til og med Gallas!

 

Når det gjeld kampen i måra trur eg vel Ljungberg sit på benken, og eg gret ikkje over det, om han då ikkje får spele indreløpar i 4-5-1 som er det han er best som!

 

Elles er vel forsvarsrekka det mest spanande. Håpar personleg på: Toure-Djorou-Gallas-Hoyte.

 

 

Eg og Savna Bergkamp og Pires.. på filmen hadde begge to geniale pasninga igjennom til Ljungberg som kippa over keeper.. så vi treng en ny Robert pires!

 

Til topic:

Trur vi stille med ditta laget:

 

Lehmann

Djourou Toure Gallas Hoyte

Ljungberg Gilberto Fabregas Rosicky

Walcott Aliadiere*

 

* viss Baptista ikkje e skada so blir det han og Walcott

Hva med Baptista? Hvis du vil at vi skal vinne, så lar du ihvertfall han starte på topp. Walcott og Aliadiere??!! Bare å høre den spissdueoen får meg til å grøsse og samtidig vite at disse to ALDRI kommer til å tegne seg på scoringslista, så lenge de spiller sammen. Et tamt spisspar.

 

Nei, la The Beast få starte sammen med Aliadiere (Vil helst ikke la Ali spille, men har vi andre alternativer? Bortsett fra en 18 år gammel Walcott, da.). Tror uansett at dette blir en begredelig og målfattig kamp der Everton stikker av med alle 3 poengene.

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at du tror på laget ditt Imers. Eller du er kanskje en av de evertonsupporterne som holder til inne her?

Men Imers snakker jo heeelt sant!

 

Hvorfor tapte vi mot Man City? Hvorfor tapte vi mot West Ham?

Hvorfor tapte vi mot Sheffield United? Hvorfor tapte vi mot Fulham?

Hvorfor tapte vi mot Blackburn? Hvorfor tapte vi mot Bolton?

 

Hvorfor ikke tape idag mot Everton?

Vi er jo bedre enn alle sammen!

 

Men selfølgelig håper jeg og tror at vi vinner komfortabelt, men når vi har tapt mot de drittlaga der, kan vi ikke se bort i fra at det skjer i dag også!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...