Jump to content

2007.03.03 Reading H


ramsrud

Recommended Posts

Idag må vi virkelig snu trenden.

Tre strake tap, kan ikke huske sist det var, må vel ha vært i periode hvor Bob Pires kom tilbake fra skade, mot Auxerre.

Men idag snur vi trenden, tror dette kan bli som mot Charlton etter Rosenborg kampen for noen år siden, stakkars de som står i veien.

Mye kritikk av våre gutter og manager den siste uke, og jeg må si meg delevis enig i denne kritikken, men lett og miste huet i en slik situasjon, med så mange unge spillere, og når vi taper tre kamper vi kunne og strengt tatt burde ha vunnet.

Men tror de reiser kjerringa idag, og er egentlig uvesentlig hvem som spiller, men kunne godt tenkt meg og se Denilson og Fabregas sammen på midten, kan være de blir litt veike, men kunne vært morro.

Ellers så håper jeg virkelig at Djourou erstatter Senderos bak i forsvaret, selv om det kan virke litt usannsynlig.

Men ny kamp, og er alltid opptimist, regner med det blir en 3-1 eller 4-0 seier idag, la oss vise dem

 

The Beautiful Game, played The Arsenal Way :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Idag må vi nesten vinne,ser ut som en ganske tøff kamp vi må ut i.

Uten Henry :( Kan det bli vanskelig,men vi kan også gjøre det kjempe bra.

Hvem vokter buret for Arsenal?Det er vel Lehmann.. :D

Isåfall lykke til <gonners>.. ;)

Tror på 3-1 seier idag.

Link to comment
Share on other sites

Hører at Wenger nevner at ALi var sengeliggende på torsdag/fredag med sykdom. Så jeg er åpen for Walcott i angrepet. Hadde vært morstomt å se om han kan skape noe.

 

Tror han passer mye bedre som spiss. Han er utrolig rask og vi så alle scoringen mot Chelsea.. :D En skikkelig Henry-avslutning.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

Jens Lehmann Gael Clichy Johan Djourou William Gallas Denilson Francesc Fabregas Gilberto Fredrik Ljungberg Alexander Hleb Theo Walcott Julio Baptista

Subs not used

Manuel Almunia Armand Traore Abou Diaby Jeremie Aliadiere

Reading

Marcus Hahnemann Nicky Shorey Ivar Ingimarsson Andre Bikey Stephen Hunt James Harper Graeme Murty Glen Little Steve Sidwell Leroy Lita Dave Kitson

Subs not used

Adam Federici Michael Duberry Brynjar Gunnarsson John Oster Kevin Doyle

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

Jens Lehmann Gael Clichy Johan Djourou William Gallas Denilson Francesc Fabregas Gilberto Fredrik Ljungberg Alexander Hleb Theo Walcott Julio Baptista

Subs not used

Manuel Almunia Armand Traore Abou Diaby Jeremie Aliadiere

Reading

Marcus Hahnemann Nicky Shorey Ivar Ingimarsson Andre Bikey Stephen Hunt James Harper Graeme Murty Glen Little Steve Sidwell Leroy Lita Dave Kitson

Subs not used

Adam Federici Michael Duberry Brynjar Gunnarsson John Oster Kevin Doyle

 

Blir det da Denilson i backrekka? Trodde han var plain midtbanespiller jeg.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto i forsvaret, trur eg. Noko slikt:

 

Lehmann

 

Djourou - Gallas - Gilberto - Clichy

 

Hleb - Denilson - Fabregas - Ljungberg

 

Walcott - Baptista

 

Usikker på om Gallas eller Djourou speler høgreback, men trur Johann speler på høgre..

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal vi klare å slå PSV når vi ikke klarer å score på sjanser som den Fabregas fikk? Det er jo totalt ubrukelig å ikke klare å knø ballen i mål. Begynner å lure på hva de trener på i Arsenal, mye skader og veldig innefektiv fotball.

Link to comment
Share on other sites

Ååå.. Baptista for ballen et par meter fra mål etter rot i reading forsvaret, og sentrer uegoistisk til Fabregas.. Ballen humper rett før Fabrags skal sette den i åpent mål!

 

Godt grep om kampen til nå

Link to comment
Share on other sites

Power play uten resultater. Lite effektivt som vanlig. Når får Reading sin første store?

Rett før de tar ledelsen. Det skal bare ikke være mulig å være så ineffektive som vi er!

Og Kitsons gule kort kunne fort vært rødt! Han klipper jo ned Denilson! Hadde Denilson vært litt mer uheldig der, kunne han brukket beinet!

Link to comment
Share on other sites

Langt ifra 'power play' som enkelte seier. Reading er til dels med på notene, men Arsenal har hatt de største mulighetene. At Fabregas bomma på den muliheten er jo heilt utrolig. 2. bom på åpent mål for sesongen for Fabregas!

 

Ellers synes eg Denilson er direkte dårlig. Det virker som han har fått ein liten formdupp etter Bolton-kampen. Vil ha innpå Diaby i andre.

 

Synes det er totalt latterlig og flaut å se Arsenal ta dødballer. Viss me i det heile tatt får ballen over 1. forvarer så kan du garantere at me ikkje vinner duellen inni feltet. Me bør egentlig slutte å ta dødballer. Ihvertfall cornere..

Link to comment
Share on other sites

Ganske fornøyd med prestasjonene så langt! Til nå skulle vi ledet 3-0! To gigantiske 100% mål sjanser..

Forsvaret har vært bunnsolid.. Kjekt og se at Djourou er tilbake. Midtbanen har vært ganske god og veldig kreativ.. Denilson har skuffet litt, spesielt med dødballene.. Hleb har hevet seg maaange hakk siden kampen mot Blackburn.. Kult å se Walcott som spiss.. Har kanskje vært litt usynlig, men har vært ganske god. Baptista har også hevet seg siden sist kamp! Synd med den dårlige pasningen til Fabregas som kunne ført til mål! Denne kampen kan vi ikke tape, og det ser ikke sånn ut heller!

 

Come on you gunners! :D

Link to comment
Share on other sites

Positiv førsteomgang, imponerende i forhold til hva jeg hadde forventet fra denne startoppstillinga. Det som skremmer meg er at vi fortsatt er så ineffektive, vi MÅ sette sjansene våre. Hjelper ikke om vi har overtaket hele kampen hvis vi ikke putter.

 

Det jeg synes er veldig positivt med denne kampen så langt er kombinasjonen Bap/Walcott på topp, jeg synes begge har vært veldig friske. Silva på midtstopperen, han har vært veldig trygg og etter min mening et klart førstevalg til bindet. Denilson på defensiv midtbane har vært god, men han viser også at han har begrensende offensive gener. Ljungberg har også vært frisk på kanten, så jeg håper detta ruller vår vei. Det fortjener vi og ikke minst gutta etter 2 uker med et helvetes kjør.

 

Come on you Gunners!!

 

EDIT:

Moen: Dårlige pasningen fra Baptista til Fabregas? Pasningen var det ingenting å si på, en speller av Fab sitt kaliber SKAL sette en sånn sjansen.. det er bare han selv som roter det til for seg selv der..

Link to comment
Share on other sites

 

EDIT:

Moen: Dårlige pasningen fra Baptista til Fabregas? Pasningen var det ingenting å si på, en speller av Fab sitt kaliber SKAL sette en sånn sjansen.. det er bare han selv som roter det til for seg selv der..

 

Pasningen er dårlig! Den er nesten i knehøyde.. Men selfølgelig er mye dårligere av Fab altså!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett Fabregas miss to ganger nå. Jeg vil si ballen spretter ide han skal skyte og så er Fabregas litt i ubalanse ser det ut til. Men kanskje synet mitt endrer seg etter å ha sett de eit par gangen til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...