Jump to content

2007.03.03 Reading H


ramsrud

Recommended Posts

Senderos pådrar seg det gule kortet med vilje, han ser at Reading kan kontre og han klipper spilleren og stopper angrepet. Rutinert gjort av Phil.. selvmålet er pingpong, Phil, Fab og i kassa.'

 

Dessuten skulle Bapista hatt straffe.. den er heeelt klar. Han ser at keep kommer, dytter ballen til sida og keeper setter foten i foten til Baptista.. feigt å ikke blåse straffe.

 

;)

 

Grei kamp, synd vi ikke opprettholder initativet hele kampen og slepper Reading inn de siste 15.. slik bør være undøvendig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Ein kamp som beviser det me egentlig visste: Me har eit problem med effektiviteten! Både Baptista, Ali og Walcott er, for øyeblikket, nesten-spelerar. Dei kjem til sjangsar, men er altfor inneffektive.

 

Når det gjeld kollapsen på slutten, er det uakseptabelt. Men eg synes supporterane må ta sin del av skylda. Å forlate stadion etter 80 minutt er ikkje bra, og det må ha ein viss effekt på spelerane. Har folk det virkelig så travelt, eller er det transporten som er problemet?

Link to comment
Share on other sites

Vi fortsetter å være veldig ineffektive foran mål. Straffen er det ingenting å si på, men at Baptista var god i dag vil jeg ikke være med på. Han scorer et mål, men er heldig som klarer å få ballen forbi Reading-forsvareren. I tillegg er han altfor egoistisk, har dårlig førstetouch og sliter med tempoet i spillet. Nei, synes ikke Julio klarte overbevise meg i dag selv om han kom til flere sjanser. Han tar altfor ofte feil valg.

 

Men godt med en seier igjen. Nå må vi bare slå PSV med minst 2 mål på onsdag, så kan kanskje sesongen ende godt likevel.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor i helvette klikker streamen akkuratt to sekunder før målet.. Det samme på reprisen! Skulle tro det er noen som sensurerer det ;) ;)

 

Ut: Ljungberg

Inn: Diaby :)

 

 

Fikk samme problemet. og Den kanalen ble ute resten av kampen for meg. måtte se resten av kampen med to kinesere som satt å pjatta....

Link to comment
Share on other sites

Hva sa du, Daniel? :)

Denne diskusjonen vil ingen ende ta. Jeg ble ekstra fornøyd da Baptista scorte, men det var en del flaks og dårlig forsvarspill. For det om han scorer betyr ikke at han var god i dag heller, bommer jo på 4/5 pasninger.

 

Men ellers er jeg sinnsykt fornøyd! Endelig seier igjen! 3.plassen er rød og hvit... Eller blå ;) For å si det sånn så holdt det på å renne over for meg i sluttminuttene, men vi har heldigvis verdens strengeste og beste keeper, Jens Lehmann<3 Og det målet til Aliadiere var ikke offside for søren, om Wenger sier noe om den situasjonen blir han trolig fengslet ;) Proud to be a gooner(always)! Seier mot PSV (mer enn 1-0) i helga og guttene har nesten gjort opp for forrige uke. YEEEEESSSS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen var frustrerende å se på til tider. Kvaliteten foran mål, og kvaliteten på pasningene likner ikke Arsenal i det hele tatt. Men vi får 2 mål da. Skulle egentlig hatt 5.

 

Aliadiere var ikke i offside og det skulle vært straffe til Baptista når han blie felt. Men men, det blei seier, takk og lov ;)

Link to comment
Share on other sites

Herlig! Selv om vi skulle hatt masse flere mål er man selvsagt fornøyd med 3 poeng. Med den motgangen Arsenal har hatt i det siste skulle det ikke forundre meg om Reading satte de siste sjangsene de fikk.

2. plass; here we come!

Link to comment
Share on other sites

hahah første Senderos gjør er å lage mål, for en spiller

 

 

Det var Fabregas din idiot!!!!!!!

 

 

 

Han var sist på ballen ja, men det var jo Senderos som skapte den sjangsen og det målet, først med og være på etterskudd, så med en stakkarslig heading.

Jeg sa det når han kom inn, nå kommer reading til og score, og det tok ikke lange tida før han var innvolvert i nok ett baklengs mål, og han greide vel og kløne ned en spiller også på overtid.

Nei den mannen gjør det jo bare letter og lettere og argumentere for at han bør vekk.

Det virker jo også som Wenger ser dette når han setter Gilberto i midtforsvaret og Senderos på benken.

Virker ENDELIG som om han begynner og innse det de fleste har visst lenge, Senderos holder ikke mål.

Han er rett og slett ett usikkerhetsmoment bak i forsvaret, og det skjer alltid ALLTID noen skummelt når den fyren er på banen....

Send ham over til spurs, mulig de kan havne enda noen plasser lenger ned da ;)

HAn har i hvertfall ikke Arsenal kvalitet over seg, det er nå helt sikkert!

Link to comment
Share on other sites

Takk og lov for at vi vant. Fikk hjertet litt i halsen på slutten når de klarte å karre til seg et heldig mål.

 

Syns vi gjorde en ok kamp. Man ser tydelig at vi sliter uten de aller beste spillerne våre. Syns Walcott greide seg brukbart på topp - det var bare nesten flere ganger. Med litt mere hell så hadde han nok klart å putte. Baptista scorer og det er bra, men han er til tider altfor uvenn med ballen.

 

Forstår Lehmann sin reaksjon mot spesielt Hleb. Får helt noya når vi driver å roter og smådribler på egen halvdel. Det skal sies at det var ikke bare Hleb som gjorde dette, men jeg forstår Lehmann sin irritasjon. Skjønte ikke helt hvorfor Lehmann og Gallas krangla, men det var helt sikkert noe med markeringa på corneren.

 

Når vi er under press så syns jeg vi enten skal spille ballen til en eller annen som er i nærheten eller bare få den langt bort så vi får ut laget, i stedet for å smådrible og rote bort ballen. Stå og nøle sånn på egen halvdel nytter ikke.

 

Ingen stor kamp, men vi vinner og det er det viktigste. Syns Denilson var god i dag og Clichy skal ha ros for det fantastisk løpet sitt som resulterte i straffe og 1-0. Djourou syns jeg var rusten i dag. Gallas og Gilberto klarte seg fint, men det er ikke så rart så lite som Reading skapte.

 

Aliadiere sitt mål var ikke offside og synd at han ikke fikk den, fordi jeg unner han virkelig å få noen scoringer. Diaby klarte seg bra igjen når han kom inn og hadde noen "Vieira" takter der som var helt rå å se på. ;)

 

hahah første Senderos gjør er å lage mål, for en spiller

 

 

Det var Fabregas din idiot!!!!!!!

 

 

 

Han var sist på ballen ja, men det var jo Senderos som skapte den sjangsen og det målet, først med og være på etterskudd, så med en stakkarslig heading.

Jeg sa det når han kom inn, nå kommer reading til og score, og det tok ikke lange tida før han var innvolvert i nok ett baklengs mål, og han greide vel og kløne ned en spiller også på overtid.

Nei den mannen gjør det jo bare letter og lettere og argumentere for at han bør vekk.

Det virker jo også som Wenger ser dette når han setter Gilberto i midtforsvaret og Senderos på benken.

Virker ENDELIG som om han begynner og innse det de fleste har visst lenge, Senderos holder ikke mål.

Han er rett og slett ett usikkerhetsmoment bak i forsvaret, og det skjer alltid ALLTID noen skummelt når den fyren er på banen....

Send ham over til spurs, mulig de kan havne enda noen plasser lenger ned da :)

HAn har i hvertfall ikke Arsenal kvalitet over seg, det er nå helt sikkert!

 

Bruk hodet litt - hvordan i alle dager kan Senderos ha noe skyld i målet til Reading? Ballen er bare så vidt borti han og det er ikke så mye han får gjort fra eller til. Ville skjedd med hvem som helst i den situasjonen. Det var jo en duell med to Arsenal spillere og en Reading spiller og ballen var så vidt borti Senderos. Like lite hans skyld som det var Fabregas sin. Ingen kan noe for at ballen kommer der og at man ikke rekker å reagere. Det går jo litt fort kan man si.

 

"kløne ned en spiller" Det var et taktisk frispark etter min mening. Hadde vært værre om Reading spilleren kom forbi Senderos og kunne skapt et angrep. Med frispark så tikker minuttene og vi får stabilisert laget.

Link to comment
Share on other sites

Takk og lov for at vi vant. Fikk hjertet litt i halsen på slutten når de klarte å karre til seg et heldig mål.

 

Syns vi gjorde en ok kamp. Man ser tydelig at vi sliter uten de aller beste spillerne våre. Syns Walcott greide seg brukbart på topp - det var bare nesten flere ganger. Med litt mere hell så hadde han nok klart å putte. Baptista scorer og det er bra, men han er til tider altfor uvenn med ballen.

 

Forstår Lehmann sin reaksjon mot spesielt Hleb. Får helt noya når vi driver å roter og smådribler på egen halvdel. Det skal sies at det var ikke bare Hleb som gjorde dette, men jeg forstår Lehmann sin irritasjon. Skjønte ikke helt hvorfor Lehmann og Gallas krangla, men det var helt sikkert noe med markeringa på corneren.

 

Når vi er under press så syns jeg vi enten skal spille ballen til en eller annen som er i nærheten eller bare få den langt bort så vi får ut laget, i stedet for å smådrible og rote bort ballen. Stå og nøle sånn på egen halvdel nytter ikke.

 

Ingen stor kamp, men vi vinner og det er det viktigste. Syns Denilson var god i dag og Clichy skal ha ros for det fantastisk løpet sitt som resulterte i straffe og 1-0. Djourou syns jeg var rusten i dag. Gallas og Gilberto klarte seg fint, men det er ikke så rart så lite som Reading skapte.

 

Aliadiere sitt mål var ikke offside og synd at han ikke fikk den, fordi jeg unner han virkelig å få noen scoringer. Diaby klarte seg bra igjen når han kom inn og hadde noen "Vieira" takter der som var helt rå å se på. ;)

 

hahah første Senderos gjør er å lage mål, for en spiller

 

 

Det var Fabregas din idiot!!!!!!!

 

 

 

Han var sist på ballen ja, men det var jo Senderos som skapte den sjangsen og det målet, først med og være på etterskudd, så med en stakkarslig heading.

Jeg sa det når han kom inn, nå kommer reading til og score, og det tok ikke lange tida før han var innvolvert i nok ett baklengs mål, og han greide vel og kløne ned en spiller også på overtid.

Nei den mannen gjør det jo bare letter og lettere og argumentere for at han bør vekk.

Det virker jo også som Wenger ser dette når han setter Gilberto i midtforsvaret og Senderos på benken.

Virker ENDELIG som om han begynner og innse det de fleste har visst lenge, Senderos holder ikke mål.

Han er rett og slett ett usikkerhetsmoment bak i forsvaret, og det skjer alltid ALLTID noen skummelt når den fyren er på banen....

Send ham over til spurs, mulig de kan havne enda noen plasser lenger ned da :)

HAn har i hvertfall ikke Arsenal kvalitet over seg, det er nå helt sikkert!

 

Bruk hodet litt - hvordan i alle dager kan Senderos ha noe skyld i målet til Reading? Ballen er bare så vidt borti han og det er ikke så mye han får gjort fra eller til. Ville skjedd med hvem som helst i den situasjonen. Det var jo en duell med to Arsenal spillere og en Reading spiller og ballen var så vidt borti Senderos. Like lite hans skyld som det var Fabregas sin. Ingen kan noe for at ballen kommer der og at man ikke rekker å reagere. Det går jo litt fort kan man si.

 

"kløne ned en spiller" Det var et taktisk frispark etter min mening. Hadde vært værre om Reading spilleren kom forbi Senderos og kunne skapt et angrep. Med frispark så tikker minuttene og vi får stabilisert laget.

 

 

 

Det har noe med og ligge på rett side av mannen og reagere, og ikke være på etterskudd, hadde han gjort det så hadde den corneren vært avverga, og det hadde ikke blitt mål. så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Det var den andre Arsenal spilleren sin mann. Nå fikk jeg ikke med meg hvem han var, men da er det kanskje han som burde ha kontroll på den Reading spilleren.

 

En ting jeg derimot syns er helt tragisk er at vi omtrent har 20 cornere i løpet av kampen uten å skape en eneste farlig mulighet. Sånn har det vært veldig lenge - vi klarer rett og slett ikke å få til noe på cornere.

Link to comment
Share on other sites

Takk og lov for en 3-poenger idag, den kunne ha verdt lettere enn den ble hvis vi hadde scoret på alle mulighetene. Fabregas burde så absolutt ha scoret! Etter denne muligheten prøvde han alt for å fa ballen i nettet. Ljungberg burde også ha scoret, alene med keeper skal han sette den. Straffen arsenal fik var det ingen tvil om, og Gilbero scorte iskaldt. Målet til baptista var elendig forsvarspill, men all honør til Baptista, som forøverig skulle hatt en straffe senere i kampen.

 

Målet til Reading var klønete av Fabregas! Denne skal ikke senderos klandres for, Gilberto(eller baptista?) og Senderos går for å degge Reading spilleren som ikke treffer ballen, Senderos er uheldig og header tilbake mot arsenals mål. Lehmann hadde tatt den hvis ikke Fabregas hadde brukt utsiden av foten og satt den i eget mål. Spillerrating av meg kommer senere ;)

Link to comment
Share on other sites

En annen ting. Når Senderos nå er suspendert i neste kamp så blir det helt sikkert Gilberto og Gallas igjen sentralt. Da kunne jeg godt sett for med Fabregas og Diaby sentralt på midten. Denilson gjør det veldig bra om dagen, men jeg syns Diaby fortjener å få spille fra start og sentralt. Dessuten kan det være litt bra med litt mer muskler sentralt, fordi neste seriekamp er vel borte mot Aston Villa...?

Link to comment
Share on other sites

Fy faen, skal Senderos få skylden for at vi slipper inn dette målet også da. Dere som mener det er rett og slett patetiske....

 

En god kamp av et smått svekket Arsenallag. Denilson og Fabregas synes jeg hadde en god kamp, spesielt Denilson imponerte -nok en gang- med sitt nærver i duellene og ballvinner egenskaper. Fabregas er uheldig i 2 situasjoner (selvmålet og den store sjansen) men spiller ellers etter min mening en helt grei kamp. Ute på kanten kviknet Freddie til utover i kampen etter en litt rolig start, mens Hleb er litt opp og ned.

 

Lehmann gjør en utrolig god redning nær slutt fra Sidwell, men har ellers lite å gjøre. Synes dog han er litt for høy på pæra i diskusjonene med lagkamerater. Spesielt Gallas episoden.

 

Gilberto synes jeg gjør en kjempekamp som stopper, samme med Gallas. Djourou var OK på backen men er vel bedre som stopper. Clichy var etter min mening blant banens beste, i hard kamp med Denilson.

 

På topp gjør Walcott en grei kamp, han er bare 17 år og om et år setter han alle de sjansene han kom til i dag. Nok en lovende kamp av stortalentet. Baptista har fortsatt ikke imponert meg og gjorde det heller ikke i dag, til tross for scoring. Altså, han har en veldig dårlig pasningsfot, og jeg så vel nesten aldri at en ball kom foran spilleren da han slo den. Grei scoring, men der kan man også si at 9 av 10 backer tar den. Baptista sliter rett og slett for mye med tempo, og da Henry, Ade og RvP er skadefrie vil jeg si at det blir vanskelig for ham å få spilletid.

 

Ellers gjør Ali et greit innhopp og puttet et mål som ble feilaktig annullert. Diaby viser nok en gang hvilken Vieira kopi han er, kjempeinnhopp. Sterk, ballsikker og med et fint overblikk. Nydelig spiller. Senderos har ikke mye å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

En god 2 omg sikret oss 3 viktige poeng.

Virker som vi er på gang igjen.

 

 

Det var en bra andre omgang ja, og utrolig deilig med de tre poengene, men vet ikke helt om jeg er med på at vi er på gang igjen, det er mye i pasningsspillet som ikke fungerer, og mange løp jeg savner, men det kommer vel, det viktigste var jo og snu trenden etter i vondt 1,5 uke. går vi videre til onsdagen så er mye gjor, og jeg håper Barca slår ut pool og at vi får sjangs til revansj.

 

Nå det gjelder kampen idag så var det godt at Baptista endelig fikke netta i premier, men vet ikke helt med denne spillere, han virker velidg tung, og litt for treg til og kunne bli det helt store i england, greit nok han var en hit i Sevilla, men det er ikke samme tempo i spania som i england. Hleb synes jeg også har vært svak i det siste, men han var jo virkelig on fire før ett par tre uker siden, Clichy blir bare bedre og bedre, han er jo nesten alerede på cashleys beste Arsenal nivå.

Theo vil mye og viser det til tider, men han blir av og til for lett og lese.

Diaby tror jeg kan bli utrolig god for oss, han har noe Vieira over seg, men du verden, det er langt igjen. Denilson har falt litt fra de første kampan synes jeg, men han har vist hva som bor i han.trenger kanskje en pust i bakken. Djourou klarte seg greit nok idag, men noen feilpasninger og litt plasseringssvakheter viste han idag, men så er ikke høyre back hans plass heller da. Gallas kommer til og bli en klippe for oss, når han kommer i form og får spilt regelmessig er jeg ikke tvil om at han blir PL beste stopper. Sammen med Kolo kommer han til og bli det beste stopperparet, og når Clichy fortsetter og briljere, og en up and coming Hoyte, da har vi englans beste backrekke.

Men Lehmann er gone, hva er det han holder på med når han flipper på Gallas? tror dette blir hans siste sesong i klubben, og det er vel for det beste. Tror egentlig det samme om Ljungber, han jobber godt til tider, men han har mista farten og mye av den gnisten han hadde i 2002 da han var på sitt peak. men han er jo virkelig en Arsenal gutt. ikke ett vondt ord om han, men føler vel han er over sitt peak nå.

Og Senderos er det vel egentlig ikke noe vits for meg og si så mye mer om, det er vel sagt det meste om han nå. Stakkars fyr, men slik er det av og til.

Link to comment
Share on other sites

Det har noe med og ligge på rett side av mannen og reagere, og ikke være på etterskudd, hadde han gjort det så hadde den corneren vært avverga, og det hadde ikke blitt mål. så enkelt er det.

 

Hadde Toure, Gilberto, Henry, Diaby, Denilson, Adebayor, RvP, Gallas, Djourou eller hvilken som helst annen Arsenalspiller enn Senderos hvert den som var borti den ballen, hadde dette baklengsmålet ikke engang blitt nevnt...

Link to comment
Share on other sites

En annen ting. Når Senderos nå er suspendert i neste kamp så blir det helt sikkert Gilberto og Gallas igjen sentralt. Da kunne jeg godt sett for med Fabregas og Diaby sentralt på midten. Denilson gjør det veldig bra om dagen, men jeg syns Diaby fortjener å få spille fra start og sentralt. Dessuten kan det være litt bra med litt mer muskler sentralt, fordi neste seriekamp er vel borte mot Aston Villa...?

Denne er jeg enig i. Spill med Gilberto, som var veldig solid, og Gallas bak som stoppere. Og Diaby som var MoM i licacup finalen til han ble byttet ut, og med et bra innhop i dag på midten sammen med Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Det har noe med og ligge på rett side av mannen og reagere, og ikke være på etterskudd, hadde han gjort det så hadde den corneren vært avverga, og det hadde ikke blitt mål. så enkelt er det.

 

Hadde Toure, Gilberto, Henry, Diaby, Denilson, Adebayor, RvP, Gallas, Djourou eller hvilken som helst annen Arsenalspiller enn Senderos hvert den som var borti den ballen, hadde dette baklengsmålet ikke engang blitt nevnt...

 

Kanskje fordi de ikke er innvolvert i baklengs mål kamp etter kamp etter kamp, de er jo litt ironisk at det første fyren gjør er dette her som leder til ett baklengsmål, for TREDJE! kamp på rad

Link to comment
Share on other sites

Var nervøs på slutten. Men me drog det heldigvis i land.

 

Young Paddy hadde eit godt innhopp. Får flashback tilbake til den gong Paddy spelte med kanona på brystet.

 

Må sei eg forstår lite av innbytte av Senderos.

Link to comment
Share on other sites

Herlig med en seier igjen. Unødvendig spennende på slutten, og det er utrolig at vi ikke dreper denne kampen før reduseringen.

 

Børs:

Lehmann - Noen fine redninger, gjør det han skal. Litt hissig som vanlig. 7

Djourou - Litt plasseringsfeil til tider, men har stortsett kontroll. Kan bli med mer frem 6

Clichy - Ashley who? Clichy overgår han lett. Fikser straffe og har full kontroll på Little. 8

Gallas - Ny god kamp og formen er på vei. 7

Gilberto - God som stopper igjen. Skaper trygghet. 7

Hleb - Bedre enn sist, men holder litt mye på ball til tider. 6

Denilson - Imponerer. Fortsetter han slik blir det vanskelig for Gilberto å komme inn her. 8

Fabregas - Dominerer midten som vanlig, og har kreativiteten vi manglet mot Blackburn. Burde helt klart scort. 7

Ljungberg - Over the top. Ljungberg er ikke god på venstre kant. Lite kreativ og går seg bort mye 5

Baptista - Vil mye og prøver på mye. Får ikke til mye, men pluss for scoring og bevegelighet. 6

Walcott - Uromoment på topp og skaper mye trøbbel, men må stole litt mer på egne ferdigheter. 7

 

Diaby - For en ballkontroll. Holdt litt lenge på ballen en gang, men alt i alt en kjempeinnhopp. 7

Aliadiere - Postivt innhopp. Snytt for scoring, og Baptista ødelegger en annen potensiell scoring for han 6

Senderos - Liten tid. Men rekker assist feil vei og gult kort.

Link to comment
Share on other sites

hahah første Senderos gjør er å lage mål, for en spiller

 

 

Det var Fabregas din idiot!!!!!!!

 

 

 

Han var sist på ballen ja, men det var jo Senderos som skapte den sjangsen og det målet, først med og være på etterskudd, så med en stakkarslig heading.

Jeg sa det når han kom inn, nå kommer reading til og score, og det tok ikke lange tida før han var innvolvert i nok ett baklengs mål, og han greide vel og kløne ned en spiller også på overtid.

Nei den mannen gjør det jo bare letter og lettere og argumentere for at han bør vekk.

Det virker jo også som Wenger ser dette når han setter Gilberto i midtforsvaret og Senderos på benken.

Virker ENDELIG som om han begynner og innse det de fleste har visst lenge, Senderos holder ikke mål.

Han er rett og slett ett usikkerhetsmoment bak i forsvaret, og det skjer alltid ALLTID noen skummelt når den fyren er på banen....

Send ham over til spurs, mulig de kan havne enda noen plasser lenger ned da :P

HAn har i hvertfall ikke Arsenal kvalitet over seg, det er nå helt sikkert!

 

Tror vi kan sende over et par Arsenal supportere her på forumet også :D :P :D

Link to comment
Share on other sites

Dette var en 7-0 kamp. Er suverent bedre enn Reading spillemessig, men vi setter ikke sjansene vi får i dag heller. Vi trenger en notorisk målscorer. Med null van Persie og en halv Henry er det heller spedt. Selvsagt slipper vi også inn et mål. "Senderos faktoren" vil ikke slippe taket. På nytt snytt for et soleklart straffespark og Aliadiere var ikke offside.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...