Jump to content

Straffeskytter


moen22

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Vet det blir litt feil og blande inn FM i dette her men.. De har iallefall en viss peiling på spillerene

På FM er straffeskytterene sånn:

 

Lauren: 20 (som har gått til Pompey)

Denilson: 14

Freddie: 14

Hleb: 13

Henry:13

Baptista:13

RvP: 12

Rosicky: 12

 

Mens de dårligste er:

Senderos: 1

Clichy: 1

Fabregas (!): 1

Gallas: 1

Link to comment
Share on other sites

Statsene i FM er rapportert inn av såkalte speidere, som har en masse kunnskap om den enkelte klubben. Deretter gås databasen gjennom for å luke ut og gå nærmere i sømmene på mistenkelig gode / dårlige stats.

Men sant at det ikke er ekte.

 

Gilberto burde fortsatt være vårt andrevalg, så lenge vi ikke har noen som Ralph.

Link to comment
Share on other sites

Vær så snill og ikke bland inn FM i dette her! I det spillet er ingenting "ekte". Heller ikke "straffeskytter-skillsene" der. Alt er bare møl!

 

FM er jo basert på virkelighet, så en viss grad av sannhet har det.

 

Det er i det beste fall ei subjektiv sanning. Ein person sine oppfatningar. Skjønner ikkje korleis ein kan nytte dette i ein seriøs debatt.

Link to comment
Share on other sites

Vær så snill og ikke bland inn FM i dette her! I det spillet er ingenting "ekte". Heller ikke "straffeskytter-skillsene" der. Alt er bare møl!

 

FM er jo basert på virkelighet, så en viss grad av sannhet har det.

 

Det er i det beste fall ei subjektiv sanning. Ein person sine oppfatningar. Skjønner ikkje korleis ein kan nytte dette i ein seriøs debatt.

 

Mente ikke å dra nytte av det i diskusjonen, men skulle bare svare imers på at FM ikke bare er "møl" ettersom det er basert på virkelighet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg blir nervøs uansett hvem som skal ta den. Straffespark er det mest nervepirrende som skjer på fotballbanen. Kaskje. Uansett.. Gilberto er jo en god straffeskytter, det er det vel ingen tvil om. Og om vi har noen som er bedre enn ham, så er det vel bare van Persie. Eduardo Silva vet jeg ikke hvordan er. Men de andre alternativene våre innebærer vel Adebayor, Rosicky, Fabregas (!?), og i virkelige nødstilfeller har vi vel også alternativer i forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel van Persie som har skutt utenom Henry når han har vært skadefri, vel? Så det blir vel å skifte til Gilberto, i så fall.

 

Jeg syntes at Gilberto har vert sikker på de straffene han har tatt.Så jeg syntes at vi ikke trenger og skifte akkurat.

 

Da Silva virker jo som en sikker straffeskytter på alle skrytevideoene.

 

Ja, jeg har sett det nå jeg og.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel van Persie som har skutt utenom Henry når han har vært skadefri, vel? Så det blir vel å skifte til Gilberto, i så fall.

 

Jeg syntes at Gilberto har vert sikker på de straffene han har tatt.Så jeg syntes at vi ikke trenger og skifte akkurat.

 

Da Silva virker jo som en sikker straffeskytter på alle skrytevideoene.

 

Ja, jeg har sett det nå jeg og.

Nå vet man ikke hvor mange straffer han har bommet på da. I skrytevideoer kan man selv få Basma til å se god ut. Men det er ingen tvil om at vår nye spiss har målteft.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel van Persie som har skutt utenom Henry når han har vært skadefri, vel? Så det blir vel å skifte til Gilberto, i så fall.

 

Jeg syntes at Gilberto har vert sikker på de straffene han har tatt.Så jeg syntes at vi ikke trenger og skifte akkurat.

 

Da Silva virker jo som en sikker straffeskytter på alle skrytevideoene.

 

Ja, jeg har sett det nå jeg og.

Nå vet man ikke hvor mange straffer han har bommet på da. I skrytevideoer kan man selv få Basma til å se god ut. Men det er ingen tvil om at vår nye spiss har målteft.

 

Nei, det var vel derfor vi kaller det skrytevideoer. Vi får se når sesongen starter. Det blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Straffespark handler ikke bare om hvem som kan klare å score på den, det handler også om hvordan vedkommende takler å bomme på et straffspark. Jeg husker veldig godt Juan Roman Riquelme bomme på straffespark mot oss i fjor våres, og siden har han ikke vært den samme.

 

Gilberto er utvilsomt den jeg tror har sterkest psyke i laget. Den som det tåler best å bomme på straffe, ved å fortsatt hevde seg i kampen etter et evt. brent straffespark. Fabregas og van Persie tror jeg ville blitt litt grinete og leie av å brenne et straffespark. Jeg har ikke sett noen grunn til at ikke Gilberto ikke bør ta straffespark. Selv om han ikke scorer på alle, er han den samme spilleren selv om han bommer på en!

Link to comment
Share on other sites

Å skyte straffer sitter først og fremst i hodet. Giberto er tøff i toppetasjen, det samme er van Persie. Trenger ikke lete lenger enn det. Dette er ikke et problem.

 

Foretrekker nok personlig van Persie som har overlegen skuddteknikk i tillegg til en iskald psyke.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg har han aldri bommet på straffe på seniornivå!! :D (RvP)

 

Husk at den første han tok var i finalen mot United 2005.... Cold as ice!!

 

 

jepp cold as ice

 

Straffe nummer tre for oss

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...