Jump to content

2007.02.20 PSV Eindhoven B


ramsrud

Recommended Posts

Kjønner ikke hvorfor alle depper sånn.. Jeg så kun de siste 15 min og har sett høydepunktene på ATVO nå.

Det jeg ser er en livlig Henry i første omgang og et Arsenal lag som skaper sjanser nok til å kunne vinne denne kampen.

 

Et litt kjedlig utgangspunkt før returen på Emirates, men jeg tror vi klarer dette.. opp med hodet alle sammen :)

Men hvis vi får et baklengs hjemme i London, da må vi plutselig score 3 mål og det tror jeg skal bli vanskelig å ta igjen. Men Arsenal har vist før at de ligger under og kommer tilbake med seier.

Nå tenkte jo jeg "hvis".

 

Men jeg er enig i deg, jeg tror vi ordner det opp på Emirates ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Det er vel rimelig typisk at vi går på ein smell og på det nærmaste er ute når vi har ein manager og ein kaptein som før kampen berre snakkar om finale???

 

Henry før kamp

 

Wenger før kamp....

 

Eg veit det er lett å vere etterpåklok, men det er litt for typisk arsenal dette her. La oss prestere først og snakke etterpå... og en ting er sikkert er Blackburn gode nok til 0-0 på emirates er PSV det, så vi må opp eit par hakk

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor spiller Senderos? Hadde følt meg mye tryggere med Djourou. Ellers er vel laget som forventet. Lykke til alle sammen!!!

 

 

Mykje rart fra Senderos.

 

 

Ser at Phil får mye pepper som vanlig, men synes faktisk han er en våre bedre i dag sammen med Kolo.

 

Senderos får mye pepper? Hvor?o.Ô

 

 

Ser ikke så mye positivt om senderos i de innleggene her bla...

 

 

Hvis du hadde brukt en hjernecelle i ett sekund hadde du sett at mitt innlegg var FØR kampen virkelig hadde begynt. Jeg mente og mener at Djourou ville vært et mye bedre alternativ. Senderos sin innsats i dag var oppløftende i forhold til alle de slette opptredene hans før i denne sesongen. Men jeg har aldri kritisert Senderos, jeg har kritisert Wenger for å velge han foran Djourou.

 

Spar meg for slike kommentarer i innleggende plz.

Svarte bare på hvor Senderos får pepper, og samma om det er før kampen eller ikke.

Enig med at Djourou er et bedre valg.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel rimelig typisk at vi går på ein smell og på det nærmaste er ute når vi har ein manager og ein kaptein som før kampen berre snakkar om finale???

 

Henry før kamp

 

Wenger før kamp....

 

Eg veit det er lett å vere etterpåklok, men det er litt for typisk arsenal dette her. La oss prestere først og snakke etterpå... og en ting er sikkert er Blackburn gode nok til 0-0 på emirates er PSV det, så vi må opp eit par hakk

 

...og ikke minst: hvis Wigan, Everton, Villa, Boro, Newcastle, Hamburg, Bolton, Blackburn, Portsmouth e gode nok til å score FØRST på Emirates, så e vertfall PSV det... Eg må innrømme at eg ikkje har trua på avansement. Det er nesten en tradisjon i CL at ein av finalelaga fra året før ryker tidlig året etterpå... Men det som bekymre meg mest er at det er nettopp et lag som PSV som står på motsatt banehalvdel - et lag vi SKAL slå, altså. Vi såg det i fjor i sluttspelet - einaste motstander vi egentlig sleit med fram mot finalen var det laget vi "SKULLE" slå (Villareal)...

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel det meste blitt sagt her så jeg gidder ikke repetere så alt for mye. Vi er vel for det meste enige her og hva som må gjøres til retur oppgjøret. Men 1 ting som jeg ikke tror har blitt sagt er at Wenger bytter veldig sent(som Vanlig) Men jeg mener han gjør et fryktelig dårlig valg! Baptista kommer fra en skikkelig dårlig kamp og er ikke en mann man burde sette inn i en slik situasjon. Etter min mening burde han satt innpå Ljungberg for Hleb, Denilson for Fabregas og Aliadiere for Henry! For innsats og bevegelse var nesten helt borte etter psv målet. Vi hadde ikke en eneste som var interessert i å løpe inn i boksen(bortsett fra Rosicky i første som nesten ble mål) Når man har 2 spisser som trekker ut og stort sett spiller bakover eller tilside så er det veldig viktig å ha noen som går inn i boksen, og det hadde vi ikke. Ellers var det litt morsomt med Senderos som brukte alle midler mens han lå og kavet på bakken etter ballen med hendene. Man kan si hva man vil om Senderos, men jeg synes det er veldig rart at Djourou ikke starter.. For Senderos viser at han er langt fra en god stopper om dagen og bør heller brukes i reeserve eller ligacupen for å evt bygge opp selvtillit!

Får håpe på gode resultater i de neste ukene for det vil avgjøre om dette er en bra eller dårlig sesong.

 

Ps: Sliter veldig med å fixe meg en avatar på forumet, får hele tiden en error beskjed og jeg sendte mail til sjefene og de ba meg om å spørre på forumet om hjelp. Har riktig størelse og type på bildene jeg kunne tenkt meg å legge inn som avatar, men funker fortsatt ikke.. Dette er det eneste forumet jeg har dette problemet og håper noen kan hjelpe meg??

Link to comment
Share on other sites

En god 1 omgang og en svak 2 omg....kort oppsummert.

Det var mye som ikke stemte i 2 omg.Ser Henry atter en gang blir kritisert. Han har 2-3 mann på seg hver gang og det vi skapte var det Henry som bidro med.Men han er ennå et stykke unna god gammelt Henry merke.

 

Ellers er jeg uenig i at Lehmann burde tatt skuddet som førte til mål.Han stod for langt unna midten på målet og rakk dermed ikke bort.

 

Det som irritere meg etter kampen er Wengers syting på PSV sin taktikk.Vel slik spiller PSV og det blir ikke annerledes på Emirates.

Ha taktikken klar for dette blir tøft.

 

Ellers var Senderos ,Tomas og Kolo våre beste igår.

Det var helt korrekt av Wenger å bruke Senderos som begynner å vise god form nå.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi var klart det beste laget Psv hadde jo ikke en dritt en stor sjangse av Kone som er klart offseid og et lagskudd fra 30 meter som er et typisk mål vi slepper inn.

 

Fatter ikke at vi ikke bare kan sette balle nede i hjørne en å prøve på masse annet rart, det som kan skjer nå er at vi må jage minst 2 mål hjemme uten om Psv skorer et.

 

Psv var mye svakere en jeg trodde de skulle være hjemme, virka som de hadde stor respekt for Arsenal.

 

Har da sett Psv noen kamper i år borte mot Ajax og tyrkisk topplaget i CL, Psv er et lag som alltid er goe ti å ligge bak på og kontre.

 

Hadde vært best med 1-1 er litt redd for at vi kan ryke ut nå, så ræva vi har vært på hjemme bane i flere kamper i år :)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok vi kalrer dette hjemme ja.. Tenkte etter kampen at det var et grait resultat. Men det vi gjør feil nesten alltid når vi ligger under mor slutten. Vi blir paniske og slår mye langt. Hadde vi heller tatt det med ro og spilt spille vårt, så hadde det gått bedre. Ja, jeg vet hva dere vil si: Vi har så mange urutinerte spillere. Ja! Delvis enig der. Men de kan også klare å beholde fatninga mot sluttet av kampen. Det som er fakta er jo at det ofte er Gilberto eller Toure som slår det lange. Er det taktikk fra Wenger sin side? Siden det ofte gjentar seg med de samme spillerne som slår den lange.

 

Men uansett, ett greit utgangspunkt. Og jeg tror vi klarer dette forholdsvis greit.

Link to comment
Share on other sites

Ellers er jeg uenig i at Lehmann burde tatt skuddet som førte til mål.Han stod for langt unna midten på målet og rakk dermed ikke bort.

 

Da er det isåfall en keepertabbe da, for med tanke på hvor PSV hadde ballen, så skulle Lehmann ha stått midt i mål

Link to comment
Share on other sites

En ting som irriterer meg med kampen i går, og generellt ellers når vi møter lag som legger seg bakpå når de møter oss, er hvor passiv Wenger er på benken. Jeg fatter ikke hvorfor det bare ble byttet 1 spiller i går. Hvorfor ble ikke en spiller som Aliadiere satt inn? Han har den nødvendige farten til å kunne utfordre på en skikkelig måte.

 

Skjønner godt at Aliadiere er i tvil om han ønsker å fortsette i Arsenal, med tanke på at en spiller som Baptista blir foretrukket foran han

Link to comment
Share on other sites

Er nok redd PSV for det måle de trenger borte mot oss, vi har så å si sleppt inn mål mot alle lage vi har møt hjemme. Vi er et ræva hjemme lag når man tenker på og ikke slippe inn mål, Forfan og Kone er spisser som alltid skorer et mål i løpe av en kamp.

 

Vi er nok ikke go nok spør du meg da må værfall Eboue være tilbake uten han så er Hleb helt ubrukelig på kanten.

 

Gallas var helt ræva som back og Hoyte er heller ikke så mye bedre når man tenker på kvalitene Eboue har når han kommer framover, så er han og Hleb veldig farlige på kanten ;)

 

Men som sakt kampen skal spilles og håper for guds skyld vi ikke for en ny kamp som vi hadde mot CSK M, der vi brenner ufattelig mange sjangser og allt blir bare tull :angry:

Link to comment
Share on other sites

Oppgåva er enkel; vi må ut og angripe fra første sekund, og holde trykket kampen igjennom. Om vi leder 1 eller 2 - 0 spiller ingen rolle hvis PSV scorer. Derfor kan vi ikkje "gi" oss før vi er på 3 tallet.

Vi kan ikke angripe sånn som Barca mot Liverpool, bare hvis vi scorer :blink: Barcelona angrep og brukte krefter i 1.omgang, som gjorde at Liverpool vant mye lettere enn forventet. Det kan bli vanskelig, men vi er et bedre lag og bør ta dem. Om de ikke er som Blackburn tar vi dem nok. Henry bør springe mer og vise hva han er god for. Først og fremst må vi ikke slippe inn mål, men samtidig må vi score. Men cupfinale først, come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Oppgåva er enkel; vi må ut og angripe fra første sekund, og holde trykket kampen igjennom. Om vi leder 1 eller 2 - 0 spiller ingen rolle hvis PSV scorer. Derfor kan vi ikkje "gi" oss før vi er på 3 tallet.

Vi kan ikke angripe sånn som Barca mot Liverpool, bare hvis vi scorer :blink: Barcelona angrep og brukte krefter i 1.omgang, som gjorde at Liverpool vant mye lettere enn forventet. Det kan bli vanskelig, men vi er et bedre lag og bør ta dem. Om de ikke er som Blackburn tar vi dem nok. Henry bør springe mer og vise hva han er god for. Først og fremst må vi ikke slippe inn mål, men samtidig må vi score. Men cupfinale først, come on you Gunners!

Om de ikke er som Blackburn? De kommer nok til å kjøre samme taktiske opplegg, eneste forskjellen er at de er enda bedre defensivt og farligere på kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Er nok redd PSV for det måle de trenger borte mot oss, vi har så å si sleppt inn mål mot alle lage vi har møt hjemme. Vi er et ræva hjemme lag når man tenker på og ikke slippe inn mål, Forfan og Kone er spisser som alltid skorer et mål i løpe av en kamp.

 

Vi er nok ikke go nok spør du meg da må værfall Eboue være tilbake uten han så er Hleb helt ubrukelig på kanten.

 

Gallas var helt ræva som back og Hoyte er heller ikke så mye bedre når man tenker på kvalitene Eboue har når han kommer framover, så er han og Hleb veldig farlige på kanten :blink:

 

Men som sakt kampen skal spilles og håper for guds skyld vi ikke for en ny kamp som vi hadde mot CSK M, der vi brenner ufattelig mange sjangser og allt blir bare tull :)

 

Ræva, ikke gode nok, ubrukelig, ræva igjen, bare tull...

 

Hyggelig at du har trua på laget du "støtter"..

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Er nok redd PSV for det måle de trenger borte mot oss, vi har så å si sleppt inn mål mot alle lage vi har møt hjemme. Vi er et ræva hjemme lag når man tenker på og ikke slippe inn mål, Forfan og Kone er spisser som alltid skorer et mål i løpe av en kamp.

 

Vi er nok ikke go nok spør du meg da må værfall Eboue være tilbake uten han så er Hleb helt ubrukelig på kanten.

 

Gallas var helt ræva som back og Hoyte er heller ikke så mye bedre når man tenker på kvalitene Eboue har når han kommer framover, så er han og Hleb veldig farlige på kanten :blink:

 

Men som sakt kampen skal spilles og håper for guds skyld vi ikke for en ny kamp som vi hadde mot CSK M, der vi brenner ufattelig mange sjangser og allt blir bare tull :)

 

Ræva, ikke gode nok, ubrukelig, ræva igjen, bare tull...

 

Hyggelig at du har trua på laget du "støtter"..

 

Hilsen Nilsen

 

Vi for se om 14 dager om gutta klarer dette, er lov å tvile ;)

Link to comment
Share on other sites

Er nok redd PSV for det måle de trenger borte mot oss, vi har så å si sleppt inn mål mot alle lage vi har møt hjemme. Vi er et ræva hjemme lag når man tenker på og ikke slippe inn mål, Forfan og Kone er spisser som alltid skorer et mål i løpe av en kamp.

 

Vi er nok ikke go nok spør du meg da må værfall Eboue være tilbake uten han så er Hleb helt ubrukelig på kanten.

 

Gallas var helt ræva som back og Hoyte er heller ikke så mye bedre når man tenker på kvalitene Eboue har når han kommer framover, så er han og Hleb veldig farlige på kanten :blink:

 

Men som sakt kampen skal spilles og håper for guds skyld vi ikke for en ny kamp som vi hadde mot CSK M, der vi brenner ufattelig mange sjangser og allt blir bare tull :)

 

Ræva, ikke gode nok, ubrukelig, ræva igjen, bare tull...

 

Hyggelig at du har trua på laget du "støtter"..

 

Hilsen Nilsen

 

Vi for se om 14 dager om gutta klarer dette, er lov å tvile ;)

 

Selvsagt er det lov og tvile, det er ikke det som er poenget.

Men når du omtaler lag og spillere som ræva, ubrukelige osv. etter det første tapet i 2007, er du ganske kjapp med dommedagsprofetiene.

Er generelt sett dritt lei debattanter på forumet som hyller gutta opp i skyene det ene øyeblikket og hogger hodet av både lag og enkeltspillere i det neste.

 

Jeg for min del tror vi drar dette i land. Ved bruk av ekstraomganger vel og merke, ser ut til at gutta virkelig har valgt The Arsenal Way i år..

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...