Jump to content

Jussi Jaaskelainen


pacman

Recommended Posts

¨¨¨'

Arsenal closing in on Bolton Wanderers star?

08:57 March, 5, 2007

Goalkeeper Jussi Jaaskelainen is once again being linked with a move to the Emirates Stadium

 

Mail The FansFC Editor

Send This Article To A Friend

Post Your View on The Msg Board

 

The 31-year-old Finn is seen as one of the Premiership's top goalkeepers and would be an ideal replacement for Jens Lehmann if the 37-year-old German returns home in the summer.

 

Jaaskelainen has one year left on his current contract and Bolton manager Sam Allardyce may cash in to fund his own spending for next season.

 

"I don't know how much money is going to be available for next year's transfer budget," Allardyce told Wanderers TV recently.

 

"But there may be the need for me, as a manager, to recommend to the chairman that we make a sale, to take a big bid for a big player and use that money in conjunction with what the club has found to buy even more, bigger, better and younger players than we've already got."

 

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagen...p?newsid=163594

Link to comment
Share on other sites

eg mener løp og kjøp . han er ekstremt god :)

 

Viss du meina at en keeper som har slept inn 34 mål hittil e Ekstremt god ( meir enn lehmann slapp inn i heile 05/06, viss eg ikkje tar heilt feil).. so tenke ikkje du heilt klart..

Han variera veldig i prestisjonane sine på bana.. av og til e han god av og til ikkje.. Han gir mange retura og har eg sett..

 

Som sandis sa: nei takk!

Link to comment
Share on other sites

eg mener løp og kjøp . han er ekstremt god :)

 

Viss du meina at en keeper som har slept inn 34 mål hittil e god ( meir enn lehmann slapp inn i heile 05/06, viss eg ikkje tar heilt feil).. so tenke ikkje du heilt klart..

Han variera veldig i prestisjonane sine på bana.. av og til e han god av og til ikkje.. Han gir mange retura og har eg sett..

 

Som sandis sa: nei takk!

 

Helt enig. Hvis vi skal ha ny keeper, så ville jeg heller hatt et ungt talent, som Akinfeev eller Barbosa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett nok til Jääskeläinen til å bestemme meg, men jeg syns han virker som et godt alternativ. Som sagt tidligere har jeg lyst på Carsson. Om han er mulig å få tak i, er et annet spørsmål, og det er også av den grunn jeg ikke nevner Given.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tar feil, men virker som om folk tror Given er engelsk, hvilket han jo ikke er. Han og Jussi er omtrent like gamle og like gode, men jeg vil heller ha Jussi for han kommer til å bli laaangt billigere og da har vi nok penger til å kjøpe en til (utespiller, gjerne en rutinert spiller).

 

En ting til (som går litt utenom tema): United skryter av at de har så få utlendinger. Til det har jeg å si: Wales, Scotland og Irland er ikke England. Utrolig mange som er av den oppfatning at det er bedre om man er fra f.eks Wales enn f.eks Togo. Giggs, Fletcher, O`Shea, Irwin, Keane osv var alle utlendinger i England!!! Det er jo som om vi i Norge hadde sagt at det er mye bedre å ha en svenske eller danske enn en polakk eller afrikaner på laget, og det er jo helt teit!

Link to comment
Share on other sites

Vil gå så langt og si at Almunia er like god som Jaaskelainen! Yngre er han også! tror heller vi får gå for en annen keeper! Mange alternativer er nevnt, og jeg tror de aller fleste av de er bedre enn Jussi!

Link to comment
Share on other sites

OK, hvilke keepere er nevnt her?

Jo - Given, Carson, Akinfeev og Barbosa.

Given blir dyr og er ikke bedre enn Jussi

Carson blir meget dyr, siden han er hos en stor konkurrent. Han er heller ikke (ikke foreløpig vertfall) bedre enn Jussi.

Akinfeev kommer aldri til Arsenal. Hvorfor? Jo, fordi han eies av en klubb eid av Chelsea-eier Abramovitsj... Han har heller ikke vist noe internasjonalt (ja, jeg vet han var med og vant UEFA-cupen i 2005, men han utmerket seg ikke nevneverdig).

Barbosa - aldri hørt om. Hvem er han???

 

Eneste andre som er nevnt er Almunia, og jeg tror kanskje han like gjerne kan være løsningen bare han får visshet om at han faktisk er førstevalget...

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tar feil, men virker som om folk tror Given er engelsk, hvilket han jo ikke er. Han og Jussi er omtrent like gamle og like gode, men jeg vil heller ha Jussi for han kommer til å bli laaangt billigere og da har vi nok penger til å kjøpe en til (utespiller, gjerne en rutinert spiller).

 

En ting til (som går litt utenom tema): United skryter av at de har så få utlendinger. Til det har jeg å si: Wales, Scotland og Irland er ikke England. Utrolig mange som er av den oppfatning at det er bedre om man er fra f.eks Wales enn f.eks Togo. Giggs, Fletcher, O`Shea, Irwin, Keane osv var alle utlendinger i England!!! Det er jo som om vi i Norge hadde sagt at det er mye bedre å ha en svenske eller danske enn en polakk eller afrikaner på laget, og det er jo helt teit!

 

... men disse spillerene er ikke på den listen med utlendinger i og med at Storbrittania er en nasjon..(Som kan diskuteres)

Men for all del så er jeg enig i det du skriver om!

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tar feil, men virker som om folk tror Given er engelsk, hvilket han jo ikke er. Han og Jussi er omtrent like gamle og like gode, men jeg vil heller ha Jussi for han kommer til å bli laaangt billigere og da har vi nok penger til å kjøpe en til (utespiller, gjerne en rutinert spiller).

 

En ting til (som går litt utenom tema): United skryter av at de har så få utlendinger. Til det har jeg å si: Wales, Scotland og Irland er ikke England. Utrolig mange som er av den oppfatning at det er bedre om man er fra f.eks Wales enn f.eks Togo. Giggs, Fletcher, O`Shea, Irwin, Keane osv var alle utlendinger i England!!! Det er jo som om vi i Norge hadde sagt at det er mye bedre å ha en svenske eller danske enn en polakk eller afrikaner på laget, og det er jo helt teit!

 

... men disse spillerene er ikke på den listen med utlendinger i og med at Storbrittania er en nasjon..(Som kan diskuteres)

Men for all del så er jeg enig i det du skriver om!

Er man fra Wales, Skottland eller Nord-Irland regnes man ikke som utlendinger. Det er vel greit? Er man fra Irland er man faktisk utlending. Så Shay Given er utlending og ikke fra UK. Skandinavia ses heller ikke akkurat på som en nasjon sånn som UK. Dumt å sammenligne svensker med afrikanere. Førstnevnte er fra samme verdens del og skjønner språket i motsetning til Togo! Man ser ikke folk som Pat Rice som en utlending, eller?

 

Til topic: Jaaskelainen vil jeg ikke se i Arsenal! Heller Artur Boruc som eksempel. De unge stjernene blir for dyre, så lenge de ikke vil til Arsenal på free transfer eller noe! Men kanskje Wenger bruker penger som vi alle håper...

Link to comment
Share on other sites

OK, hvilke keepere er nevnt her?

Jo - Given, Carson, Akinfeev og Barbosa.

Given blir dyr og er ikke bedre enn Jussi

Carson blir meget dyr, siden han er hos en stor konkurrent. Han er heller ikke (ikke foreløpig vertfall) bedre enn Jussi.

Akinfeev kommer aldri til Arsenal. Hvorfor? Jo, fordi han eies av en klubb eid av Chelsea-eier Abramovitsj... Han har heller ikke vist noe internasjonalt (ja, jeg vet han var med og vant UEFA-cupen i 2005, men han utmerket seg ikke nevneverdig).

Barbosa - aldri hørt om. Hvem er han???

 

Eneste andre som er nevnt er Almunia, og jeg tror kanskje han like gjerne kan være løsningen bare han får visshet om at han faktisk er førstevalget...

Oscar ustari er også nevnt!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvorfor er så mange negative til denne keeperen? Han har en stygg tendens til å alltid spille bra mot oss, kanskje han dermed alltid spiller bra for oss :-|. Jeg har alltid hatt sansen for denne keeperen og ser han som bedre enn både Reina og van der Saar på streken. Jeg er litt usikker på igangssetterferdighetene hans, men siden han er linket til oss er han nok grei nok på dette området.

Link to comment
Share on other sites

han blir for gammel for Wenger.. HELE 31 år!! Da skulle han jo ha lagt opp :D :-|

Nå må du huske på at det er en keeper vi snakker om her, og Lehmann var i 30-åra han også, da Wenger hentet han til klubben...

 

Ellers mener jeg Jussi er en god keeper. Spørsmålet er om han vil takle presset det blir å spille for Arsenal. van Der Saar klarte overgangen fra Fulham til manu greit, så det kan også godt hende Jussi ville klart det.

Det er mange keepere i søkelyset vårt nå, og jeg håper Wenger klarer å hente en som kan ta kontroll bak på corner, innlegg og dødballer imot.

Link to comment
Share on other sites

Enten så syns jeg vi skal kjøpe en klasse keeper, eller et av værdens beste tallenter. Syns ikke vi skal sløse bort penger på en middlels god keeper, da syns jeg vi kan like godt bruke almunia

 

Hvordan skal vi kjøpe en klasse spiller når Wenger ikke vil hive bort penger ? :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...