Jump to content

Movie Maker


taugooneren

Recommended Posts

Hei ;)

 

Jeg skulle fått meg et video redigeringsprogram som eventuelt takler VLC Media Player-filer.

Jeg har Windows Movie Maker som er installert når du kjøper en Windows-PC, men tar ikke i mot VLC Media Player.

 

Så jeg trenger rett og slett et Movie Maker programm som kan redigere VLC-filer!

Noen som har forslag?

Er takknemlig for alle tips!

 

Vet jeg kunne lagt den ut i tråden "Totalt Off Topic", men valgte å lage tråd.

Link to comment
Share on other sites

Du må konvertere klippene før du importerer dem til Movie Maker.

 

Her er en guide (Hentet fra et annet forum, men redigert av meg. Litt engelsk og litt norsk)

 

Først må du laste ned og innstallere RAD Video Tools (Gratis program), som kan konvertere filene. Last ned herfra:

http://www.radgametools.com/down/Bink/RADTools.exe

 

Åpne programmet. Marker deretter filen du skal konvertere og trykk "convert a file"

 

Eksempelbilde

 

You will then see this screen:

 

Eksempelbilde

 

You don't need to mess with any settings here, all you need to do is click on 'Output Type'

 

And select "avi" in the dropdown box. When you have done that click 'Convert' (down the right

 

hand side)

 

You then get this screen:

 

Eksempelbilde

 

Her velger du "Uncompressed full frames"

 

Deretter trykker du OK. Nå vil du få en ny fil som heter "New_eksempelklipp". Denne nye filen kan importeres til Movie Maker

 

Voila

Link to comment
Share on other sites

Ser du fikk det til, men jeg vil bare bruke tråden til å anbefale et program: Pinnacle Studio 9! Det er ekstremt bra. Enkelt og proft.

 

Ikke gratis da.. heller svært dyrt imo..

Takker :ph34r:

Må man registrere seg eller noe, etter at jeg har instalert det, eller er det bare pakken som koster?

Link to comment
Share on other sites

Ser du fikk det til, men jeg vil bare bruke tråden til å anbefale et program: Pinnacle Studio 9! Det er ekstremt bra. Enkelt og proft.

 

Ikke gratis da.. heller svært dyrt imo..

Takker :ph34r:

Må man registrere seg eller noe, etter at jeg har instalert det, eller er det bare pakken som koster?

 

Jeg antar at det er pakken som koster!

Skriv på msn hvis du vil *host*kjøpe*kremt, hark* det. Jeg kan forklare litt. Men det er ikke vits å skrive om nedlasting her på forumet synes jeg. :(

Link to comment
Share on other sites

Ser du fikk det til, men jeg vil bare bruke tråden til å anbefale et program: Pinnacle Studio 9! Det er ekstremt bra. Enkelt og proft.

 

Ikke gratis da.. heller svært dyrt imo..

vet du hva forskjellen på 9 utgaven og 10 utgaven? Har 10 liggende...

Link to comment
Share on other sites

Ser du fikk det til, men jeg vil bare bruke tråden til å anbefale et program: Pinnacle Studio 9! Det er ekstremt bra. Enkelt og proft.

 

Ikke gratis da.. heller svært dyrt imo..

vet du hva forskjellen på 9 utgaven og 10 utgaven? Har 10 liggende...

 

10'ern er nok bare mer opp-datert/gradert.. Selv var jeg ikke klar over at Studio 10 hadde kommet ut engang jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...