Jump to content

2007.03.07 PSV Eindhoven H


ramsrud

Recommended Posts

Arsenal - PSV Eindhoven

Onsdag 07. mars 2007 kl. 20:45, norsk tid - Emirates Stadium, London

 

TV-kanaler:

SportN

(Enda ikke avgjort hvor/om den sendes)

 

Streams:

MyP2P.eu

Forumets stream tråd

 

Nedlastning av de ulike stream programmene:

Myp2p.eu

 

 

Skade-info:

Injury News

 

Kampen i Nederland endte som kjent 1-0 til PSV Eindhoven etter et lurt skudd av Medez. Dette gir PSV et godt utgangspunkt for kampen ettersom Arsenal må minst ha 1 mål. Forhåpentligvis får vi se et ikke så altfor defensivt PSV og et (som vanlig) offensivt Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

vi skal slite får og vinne denne kampen at psv vant forige kamp var en tragedige ;) eg tror dessverre ikke vi går videre i år . skårer psv et mål må arsenal skåre tre får og klare det :P skal eg tippe blir det 2-1 til arsenal henry og fabregas får arsenal og kone får psv

 

Ta d med ro.. Arsenal rundspela PSV på emirates.. trur Arsenal vinner 3-0 :P

Link to comment
Share on other sites

Visst vi ikke scorer taper vi enkelt å greit, vi vinner nok 2-0 Henry det første så Hleb. åsså en kjempe redning av Lehman i siste sekundene :P

Link to comment
Share on other sites

Synes vi burde vinne denne kampen med tanke på den stålkontrollen vi hadde over PSV mesteparten av kampen i det forrige møte. Men tror nok ganske sikkert at PSV kommer til å satse veldig defansivt, selv om jeg ser på dem som et veldig offansivt lag som alltid vil vinne kampene sine. Men ettersom Arsenal hadde såpass kontroll over dem så tror jeg faktisk de går for

0 - 0.

 

Så hvis vi skal vinne denne kampen på Emirates, noe jeg tror vi gjør, så må spillerne tørre å skyte mer. Vet at det er vanlig Arsenal taktikk å ta minst 50 pasninger innenfor motstanderens 16meter før de fyrer av et skudd, men håper vi slipper det denne gangen. Liker egentlig ganske godt denne småspill taktikken, men den er dessverre ikke like effektiv som den er underholdene.

 

Håper på mål fra Rosicky og Henry :P

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg dette kampforløpet:

Arsenal starter kampen sterkt, og brenner et par småsjanser til å begynne med. Vi vil nok styre kampen fullstendig, helt til PSV, på sitt første besøk over midtstreken banker inn en suser fra 35 meter. Etter det er Arsenal tannløse, men tror på en utligning i det 85. minutt.

 

Noen som vil gi meg en odds på at det blir et lignende hendelsesforløp?

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg dette kampforløpet:

Arsenal starter kampen sterkt, og brenner et par småsjanser til å begynne med. Vi vil nok styre kampen fullstendig, helt til PSV, på sitt første besøk over midtstreken banker inn en suser fra 35 meter. Etter det er Arsenal tannløse, men tror på en utligning i det 85. minutt.

 

Noen som vil gi meg en odds på at det blir et lignende hendelsesforløp?

 

Ti spenn på at det ikke skjer.

Tipper Arsenal starter litt vaklete, men så setter dem i gang maskineriet.. banker hue i veggen et par ganger, men så 20 min ut i annen omgang sitter 1-0, så 2 og 3 hhv. 10 og 5 min før slutt..

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig så har jeg lite tro på gutta våre ... (en av de få gangene) Men i det siste har vi ikke overbevist, og i denne kampen kan vi ikke sleppe inn mål! Det kan være veldig vanskelig.. Mitt tips: 2-1 og PSV videre.. Henry spiller sikkert ikke..

Link to comment
Share on other sites

PSV virket veldig gode på kontringer, så det viktigste blir selvsagt å hindre dem i å få det. Men det blir jo svært vanskelig ettersom vi må ha et mål. Blir det ekstraomganger vinner vi, blir det straffer, taper vi. Arsenal vinner svært sjelden straffekonkurranser (stort sett bare ubetydelige slik som mot Rotherham i LC i 2003)

Link to comment
Share on other sites

Etter en brukbar kamp må fokuset legges over på sesongens kanskje viktigste kamp så langt. Med tap i begge de hjemlig cupene blir avensement i CL ekstra viktig.

 

Håper Wenger ikke finner på noe "genialt" å legger om til 4-5-1 med Freddie som en hengende spiss, eller Baptista-Ade på topp. Disse 2 er jeg redd ikke blir noe dødelig effektivt spiss par.

 

Håper på dette laget:

 

Mad Jens

 

Eboue Toure Gallas Clichy

 

Hleb Fabregas Gilberto Freddie

 

Aliadiere Adebayor

 

Alternativer er vel Walcott fra start men regner med han blir regnet som litt for fersk på dette nivået til å starte.

Link to comment
Share on other sites

Angående Thierry Henry, så håper jeg virkelig ikke at han spiller fra start. Slik ståa er nå er det 50/50 om han er klar eller ikke. Det tolker jeg som at han uansett ikke får trent skikkelig i forkant, og han vil kanskje heller ikke være 100% dersom han spiller. Da er det bedre at han ikke starter.

 

Vi trenger fortsatt Henry resten av sesongen, og en Henry på halv maskin er dårligere enn alternativene. Han kan muligens brukes som en joker dersom vi stanger?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Evju: Henry bør ikkje starta. Utifra aviser i dag ser det ut som han ikkje blir kampklar uansett. På topp vil eg derfor ha Adebayor og Aliadiere eventuelt Walcott. Sjølv om Walcott ikkje er heilt god nok enda, går han ofte på løp i bakrom og strekker motstandarlaget. Dette er noko eg savnar litt frå dei andre spissane.

 

I forsvaret er vel Eboue svært tvilsom. Eg meiner derfor at Gilberto og Gallas bør fortsette i midtforsvaret medan Kolo går utpå høgreback. Både Gallas og Djourou er altfor dårlige offensivt til å spele back, og sidan dette er ein kamp der me må angripe frå start går eg for Kolo på backen.

 

På midten går eg for Fabregas og Diaby. Me trenger ballvinnar egenskapane til Diaby, drivet hans er òg fantastisk. Denilson er litt for lik Fabregas etter mi meining. Hleb og Freddie på vingane sjølvsagt.

 

Vanskelig å spå utfallet. Setter me sjansane vinn me. Viss ikkje, kontrar PSV inn eit par mål og sesongen sluttar i mars! Eg håpar på det første..

Link to comment
Share on other sites

eg mener at Senderos budre fått sjansen igjen etter en rekke gode kamper nå.

 

Nå vet eg det er mange som er uenig med meg og mange tenker nok sikkert på Blackburn kampen, men han viste gode takter mot Chelsea blant annet, så hvorfor ikke bruke han i midtforsvaret sammen med Toure??

 

og med skader som van Persie, Rosicky, Diaby, Hoyte, Eboue, Flamini og muligens Henry, så vil eg gjerne se dette laget:

 

Lehmann

Djourou, Toure, Senderos, Gallas

Hleb, Gilberto, Fabregas, Ljungberg

Henry (2 valg: Aliadiere), Baptista

 

benk: Almunia, Clichy, Denilson, Song, Walcott, Adebayor, Aliadiere

 

 

Eg synes at Ali og The Beast har fungert meget godt i sammen tidligere i år, så hvorfor ikke prøve dem ut her og?!

Link to comment
Share on other sites

Tipper Wenger stiller med dette mannskapet:

 

Mad jens

Djourou-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Ljungberg

Ali/Baptista-Adebayor

 

Subs: Almunia, Hoyte, Senderos. Diaby, Denilson, Ali/Baptista og Walcott

 

Når jeg ser på dette mannskapet.. Så ser jeg at det er mer enn nok til og vinne over PSV med to mål på Emirates! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...