Jump to content

Sommerkjøp/salg


Olé

Recommended Posts

Tribalfootball.com er ubrukelig. Jeg kan komme opp med like gode "rykter".

 

Wenger sier ikke noe i forhold til hva han har tenkt å foreta seg i sommer. Er det som mange sier pengemangel , blir det ingen handling i sommer. I så fall kun for penger på eventuelle salg.

 

Ellers sa vel Wenger i fjord at han ikke vil si noe angående nye spillere. Essien var så godt som klar for Arsenal da Chelsea la en haug med penger på bordet og nappet han. Etter det tror jeg Wenger og Dein går meget stille frem ved eventuelle kjøp.

 

Hvor mange rykter var det på forhånd når Rosicky endte i Arsenal forrige sommer?

 

Blir nok en sommer der Arsenal.com er beste side for de daglige nyheter.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Scotland's number one heading to Gunners

20070417 09:12

Arsenal are to press ahead with a summer swoop for Hearts keeper Craig Gordon despite Jens Lehmann looking set to stay at the club.

Gunners boss Arsene Wenger has launched a European wide search to replace veteran Lehmann and has settled on Gordon.

 

The Scotland number one has been watched a number of times since the start of the season, the last time being in the Edinburgh derby against Hibs over Easter.

Wenger has been impressed with the reports about Gordon and is now set to launch a £4.5 million bid to lure him south of the border. Gordon has also been linked with a move to Fulham but they will be unable to compete with The Gunners for either prestige or money.

The 24-year-old would have to fight German international Lehmann to become Arsenal's number one next 'season but long term the post is likely to become his.

 

 

http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=314262

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bå de United og Chelsea ønsker Sidwell....men ikke Wenger....syns det er utrolig...spesilelt hvis Flamini går...heller Sidwell enn f.eks Song

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/tm_...-name_page.html

 

Wenger har vel for vane å aldri kjøpe tilbake spillere han har solgt, så det er vel svært lite sannsynlig at Sidwell blir å se i Arsenal-trøya igjen.

 

Jeg syns Reo-Coker ville vært et lik så godt kjøp hvis vi skal forsterke på midtbanen. Sidwell er kanskje mer målfarlig, men det er vel mest snakk om anker-rollen her i konkurranse med Gilberto og erstatter for Flamini.....og da tror jeg Reo-Coker passer bedre.

 

Song syns jeg kan selges. Kommer aldri til å etablere seg på A-laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at vi har et meget bra lag. Inn med Ribery og en forsvarspiller som kan spille på begge backene,

så tror jeg dette blir bra. Ut med Baptista, alïadiere og flamini og så for vi se på hva som skjer med Jose Antonio.

 

En første elever som ser slik ut ser jeg ingen grunn til at ikke skal kjempe om gullet..

 

Lehman

Eboue-Toure-Gallas-Clichy

Ribery-Gilberto-Fabregas-Rosicky

Van Persie-Henry

 

Da har vi i tillegg Hleb, Ljungberg, Diaby og Adebayor som burde holde høy, høy PL-standar.

Etter disse har vi mange gode unge spillere som Denilson, Djoroue, (Senderos), Bendtner, Hoyte og Walcott

 

Vis Wenger tar tak i dette laget og trener noe annet en Five-a-side fotball hele sommeren kan dette bli riktig så bra..

 

Jeg tror ikke det er mange forsterkningene vi trenger før vi er helt der oppe igjen. Som Cesc sa: vi trenger fler mål fra midtbanen. Skjer dette blir sesongen 07/08 en kanonsesong! :P

Link to comment
Share on other sites

Bå de United og Chelsea ønsker Sidwell....men ikke Wenger....syns det er utrolig...spesilelt hvis Flamini går...heller Sidwell enn f.eks Song

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/tm_...-name_page.html

 

Han er jo engelsk. Og det er her jeg mener Wenger's svakhet viser seg. Han sier han ønsker seg flere engelskmenn, men at disse er for dyre. Sidwell er uten tvil mange hakk bedre enn både Flamini og Song, men likevel er det de to sistnevnte som er i klubben, og ikke Sidwell. Greit at Sidwell kommer til å koste litt mer enn disse to, men det er det verdt. Han kjenner i tillegg klubben fra før, så han trenger ikke noen tilpasningsperiode

Link to comment
Share on other sites

Bå de United og Chelsea ønsker Sidwell....men ikke Wenger....syns det er utrolig...spesilelt hvis Flamini går...heller Sidwell enn f.eks Song

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/tm_...-name_page.html

 

Han er jo engelsk. Og det er her jeg mener Wenger's svakhet viser seg. Han sier han ønsker seg flere engelskmenn, men at disse er for dyre. Sidwell er uten tvil mange hakk bedre enn både Flamini og Song, men likevel er det de to sistnevnte som er i klubben, og ikke Sidwell. Greit at Sidwell kommer til å koste litt mer enn disse to, men det er det verdt. Han kjenner i tillegg klubben fra før, så han trenger ikke noen tilpasningsperiode

 

Vi har Gilberto, Fabregas, Diaby, Denilson, Flamini og Song på sentral midtbane. Kan ikke se at Sidwell kan komme inn og styrke her i nevneverdig grad...

Link to comment
Share on other sites

Bå de United og Chelsea ønsker Sidwell....men ikke Wenger....syns det er utrolig...spesilelt hvis Flamini går...heller Sidwell enn f.eks Song

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/tm_...-name_page.html

 

Han er jo engelsk. Og det er her jeg mener Wenger's svakhet viser seg. Han sier han ønsker seg flere engelskmenn, men at disse er for dyre. Sidwell er uten tvil mange hakk bedre enn både Flamini og Song, men likevel er det de to sistnevnte som er i klubben, og ikke Sidwell. Greit at Sidwell kommer til å koste litt mer enn disse to, men det er det verdt. Han kjenner i tillegg klubben fra før, så han trenger ikke noen tilpasningsperiode

 

Vi har Gilberto, Fabregas, Diaby, Denilson, Flamini og Song på sentral midtbane. Kan ikke se at Sidwell kan komme inn og styrke her i nevneverdig grad...

 

Det mener definitivt jeg han kan. Virker forresten litt rart da at han styrker Chelsea og United sin midtbane men ikke vårs??

Tror definitivt Sidwell kan være en nyttig tilvekst som kan gi oss litt ekstra pes på midten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at tiden er omme for disse:

 

Flamini (Vi har for mange sentrale midtbanespillere - og gutten vil ikke spille på venstre back som Wenger vil han skal )

Aliadiere ( Kommer desverre aldri til å få sitt store gjennombrudd i Arsenal-trøya. Men vi kommer til å høre mye om han i fremtiden i en annen klubb )

Ljungberg ( For mye skader - gjør denne karen desverre for ustabil og ikke til å stole på gjennom sesongen, tror også både han som spiller har godt av ny utfordring )

Senderos ( Djourou har slått gjennom, Senderos litt for ustabil og kommer til å bli solgt til en annen PL klubb. )

 

På inn-siden vil jeg gjerne se disse:

 

Ribery - i likhet med mange andre. Han hadde passet perfekt - i tillegg har jeg en god følelse for at det faktisk kan skje også!

En Keeper - Nå har vi vel fått det polske fyrtårnet :D så da har det allerede gått i oppfyllelse!

Klose eller Torres - enkelt og greit fordi vi trenger en klinisk spiss - som er dødelig uansett hvor han er så lenge han har ballen. Torres er mitt 1. valg - han hadde utgjort verdens beste spisspar med Henry!

 

Hvis vi får en av de 3 jeg nevnte over - så blir jeg glad. Får vi 2 blir jeg i ekstase. med 2 av 3 så er vi garantert med å sloss om seriegullet neste sesong. Med Henry tilbake i full form for første gang på evighet - samt en sulten og enda mere voksen Van Persie - så blir Arsenal ett dødelig lag! Vil gjerne se vår lineup slik neste sesong

 

------------------- | Fabianski |-------------------

 

|Hoyte|-----|Toure|-------|Gallas|-----|Clichy|

 

|V. Persie|-|Diaby|-------|Cesc|------|Rosicky|

 

-------------|Torres|-------|Henry|---------------

 

 

Subs: Lehmann, Eboue, Djourou, Ribery, Walcott

 

 

Dette laget kommer til å herje! Hehe:)

 

Grunnen til at Hoyte er foretrukket er som mange andre har sagt - Eboue sine gjentatte usportslige opptredener. I tillegg synes jeg Hoyte har vært like god som Eboue denne sesongen. Den gutten kommer til å bli utrolig do - og vi kan se det allerede nå.

 

Diaby forran Gilberto? Ja.. Jeg synes Diaby viser seg frem som en fantastisk spiller. Gilberto kan nok kanskje bli savnet defensivt - men jeg tror at Diaby sine ferdigheter til å gjenvinne ballen er nesten like gode - også er han mye bedre fremover på banen. Godt blikk - gode pasninger, villige løp og en stadig trussel. Godt å se at alle som sa han kom til å bli den nye Vieira får rett!

 

Jeg sliter litt med å bestemme meg for RvP eller Ribery på høyre. RvP storspilte der for Nederland - og vi vet alle hva den gutten kan gjøre. Det at han blir mer og mer voksen, og begynner å få mer rutine gjør det til ett vanskelig valg. Nå er det nå slik at hverken vinger eller spisser holder en hel sesong hverken på skadefronten eller uten å ha behov for hvile - så de får begge spille uansett. Men heller alikevel mot RvP - Gutten er liksom gooner :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke gjort meg noe om vi hadde kjøpt han her. :)

 

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...S+GUNNERS+DREAM

 

Det hadde jo vært artig,ser et stort potensiale i Richards!

Selv om vi har Hoyte,Eboue,Clichy og Traore. Kunne han fort blitt en god forsterkning på laget.

En spennende spiller... :D

 

Richards kan jo like gjerne spille midtstopper eller til og med defensiv midtbane.. Uansett så hadde han vært et spennende kjøp, men trur ikkje det skjer i sommer uansett!

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke gjort meg noe om vi hadde kjøpt han her. ;)

 

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...S+GUNNERS+DREAM

 

Det hadde jo vært artig,ser et stort potensiale i Richards!

Selv om vi har Hoyte,Eboue,Clichy og Traore. Kunne han fort blitt en god forsterkning på laget.

En spennende spiller... :o

 

Richards kan jo like gjerne spille midtstopper eller til og med defensiv midtbane.. Uansett så hadde han vært et spennende kjøp, men trur ikkje det skjer i sommer uansett!

 

Liker dette. Kjøp i vei!

 

Virker jo som han er et kjempetalent, så kanskje en viktig og bra investering.

Blir kanskje ikke i sommer, men neste år?

Manure og Chelski er vel også veldig ivrig på å kjøpe han så vi får se..

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer det aldri til å bli noe av. Richards er engelsk, og kommer derfor til å koste mye mer penger enn hva Wenger er villig til å bruke på en spiller.

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer det aldri til å bli noe av. Richards er engelsk, og kommer derfor til å koste mye mer penger enn hva Wenger er villig til å bruke på en spiller.

 

 

vist vi skal få richard's så blir det neppe i år.

Han sier selv at han er en arsenal fan,og at han godt kan tenke seg å fullføre kontrakten med city som ender i 2010.

Så muligheten ligger kanskje i å hente han på free transfer da,eller kjøpe han litt tidligere for en redusert pris...bare tanker fra meg da ;)

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards drar nok fra City i sommer siden Stuart Pearce har fått sparken! Håper Wenger kaster seg uti det og signer ham. Han har debutert for England og har en stor fremtid foran seg.

 

LØP OG KJØP WENGER!

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards drar nok fra City i sommer siden Stuart Pearce har fått sparken! Håper Wenger kaster seg uti det og signer ham. Han har debutert for England og har en stor fremtid foran seg.

 

LØP OG KJØP WENGER!

 

Det kommer ikke til å skje!

 

Om Wenger kjøper han, sikkert ikke, men han kommer nok til å forlate City nå som Pearce fikk sparken. Blir overrasket om ikke en av de 4 store legger inn bud. Fremtiden vil vise...

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards drar nok fra City i sommer siden Stuart Pearce har fått sparken! Håper Wenger kaster seg uti det og signer ham. Han har debutert for England og har en stor fremtid foran seg.

 

LØP OG KJØP WENGER!

 

Det kommer ikke til å skje!

 

ja, rett og slett fordi han er for dyr. Walcott ble kjøpt for 5 mill pund, men kan stige til 12 mill pund.'

 

Curtis Davies ble linket til Arsenal for 1 år siden, men Wenger sa at det var uaktuelt å kjøpe en spiller for 12-13 mill pund, engelske spillere er overpriset sa han og det er eg jaggu enig i..og derfor tror eg heller Micah Richards havner i Chelsea i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste i dagens utgave av bladet Tips at Fabrice Muamba har blitt solgt til Birmingham for 4 millioner pund. Har ikke funnet noen linkbare kilder, men jeg regner med at dette er sant.

 

Det er greit nok, spør du meg. Vi har som mange har sagt god dekning på midtbaneområdet, og vi har fremdeles mange gode spillere der. Egentlig litt for mange. Greit om Flamini også drar i sommer. Det er til hans beste. Det syns jeg faktisk gjelder Aliadiere også, selv om Baptista også muligens går.

 

EDIT: Takk, Frank. Hadde ikke fått med meg det her. Trodde det var nytt. =/

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste i dagens utgave av bladet Tips at Fabrice Muamba har blitt solgt til Birmingham for 4 millioner pund. Har ikke funnet noen linkbare kilder, men jeg regner med at dette er sant.

 

Det er greit nok, spør du meg. Vi har som mange har sagt god dekning på midtbaneområdet, og vi har fremdeles mange gode spillere der. Egentlig litt for mange. Greit om Flamini også drar i sommer. Det er til hans beste. Det syns jeg faktisk gjelder Aliadiere også, selv om Baptista også muligens går.

 

EDIT: Takk, Frank. Hadde ikke fått med meg det her. Trodde det var nytt. =/

 

Ikke 4 mill, men 2.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...