Jump to content

Sommerkjøp/salg


Olé

Recommended Posts

Det er vel kanskje litt tidlig og legge ut en tråd om sommerkjøp og salg.. men Ville bare vete ken dokke eventuelt vil ha inn eller ut..

 

Sjølv syns eg at vi bør

 

Få Inn:

keeper ( usikker, glad bare vi får kjøpt en klasse keeper)

midtstopper( curtis davies, mertesacker)

Ving ( Quaresma, Jesus Navas, simao)

 

Det var berre noken forslag, trur faktisk vi har en sjangs til og få kjøpt dei.. noken av dei i alle fall.. men det er vel spørst ka wenger tenke

 

så bør vi

 

Få Ut:

Ljungberg ( gammel, skadet, scorer lite mål)

Senderos (ustabil, altfor mange feil)

 

 

Ka dokke syns?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

enig med deg imasse der........

men syns ljungberg kan få spille i klubben ut kontrakttiden siden det

er for få av den type spiller i klubben å han har vært enorm fo oss i alle år.

 

senderos derimot tror jeg kanskje trenger litt selvtillit..... men vi får jo se

til nå har han vært årets flopp i arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

enig med deg imasse der........

men syns ljungberg kan få spille i klubben ut kontrakttiden siden det

er for få av den type spiller i klubben å han har vært enorm fo oss i alle år.

 

senderos derimot tror jeg kanskje trenger litt selvtillit..... men vi får jo se

til nå har han vært årets flopp i arsenal :)

Svært enig angående Ljungberg.. Vil ha han i klubben..

Bare Arsenal kjøper en keeper er jeg fornøyd.. Føler meg ikke trygg..

En skade på Lehmann nå, kan være slutten på hans karriere..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke helt om vi trenger vinger. Hleb og Rosicky er fast med Walcott som trenger mer spilletid. Samtidig kan RvP\Baptista bli brukt på kanten hvis det er krisetilstander.

 

Ellers er en keeper nødvendig mens en midsstopper trengs hvis Djorou\Senderos selges. Senderos er en grei backup for Gallas\Toure.

 

Keeper: Akinfeev, Carson - ? Buffon ?

Midstopper: Hvis det trengs ville jeg foretrukket Micah Richards.

Ving: Unødvendig å kjøpe synes jeg

Link to comment
Share on other sites

Vil ha en ung OG GOD keeper. Helst Akinfeev.

Ljunberg bør i hvert fall få bli til kontraktslutt, som takk for mange fine år og fantastiske øyeblikk.

Senderos er jeg usikker på. Viste lovende takter før VM, men har skuffet stort etter dette.

Når det gjelder Baptista vs. Reyes, vil jeg heller ha Baptista i og med at Reyes hadde så mye mer lyst til å spille hjemme i spania enn å spille for oss. (men i og med at han ikke spiller så veldig mye der borte etter det jeg har hørt, er jeg usikker på hva Real ønsker.)

Link to comment
Share on other sites

Syns vi ikke trenger spillere som Flamini, Senderos og Baptista. Synd at Aliadiere ikke har fått sitt ordentlige gjennombrudd. Vi har Henry, V. Persie, Adebayor, evt. Walcott, det holder med spisser, så Aliadiere blir nok solgt. Syns ikke Baptista har funnet seg helt til rette, utenom i Liga Cupen. Hent heller tilbake Reyes hvis han er villig til å blø for drakta, hvis ikke kan han bli i Spania. Ellers så syns jeg vi har klasse spillere i alle ledd.

Link to comment
Share on other sites

UT:

 

Lehmann:

- På tide han selges nå syns jeg. Er 37 år, en spesiell og morsom keeper, men føler han har gjort sitt beste nå. Er ofte kontroversiell og til tider usportslig noe jeg ikke liker, men han har også gjort glimrende kamper siden han kom til oss.

 

Senderos:

- Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke syns han er god nok.

Er god av og til, men holder ikke bra nok nivå. Gjør for mange feil og er ikke hurtig nok.

Men, en ok squadplayer og i mine øyne er han 4. valg på stopperplass.

 

Flamini:

- Har vist bedring i år med et par mål og fått mer spilletid, men han kan jo ikke spille fotball. Jobber hardt og løper hele tiden, men syns ikke det hjelper når fotballferdighetene er for svak.

Er best som defensiv midtbanespiller, men jeg syns han kommer bakerst i rekka der. Diaby, Denilson og Gilberto er bedre. Ikke minst teknisk.

Tror ikke Wenger selger han, selv om jeg vil det..hehe.

 

Aliadiere:

- Har imponert i cupene i år og viser han er lojal, men tror aldri han kommer til å få en fast plass på laget. Har vist hvor god han er og han kommer nok til å slå gjennom skikkelig i en annen klubb en dag.

Men hvis han blir...helt greit. :)

 

Reyes:

- Overbeviste ikke forrige sesong og har vel heller ikke hatt noen stor sesong i Real. Uansett...vi kan ikke ha spillere som har heimlengsel i tide og utide.

Byttehandel med Baptista + penger er nok det mest riktige.

 

 

INN:

 

Keeper:

Syns Almunia har vært bedre enn noengang i Arsenal, men er ikke sikker på han får ta over som førstevalg etter Lehmann.

Flere navn har vært nevnt, men Scott Carson er kanskje den mest aktuelle? Finnes vel flere også som kan gjøre en god jobb i Arsenal-målet. Buffon, Akinfeev, Frey.....

Men hadde vært greit med en engelsk keeper igjen.

 

Forsvar:

 

Micah Richards: Ja, takk :D

 

Midtbane:

 

Yaya Toure:

- Mulig det blir for fullt på midtbanen, men jeg liker denne spiller'n og har kvaliteter som veldig bra. Ikke minst er han fysisk sterk ala Vieira.

Nok en spiller fra Elfenbenskysten, men det gjør ikke noe. De er jo gode.

Kanskje mest aktuelt hvis Flamini blir solgt eller eventuelt en langsiktig erstatning for Gilberto.

 

Angrep:

 

Egentlig har vi jo nok spisser, men skulle f.eks. Ali selges er det kanskje aktuelt å hente en til?

 

Baptista: syns vi skal kjøpe han permanent. Har ikke vist sitt beste enda, men tror det kommer.

 

 

Bare for å nevne et par til:

 

Eto'o: Blir nok bare med drømmen, men er en av verdens beste spisser og ville nok tilpasset seg kjapt og skapt et fantastisk spisspar med Henry.

 

Darren Bent: Syns han er veldig god, men blir nok kjøpt av en annen klubb tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ha Reyes enn Baptista. han har bare hatt en god kamp(mot Liverpool)

 

Av keepere vil jeg helst ha Carson

 

Av midtstoppere vil jeg ha Alex i PSV: Var veldig god mot Arsenal

 

Vil også ha en god sentral midt som kan avlaste Fabregas og Gilberto for arbeid, men vet ikke hvem

Link to comment
Share on other sites

enig med deg imasse der........

men syns ljungberg kan få spille i klubben ut kontrakttiden siden det

er for få av den type spiller i klubben å han har vært enorm fo oss i alle år.

 

senderos derimot tror jeg kanskje trenger litt selvtillit..... men vi får jo se

til nå har han vært årets flopp i arsenal :)

 

Årets flopp i Arsenal har vært Henry -uten tvil.

Link to comment
Share on other sites

UT:

 

Her vet jeg ikke helt, folk vil ha Senderos ut, men jeg synes vi skal beholde han.

 

INN:

 

Keeper:

Vi trenger absolutt en keeper, Lehmann er fortsatt god, men gammel. Almunia er en veldig god reservekeeper, men ikke noe mer enn det. Det er mange som vil ha Akinfeev til klubben, han er nok en god keeper, men vi trenger vel en med mere rutine. Og heldst en engelsk.

 

Forsvar:

Her trenger vi vel ikke noen forsterkninger, hvis arsenal skulle kjøpe noen måtte det vel være en midtstopper. Jeg føler det er det svakeste leddet i forsvaret. (ikke det leddet er dårlig)

 

Midtbane:

Her trenger vi en vensteving. Men vet ikke hvem, vil heldst ha en engelskmann.

 

Angrep:

Her trenger vi ingen, veldig stert lagdel, og veldig god backup

Link to comment
Share on other sites

Ut med Adebayor (mens vi ennå kan få penger for han), Song, Aliadiere og Ljungberg.

 

Kjøp Torres/Adriano, Kevin Nolan, Shay Given og en teknisk og fintesterk kantspiller. :) :D ;)

 

Dette var da et latterlig innlegg. UT MED ADEBAYOR?!?!?!?!?!

Han har jo vært en av Arsenal`s beste i år. Til tider har han vist at han har blendene teknikk og veldig god fart, i tillegg til hodestyrke. Vi nesten bare innse det, vi kommer aldri til å få verken adriano eller Torres og jeg tviler på om Wenger vil ha dem

Link to comment
Share on other sites

Dette var da et latterlig innlegg. UT MED ADEBAYOR?!?!?!?!?!

Han har jo vært en av Arsenal`s beste i år. Til tider har han vist at han har blendene teknikk og veldig god fart, i tillegg til hodestyrke. Vi nesten bare innse det, vi kommer aldri til å få verken adriano eller Torres og jeg tviler på om Wenger vil ha dem

Er veldig einig i dette. Ade har vore god han, og folk må innsjå at det neppe blir noko Torres i Arsenal. Han har heller ikkje vore så god i år for å få sagt det.

 

Wenger har ikkje så mykje pengar til rådighet som andre og kjøper difor talent, og litt mindre kjente spelarar for så å gjere dei til like gode spelarar som Torres og Adriano.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ha Reyes enn Baptista. han har bare hatt en god kamp(mot Liverpool)

 

Av keepere vil jeg helst ha Carson

 

Av midtstoppere vil jeg ha Alex i PSV: Var veldig god mot Arsenal

- Baptista har vært god i flere kamper enn mot Liverpool

- Vedder en 10'er på at du kun har sett Alex i en kamp.. Eller har du sett flere kamper av han? Det holder ikke å si at han var god mot Arenal.. Vil heller ha en stabilt god stopper enn en som er god i en kamp..

Link to comment
Share on other sites

UT:

 

Lehmann:

- På tide han selges nå syns jeg. Er 37 år, en spesiell og morsom keeper, men føler han har gjort sitt beste nå. Er ofte kontroversiell og til tider usportslig noe jeg ikke liker, men han har også gjort glimrende kamper siden han kom til oss.

 

Senderos:

- Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke syns han er god nok.

Er god av og til, men holder ikke bra nok nivå. Gjør for mange feil og er ikke hurtig nok.

Men, en ok squadplayer og i mine øyne er han 4. valg på stopperplass.

 

Flamini:

- Har vist bedring i år med et par mål og fått mer spilletid, men han kan jo ikke spille fotball. Jobber hardt og løper hele tiden, men syns ikke det hjelper når fotballferdighetene er for svak.

Er best som defensiv midtbanespiller, men jeg syns han kommer bakerst i rekka der. Diaby, Denilson og Gilberto er bedre. Ikke minst teknisk.

Tror ikke Wenger selger han, selv om jeg vil det..hehe.

 

Aliadiere:

- Har imponert i cupene i år og viser han er lojal, men tror aldri han kommer til å få en fast plass på laget. Har vist hvor god han er og han kommer nok til å slå gjennom skikkelig i en annen klubb en dag.

Men hvis han blir...helt greit. :)

 

Reyes:

- Overbeviste ikke forrige sesong og har vel heller ikke hatt noen stor sesong i Real. Uansett...vi kan ikke ha spillere som har heimlengsel i tide og utide.

Byttehandel med Baptista + penger er nok det mest riktige.

 

 

INN:

 

Keeper:

Syns Almunia har vært bedre enn noengang i Arsenal, men er ikke sikker på han får ta over som førstevalg etter Lehmann.

Flere navn har vært nevnt, men Scott Carson er kanskje den mest aktuelle? Finnes vel flere også som kan gjøre en god jobb i Arsenal-målet. Buffon, Akinfeev, Frey.....

Men hadde vært greit med en engelsk keeper igjen.

 

Forsvar:

 

Micah Richards: Ja, takk :D

 

Midtbane:

 

Yaya Toure:

- Mulig det blir for fullt på midtbanen, men jeg liker denne spiller'n og har kvaliteter som veldig bra. Ikke minst er han fysisk sterk ala Vieira.

Nok en spiller fra Elfenbenskysten, men det gjør ikke noe. De er jo gode.

Kanskje mest aktuelt hvis Flamini blir solgt eller eventuelt en langsiktig erstatning for Gilberto.

 

Angrep:

 

Egentlig har vi jo nok spisser, men skulle f.eks. Ali selges er det kanskje aktuelt å hente en til?

 

Baptista: syns vi skal kjøpe han permanent. Har ikke vist sitt beste enda, men tror det kommer.

 

 

Bare for å nevne et par til:

 

Eto'o: Blir nok bare med drømmen, men er en av verdens beste spisser og ville nok tilpasset seg kjapt og skapt et fantastisk spisspar med Henry.

 

Darren Bent: Syns han er veldig god, men blir nok kjøpt av en annen klubb tror jeg.

 

 

Enig i nesten alt du skriver..

Men Micah Richards blir vel kanskje litt vanskelig å signere,.. men ellers veldig enig

Link to comment
Share on other sites

 

Noen har skrevet et innlegg her:

 

"889 goals in 7 seasons he is a goalscoring machine"

 

Kan vell neppe stemme! En ganske liten gutt som faller lett, men en sinnsykt bra teknisk spiller på kun 16!

 

Jeg vil heller ha Reyes enn Baptista. han har bare hatt en god kamp(mot Liverpool)

 

Av keepere vil jeg helst ha Carson

 

Av midtstoppere vil jeg ha Alex i PSV: Var veldig god mot Arsenal

- Baptista har vært god i flere kamper enn mot Liverpool

- Vedder en 10'er på at du kun har sett Alex i en kamp.. Eller har du sett flere kamper av han? Det holder ikke å si at han var god mot Arenal.. Vil heller ha en stabilt god stopper enn en som er god i en kamp..

 

Jeg har sett Alex i flerre kamper enn den mot Arsenal og virker som en veldig god og stabil stopper! En fin tivekst i laget! :)

Link to comment
Share on other sites

Ut: Eg vil egentlig ikkje ha nokon ut. Mange vil nok seie at Lehmann må selgjast, men eg tykkjer me skal beholde tyskaren eit år til. Han hadde ein fantastisk sesong i fjor, og har ikkje vore særleg dårlegare i år. Neste år har han òg EM foran seg, og vil nok garantert ikkje slite med motivasjon.

 

Eg kan heller ikkje forstå at enkelte vil ha vekk Senderos. Han er eit utmerka 3/4 valg, og kjem nok ikkje til å klage over mangel på speletid heller. Samme gjelder for Flamini. Ein utmerka 'squad player'. Den einaste eg vil ha ut er Reyes og eg er heller ingen stor fan av Baptista.

 

Inn: Clichy har vist seg som ein svært god back, og me treng ikkje bruke mange penger her. Likevel skulle eg gjerne hatt ein backup fordi Traore fortsatt ikkje er klar for A-laget og Gallas er i hovudsak midtstoppar.

 

Eg ser at mange vil ha ein ny venstrekant, og eg er ganske enig i dette. Det er ikkje noko stort behov, men dersom me kan få ein driblesterk kantspelar. For eksempel Quaresma eller Robinho kunne vore gode alternativ.

Link to comment
Share on other sites

En keeper begynner å bli nødvendig, og jeg er positiv for Scott Carson. Han er engelsk, som mange vil ha, og jeg ser på ham som en veldig god keeper. Han er også veldig ung. Shay Given kunne også vært en mann for oss, men han kommer nok ikke til å flytte på seg. Buffon blir nok dyr, men han er jo utvilsomt en god keeper. Når det gjelder Akinfeev, er jeg litt usikker. Jeg har ikke sett alt for mye til ham, men vi vet jo at han kan.

 

Jeg er enig i at vi kan trenge en venstreving. N'Zogbia blir nok litt svakt. Han blir bare backup, og det har vi. Har egentlig ingen gode forslag her.

 

Midtstopper? Nja, vi har jo alltids noen alternativer, og noen spirer. Så lenge vi holder oss skadefrie, så burde det vel gå bra, men å låne inn en litt mer erfart midtstopper til vi har fått litt erfaring på noen av de vi allerede har, kunne kanskje være en idè.

 

Senderos blir, Ljungberg blir, og Adebayor blir. Baptista, derimot, blir fort overflødig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...