Jump to content

2007.02.20 PSV Eindhoven B


ramsrud

Recommended Posts

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Vi er tilbake til tendensen i høst hvor effektiviteten er borte, men nå skapes det også alt for lite sjanser.

 

Syns gutta spiller en bra 1.omg., men vi ser tydelig at de ikke orker så mye på slutten av kampen.

Kampprogrammet er sykt, men sånn er det jo hvert år.

 

Vi bør ta dette på Emirates, men med tendensen med baklengsmål der og at vi alltid sliter mot defensive lag, blir dette tøft nok.

Burde nok hatt et bortemål å gå på.

 

Jeg tror likevel vi går videre, men liker ikke utgangspunktet vi har... ;)

Link to comment
Share on other sites

Grei 1.omgang, dårlig 1.omgang. Ein kamp som er under pari, men som kunne vore godkjent dersom ikkje PSV hadde fått inn vådeskotet sitt. Vi skal ikkje gløyme at vi spelar på bortebane i Europa, mot eit særs godt heimelag - og dei har knapt ein sjanse i heile kampen.

 

Resultatet er dårlegare enn vi fortjener, i den forstand at PSV i alle fall ikkje var betre enn oss! Vanskeleg foran returoppgjeret, og fokus, innsats samt kynisme må opp før heimemøtet.

Link to comment
Share on other sites

Satt med lett sinn etter en flott gjennomført første omgang. Eneste som manglet var målet, noe det virkelig hadde smakt fugl av på bortebane. I andre omgangen begynner vi å slite mer med bevegelsen, og kampen er rett og slett inne i et blindspor. Helt til stjernetreffet. Flott scoring av PSV, men svakt av Gilberto. Han går inn som en jente i en (kanksje to?) dueller på rappen, som gjør at PSV får komme til avslutning.

 

Etter målet presterer Fabregas og Rosicky sammen et lekkert angrep, men så faller alt sammen. Elendig bevegelse, samspill og konsentrasjon er nøkkelord for siste halvtimen av omgangen. Får vondt av å se Henry om dagen. Kapteinen vår som skal lede troppene i kamp eier ikke konsentrasjon, og de få gangene har får kontroll på ballen stopper han den lille farta som var i angrepet.

 

1-0 er tross alt ikke et elendig resultat, selv om et bortemål hadde hjulpet oss langt på vei! Det som skuffer i dag er måten vi svarer på baklengsmålet.

 

Pluss til Clichy, Rosicky, Senderos.

 

Minus til Gilberto, Gallas, Hleb.

 

Stor minus til Henry.

 

Resten av laget spiller vel på det jevne mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas, Gilberto, Senderos og Gallas har alt for mange feilpasninger. Ellers syns jeg 1 omg var langt bedre enn 2 omgangen. Synd at de får seg et mål, for i neste møte blir de til å spille kunn defensiv fotball. Målet deres er jo ikke mye å si på, for det er hardt og godt plasert. Litt flaks at ikke noen Arsenal spillere kommer borti den.

 

Vi får håpe vi knuser PSV på Emirates.

 

Finale søndag! ;)

Link to comment
Share on other sites

kommer inn på forumet og skal til å kritisere senderos, noe jeg også skal gjøre, men så sier en at han er vår beste spiller. dette forstår jeg meg ikke på. han blir parkert flere ganger, rundlurt og den episoden der han blir lurt på rævva og tar ballen med hendene er forbannet latterlig. nei, selg ham for min del slik han spiller nå for djorou er minst like god i mine øyne om ikke bedre

 

ellers må jeg si at kampen var rævva også. kanskje ikke konstruktivt sagt, men kampen talte for seg selv og kanskje ble vi snytt for ett straffespark?

Link to comment
Share on other sites

Angående målet...

Lehmann sjansa på at Mendez skjøt i venstre [for Jens] side av målet. Det gjorde at han tok et steg til venstre, Mendez skjøt heller til høyre [for Jens] og dermed var Lehmann utspilt, pga at han sto på feil fot, og fikk ikke nok sats og tid til han måtte slenge seg i motsatt side enn det han hadde trudd.

Dog vil ikke dette si at jeg forsvarer Jensemann, for han burde ikke ha satsa så tidlig som han gjorde, på at Mendez kom til å skyte i venstre side, men jeg sier at det var grunnen til at Lehmann var treig etter ballen. Og hadde Almunia stått i målet, og hadde gjort samme feilberegninga, ville han også sluppet inn. Hvorvidt Manuel hadde feilberegna, er ikke jeg den rette til å fortelle dere.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pluss til Clichy, Rosicky, Senderos.

 

Minus til Gilberto, Gallas, Hleb.

 

Stor minus til Henry.

 

Resten av laget spiller vel på det jevne mener jeg.

 

Adebayor er dårlegare enn Henry i dag. Vi har store forventingar til Henry, og det har vi lov til (etter historia) - men samstundes må vi ikkje sjå oss blind i forhold til kva som faktisk blir prestert. Er enig i deg med at Clichy og Rosicky var våre beste.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pluss til Clichy, Rosicky, Senderos.

 

Minus til Gilberto, Gallas, Hleb.

 

Stor minus til Henry.

 

Resten av laget spiller vel på det jevne mener jeg.

 

Adebayor er dårlegare enn Henry i dag. Vi har store forventingar til Henry, og det har vi lov til (etter historia) - men samstundes må vi ikkje sjå oss blind i forhold til kva som faktisk blir prestert. Er enig i deg med at Clichy og Rosicky var våre beste.

 

Jeg er ikke enig med deg i det. Synes Adebayor spiller helt på det jevne. Men det er klart, jeg har blitt blendet av Henry sine fantastiske stunder på banen, og blir derfor ekstremt skuffet over at han er så langt unna toppformen. I første omgangen kom han til to brukbare avslutninger. Utover det bidro han ikke til noe positivt i hele kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pluss til Clichy, Rosicky, Senderos.

 

Minus til Gilberto, Gallas, Hleb.

 

Stor minus til Henry.

 

Resten av laget spiller vel på det jevne mener jeg.

 

Adebayor er dårlegare enn Henry i dag. Vi har store forventingar til Henry, og det har vi lov til (etter historia) - men samstundes må vi ikkje sjå oss blind i forhold til kva som faktisk blir prestert. Er enig i deg med at Clichy og Rosicky var våre beste.

 

Jeg er ikke enig med deg i det. Synes Adebayor spiller helt på det jevne. Men det er klart, jeg har blitt blendet av Henry sine fantastiske stunder på banen, og blir derfor ekstremt skuffet over at han er så langt unna toppformen. I første omgangen kom han til to brukbare avslutninger. Utover det bidro han ikke til noe positivt i hele kampen.

 

Jeg sier ikke at Henry var god.. men i første omgang var han blandt de beste, etter min mening! Kjempet godt, kom til de nevnte avslutningene [som spesiellt den ene kunne godt inn] og viser litt teknikk.. Andre omgang dog... møkk fra ende til annen!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg er ikke enig med deg i det. Synes Adebayor spiller helt på det jevne. Men det er klart, jeg har blitt blendet av Henry sine fantastiske stunder på banen, og blir derfor ekstremt skuffet over at han er så langt unna toppformen. I første omgangen kom han til to brukbare avslutninger. Utover det bidro han ikke til noe positivt i hele kampen.

Kva bidrar Adebayor med då? Ikkje så mykje ein gong.

Link to comment
Share on other sites

kommer inn på forumet og skal til å kritisere senderos, noe jeg også skal gjøre, men så sier en at han er vår beste spiller. dette forstår jeg meg ikke på. han blir parkert flere ganger, rundlurt og den episoden der han blir lurt på rævva og tar ballen med hendene er forbannet latterlig. nei, selg ham for min del slik han spiller nå for djorou er minst like god i mine øyne om ikke bedre

 

ellers må jeg si at kampen var rævva også. kanskje ikke konstruktivt sagt, men kampen talte for seg selv og kanskje ble vi snytt for ett straffespark?

 

Senderos er eneste spiller på Arsenal som tør å vise muskler og gir alt i duellene. Ja, han har tydelige svakheter (fart, teknikk), men han har altså også noe ingen annen Arsenalspillere har...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg er ikke enig med deg i det. Synes Adebayor spiller helt på det jevne. Men det er klart, jeg har blitt blendet av Henry sine fantastiske stunder på banen, og blir derfor ekstremt skuffet over at han er så langt unna toppformen. I første omgangen kom han til to brukbare avslutninger. Utover det bidro han ikke til noe positivt i hele kampen.

Kva bidrar Adebayor med då? Ikkje så mykje ein gong.

 

Han bremser i det minste ikke opp alle angrepa våre. Mener vel heller ikke at det er Adebayors oppgave å bidra med så mye som Henry i dag. Adebayor skal være være med å avslutte angrepa, og det fikk han ikke mange muligheter til i dag. Henry var mye mer involvert, til ingen nytte overhodet.

 

Ellers så tror jeg PSVs forsvarere følte seg minst like mye truet når Adebayor hadde ballen som når Henry hadde ballen. Adebayor ville i hvert fall...

Link to comment
Share on other sites

Min vurdering av kveldens forestilling i enkle formuleringer:

 

- Godt duellspill i første omgang. Vi fortjener å lede etter 45 minutter men er innefektive i avgjørende øyeblikk. Vi nøler det tiendelet som er nødvendig for PSV forsvaret til å organisere seg. Allikevel sitter jeg med følelsen av at dette drar vi i land.

 

- I andre omgang lar vi PSV komme inn i kampen. Arsenal virker slitne og det er min påstand at Carling Cup og FA cup programmet innvirker på insatsen utover kampen.

 

- Etter målet har vi ingen ting å svare med. Vi er nest best i de siste 45 minuttene.

 

- Med Henry og Fabregas i form hadde vi vunnet glatt. Desverre vil vi aldri mer få oppleve Henry som den spilleren han var. Her er jeg enig med Myles Palmer... Han forsvinner til sommeren. Jeg tror vi hadde hatt større sjanse til å få det avgjørende målet med Aliadiere på banen. Fabregas trenger hvile. Han har vært fast på sentral midtbane siden han var 17 år, det er for tøft. Gi gutten hvile ett par uker og bruk Denilson i stedet.

 

- Desverre tror jeg dette betyr snipp snapp snute i Champions League for i år... Vet jeg er negativ nå men fornuften sier meg at dette blir utrolig vanskelig mot ett meget godt organisert PSV-lag. Håper inderlig jeg tar feil men tror det ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor spiller Senderos? Hadde følt meg mye tryggere med Djourou. Ellers er vel laget som forventet. Lykke til alle sammen!!!

 

 

Mykje rart fra Senderos.

 

 

Ser at Phil får mye pepper som vanlig, men synes faktisk han er en våre bedre i dag sammen med Kolo.

 

Senderos får mye pepper? Hvor?o.Ô

 

 

Ser ikke så mye positivt om senderos i de innleggene her bla...

 

 

Hvis du hadde brukt en hjernecelle i ett sekund hadde du sett at mitt innlegg var FØR kampen virkelig hadde begynt. Jeg mente og mener at Djourou ville vært et mye bedre alternativ. Senderos sin innsats i dag var oppløftende i forhold til alle de slette opptredene hans før i denne sesongen. Men jeg har aldri kritisert Senderos, jeg har kritisert Wenger for å velge han foran Djourou.

Link to comment
Share on other sites

Kjønner ikke hvorfor alle depper sånn.. Jeg så kun de siste 15 min og har sett høydepunktene på ATVO nå.

Det jeg ser er en livlig Henry i første omgang og et Arsenal lag som skaper sjanser nok til å kunne vinne denne kampen.

 

Et litt kjedlig utgangspunkt før returen på Emirates, men jeg tror vi klarer dette.. opp med hodet alle sammen ;)

Link to comment
Share on other sites

Satt med lett sinn etter en flott gjennomført første omgang. Eneste som manglet var målet, noe det virkelig hadde smakt fugl av på bortebane. I andre omgangen begynner vi å slite mer med bevegelsen, og kampen er rett og slett inne i et blindspor. Helt til stjernetreffet. Flott scoring av PSV, men svakt av Gilberto. Han går inn som en jente i en (kanksje to?) dueller på rappen, som gjør at PSV får komme til avslutning.

 

Etter målet presterer Fabregas og Rosicky sammen et lekkert angrep, men så faller alt sammen. Elendig bevegelse, samspill og konsentrasjon er nøkkelord for siste halvtimen av omgangen. Får vondt av å se Henry om dagen. Kapteinen vår som skal lede troppene i kamp eier ikke konsentrasjon, og de få gangene har får kontroll på ballen stopper han den lille farta som var i angrepet.

 

1-0 er tross alt ikke et elendig resultat, selv om et bortemål hadde hjulpet oss langt på vei! Det som skuffer i dag er måten vi svarer på baklengsmålet.

 

Pluss til Clichy, Rosicky, Senderos.

 

Minus til Gilberto, Gallas, Hleb.

 

Stor minus til Henry.

 

Resten av laget spiller vel på det jevne mener jeg.

 

 

enig med deg her jeg.. men synes ikke første var så jævlig bra som noen skal ha det til heller, en del bra spill, men blir lite store sjanser av det, vi har et par skudd og den til rosicky that`s it..

 

ser at noen mener at henry gjore sine saker bra i dag, men jeg er fullstendig uenig i det, han kom til noen avslutninger, var ingen og skryte av, både i første og i andre dummet han seg ut flere ganger, mistet ballen og jobbet lite... likte lite når han kaster seg og ser ut som han har blitt påkjørt av et tog, med det viste seg at en psv spiller var såvidt borti han, alt det bare fordet han rotet vekk ballen..

 

vil at gallas skal spille sentralt snart, hører ikke hjemme på backen, selv om han var god der til tider for chelski..

 

liker dårlig at vi ikke klarer og få et mål, no kan det bli tøft for oss og gå videre..

er jo bare legge seg bakpå så ordner jo det seg for lag som kommer på besøk, hvorfor skulle det være noe annerledes denne gangen????????

kan godt få et skikkelig svar på det, noen??

Link to comment
Share on other sites

Det som var positivt idag va MK Sport streamen på sopcast, meget bra kvalitet ;) Men ellers livlig og god 1.omgang, burde avgjort kampen da. Men PSV har et meget godt deffensivt våpen i Gomez, hadde noen fabelaktige redninger. Senderos svarer kritikerene her på gunners forumet og spiller en god kamp. Synes ikke vi skal gå på personangrep, da hele laget var slappe i 2 .omg. Har liten forståelse av at Wenger velger å sette inn Baptista, istedenfor en fighter ala Denilson eller Aliadiere som sikkert kunne skapt noe kreativt i slutt minuttene.

Link to comment
Share on other sites

Vi slet rett og slett i går :/ Synst ikke jeg så en mann som ga 100 % kansje litt i begynnelsen .. Men men blir nå 2-0 på emirates så ;)

Link to comment
Share on other sites

0-1 sa bortebane er ikke det værste resultatet vi kunne få. Eg husker for noen år siden da VI vant 1-0 hjemme mot Valencia og tv kommentatoren sa noe sånt" Arsenal skal få det tøft på bortebane selv med bare 1-0 her hjemme" og da beviser det jo at det er fullt mulig å vinne..det hører jo historien med at vi tapte retur kampen og mange husker at det var Carew som senket oss.. Nei dette vinner vi på Ashburton Grove og forhåpentligvis med 2-0 eller mer..NÅ TAR VI CHELSEA I FINALEN!!

Link to comment
Share on other sites

Første omgangen i går er grei. Me speler på bortebane i CL og styrer kampen. I andre omgang verker me slitne og er dårlegare enn PSV. Selfølgeleg er dei heldige som scorar på eit fint longskudd, som ikkje er Jens si skyld.

 

Skuffa over Cesc og Henry i går, spesielt sistnevnte. Hovedproblemet hans er at han stoppar opp angrepa våre.

 

Har fortsatt trua på avansement, men det blir vanskeleg på Emirates, kor PSV kjem til å legge 10 mann inne i eigen boks.

 

God kamp av Senderos, Rosicky og Clichy. Ikkje noko god kamp av Ade, Hleb, Gilberto, Henry og Cesc. Resten var på det jevne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det seriøst, Ole Erik. Innsatsen totalt sett er det lite å si på. Enkeltspillere javel, men ikke laget som sådann. Når det gjelder målet så er det en perle, og det blir helt feil å skylde det på Mad-Jens. Var det et bedre svar?

 

Ikke langt unna akseptabelt. Soleklar framgang er det ihvertfall. Jeg skylder forresten ikke på Jensemann på baklengsen, svært få keepere hadde tatt det skuddet der. Likevel kunne muligens Almunia overrasket alle med et av sine tigersprang....

Jeg er kritisk til Lehmann på målet. Mener å se at Jens strekker seg med begge hendene etter ballen, om han kun hadde strekt seg med den ene (høyre) armen så mener jeg han burde kunne dyttet den utenfor. Han touchet jo balllen nå. Jens begynne å bli gammel og treg (brannfakkel). Vi kan ikke gå inn i neste sesong med Jens som førstekeeper, da blir vil aldri ligamester.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det seriøst, Ole Erik. Innsatsen totalt sett er det lite å si på. Enkeltspillere javel, men ikke laget som sådann. Når det gjelder målet så er det en perle, og det blir helt feil å skylde det på Mad-Jens. Var det et bedre svar?

 

Ikke langt unna akseptabelt. Soleklar framgang er det ihvertfall. Jeg skylder forresten ikke på Jensemann på baklengsen, svært få keepere hadde tatt det skuddet der. Likevel kunne muligens Almunia overrasket alle med et av sine tigersprang....

Jeg er kritisk til Lehmann på målet. Mener å se at Jens strekker seg med begge hendene etter ballen, om han kun hadde strekt seg med den ene (høyre) armen så mener jeg han burde kunne dyttet den utenfor. Han touchet jo balllen nå. Jens begynne å bli gammel og treg (brannfakkel). Vi kan ikke gå inn i neste sesong med Jens som førstekeeper, da blir vil aldri ligamester.

Det er eg ikkje einig i. Jens hadde ein veldig god sesong i fjor, og han har vore god i år. Håpar for all del han signer ny kontrakt

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...