Jump to content

Straffeskytter


moen22

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Vår beste straffeskytter er van Persie etter min mening, men synes det er helt naturlig at Henry og Gilberto tar straffer. Til og med Gilberto må ha lov å blåse en straffe uten at det betyr takk og farvel.

 

At Baptista tok den andre i dag kan diskuteres ut fra hans selvtillit etter utallige pusleavsluttninger i kampen, men hvem andre skulle det ha vært da. Ljungberg kanskje? Toure som straffeskytter er jeg meget skeptisk til. Sansynligheten får at den blåses i bane rundt jorden er i utgangspunktet meget stor i forhold til dem som gjorde det i dag.

 

Uansett. Vi hadde vunnet en straffekonk i dag. Reaksjonsfantomet Almunia hadde fikset den biffen.

Link to comment
Share on other sites

Henry

RvP

Ade

Gil

Mozart

Freddie, noe sånt.

Synd vi mistet Bob(tenker ikke Manshitty B) ) og Ralph, fantastiske straffeskyttere..

Så lenge Henry spiller og leverer på straffer er det vel greit. Men i ligacupen, når vi stiller med fullt reservelag er jeg litt usikker. Uansett forferdelige straffer i dag. 0/2 på Baptista nå!

Link to comment
Share on other sites

Vår beste straffeskytter er van Persie etter min mening, men synes det er helt naturlig at Henry og Gilberto tar straffer. Til og med Gilberto må ha lov å blåse en straffe uten at det betyr takk og farvel.

 

At Baptista tok den andre i dag kan diskuteres ut fra hans selvtillit etter utallige pusleavsluttninger i kampen, men hvem andre skulle det ha vært da. Ljungberg kanskje? Toure som straffeskytter er jeg meget skeptisk til. Sansynligheten får at den blåses i bane rundt jorden er i utgangspunktet meget stor i forhold til dem som gjorde det i dag.

 

Uansett. Vi hadde vunnet en straffekonk i dag. Reaksjonsfantomet Almunia hadde fikset den biffen.

 

En bom av Gilberto? Dette var den tredje i år. Jeg er livredd hver gang han skal ta straffe......

Link to comment
Share on other sites

Henry

RvP

Ade

Gil

Mozart

Freddie, noe sånt.

Synd vi mistet Bob(tenker ikke Manshitty B) ) og Ralph, fantastiske straffeskyttere..

Så lenge Henry spiller og leverer på straffer er det vel greit. Men i ligacupen, når vi stiller med fullt reservelag er jeg litt usikker. Uansett forferdelige straffer i dag. 0/2 på Baptista nå!

 

Hvem er Ralph??? Den som burde ta straffer for Arsenal er Denilson, men siden han sjelden spiller synes jeg at Rosicky og RvP er beste alternativ. Og Henry selvsagt. Baptista og Gilberto bør ta seg en pause fra straffene nå :D

Link to comment
Share on other sites

En bom av Gilberto? Dette var den tredje i år. Jeg er livredd hver gang han skal ta straffe......

 

Den andre vel..?? Nærvøs? Det er jeg også, men ikke mer nærvøs enn om Henry tar den. Å skyte straffe er en no win situasjon der mål er "en selvfølge" og skytteren kun kan gjøre det dårligere enn pari. Det betyr at det mentale er egenskap nummer en. Det hjelper selvsagt med avslutteregenskaper, men enhver profesjonell fotballspiller kan sette minst 9 av 10 straffer uten press. Gilberto er en av de kaldeste som er (tror jeg), slik som Lauren viste seg å være det, slik Lee Dixon (som var nevnt) også var det i sin tid.

 

...å takle dette presset kan ikke helt innøves på slutten av en trening heller Chaz. Bare spør det engelske landslaget. Å skyte straffer i avgjørende situasjoner er 80/20 mentalt i mine øyne, og skytterene bør velges deretter. Derfor heller ikke Toure som er litt for "vill i nickersen" for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er Ralph???

Ralph er Lauren hvis jeg ikke husker feil.

 

Min liste:

1. Henry

2. V.Persie

3. Gilberto

4. Adebayor

5. Rosicky

 

Ps: Noen som vet hvordan Denilson er på straffe? Kanskje han som overtar etter Henry?

Link to comment
Share on other sites

Tull å i det hele tatt vurdere Denilson slik jeg ser det. Han har spilt bare et par 3 kamper for oss, og ingen her på forumet har sett han ta en straffe. Han er bare 18 år, og allerede vurdere han som Arsenals straffeskytter er litt tåpelig. Han kan alltids få den oppgaven senere i karrieren. Jeg syns enten Henry eller van Persie burde ta straffene, begge gode skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Tull å i det hele tatt vurdere Denilson slik jeg ser det. Han har spilt bare et par 3 kamper for oss, og ingen her på forumet har sett han ta en straffe. Han er bare 18 år, og allerede vurdere han som Arsenals straffeskytter er litt tåpelig. Han kan alltids få den oppgaven senere i karrieren. Jeg syns enten Henry eller van Persie burde ta straffene, begge gode skyttere.

Er det noen som har vurdert Denilson om han kan ta straffene? Nei.

Jeg spurte bare om noen vet hvordan han er på straffe...!

 

Hvis du ikke la merke til så skrev jeg: overtar ETTER Henry

 

Og etter Henry kan være om mange, mange år...!

Link to comment
Share on other sites

1.Henry

2. RvP

4. Rosicky

4.Gilberto

5.Toure

 

Hadde vært morsomt å se Toure tatt et straffespark en gang! treffer han mål, har ikke keeperen en sjangs til å redde den vist han skyter alt han har! Men er enig i at RvP og Henry er de to beste!

Men trur jeg aldri har sett Ade ta en straffe!?

Link to comment
Share on other sites

1.Henry

2. RvP

4. Rosicky

4.Gilberto

5.Toure

 

Hadde vært morsomt å se Toure tatt et straffespark en gang! treffer han mål, har ikke keeperen en sjangs til å redde den vist han skyter alt han har! Men er enig i at RvP og Henry er de to beste!

Men trur jeg aldri har sett Ade ta en straffe!?

Ade scorte på straffe, heime mot Blackburn i 6-2 sigeren

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å flytte Gilberto nedover lista. Det kan godt tenkes at han ikke alltid er den kaldeste fisken, men det er ikke alt heller. Alle kan bomme på en straffe, og så lenge vi ikke har noen helt eksepsjonelt gode straffeskyttere, mener jeg det viktigste kriteriet bør være hvordan man takler å brenne en straffe!

 

Jeg husker spesielt godt Riquelme i semifinalen mot oss i fjor; han brant straffe, og resten av kampen tusla han rundt i midtsirkelen og sutra. Mange av de unge gutta våre kan nok lett miste selvtilliten av å brenne en straffe, men en ringrev som Gilberto klarer å holde fokus på oppgavene sine selv etter en straffebom. Altså mener jeg Gilberto fortsatt bør være vår straffetager nr. 2.

Link to comment
Share on other sites

Henry

RvP

Ade

Gil

Mozart

Freddie, noe sånt.

Synd vi mistet Bob(tenker ikke Manshitty :) ) og Ralph, fantastiske straffeskyttere..

Så lenge Henry spiller og leverer på straffer er det vel greit. Men i ligacupen, når vi stiller med fullt reservelag er jeg litt usikker. Uansett forferdelige straffer i dag. 0/2 på Baptista nå!

 

Hvem er Ralph??? Den som burde ta straffer for Arsenal er Denilson, men siden han sjelden spiller synes jeg at Rosicky og RvP er beste alternativ. Og Henry selvsagt. Baptista og Gilberto bør ta seg en pause fra straffene nå :P

 

Ralph er kallenavnet til Lauren som nylig gikk til Pompey.. ;)

Uten tvil en straffeskytter av rang.

 

Lista er ved per dags dato:

 

Henry

Gilberto

RvP

 

Rosicky og Adebayor er også gode avslutter, så de følger nok videre på listen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...