Jump to content

2007.02.11 Wigan Ath. H


Imerslundinho

Recommended Posts

Alltid kjekt med tre poeng, dog med ein bismak. Me får ikkje mange vener dersom denne oppførselen fortset framover.

 

Vi er vel ikke ute på banen for å skaffe oss venner? Vi er på banen for å vinne kamper og skaffe oss viktige poeng! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Potetsekk Heskey faller som en fluevekter. Skjønner godt at dommeren ikke blåser. Når det gjelder Henry/Lehmann så burde de holde seg i skinnet, men gjør ikke to fjær til tusen høns.

 

Ellers ligner denne tråden tiforlatlig en TV-tråd. "Huff nå taper vi", bomkjøp, flaut etc. Stand up for your team damn it!!

 

 

Helt enig med deg Sir John. Nå så bare jeg 2.omg,men guttene kjempet godt og

viser styrke ved å vinne kampen...tross alt.

Rosicky's lekende Bradyalike teknikk på midten har jeg sansen for.Bomkjøp???

Get real.

Ser få nevner Gilberto men det han viste som midtstopper var imponerende.

Stor ro,leken teknikk og konge baki der.

Og for å være helt ærlig driter jeg i det Henry og Lehmann gjorde.Wigan halte ut

tid fra 2.omg startet. Hall burde vært vist det røde kortet for en grusom takling på Gael.

Som alltid stolt som f... av å være en Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Pinlig kamp av Arsenal. Dårlig spill, og usportslig oppførsel. Wigan hadde fortjent langt bedre. Off-side mål , og Wigan snytt for straffe. Flamini og Arsenal ble reddet av at Heskey bokstavelig talt falt (sic!) for fristelsen å søke om opptakt på teaterskolen der og da. Har ikke Flamini lært noe av Senderos misære forrige helg? Pluss i boka for at man kjemper til siste sekund, og snur, men laget har jo ingen mulighet til å vinne ligaen når de overlater SÅ mye til tilfeldighetene. Driver man slik vil man jo før eller senere få marginene mot seg..

Link to comment
Share on other sites

Pinlig kamp av Arsenal. Dårlig spill, og usportslig oppførsel. Wigan hadde fortjent langt bedre. Off-side mål , og Wigan snytt for straffe. Flamini og Arsenal ble reddet av at Heskey bokstavelig talt falt (sic!) for fristelsen å søke om opptakt på teaterskolen der og da. Har ikke Flamini lært noe av Senderos misære forrige helg? Pluss i boka for at man kjemper til siste sekund, og snur, men laget har jo ingen mulighet til å vinne ligaen når de overlater SÅ mye til tilfeldighetene. Driver man slik vil man jo før eller senere få marginene mot seg..

 

Sjelden jeg er uenig med deg piscator, men nå er jeg det. Pinlig kamp av Arsenal? Ok. Da sier vi pinlig kamp punktum. Rettere sagt, vi sier at fotball er blitt pinlig pga usportsligheter. Jeg kan ikke akseptere at det er mindre usportslig å sabotere spillet og dets idè enn det er å påpeke det.

Link to comment
Share on other sites

Pinlig kamp av Arsenal. Dårlig spill, og usportslig oppførsel. Wigan hadde fortjent langt bedre. Off-side mål , og Wigan snytt for straffe. Flamini og Arsenal ble reddet av at Heskey bokstavelig talt falt (sic!) for fristelsen å søke om opptakt på teaterskolen der og da. Har ikke Flamini lært noe av Senderos misære forrige helg? Pluss i boka for at man kjemper til siste sekund, og snur, men laget har jo ingen mulighet til å vinne ligaen når de overlater SÅ mye til tilfeldighetene. Driver man slik vil man jo før eller senere få marginene mot seg..

 

Mulig jeg har misforstått offside regelen,men skal det ikke være luft mellom angriper å forsvarer når ballen blir slått?

I så fall så var det ikke offside,flamini hadde halve kroppen innenfor deres siste forsvarer,med andre ord perfekt.

I slike tillfeller så er det vel også bestemt at dommeren skal dømme til fordel for det angripende lag vist han er i tvil?Noe han jo må ha vært i dette tilfellet.

Så i mine øyne så var dette målet helt greit,det er jo ikke skjelden vi får offside avgjørelser feilaktig imot oss.

Link to comment
Share on other sites

Så sinnsykt deilig med seier og tre poeng!! Herlig, spessielt når det var mye flaks. Men hvem sier vi ikke fortjente dette etter f.eks. de fem uavgjorte vi har hatt på Ashburton. Hadde vi hatt dagens flaks i hele sesongen hadde vi ledet serien suverent.

 

Hva smaker bedre enn en ufortjent seier? At noen er sure etter 3 poeng er jo latterlig, supportere? Stolt av å være en gooner uansett! Også å klage på Lehmann for fleipen da vi ledet er jo morsomt. Kirkland holdt jo på med det hele kampen. Dommeren er på trynet, gult kort for å tulle. Han gjorde det samme mot M*nu. Bare da var det en bedre dommer! Er fornøyd jeg og 3.plassen er vår!

Link to comment
Share on other sites

Sjelden jeg er uenig med deg piscator, men nå er jeg det. Pinlig kamp av Arsenal? Ok. Da sier vi pinlig kamp punktum. Rettere sagt, vi sier at fotball er blitt pinlig pga usportsligheter. Jeg kan ikke akseptere at det er mindre usportslig å sabotere spillet og dets idè enn det er å påpeke det.

 

Tenkte ikke spesielt på Henrys oppførsel spesielt. Han har jo gjort rede for denne i ettertid. Men husk at når slike episoder skjer, ser ikke omverdenen sammenhengen, slik at de som regel får et skjevt inntrykk. Måten folk oppfattet episoden i går var at Henry var usympatisk, uavhengig av hva virkeligheten var eller er. Så kan man si at det ikke spiller noen rolle hvordan man blir oppfattet, men dessverre kan en slik oppfatning være å lure seg selv. Man er sin egen lykkes smed. Og uansett hvor lite alvorlig Henrys gest var ment; ironisk eller fleipete; det gjelder å vite når det passer seg å fleipe, ikke minst av hensyn til seg selv. Og dessuten; selv om andre gjør feil, som Wigans destruktive taktikk i går, kan det rettferdiggjøre egne feil? Jeg synes det er helt feil hver gang Arsenal legger seg på motstandernes primitive nivå. de burde være voksne nok til å heve seg over sånt tøys, og heller la fotballprestasjonene "snakke".

 

Når jeg skrev pinlig så var det vel så mye med henblikk på at man spilte dårlig, og måtte ha stor hjelp av dommeren for å vinne, som oppførselen til spillerne som sådan. Som jeg skrev vil det på sikt straffe seg å spille på de ting man sikret gårsdagens poeng på. Laget bør jo heller redusere tilfeldighetene så mye som mulig. Det har man alt å vinne på. Det mest positive med Arsenal denne sesongen er at man står på helt til slutt; selv om det ser dårlig ut underveis. Dette er en ny trend under Wenger, og godt å se at også Arsenal kan beherske denne "kunsten"..

Link to comment
Share on other sites

Synes Henry saken og Arsenal's oppførsel generelt i går har blitt blås fullstendig ut av proporsjoner.

 

Alle er vel enig om at det skal være Fair Play etc. Men man skal være forsiktig med å gjøre om sporten til en kor øvelse i sølvguttene. Det skal være temperatur og til tider litt ampert. Dette er noe av det som gjør fotballen til det den er.

 

Jeg synes ikke alltid man skal si unnskyld for den minste ting å være "bestevenner" hele tiden. Wigan var destruktive å drøyet tiden, ja det er en del av gamet, men er man usportslig selv så får man tåle at man får litt dritt tilbake. Henry sin gest var vel knapt noe å lage en sak ut av. Lehmann er jo en klovn å parodierte Kirkland bra synes jeg.

 

Når det gjelder "dive'en" til Henry i første omgang synes jeg det virker som ett fall for at han skal gjøre dommeren oppmerksom på at han ble hindret tidligere, altså utenfor 16 meteren. Jeg velger i hvertfall å legge godviljen til å tro det.

 

Stolt over at kampen ble snudd å gir blaffen i hva andre sier. Hvem har sagt at man trenger å bli likt av alle hele tiden?

Link to comment
Share on other sites

Alltid kjekt med tre poeng, dog med ein bismak. Me får ikkje mange vener dersom denne oppførselen fortset framover.

 

Man får ikke venner i fotballen. Venner er oppskrytt!

Korrekt!! Og Arsenal er vel ikke kjent for å ha altfor mange venner heller. Det gjør det ekstra morro å være best :lol:

Link to comment
Share on other sites

Alltid kjekt med tre poeng, dog med ein bismak. Me får ikkje mange vener dersom denne oppførselen fortset framover.

 

Man får ikke venner i fotballen. Venner er oppskrytt!

 

Kjoeper denne, men det er ikke nødvendigvis for å tekkes andre at man skal oppføre seg fair, men kanskje mest for sin egen integritets skyld. Og selv om gårsdagens kanskje ikke var så flatterende for Arsenal, med unntak av resultatet, så er jo ikke dette noen generell trend, slik alle usaklige rivaliserende fans på VGD forsoeker aa gi inntrykk av.

Link to comment
Share on other sites

Alltid kjekt med tre poeng, dog med ein bismak. Me får ikkje mange vener dersom denne oppførselen fortset framover.

 

Man får ikke venner i fotballen. Venner er oppskrytt!

Korrekt!! Og Arsenal er vel ikke kjent for å ha altfor mange venner heller. Det gjør det ekstra morro å være best :lol:

 

Dei seinare år har Arsenal faktisk skaffa seg ein del vener ved å spele noko av den beste fotballen som er vist på fotballøya. Eg synest i alle fall det er kjekt.

Etter mi meining er det langt å føretrekkje å vinne med stil, godt spel og fair play. Det skjedde ikkje i går.

"The Arsenal way" er vel ikkje berre ein standard som skal gjelde utanfor bana?

Link to comment
Share on other sites

Potetsekk Heskey faller som en fluevekter. Skjønner godt at dommeren ikke blåser. Når det gjelder Henry/Lehmann så burde de holde seg i skinnet, men gjør ikke to fjær til tusen høns.

 

Ellers ligner denne tråden tiforlatlig en TV-tråd. "Huff nå taper vi", bomkjøp, flaut etc. Stand up for your team damn it!!

Ja vel da trenger du briller han blir klart hindra og holdt i armen/skulderen var mere lattelig å se Henry og Clichy prøve å filme seg til straffer. Hedde det vært en Arsenal spiller hadde nok alle vi her inne skreket etter Straffe :)

Link to comment
Share on other sites

Potetsekk Heskey faller som en fluevekter. Skjønner godt at dommeren ikke blåser. Når det gjelder Henry/Lehmann så burde de holde seg i skinnet, men gjør ikke to fjær til tusen høns.

 

Ellers ligner denne tråden tiforlatlig en TV-tråd. "Huff nå taper vi", bomkjøp, flaut etc. Stand up for your team damn it!!

Ja vel da trenger du briller han blir klart hindra og holdt i armen/skulderen var mere lattelig å se Henry og Clichy prøve å filme seg til straffer. Hedde det vært en Arsenal spiller hadde nok alle vi her inne skreket etter Straffe ;)

 

Flamini var borti skuldra hans, men Heskey falt "lenge" etterpå som en potetsekk, så det var ingen tvil at det var filming. :)

Link to comment
Share on other sites

Dette ble en kamp av kjent merke! Et antatt dårligere lag kommer til Emirates Stadium, blir overkjørt i nesten hele første omgang. Plutselig snur ting seg, og Wigan tar ledelsen og har dessuten muligheten til å øke ledelsen. Med andre ord en typisk Arsenal-kamp der vi som vanlig sliter mot tilsvarende motstandere.

 

Heldigvis gikk det bra denne gangen. Det viser tross alt at laget har en god evne til å komme tilbake.

 

Mye har vært skrevet om dramatikken som fant sted. Straffe kunne det fort ha blitt og 1-1 målet luktet svidd. Men jeg klarer liksom ikke å deppe over det. Det er kanskje på høy tid at slike brølere skal gå i vår favør? Tidligere erfaringer tilsier at det er Arsenal som leve med de ulempene som Wigan fikk i går.

 

Henry kom i et negativt søkelys. Og fortjent er det nok ikke. Som kaptein burde han nok ha hevet seg over Kirkland. Men hva med Kirkland & co? Makan til uthaling av tid skal man lete lenge etter. Har faktisk litt forståelse for at Henry ble mektig irritert på keeper. Dommeren lot Kirkland få holde på med dette gjennom hele kampen. Lehmann ble belønnet med et gult kort når han halte ut tiden. Sånn sett fikk muligens Kirkland som fortjent?

 

Positivt at vi snur kampen. Negativt at vi får alle de gule kortene. Etter hva jeg har fått med meg, så må Lehmann stå over finalen mot Chelsea? So what, mannen hadde vel neppe spilt uansett.

 

Til slutt fortjener Wigan-manageren litt pepper. Greit nok at han føler seg snytt, men å legge et eventuelt nedrykksfaktum på dommeren etter denne kampen blir totalt skivebom. Han må for all del ikke glemme den imponerende tapsrekka de hadde før Pompey-kampen.

 

Nå venter Bolton borte. Nok en knokkelkamp! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette ble en kamp av kjent merke! Et antatt dårligere lag kommer til Emirates Stadium, blir overkjørt i nesten hele første omgang. Plutselig snur ting seg, og Wigan tar ledelsen og har dessuten muligheten til å øke ledelsen. Med andre ord en typisk Arsenal-kamp der vi som vanlig sliter mot tilsvarende motstandere.

 

Heldigvis gikk det bra denne gangen. Det viser tross alt at laget har en god evne til å komme tilbake.

 

Mye har vært skrevet om dramatikken som fant sted. Straffe kunne det fort ha blitt og 1-1 målet luktet svidd. Men jeg klarer liksom ikke å deppe over det. Det er kanskje på høy tid at slike brølere skal gå i vår favør? Tidligere erfaringer tilsier at det er Arsenal som leve med de ulempene som Wigan fikk i går.

 

Henry kom i et negativt søkelys. Og fortjent er det nok ikke. Som kaptein burde han nok ha hevet seg over Kirkland. Men hva med Kirkland & co? Makan til uthaling av tid skal man lete lenge etter. Har faktisk litt forståelse for at Henry ble mektig irritert på keeper. Dommeren lot Kirkland få holde på med dette gjennom hele kampen. Lehmann ble belønnet med et gult kort når han halte ut tiden. Sånn sett fikk muligens Kirkland som fortjent?

 

Positivt at vi snur kampen. Negativt at vi får alle de gule kortene. Etter hva jeg har fått med meg, så må Lehmann stå over finalen mot Chelsea? So what, mannen hadde vel neppe spilt uansett.

 

Til slutt fortjener Wigan-manageren litt pepper. Greit nok at han føler seg snytt, men å legge et eventuelt nedrykksfaktum på dommeren etter denne kampen blir totalt skivebom. Han må for all del ikke glemme den imponerende tapsrekka de hadde før Pompey-kampen.

 

Nå venter Bolton borte. Nok en knokkelkamp! :)

 

Denne skriver jeg under på.

Link to comment
Share on other sites

Dette ble en kamp av kjent merke! Et antatt dårligere lag kommer til Emirates Stadium, blir overkjørt i nesten hele første omgang. Plutselig snur ting seg, og Wigan tar ledelsen og har dessuten muligheten til å øke ledelsen. Med andre ord en typisk Arsenal-kamp der vi som vanlig sliter mot tilsvarende motstandere.

 

Heldigvis gikk det bra denne gangen. Det viser tross alt at laget har en god evne til å komme tilbake.

 

Mye har vært skrevet om dramatikken som fant sted. Straffe kunne det fort ha blitt og 1-1 målet luktet svidd. Men jeg klarer liksom ikke å deppe over det. Det er kanskje på høy tid at slike brølere skal gå i vår favør? Tidligere erfaringer tilsier at det er Arsenal som leve med de ulempene som Wigan fikk i går.

 

Henry kom i et negativt søkelys. Og fortjent er det nok ikke. Som kaptein burde han nok ha hevet seg over Kirkland. Men hva med Kirkland & co? Makan til uthaling av tid skal man lete lenge etter. Har faktisk litt forståelse for at Henry ble mektig irritert på keeper. Dommeren lot Kirkland få holde på med dette gjennom hele kampen. Lehmann ble belønnet med et gult kort når han halte ut tiden. Sånn sett fikk muligens Kirkland som fortjent?

 

Positivt at vi snur kampen. Negativt at vi får alle de gule kortene. Etter hva jeg har fått med meg, så må Lehmann stå over finalen mot Chelsea? So what, mannen hadde vel neppe spilt uansett.

 

Til slutt fortjener Wigan-manageren litt pepper. Greit nok at han føler seg snytt, men å legge et eventuelt nedrykksfaktum på dommeren etter denne kampen blir totalt skivebom. Han må for all del ikke glemme den imponerende tapsrekka de hadde før Pompey-kampen.

 

Nå venter Bolton borte. Nok en knokkelkamp! :)

 

Denne skriver jeg under på.

 

Takk skal du ha Sir John! Følte for å ta gutta litt i forsvar! ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har misforstått offside regelen,men skal det ikke være luft mellom angriper å forsvarer når ballen blir slått?

I så fall så var det ikke offside,flamini hadde halve kroppen innenfor deres siste forsvarer,med andre ord perfekt.

I slike tillfeller så er det vel også bestemt at dommeren skal dømme til fordel for det angripende lag vist han er i tvil?Noe han jo må ha vært i dette tilfellet.

Så i mine øyne så var dette målet helt greit,det er jo ikke skjelden vi får offside avgjørelser feilaktig imot oss.

 

Du har nok misforstått, for regelen går nå ut på at bare du har en "finger" mellom forsvar og keeper er du i offside. Og det er egentlig bestemt at det er det forsvarende laget som skal få fordelen hvis assistentdommer er i tvil.

 

Uansett, slike offside-avgjørelser skjer stadig vekk og det er en del av gamet. Spillet går så fort nå, at linjedommer og dommer mer og mer sjelden vil klare å få alle avgjørelser korrekt (hvis vi da ikke får innført video-dømming på slike situasjoner). I tillegg fikk vi dømt en lik situasjon mot oss i CL-finalen i fjor, men da var det liksom helt greit.

 

Når det gjelder filming og straffesituasjonene, er jeg helt enig med de som kritiserer Henry for forsøket på filming. Måten han faller på og hvor lenge etter at det er kontakt gjør det bare tåpelig. Idiotisk av Henry, og veldig usportslig.

Situasjonen med Clichy mener jeg IKKE er filming. Forsvareren til Wigan kommer, etter at Clichy har passert ham, opp med en arm på skulderen til Clichy og han faller inne i feltet. Kunne fort ha vært dømt straffe mener jeg. Det samme med situasjonen med Heskey, hvor Flamini er oppe med begge armene på skulderen til Heskey. Likevel, som nevnt tidligere, er det veldig ofte dommere lar være å dømme straffe i slike situasjoner når Heskey faller så lenge etter at det er kontakt.

I tillegg til dere som mener at dette var ufortjent: Vi eide kampen mot slutten. Vi gjorde det samme mot Manu, og vi var også dårlig mot dem i starten av både 1. og 2. omgang. Likevel var det få som sa at det var ufortjent.

Og hvor mange ganger i år har vi hatt marginene mot oss, og hvor mange ganger er vi blitt snytt for straffer? Ikke få iallefall..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...