Jump to content

2007.03.03 Reading H


ramsrud

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Kjæringa ble reist igjen! Det var et must etter tre cuptap på rad.

 

Som forventet ble det ingen lett seier. Blir nervøs og irritert når vi ikke klarer å gå til pause med en ledelse. Heldigvis får vi en straffe som Gilberto setter. Deretter følger Baptista opp med et flott mål. Men mot slutten virker det nesten som hele laget går i oppløsningen. Reading kjemper som løver og er farlig nære et uavgjortresultat.

 

Det ender bra, men det er tydelig at laget sliter med skader og suspensjoner. Spesielt offensivt er ikke undertegnede særlig imponert.

 

Ellers gikk resultatene vår vei. Liverpool og Bolton tapte. Fjerdeplassen virker sikker nå, og da kan både spillere og fans senke skuldrene. Det må være en fordel. :P

 

Så vidt jeg ser er 3-plassen "sikret". Vi er et poeng bak LFC med 2 kamper til gode, dette klarer vi nok.. :D

 

 

nei feil!!

 

vi har 3 svært vansklige bortekamper på rad nå i PL og en av de er på Anfield!!

 

Vi vant både 6-3 og 3-1 borte mot Liverpool. Vi har tatt 10 av de 12 mulige poengene så langt mot Chelsea, Manchester United og Liverpool og den kampen skal vi klare å vinne. Dessuten har vi råd til å tape mot f.eks et sterkt lag som Everton. Ser ikke på Aston Villa som noen "stor" utfordring, men det blir en tøff bortekamp.

Link to comment
Share on other sites

eg sier ikke at vi ikke vinner på anfield igjen, men sjansen er større for at Liverpool vinner der enn at Arsenal vinner der, dessuten skal vi møte lag som Villa og Everton som vi ikke har klart å vinne hjemme mot i år, og dette vil bli svært tøffe kamper. vi kan tape 3 kamper nå på rappen, men dette er bare hvis, om og men!!!

 

men ingenting hadde vært bedre enn 9 poeng mot disse!!

Link to comment
Share on other sites

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...ilson&channel=&

 

Kitson på Reading opptrer tydelig som dårlig taper her.

 

Jeg har ikke sett episoden med Denilson i reprise, men spør noen meg så var vel Kitson den som var mest rå utpå der gjennom hele kampen?? :D

Min oppfatning av kampen viste ikke noe hjemmedømming ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Kjæringa ble reist igjen! Det var et must etter tre cuptap på rad.

 

Som forventet ble det ingen lett seier. Blir nervøs og irritert når vi ikke klarer å gå til pause med en ledelse. Heldigvis får vi en straffe som Gilberto setter. Deretter følger Baptista opp med et flott mål. Men mot slutten virker det nesten som hele laget går i oppløsningen. Reading kjemper som løver og er farlig nære et uavgjortresultat.

 

Det ender bra, men det er tydelig at laget sliter med skader og suspensjoner. Spesielt offensivt er ikke undertegnede særlig imponert.

 

Ellers gikk resultatene vår vei. Liverpool og Bolton tapte. Fjerdeplassen virker sikker nå, og da kan både spillere og fans senke skuldrene. Det må være en fordel. ;)

 

Så vidt jeg ser er 3-plassen "sikret". Vi er et poeng bak LFC med 2 kamper til gode, dette klarer vi nok.. :)

 

 

nei feil!!

 

vi har 3 svært vansklige bortekamper på rad nå i PL og en av de er på Anfield!!

 

Vi vant både 6-3 og 3-1 borte mot Liverpool. Vi har tatt 10 av de 12 mulige poengene så langt mot Chelsea, Manchester United og Liverpool og den kampen skal vi klare å vinne. Dessuten har vi råd til å tape mot f.eks et sterkt lag som Everton. Ser ikke på Aston Villa som noen "stor" utfordring, men det blir en tøff bortekamp.

 

Her er ingenting avgjort. Kampprogrammet fremover er vanskelig. Det som er komfortabelt, er at Bolton har gått på et par smeller. Om det blir tredje eller fjerde i ligaen vites ikke, men det er CL-plass som er det viktigste.

Link to comment
Share on other sites

Greit at Baptista kan virke keitete, men han er jo giftig.. Hvor mange mål har han for oss i år? 8?

Han har 8 mål ja. Hvorav 4 kom i kampen mot Pool. Der 3 av måla fikk han servert på sølvfat av Aliadiere. Målet han fikk i CL fikk han også på så å si åpent mål, og det er det han har klart å bevise så langt i Arsenaltrøya. Julio er vår Fox in the Box, men klarer å utnytte ballen lite når han får tak i den utenfor 16-meteren.

 

 

Det sier vel kanskje litt også, når han har skåret 4 mål på anfield.. Jeg mener å huske at han hadde et frispark, og et skudd fra distanse mot Pool, så da var det nok ikke tre stykk på sølvfat..Målet mot Reading var utrolig viktig også, han er litt utypisk Arsenalspiss, han går rett på mål og kan betegnes som du sier som en "fox in the box". Er det noe det har blitt skreket etter de siste åra er det jo nettopp det..

Link to comment
Share on other sites

eg sier ikke at vi ikke vinner på anfield igjen, men sjansen er større for at Liverpool vinner der enn at Arsenal vinner der, dessuten skal vi møte lag som Villa og Everton som vi ikke har klart å vinne hjemme mot i år, og dette vil bli svært tøffe kamper. vi kan tape 3 kamper nå på rappen, men dette er bare hvis, om og men!!!

 

men ingenting hadde vært bedre enn 9 poeng mot disse!!

"I'm not saying the result would have been different because they are such a fantastic team. But it didn't help. If you come to the Emirates and the referee is not on your side, then you have no chance."

 

La godt merke til dette sitatet av Kitson. Trodde ærlig talt at dommeren ikke skulle være på noens side i det hele tatt. :)

Link to comment
Share on other sites

Kjæringa ble reist igjen! Det var et must etter tre cuptap på rad.

 

Som forventet ble det ingen lett seier. Blir nervøs og irritert når vi ikke klarer å gå til pause med en ledelse. Heldigvis får vi en straffe som Gilberto setter. Deretter følger Baptista opp med et flott mål. Men mot slutten virker det nesten som hele laget går i oppløsningen. Reading kjemper som løver og er farlig nære et uavgjortresultat.

 

Det ender bra, men det er tydelig at laget sliter med skader og suspensjoner. Spesielt offensivt er ikke undertegnede særlig imponert.

 

Ellers gikk resultatene vår vei. Liverpool og Bolton tapte. Fjerdeplassen virker sikker nå, og da kan både spillere og fans senke skuldrene. Det må være en fordel. ;)

 

Så vidt jeg ser er 3-plassen "sikret". Vi er et poeng bak LFC med 2 kamper til gode, dette klarer vi nok.. :)

 

 

3plassen er langt fra sikret..

 

Gjenståande kamper (Arsenal) :

 

14 mars: Aston Villa-Arsenal *

18 mars: Everton-Arsenal *

31 mars: Liverpool-Arsenal *

7 april: Arsenal-West Ham United

9 april: Newcastle United-Arsenal

14 april: Arsenal-Bolton Wanderers *

21 april: Tottenham Hotspur-Arsenal

28 april: Arsenal-Fulham

5 mai: Arsenal-Chelsea *

13 mai: Portsmouth-Arsenal

 

Som sagt 3 vanskelige bortekampa..

vi sleit med villa heime.. og no har dei Carew og Young På plass i stallen + at dei e på heime bane, så det blir nok en vanskelig kamp d..

 

eg har sett * på dei kampane eg meina blir vanskelige for oss... resten meina eg vi vinne mot..

d e klart at Villa & Everton e lag som vi bør slå lett.. men i År har d ikkje sett sann ut..

 

For å vere heilt ærlig e eg Ganske fornøgd med 4. (Med tanke på d vi har prester mot svake lag) men eg har også Tru på 3. og 2. plassen.. det e ikkje umulig å ta igjen Chelsea.. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Gjenståande kamper (Arsenal) :

 

14 mars: Aston Villa-Arsenal *

18 mars: Everton-Arsenal *

31 mars: Liverpool-Arsenal *

7 april: Arsenal-West Ham United

9 april: Newcastle United-Arsenal

14 april: Arsenal-Bolton Wanderers *

21 april: Tottenham Hotspur-Arsenal

28 april: Arsenal-Fulham

5 mai: Arsenal-Chelsea *

13 mai: Portsmouth-Arsenal

 

 

Du har glemt bort Arsenal-Man City kampen :)

Den blir heller ikke en lett kamp

Link to comment
Share on other sites

Lag som West Ham, Bolton(!), Fulham og City bør vi ta på the Grove. Jeg tror også vi tar en finfin revansj mot chavski etter hva vi har gjort mot topplagene før i år. Vi skal også vinne mot lag som Aston Villa og Everton borte. Jeg tror også vi tar lillebror scum på shite fart lane.

 

Da er det igjen bortekamper mot scousers, little town og Pompey. Uavgjort på Anfield bør vi være fornøyde med selvom vi tok dem med reservene i januar. Vi sliter som regel også på St. James Park, der uavgjort også er bra, men som gooner bør man forvente seier! Portsmouth bør vi ta både hjemme og borte, som har vi av en eller annen grunn slitt med. De årene Portsmouth har vært i Premier League har det endt 3-3-0, men pluss at vi smadret dem 5-1 i FA-cupen! Om vi får 90% av det vi kan her er det 2.plass, det blir vanskelig men vi SKAL klare det! Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Greit at Baptista kan virke keitete, men han er jo giftig.. Hvor mange mål har han for oss i år? 8?

Han har 8 mål ja. Hvorav 4 kom i kampen mot Pool. Der 3 av måla fikk han servert på sølvfat av Aliadiere. Målet han fikk i CL fikk han også på så å si åpent mål, og det er det han har klart å bevise så langt i Arsenaltrøya. Julio er vår Fox in the Box, men klarer å utnytte ballen lite når han får tak i den utenfor 16-meteren.

 

 

Det sier vel kanskje litt også, når han har skåret 4 mål på anfield.. Jeg mener å huske at han hadde et frispark, og et skudd fra distanse mot Pool, så da var det nok ikke tre stykk på sølvfat..Målet mot Reading var utrolig viktig også, han er litt utypisk Arsenalspiss, han går rett på mål og kan betegnes som du sier som en "fox in the box". Er det noe det har blitt skreket etter de siste åra er det jo nettopp det..

Baptista må vel muligens være den minst giftige "fox in the box" som har dratt på seg en Arsenal drakt hvis man ser bort fra kjempe floppen Jeffers.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes folk skal gi baptista litt mere tid,virker på meg som om spillet i england fortsatt går litt fort for han.

Kan godt hende at han aldrig blir noen hit,men mange er veldig kjapp til å rakke ned på han.

Nå skal vi huske at mange av våre bedre spillere di siste årene,trengte brukbart langt tid på å markere seg i premier league...feks,bergkamp,henry,pires,petit osv.

Vist baptista fortsatt er her neste sesong,så får vi heller ha litt mere forventninger til han da,mener nå jeg.

Fotball er mye selvtillit,og klarer du å få bygget den opp så vil man kanskje se en helt annerledes spiller om noen måneder.

Se bare på kanoute i spania,hvor mange av dere trodde den benkesliter'n fra spurs skulle være toppskårer i spansk primera divisjon i mars måned ;)

Link to comment
Share on other sites

Greit at Baptista kan virke keitete, men han er jo giftig.. Hvor mange mål har han for oss i år? 8?

Han har 8 mål ja. Hvorav 4 kom i kampen mot Pool. Der 3 av måla fikk han servert på sølvfat av Aliadiere. Målet han fikk i CL fikk han også på så å si åpent mål, og det er det han har klart å bevise så langt i Arsenaltrøya. Julio er vår Fox in the Box, men klarer å utnytte ballen lite når han får tak i den utenfor 16-meteren.

Det sier vel kanskje litt også, når han har skåret 4 mål på anfield.. Jeg mener å huske at han hadde et frispark, og et skudd fra distanse mot Pool, så da var det nok ikke tre stykk på sølvfat..Målet mot Reading var utrolig viktig også, han er litt utypisk Arsenalspiss, han går rett på mål og kan betegnes som du sier som en "fox in the box". Er det noe det har blitt skreket etter de siste åra er det jo nettopp det..

Greit. 2 på sølvfat. Likevel mener jeg det blir hausa opp de 4 måla han scoret. Ja, det er ikke mange som scorer så mange på Anfield, men vi må huske på at vi spilte mot et lag som også hadde en del reserver. I tillegg hadde de ikke fått spille nært på så mye sammen som vårt lag hadde gjort tidligere i cupen. Vi må ikke glemme at vårt "ungdomslag" allerede hadde fått en god del spilletid sammen, og fått tid på seg til å samspille seg.

Uansett. Hvis ikke Baptista skjerper seg og begynner å gjøre riktig valg foran motstanders kasse (noe som kan komme etterhvert jo flere kamper han får under beltet), så tror jeg nok ikke han bør bli kjøpt ved sesongslutt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...