Jump to content

49-åring savnet - Fant en båt kantret


taugooneren

Recommended Posts

Den 49 år gamle mannen reiste ut ved 15.30-tiden, men da han fortsatt ikke hadde kommet hjem klokken 17.30 ble han meldt savnet av familiemedlemmer.

 

- Han skulle ut for å sette ut garn, forteller redningsleder Bjørn Jarle Åmlid.

 

Da redningsmannskapet kom ut til området i sjøen utenfor Jørpeland i Rogaland fant de en båt liggende med kjølen i været. Det er foreløpig ikke bekreftet at båten tilhører den savnede mannen, men Hovedredningssentralen setter den i sammenheng med savnetmeldingen.

 

49-åringen skal lagt ut på båtturen fra fra Nag, som ligger noen kilometer fra Jørpeland sentrum. Båten som ble funnet tom var en liten og åpen båt.

 

Luftambulansen har tidligere gjort søk fra luften i området, men vil nå bli erstattet av et SeaKing-redningshelikopter som har med seg dykkere fra basen på Sola.

1171646906255_840.jpg

 

Kilde: VG

 

 

Kan tro det er en/flere bekymringsfylte famile® som vente på svar om et av familie-madlemmene deres fortsatt lever.

 

-Jeg ønsker familien lykke til, og håper at mannen blir funnet i live ;)

Link to comment
Share on other sites

Den 49 år gamle mannen reiste ut ved 15.30-tiden, men da han fortsatt ikke hadde kommet hjem klokken 17.30 ble han meldt savnet av familiemedlemmer.

 

- Han skulle ut for å sette ut garn, forteller redningsleder Bjørn Jarle Åmlid.

 

Da redningsmannskapet kom ut til området i sjøen utenfor Jørpeland i Rogaland fant de en båt liggende med kjølen i været. Det er foreløpig ikke bekreftet at båten tilhører den savnede mannen, men Hovedredningssentralen setter den i sammenheng med savnetmeldingen.

 

49-åringen skal lagt ut på båtturen fra fra Nag, som ligger noen kilometer fra Jørpeland sentrum. Båten som ble funnet tom var en liten og åpen båt.

 

Luftambulansen har tidligere gjort søk fra luften i området, men vil nå bli erstattet av et SeaKing-redningshelikopter som har med seg dykkere fra basen på Sola.

1171646906255_840.jpg

 

Kilde: VG

 

 

Kan tro det er en/flere bekymringsfylte famile® som vente på svar om et av familie-madlemmene deres fortsatt lever.

 

-Jeg ønsker familien lykke til, og håper at mannen blir funnet i live ;)

Er dette noen du kjenner? (Bare lurte siden var like ved Tau).

 

Uansett så håper jeg også at denne mannen blir funnet frisk og rask!

Link to comment
Share on other sites

Dette er faren til en i klassen min!

Tragisk!

 

Har selv slektninger som bor på Nag, som viser på kartet der.. var innom der nettopp for oppdateringer. De hadde ikke hørt noe mer, men letinga er nesten avslutta, bare en liten båt igjen, som kjører rundt med lyskaster. Fint at de ikke har gitt opp, selv om det desverre er lite håp for å finne ham i live.

 

Dette er ekkelt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Dette er faren til en i klassen min!

Tragisk!

 

Har selv slektninger som bor på Nag, som viser på kartet der.. var innom der nettopp for oppdateringer. De hadde ikke hørt noe mer, men letinga er nesten avslutta, bare en liten båt igjen, som kjører rundt med lyskaster. Fint at de ikke har gitt opp, selv om det desverre er lite håp for å finne ham i live.

 

Dette er ekkelt synes jeg.

Det må vere trist for deg som kjente han...

Link to comment
Share on other sites

Savnet 49-åring trolig omkommet

 

(VG Nett) Redningsaksjonen etter en savnet hobbyfisker som ble meldt savnet ved Jørpeland i går er avsluttet.

 

Av FRANCIS LUNDH

 

 

Det melder Hovedredningssentralen i Sør-Norge.

 

- Politiet har overtatt saken formelt. Sannsynlig og mulig område er gjennomsøkt med gode forhold. Vedkommende ville blitt funnet dersom han var mulig å finne i overflaten, sier redningsleder Terje Langås til VG Nett.

 

Politiet bekrefter at de nå regner med at personen er omkommet.

 

- Redningsaksjonen er avsluttet. Vi har gått inn i en ny fase som heter "søk etter antatt omkommen", sier operasjonsleder Tormod Rostøl ved Rogaland politidistrikt til VG Nett.

 

Redningsmannskaper fant i går båten til den savnede personen drivende med kjølen i været.

 

 

:ph34r: :angry: :( :huh: :( :( :( :(

Link to comment
Share on other sites

Dette er faren til en i klassen min!

Tragisk!

 

Har selv slektninger som bor på Nag, som viser på kartet der.. var innom der nettopp for oppdateringer. De hadde ikke hørt noe mer, men letinga er nesten avslutta, bare en liten båt igjen, som kjører rundt med lyskaster. Fint at de ikke har gitt opp, selv om det desverre er lite håp for å finne ham i live.

 

Dette er ekkelt synes jeg.

Kondolerer :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Huff!

Til deres informasjon så er ikke han i klassen akkurat kameraten min da.. har vel vært hos han èn gang, i et selskap, så jeg kjenner ikke faren, men det er uansett veldig synd!

 

Svært synd for familien, og egentlig hele samfunnet her i Strand kommune.

Link to comment
Share on other sites

Huff!

Til deres informasjon så er ikke han i klassen akkurat kameraten min da.. har vel vært hos han èn gang, i et selskap, så jeg kjenner ikke faren, men det er uansett veldig synd!

 

Svært synd for familien, og egentlig hele samfunnet her i Strand kommune.

Jepp, det er det!

Veldig synd! Det er ikke så ofte at noe sånt skjer på en så liten plass....

Ønsker den familien lykke, lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig hadde lite håp når søkene ble avsluttet i går kveld, om at de skulle finne ham i live. I dag tenkte jeg bare på om de kom til å finne ham eller ikke.. det var nemlig der badeplassen vår på sommeren er, der båten hans ble funnet. Hadde de ikke funnet ham, hadde jeg holdt med langt borte fra der, og da hadde sommeren blitt litt fattig, ettersom jeg driver med litt seilbrett, og har lyst på wakeboard, og liker å bade generellt.

 

Så jeg er glad de fant ham! Og jeg kondolerer til familien! Tragisk for dem!

Link to comment
Share on other sites

Tenk hvor tungt det må være for gutten da. Tror ikke jeg hadde takla det hvis faren min hadde omkommet i en ung alder(når jeg tenker meg om, ikke nå heller)

Er ikke ferdig med skolegangen enda, og det er vel stor fare for at motivasjonen for skolen er borte. Kan gå psykiske plager osv.

Håper gutten klarer seg, og lykke til med familien! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...