Jump to content

2007.03.03 Reading H


ramsrud

Recommended Posts

Jeg får lyst til å trykke Senderos' navn og nummer bak på drakta mi, for å hedre han. Han blir jo hakka på av absolutt alt. Stakkars gutt. I dag var han uheldig. Det er ikke noe mer å si enn det.

 

Når det gjelder kampen, så var den jo på mange måter bra fra vår side, men det er ikke få av sjansene som definitivt burde vært satt. Ljungbergs avslutninger var også litt for enkle i dag.

 

For å ta tak i Lehmann-diskusjonen, må jeg si at jeg syns det er helt greit å kjefte på egne spillere. En keeper bør ha evnen til å ta tak i ting som ikke fungerer i forsvaret. Spillerne kan umulig ta seg nær av det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Langt ifra 'power play' som enkelte seier. Reading er til dels med på notene, men Arsenal har hatt de største mulighetene. At Fabregas bomma på den muliheten er jo heilt utrolig. 2. bom på åpent mål for sesongen for Fabregas!

 

Ellers synes eg Denilson er direkte dårlig. Det virker som han har fått ein liten formdupp etter Bolton-kampen. Vil ha innpå Diaby i andre.

 

Synes det er totalt latterlig og flaut å se Arsenal ta dødballer. Viss me i det heile tatt får ballen over 1. forvarer så kan du garantere at me ikkje vinner duellen inni feltet. Me bør egentlig slutte å ta dødballer. Ihvertfall cornere..

 

Helt enig i det du sier her #11RvP. Arsenal får aldri til noe som helst på cornere. I Chelsea kampen (ligacupfinalen) endte HVER eneste corner i klypene på Cech! Jeg skjønner ikke at de gidder en gang. Og i denne kampen her endte det vel alltid med at forsvaret klarerte eller at Arsenalspillerne headet den ut igjen for å forsøke skudd!!

 

Må innrømme at jeg savner Campbell på dødballer :D

Link to comment
Share on other sites

Lehmann - Gjør sine saker bra, ikke veldig mye og gjøre, fint og våkent ute på fremmspill av motstanderen, 8

Djourou - Gjør en grei kamp, grei i forsvaret, men har ikke noe og bidra med offensivt, 6

Clichy - En meget god kamp av Clichy, har enorm fart og teknikk, er i tilleg en av PL's beste venstebekker, 8 BB

Gallas - En god kamp av han også, 7

Gilberto - Synes det er uvandt og se han som stopper, men han gjør det like godt der som på midtbanen, 7

Hleb - Er veldig mye bedre enn forrige kamp, godt overblikk og gode pasninger, 7

Denilson - Kjemper og kjemper, til tider håpløse pasninger, men tar det igjen på arbeidsinnsatsen, 7

Fabregas - Vil veldig mye, men får det ikke helt til. Tror at han har litt for god tid i blandt, 7

Ljungberg - I første omgang var han den beste, hvis han hadde fortsatt sånn ville hann vært bb, men en usynelig andre omgang, 7

Baptista - Klønete med ballen, scorer, men burde satt flere, og dårlie pasninger, 5

Walcott - Jobebr bra, og setter ofte fart, opp og ned i prestasjonene, 7

 

Diaby - Vår nye Viera! Er en kjempe, trenger bedre skudd, og kunne jobbet litt mer. Lengre tid på banen så ville han nok hoppet opp en karakter, 6

Aliadiere - Et uroment for Reading forsvaret, jobber godt og løper mye. Snytt for en scoring, og Baptista kom i veien for en annen, 7

Senderos - Vet ikke helt hva jeg skal si, for kort innhopp

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg - I første omgang var han den beste, hvis han hadde fortsatt sånn ville hann vært bb, men en usynelig andre omgang, 7

Godt at der er noen som støtter vår legende Freddie! Han begynner å komme i form og han skal ikke selges, sammen med Big Phil! Ljungberg og Senderos har mye godt å gi framover skal jeg love :D

Link to comment
Share on other sites

Selv om Walcott tapte en del av duellene sine i dag, spesielt en mot en, synes jeg klart han var banens beste spiller. Han imponerte meg kraftig som angrepsspiller og jeg elsker at han tar intiativ. Han setter som regel alltid fart innover og SKYTER :D Dette er noe jeg håper flere andre Arsenalspillere begynner å ta etter han. Kanskje en smule klønete med ballen. Synes ikke han satset nok på finter, eller seg selv.

Hvis han bare skaffer seg litt bedre selvtillit - begynner å finte mer og sette skuddene - kommer han til å bli en genial spiss i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi bare vinne mot Aston Villa 14. mars så er vi 2 poeng foran Liverpool + en kamp mindre spilt!

Vi har altså sjansen til å lede med 5 poeng over Liverpool hvis vi vinner begge de neste kampene våre!

Tipper på 3. plassen på tabellen i år

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi bare vinne mot Aston Villa 14. mars så er vi 2 poeng foran Liverpool + en kamp mindre spilt!

Vi har altså sjansen til å lede med 5 poeng over Liverpool hvis vi vinner begge de neste kampene våre!

Tipper på 3. plassen på tabellen i år

 

Du skal ikke regne hvor langt over Liverpool vi kommer, men hvor langt bak Chelsea vi kommer! :D :D

Link to comment
Share on other sites

Vi vant gutter, 2-1.. Ikke akkurat de siffrene vi ønsket eller det skulle ha vært. Som sagt så skulle vi hatt en straffe til og målet til Ali skulle ha blitt godkjent, dessuten fikk vi sjangser vi definitivt skulle ha satt men ser ut til at det er lite som går vår vei for tida. Men det viktigste er at vi vant, at vi er 3 poeng nærmere fra å kapre 3plassen fra swimmingpool og vi burde gratulere hverandre for 3poeng. Istedenfor å kjefte på hverandre og gutta våres på banen så skal vi være fornøyde med at Arsenal vant en kamp.

 

For øvrig må jeg si at Denilson imponerer meg mer for hver kamp han spiller, hadde ikke forventet dette av en 20-årig liten brasilianer men...

Baptista vil jeg helst ikke kjøpe når utlånsavtalen er slutt, for ego, for tung og passer rett og slett ikke i Arsenal.

Sist men ikke minst Senderos.. Jeg liker denne fyren jeg, synes han er rett mann for Arsenal i fremtiden men han er atter forfulgt at uhell at det kanskje er lurt å la han hvile noen kamper.. Synes det var unødvendig å bytte han inn idag men hvem vet hva Arsene tenker, han er ihvertfall en geni og ikke jeg.. God kvell og grattis med 3poeng gutter..:D

Link to comment
Share on other sites

God kamp, men med en normal uttelling ville vi vunnet 8-0.

 

Kommer ikke som noe sjokk at det slippes inn mål med en gang Senderos entrer banen. Nå er jeg lei denne sveitseren. Få ham ut av klubben. En skam for Arsenal at han ikler seg kanondrakten.

 

Og en skam at du snakker slik om en Arsenal spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal i hvert fall ha Senderos 6 bakpå min neste Arsenal-drakt!

 

Må si meg grundig lei av dere Senderos-kritikere!

Noen som så Vidic bomme på ballen mot Liverpool? Noen som så Gallas bomme på ballen i dag?

Nei, tenkte meg det. Det hopper vi bare glatt over fordi de ikke heter Senderos.

Noen ganger tror jeg dere bare kritiserer ham fordi han heter Philippe Senderos!

 

Og du Imers; Hør på hva Frank sier!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal i hvert fall ha Senderos 6 bakpå min neste Arsenal-drakt!

 

Må si meg grundig lei av dere Senderos-kritikere!

Noen som så Vidic bomme på ballen mot Liverpool? Noen som så Gallas bomme på ballen i dag?

Nei, tenkte meg det. Det hopper vi bare glatt over fordi de ikke heter Senderos.

Noen ganger tror jeg dere bare kritiserer ham fordi han heter Philippe Senderos!

 

Og du Imers; Hør på hva Frank sier!

 

Så enig så enig.... Det er mange som gjør feil som ikke blir lagt merke til, men Senderos sine legger alle merke til. Men alle kan jo ha sine egne meninger

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal i hvert fall ha Senderos 6 bakpå min neste Arsenal-drakt!

 

Må si meg grundig lei av dere Senderos-kritikere!

Noen som så Vidic bomme på ballen mot Liverpool? Noen som så Gallas bomme på ballen i dag?

Nei, tenkte meg det. Det hopper vi bare glatt over fordi de ikke heter Senderos.

Noen ganger tror jeg dere bare kritiserer ham fordi han heter Philippe Senderos!

 

Og du Imers; Hør på hva Frank sier!

 

Så enig så enig.... Det er mange som gjør feil som ikke blir lagt merke til, men Senderos sine legger alle merke til. Men alle kan jo ha sine egne meninger

 

jeg la nu merke til at senderos headet ballen ned i bena på fabregas da det ble 2-1 :D

Senderos er en ok spiller,tviler på at han kommer til å bli en stopper i verdensklasse,men en god backup er han nu.

Tror også han er en spiller som gir alt for klubben,noe som i det minste er veldig viktig for meg.

Link to comment
Share on other sites

Min oppsummering fra kampen:

 

Veldig bra spill i 70 minutter, så blir vi for overmodige og "tar lett på" oppgaven og roter det til på slutten.

Vi må lære oss å slutte med dette super-mini-pasningsspillet 5 meter fra mål. Skyt!!!

Reading fortjener litt skryt som kom til Emirates å prøvde å spille fotball og som vanlig hadde bortelaget en keeper som redder det meste mot oss.

Denne gangen berga vi og tok tre poeng, men vi kan ikke "slappe av" et sekund mot PSV. Bortemål for dem og vi kommer til å slite med avansement.

 

Lehmann: God. Kjefta med rette på medspillerne som ikke klarerer ballen og markerer skikkelig.

Et par viktige redninger på slutten, ellers lite å gjøre.

Djourou: OK defensivt, men har ikke mange offensive fibre i kroppen. Noen feilpasninger desverre.

Gilberto: Rock solid som midtstopper i dag syns jeg. Vant vel nesten alle duellene baki der. Holder roen og scorer på straffe. Man of the match.

Gallas: Er på vei mot bra form. Litt rusten ennå, men gjør det bra.

Clichy: Imponerer igjen. Har voldsom fart når han raider framover på venstrekanten. Ordna straffen. Veldig bra kamp.

 

Hleb: Teknikken er glimrende og har en stor evne til å få med seg ballen. Har noen fine stikkere til spissene, men sliter også med noen enkle pasninger og har som alltid skytevegring.

Fabregas: Styrte det meste i dag og viser at han er viktig for laget. Er ikke god nok foran mål og det er jo utrolig at han bommet på den sjansen.

Endte opp med et selvmål, men syns han spilte generelt bra.

Denilson: Ikke langt unna vår bestemann i dag. Løper hele kampen og viser teknikk og pasninger som imponerer. Wenger har funnet enda et stortalent.

Blir stor kamp om midtbaneplassen fremover!

Freddie: Viser innsatsvilje som vanlig og skaper litt kaos i Reading-forsvaret. Kommer til et par sjanser, men også han er for ineffektiv foran mål.

Formen er forhåpentligvis på vei.

 

Walcott: Syns han er frisk som spiss i dag. Mister derimot ballen for mye. Har nok litt å lære når det gjelder å drible og grunnteknikk, men en av de bedre kampene hans i Arsenal-trøya.

Baptista: Jobber bra, men syns han mangler litt spilleforståelse, noe som gjør at vi mister ballen en del. Sløser fortsatt med sjansene, men bra han fikk et ligamål.

 

Diaby: Viser et skikkelig driv på midtbanen, fine pasninger og god teknisk. Håper han holder seg skadefri for han spiller nesten som Vieira!

Aliadiere: Fikk ikke vist seg frem så mye siden Reading var best på slutten.

Senderos: Delaktig i selvmålet og lager et taktisk gult kult.

Det kunne vel kanskje skjedd hvem som helst, men det er lenge siden godeste Phil har vært involvert i noe positivt på banen.

Link to comment
Share on other sites

Aliadiere: Fikk ikke vist seg frem så mye siden Reading var best på slutten.

Han fikk da iallefall en sjanse "ødelagt" av Baptista, og et mål annullert for offside.

Følte Ali var positiv den tida han fikk spille og jeg ønsker han fra start på topp sammen med Ade på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Aliadiere: Fikk ikke vist seg frem så mye siden Reading var best på slutten.

Han fikk da iallefall en sjanse "ødelagt" av Baptista, og et mål annullert for offside.

Følte Ali var positiv den tida han fikk spille og jeg ønsker han fra start på topp sammen med Ade på onsdag.

Må si meg enig i dette. Hva mer kan man forvente av ett slik innbytte egentlig. Kan ikke klage når han får ett flott mål feilaktig annulert og Baptista kløner det til når han var i ferd med å score ett andre mål. Flott innhopp og håper også Wenger ser at vi trenger Ali på onsdag, skeptisk til kombinasjonen Ade-Baptista.

 

Krysser fingrene for at vi slipper å se Freddie som spiss eller en 4-5-1 på onsdag, men Wenger har vel lært?

Link to comment
Share on other sites

Jeg får lyst til å trykke Senderos' navn og nummer bak på drakta mi, for å hedre han. Han blir jo hakka på av absolutt alt. Stakkars gutt. I dag var han uheldig. Det er ikke noe mer å si enn det.

 

Når det gjelder kampen, så var den jo på mange måter bra fra vår side, men det er ikke få av sjansene som definitivt burde vært satt. Ljungbergs avslutninger var også litt for enkle i dag.

 

For å ta tak i Lehmann-diskusjonen, må jeg si at jeg syns det er helt greit å kjefte på egne spillere. En keeper bør ha evnen til å ta tak i ting som ikke fungerer i forsvaret. Spillerne kan umulig ta seg nær av det.

 

Jeg skal sannelig kjøpe meg en Senderostrøye jeg også. :D Og jeg fatter ikke hvilke kortslutninger de som klaget på ham etter kampen i går har.

 

Det med Lehmann: Greit nok at han er litt aggresiv og kjefter, men syns han kunne spart seg dyttinga. Det blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får lyst til å trykke Senderos' navn og nummer bak på drakta mi, for å hedre han. Han blir jo hakka på av absolutt alt. Stakkars gutt. I dag var han uheldig. Det er ikke noe mer å si enn det.

 

Når det gjelder kampen, så var den jo på mange måter bra fra vår side, men det er ikke få av sjansene som definitivt burde vært satt. Ljungbergs avslutninger var også litt for enkle i dag.

 

For å ta tak i Lehmann-diskusjonen, må jeg si at jeg syns det er helt greit å kjefte på egne spillere. En keeper bør ha evnen til å ta tak i ting som ikke fungerer i forsvaret. Spillerne kan umulig ta seg nær av det.

 

Jeg skal sannelig kjøpe meg en Senderostrøye jeg også. :D Og jeg fatter ikke hvilke kortslutninger de som klaget på ham etter kampen i går har.

 

Det med Lehmann: Greit nok at han er litt aggresiv og kjefter, men syns han kunne spart seg dyttinga. Det blir for dumt.

 

Helt enig med deg. En keeper skal kjefte og dirigere litt, men Lehmann overdriver veldig når han nesten begynner å "slåss" med Gallas. Almunia har stått i mål de siste kampene og forsvaret har klart seg fint med litt peking og veldig lite kjefting...

Link to comment
Share on other sites

Baptista, Wolcott og Ali er p.t. ikke gode nok. Jeg har tro på Walcott om noen år, men de to andre holder ikke.

Baptista virket nok en gang keitete, og er ikke noen giftig spiss.

 

Denilson og Fabregas var et spennende makkerpar på midtbanen, og når vi i tillegg har Diaby og Gilberto synes det å være en super midtbane.

 

Nei problemet er i angrepet, og vi trenger jo minst 2 mål mot PSV.........

 

Til slutt; Lehmann må ha en skrue løs. La tyskern avslutte i Arsenal denne sesongen. Og jeg foretrekker Almunia som førstekeeper.

 

men kampen var ikke nok til å berolige tynnslitte nerver før CL-kampen.

 

 

Greit at Baptista kan virke keitete, men han er jo giftig.. Hvor mange mål har han for oss i år? 8?

Link to comment
Share on other sites

Greit at Baptista kan virke keitete, men han er jo giftig.. Hvor mange mål har han for oss i år? 8?

Han har 8 mål ja. Hvorav 4 kom i kampen mot Pool. Der 3 av måla fikk han servert på sølvfat av Aliadiere. Målet han fikk i CL fikk han også på så å si åpent mål, og det er det han har klart å bevise så langt i Arsenaltrøya. Julio er vår Fox in the Box, men klarer å utnytte ballen lite når han får tak i den utenfor 16-meteren.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat kome heim. For ein fantastisk stadion!!

 

Prøver meg på ei oppsummering.

 

NEGATIVT:

*Me er alt for inneffektive

*Me er elendige på dødball i mot

*Me har sikkert 15 cornerar, og klarar ikkje skape noko som helst

*Hleb virkar litt rusten

 

POSITIVT:

*Diaby er fantastisk, og han må få starta mot PSV!

*Me speler til tider veldig fin fotball

*Me styrer kampen og har stort sett kontroll, sjølv om me stiller me "B" laget.

*Me skapar mange kjangsar

*Gallas er tilbake og på veg mot formen. Han og Kolo blir fantastisk!

*Me scorer først!

 

Ellers så må Jensemann få ny kontrakt. For ein fantastisk type, og ikkje minst ein veldig god keeper.

Link to comment
Share on other sites

Synes folk overdriver voldsomt når de kritiserer Senderos og Baptista så kraftig som enkelte på dette forumet gjør. Senderos har jo sine feil, men å hevde at han er "rævva" og alt det der blir for dumt. Han er gigant i lufta,sterk i kroppen og ennå ung. Så gi han tid, jeg mener helt klart at han kommer til å bli veldig bra om noen år.

 

Baptista har virket litt treg og klønete i noen kamper men at han ikke er giftig kan jeg ikke skjønne. Jeg mener han kan bli et svar på det vi har manglet de siste årene. HAn er en typisk fox in the box og kommer til å score mange mål hvis han bare får tillit.

 

Synes også Aliadiere har virket frisk den siste tiden og Diaby er rett og slett utrolig bra. Kampen mot CHelsea og innhoppet i går beviser vel bare hvilken juvel vi har i han!

Link to comment
Share on other sites

Kjæringa ble reist igjen! Det var et must etter tre cuptap på rad.

 

Som forventet ble det ingen lett seier. Blir nervøs og irritert når vi ikke klarer å gå til pause med en ledelse. Heldigvis får vi en straffe som Gilberto setter. Deretter følger Baptista opp med et flott mål. Men mot slutten virker det nesten som hele laget går i oppløsningen. Reading kjemper som løver og er farlig nære et uavgjortresultat.

 

Det ender bra, men det er tydelig at laget sliter med skader og suspensjoner. Spesielt offensivt er ikke undertegnede særlig imponert.

 

Ellers gikk resultatene vår vei. Liverpool og Bolton tapte. Fjerdeplassen virker sikker nå, og da kan både spillere og fans senke skuldrene. Det må være en fordel. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjæringa ble reist igjen! Det var et must etter tre cuptap på rad.

 

Som forventet ble det ingen lett seier. Blir nervøs og irritert når vi ikke klarer å gå til pause med en ledelse. Heldigvis får vi en straffe som Gilberto setter. Deretter følger Baptista opp med et flott mål. Men mot slutten virker det nesten som hele laget går i oppløsningen. Reading kjemper som løver og er farlig nære et uavgjortresultat.

 

Det ender bra, men det er tydelig at laget sliter med skader og suspensjoner. Spesielt offensivt er ikke undertegnede særlig imponert.

 

Ellers gikk resultatene vår vei. Liverpool og Bolton tapte. Fjerdeplassen virker sikker nå, og da kan både spillere og fans senke skuldrene. Det må være en fordel. :P

 

Så vidt jeg ser er 3-plassen "sikret". Vi er et poeng bak LFC med 2 kamper til gode, dette klarer vi nok.. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjæringa ble reist igjen! Det var et must etter tre cuptap på rad.

 

Som forventet ble det ingen lett seier. Blir nervøs og irritert når vi ikke klarer å gå til pause med en ledelse. Heldigvis får vi en straffe som Gilberto setter. Deretter følger Baptista opp med et flott mål. Men mot slutten virker det nesten som hele laget går i oppløsningen. Reading kjemper som løver og er farlig nære et uavgjortresultat.

 

Det ender bra, men det er tydelig at laget sliter med skader og suspensjoner. Spesielt offensivt er ikke undertegnede særlig imponert.

 

Ellers gikk resultatene vår vei. Liverpool og Bolton tapte. Fjerdeplassen virker sikker nå, og da kan både spillere og fans senke skuldrene. Det må være en fordel. :P

 

Så vidt jeg ser er 3-plassen "sikret". Vi er et poeng bak LFC med 2 kamper til gode, dette klarer vi nok.. :D

 

 

nei feil!!

 

vi har 3 svært vansklige bortekamper på rad nå i PL og en av de er på Anfield!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...