Jump to content

2007.02.11 Wigan Ath. H


Imerslundinho

Recommended Posts

Var det fortjent eller?

Vsit f*** var det de! Har alkdir vore me på en slik uprofisjonell og feig og urettferdig dommer, faen vor dårli gårdet ann til å bli, Phil Dowd gå å legg deg!

 

Men back to Arsenal...

Fult fortjent seier og 3 poeng til The Gunners i dag :D

 

Fortjent? Wigan burde hatt flere mål en ett, og det skulle vært offside på den ene scoringa. I dag er vi heldige som får 3 poeng.

 

Merkelig oppførsel Av TH i dag. Tror noe måtte ha skjedd i forkant av den epsioden. Det kommer nok ut hva som ble etter noen intervjuer.

 

Jeg tror nok at grunne til at Henry gjorde som han gjorde var at Kirkland begynte å dra ut tiden allerede etter 16 minutt, å Henry lurte på om han ville ha ballen denne gangen også. Eller noe i den dur.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Ok, nå må vi ha en erkjennende stund her.

- vi suger mot svake lag

- vi har en kaptein som ikke gidder en dritt

- vi har et par bomkjøp i klubben (Rosicky og Walcott (Theo kan bare løpe rett frem, elendig dribler) )

- vi har en keeper som er svakere nå enn i fjor

- vi undervurderer lag

- vi har større ønske om å spille vakkert enn å spille effektivt!

 

Dette er ingen subjektiv analyse, men sannheten, så ikke skriv nå at "nå må du støtte laget ditt" osv. Jeg støtter laget og det er nettopp derfor jeg "sier fra"!!!

 

Hvordan kan du si at Theo er et bomkjøp??? Han er jo et kjempe talent. Har sett masse bra av Theo, og jeg er sikker på at han blir stor i Arsenal. Rosicky trenger tid på å bli vant med Engelsk fotball og Arsenals spillestil.

Link to comment
Share on other sites

Vi snudde det og det er vi såklart veldig happy for, men må si vi var heldige i denne kampen.

 

Stolpeskudd for Wigan på 0-1, tvilsom den med Flamini som bakerste mann, men mye skapt av Heskeys skuespill. Og mulig offside på 1-1.

 

Herlig mål av Rosicky da!

Men vi må spille bedre mot Bolton hvis vi skal videre i FA cupen.

 

Vil si Adebayor kommer inn å skaper nok til at vi vinner denne kampen.

 

 

Vi var nok heldige i denne kampen, men vi hadde vel kontroll nok til å vinne denne kampen uansett. Men Flamini er vel kanskje den som var heldigst utpå der, som fikk lov til å fullføre kampen. I 9 av 10 tilfeller blir det straffe og påfølgende kort. Kan bare nevne Senderos (riktignok var Senderos utenfor når forseelsen startet).

 

Men vi vant og det er det viktigste, litt flaks gør det ingenting at vi også har en gang i blant, vi har mange nok tilfeller i mot oss til å "rettferdigjøre" flaksen i denne kampen.

 

Men honør til moralen til å fighte helt til slutt og på den måten sikrer seieren.

Grunnen til at dommeren ikke gir straffe, er nok at Heskey faller en god stund etter at Flamini holder enda oppe på skulderen til Heskey. I tillegg faller Heskey veldig lett, og overspiller en god del. Har ved flere anledninger sett at dommere lar være å blåse i situasjoner hvor spilleren som blir felt overspiller. Synes dommeren gjør det riktige her, med tanke på det som jeg allerede har nevnt. Hadde Heskey latt være å overspille, eller prøvd å holde seg på beina tror jeg nok han hadde scoret, eller at de hadde fått straffe.

 

I tillegg blir også Clichy dratt i armen når han stormer inn i 16-meteren og ønsker straffe. Jeg mener det like godt kunne blitt straffe som i situasjonen med Heskey.

Både situasjonen hvor Lehmann får gult kort, filminga til Henry og det Henry gjør etter målet synes jeg vi burde være voksne nok til å la være. Greit nok at vi er frustrerte over måten Wigan trekker ut tida, men slikt bør vi klare å heve oss over.

 

Ellers om kampen, vi spilte en dårlig kamp "overall", men klarer som før denne sesongen å komme tilbake og vinne kampen. Vi er heldig og har en dyktig keeper som redder oss fra å havne under 2-0 i 1. omgang. Jens var med fingertuppene på avslutningen til Heskey og det reddet oss. Flamini er offside ved 1-1 målet, men sånt skjer i kamper, og det kan vi ikke gjøre noe med når spillet går så fort som det gjør. Om Adebayor er offside vet jeg ikke. Synes det så ut som en tvilsom offside, men som sagt: sånt skjer.

 

Theo sliter fortsatt litt med selvtilliten virker det som. Han går på bra løp, men sliter litt med å finne medspillerne framover og litt med ballkontrollen. Flott at Rosicky scoret, og bra at det var Baptista som la innlegget. Nå får vi bare håpe dette vil gjøre at begge to hever spillet sitt i serien, og at vi får mye glede av dem i tiden fremover. Synes også Ali gjør en god figur etter at han kommer inn, og alle de tre byttene vi gjør er positive for det som skjer framover på banen. Synd at Djourou måtte ut, men en slik skade setter sjelden spillere ut av spill lenge..

Link to comment
Share on other sites

Potetsekk Heskey faller som en fluevekter. Skjønner godt at dommeren ikke blåser. Når det gjelder Henry/Lehmann så burde de holde seg i skinnet, men gjør ikke to fjær til tusen høns.

 

Ellers ligner denne tråden tiforlatlig en TV-tråd. "Huff nå taper vi", bomkjøp, flaut etc. Stand up for your team damn it!!

Link to comment
Share on other sites

Ok, nå må vi ha en erkjennende stund her.

- vi suger mot svake lag

- vi har en kaptein som ikke gidder en dritt

- vi har et par bomkjøp i klubben (Rosicky og Walcott (Theo kan bare løpe rett frem, elendig dribler) )

- vi har en keeper som er svakere nå enn i fjor

- vi undervurderer lag

- vi har større ønske om å spille vakkert enn å spille effektivt!

 

Dette er ingen subjektiv analyse, men sannheten, så ikke skriv nå at "nå må du støtte laget ditt" osv. Jeg støtter laget og det er nettopp derfor jeg "sier fra"!!!

 

Du klarer nu å få skrevet mye dumt hær,det skal du ha!

Dette er rosicky første sesong i premier league,gi nå mannen en hel sesong før du prater om bomkjøp.

Når det gjelder theo,så er gutten 17 år.Skulle alle være like kritisk som deg til 17 åringer,så ville det blitt vanskelig å finne noen som var gode nok.

Tror du henry var mye bedre som 17 åring enn det theo er nå ?

Link to comment
Share on other sites

Vet jeg blir halshugget av det her, men jeg tar sjansen for det: I dag var det flaut å være Arsenal-supporter!

 

Jeg kan tolerere at Arsenal spiller dårlig (det har jo etter hvert blitt en vane), og jeg kan til dels også tolerere dårlig innsats. Det jeg gremmes over er den utrolige usympatiske stilen vi kjører i dag! Måten Henry diver inn i feltet i første omgang, spillerne våre sutrer og klager på det meste, Henry sin feiring av det første målet. Vi får fire gule kort i løpet av de siste fem minuttene, alle for usportslig oppførsel! Wigan kjemper hederlig og fortjente langt mer enn hva de fikk ut av kampen. Vi tok tre poeng vi aldri burde hatt.

 

Til og med programlederen i Sky Sports-studioet skammet seg over Arsenal i dag...

 

All sympati til Wigan. Flesteparten av Arsenal-spillerne burde skamme seg. Profesjonelle fotballspillere? I dag var de verken profesjonelle eller fotballspillere...

 

P.S: Likefullt, tre veldig viktige poeng. Synd vi må oppføre oss sånn for å ta alle poengene.

Link to comment
Share on other sites

I dag hadde vi en dårlig dag på jobben, men vi snur kampen og drar i land tre viktige poeng. Det er vel det positive fra kampen.

 

På minussiden er det unødvendig med alle de gule kortene. Henry hadde en dårlig dag på jobben. Dårlig forsøk på å få straffe i 1. omg. + den tåpelige episoden med Kirkland.

 

Forresten et kongemål fra Wigan. Syntes jeg så Jens applauderte høflig etter målet, eller så jeg veldig feil???

Link to comment
Share on other sites

Vi kan igjen takke igangsetteren vår, Lehmann, for det ene målet. Han gjorde en god jobb i dag, og at han drøyer, syns jeg er helt greit. At han får sitt 5. gule kort måtte jo skje en gang (selv om han har fått de på litt vel kort tid, til keeper å være). Allikevel, vi har en god reservekeeper, så det funker for meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er aldri flau over å være Arsenal-supporter :unsure:

 

Henry sin episode med Kirkland etter 1-1 scoringa kommer helt klart av at Kirkland prøvde å dra ut tida hele matchen. Synes faktisk det er en helt grei gest.. og regner nok med at Kirkland angrer på at han drøyde tida. :D

 

Kampen sett under ett er ikke bra, men en seier er en seier, selv om man så lite til Arsenals vante spill i dag.. det er tydlig at mange lag har funnet ut hvordan man slå oss ut av rytmen, derfor er det godt vi tar alle poengene i dag.

 

Og si at Walcott og Rosicky er bomkjøp må være det dummeste jeg har hørt på veldig lenge, greit at man er litt deppa når laget ligger under 0-1, men stå nå opp for laget deres mennesker (!!!) Hjelper ikke å legge seg ned å furte og HVERTFALL ikke før siste pasning er slått..

 

Grattis med 3 poeng alle Gooners! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder fast ved det jeg sa om Rosicky og Walcott. Når det gjelder Rosicky kjøpte Wenger han først og fremst for at han skulle bli en som kan skyte fra langt hold - en type spiller vi ikkje har hatt på lang tid. Rosicky har hatt mange dårlige skudd, og et par gode - han har ikke levd opp til forventningene. Jeg håper selvsagt at han får en karriere som Pires hadde i klubben (svak debutsesong, for så å bli årets spiller i serien året etter...)

 

Men i dag vinner vi med en bismak i munnen. Wigan skulle hatt straffe på 0-1 og hadde de scoret der...

Ellers er det irriterende at så mange Ars-spillere får gult kort mot slutten...

Link to comment
Share on other sites

Fekk ikkje sett dagans kamp pga. ****** fotball trening.

Er utruleg letta over at det vart 3 poeng, men er ekstremt lei av å komme under heime mot antatt dårlegare lag. Grunnane til det er sikkert mange, men tilfeldig er det ikkje, når det skjer kvar gong. Skal dog nevnast at Landzaat neppe treff så godt igjen...

 

Syns desverre vår kaptein byrjar å bli noko usportsleg, og er lei av at han har for mange "dårlege dagar"

 

Men skal huske på at dette er ein utruleg viktig siger for å ta Pool. Litt synd at me tydligvis ikkje har spelt på vårt beste.

 

No ser eg fram mot Bolton kampen på onsdag. Håpar me legg inn ein skikkelig innsats på verdas verste bane, Reebok. Der skal avansement sikrast!

Link to comment
Share on other sites

I dag var seieren fullt fortjent og ingen skal komme hit og si at "Arsenal hadde flaks". Hvor mange ganger har vi blitt snytt for straffer? Hvor mange ganger har vi skutt stang ut i år? Det var sannelig på tide at marginene var på vår side.

 

De første 20 minuttene av 1 omgang var alldeles strålende og Walcott spilte veldig bra. Men som mange sier, det ble gjort alt for mange juniortabber i alle ledd. Vi spilte elendig i forsvar, Toure og DJ skulle gjøre alt så vanskelig hele tiden og Hoyte var usynlig idag. Clichy derimot var veldig god idag. Tror han har kapret venstrebacken og det skal bli vanskelig for Gallas å ta plassen fra han. Det var mange som spilte dårlig idag og Fabregas og Henry var 2 av dem. Cesc virket sliten og lei, mens Henry brukte mesteparten av tiden på å kjefte på dommeren. Jeg tror ikke vi får se "gode gamle" henry igjen, det virker som om han har mistet rykket og farten og i øyeblikket er han kun en middelmådig spiss i Premiership. Det han gjorde etter 1-1 scoringen har blitt blåst opp og jeg tror ikke det ligger noe mer bak enn at han kommenterte uthalingen av tiden til Kirkland. Wigan var ikke interresert i å spille fotball i første omgang. De meiet ballen fremover og det skapte selvfølgelig trøbbel for forsvaret vårt.

 

Savnet av Eboue og Hleb var svært tydelig i denne kampen, jeg tror ikke det kom en eneste overlapp på høyresiden og Hoyte var også veldig svak defensivt. Ellers var det en skikkelig møkkakamp med mange kort, men ingen kan forvente at alt skal gå smertefritt i en slik kamp. Tror de fleste Arsenal-spillerne ble frustrert over Wigan og hvordan de brukte ufattelig lang tid på alt.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Rosicky kjøpte Wenger han først og fremst for at han skulle bli en som kan skyte fra langt hold - en type spiller vi ikkje har hatt på lang tid. Rosicky har hatt mange dårlige skudd, og et par gode - han har ikke levd opp til forventningene.

 

Jaha? Jeg har aldri hørt Wenger si noe sånt. At det er det Rosicky er kjøpt for. Jeg tror Rosicky er kjøpt for å erstatte Pires. Med mange gode løp, viktige mål, gode pasninger og en viktig brikke i hurtige angrep. Det som Pires ble kjent for.

 

Dette er Rosicky sin første sesong i Arsenal. Han har allerede funnet seg godt tilrette med spillestilen vår. Han har en enorm arbeidsinnsats både defensivt og offensivt. Han har en veldig godt skuddbein som han har vist frem en del ganger. Både mot Hamburg og Liverpool, pluss andre ganger også hvor de ikke har gått i mål. (Kanskje ikke så lett for Rosicky å hele tiden komme til skudd heller med tanke på at han er veldig godt kjent for sine fantastiske skudd - han hadde det både i VM nå sist og i Dortmund).

 

Wenger har hentet veldig mange spillere som har brukt litt tid på å finne seg tilrette også, så jeg syns vi skal være flinkere til å gi spillere bedre med tid også før vi dømmer dem, men Rosicky er i alle fall jeg strålende fornøyd med så langt!

Link to comment
Share on other sites

I dag var seieren fullt fortjent og ingen skal komme hit og si at "Arsenal hadde flaks". Hvor mange ganger har vi blitt snytt for straffer? Hvor mange ganger har vi skutt stang ut i år? Det var sannelig på tide at marginene var på vår side.

 

De første 20 minuttene av 1 omgang var alldeles strålende og Walcott spilte veldig bra. Men som mange sier, det ble gjort alt for mange juniortabber i alle ledd. Vi spilte elendig i forsvar, Toure og DJ skulle gjøre alt så vanskelig hele tiden og Hoyte var usynlig idag. Clichy derimot var veldig god idag. Tror han har kapret venstrebacken og det skal bli vanskelig for Gallas å ta plassen fra han. Det var mange som spilte dårlig idag og Fabregas og Henry var 2 av dem. Cesc virket sliten og lei, mens Henry brukte mesteparten av tiden på å kjefte på dommeren. Jeg tror ikke vi får se "gode gamle" henry igjen, det virker som om han har mistet rykket og farten og i øyeblikket er han kun en middelmådig spiss i Premiership. Det han gjorde etter 1-1 scoringen har blitt blåst opp og jeg tror ikke det ligger noe mer bak enn at han kommenterte uthalingen av tiden til Kirkland. Wigan var ikke interresert i å spille fotball i første omgang. De meiet ballen fremover og det skapte selvfølgelig trøbbel for forsvaret vårt.

 

Savnet av Eboue og Hleb var svært tydelig i denne kampen, jeg tror ikke det kom en eneste overlapp på høyresiden og Hoyte var også veldig svak defensivt. Ellers var det en skikkelig møkkakamp med mange kort, men ingen kan forvente at alt skal gå smertefritt i en slik kamp. Tror de fleste Arsenal-spillerne ble frustrert over Wigan og hvordan de brukte ufattelig lang tid på alt.

Er desverre enig med deg når det gjeld Henry! :unsure:

Han kjem nok aldri tilbake til den klassen han hadde for 2-3 år sidan. Dei vakre raida får me neppe sjå igjen. Har dog tru på han som målscorar. Vist han byrjar og spele fotball, vise litt glede for det han driv med, i staden for all kjeftinga på dommaren, trur eg fortsatt at han kan vere blant PL's beste spissar.

Men som sagt, neppe den klassen for 2-3 sesongar sidan då han etter mi meining var VERDAS BESTE SPELAR!! Ei skam at han aldri har fått den utmerkelsen

 

Blir sikkert halshogd for dette her, menmen

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Rosicky kjøpte Wenger han først og fremst for at han skulle bli en som kan skyte fra langt hold - en type spiller vi ikkje har hatt på lang tid. Rosicky har hatt mange dårlige skudd, og et par gode - han har ikke levd opp til forventningene.

 

Jaha? Jeg har aldri hørt Wenger si noe sånt. At det er det Rosicky er kjøpt for. Jeg tror Rosicky er kjøpt for å erstatte Pires. Med mange gode løp, viktige mål, gode pasninger og en viktig brikke i hurtige angrep. Det som Pires ble kjent for.

 

Dette er Rosicky sin første sesong i Arsenal. Han har allerede funnet seg godt tilrette med spillestilen vår. Han har en enorm arbeidsinnsats både defensivt og offensivt. Han har en veldig godt skuddbein som han har vist frem en del ganger. Både mot Hamburg og Liverpool, pluss andre ganger også hvor de ikke har gått i mål. (Kanskje ikke så lett for Rosicky å hele tiden komme til skudd heller med tanke på at han er veldig godt kjent for sine fantastiske skudd - han hadde det både i VM nå sist og i Dortmund).

 

Wenger har hentet veldig mange spillere som har brukt litt tid på å finne seg tilrette også, så jeg syns vi skal være flinkere til å gi spillere bedre med tid også før vi dømmer dem, men Rosicky er i alle fall jeg strålende fornøyd med så langt!

 

Wenger har ikke sagt at det var derfor han kjøpte han. Det er rett. Men han har nok sett at Arsenal har manglet en slik spiller som kan komme bakfra og skyte fra 16-20 meter. Lampard er slik i Chelsea, Scholes i Utd, Gerrard i Lpool, mens vi hadde ingen slike... Pires og Rosicky er ikke like i stilen. Rosicky er egentlig OMS, mens Pires er mer ving. Pires er ikke kjent for sine langskudd (selv om han hadde et herlig mot Lpool på Anfield høsten 2003).

Link to comment
Share on other sites

Vet jeg blir halshugget av det her, men jeg tar sjansen for det: I dag var det flaut å være Arsenal-supporter!

 

Jeg kan tolerere at Arsenal spiller dårlig (det har jo etter hvert blitt en vane), og jeg kan til dels også tolerere dårlig innsats. Det jeg gremmes over er den utrolige usympatiske stilen vi kjører i dag! Måten Henry diver inn i feltet i første omgang, spillerne våre sutrer og klager på det meste, Henry sin feiring av det første målet. Vi får fire gule kort i løpet av de siste fem minuttene, alle for usportslig oppførsel! Wigan kjemper hederlig og fortjente langt mer enn hva de fikk ut av kampen. Vi tok tre poeng vi aldri burde hatt.

 

Til og med programlederen i Sky Sports-studioet skammet seg over Arsenal i dag...

 

All sympati til Wigan. Flesteparten av Arsenal-spillerne burde skamme seg. Profesjonelle fotballspillere? I dag var de verken profesjonelle eller fotballspillere...

 

P.S: Likefullt, tre veldig viktige poeng. Synd vi må oppføre oss sånn for å ta alle poengene.

 

Helt enig med deg, Evju. Har sittet her i hele kveld med en dårlig følelse. Vi fortjente å tape det her. Henry er tilbake til gamle uvaner..

Link to comment
Share on other sites

Vist han byrjar og spele fotball, vise litt glede for det han driv med, i staden for all kjeftinga på dommaren, trur eg fortsatt at han kan vere blant PL's beste spissar.

 

 

Det er det her som er nøkkelen for at Henry skal komme tilbake tror jeg. Det ser rett og slett ikke ut som han synes det er noe gøy å være ute på banen. Som kaptein er det veldig lite gunstig... Glimtet i øyet, smilet og den lekne teknikeren ser vi veldig sjeldent lenger. Vi får bare krysse alt vi eier og har og håpe det er forbipasserende. Han må lære seg å nyte fotballen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Alltid kjekt med tre poeng, dog med ein bismak. Me får ikkje mange vener dersom denne oppførselen fortset framover. Henry er lagets kaptein, og burde vite betre enn å bruke energi på krangle med Kirkland.

Lehmann demonstrerer seg til eit gult kort, og det vert berre dumt. Barnsleg oppførsel. Sløsing av tid er det dommarens oppgåve å handtere, og ein oppegåande dommar ville lagt til rikeleg med tid. Dersom våre spelarar hadde konsentrert seg om oppgåva i staden for å la seg hisse opp, hadde det gjerne gått litt betre spelemessig.

 

For det var ingen stor kamp. At Gael Clichy var vår beste angripar seier ein god del om Clichy. Han har etter kvart byrja å få alle kjennemerka på ein klassespelar. Men det seier og ein del om våre angriparar, og det nyttar ikkje heile tida å forklare det med at motstandaren forsvarer seg godt.

Elles var lukka betre enn forstanden når det gjeld Flamini. Forseelsen hans var uskuldig, og det er sjølvsagt umogleg å få ein diger branne som Heskey overende på noko så lite. Men han let seg ikkje be to gonger, og eg vågar påstanden: det ville heller ikkje svært mange av våre spelarar ha gjort. Utan på nokon måte å ville forsvare Heskey's skodespel.

 

Gutane får pluss i boka for nok ein gong å snu kampen i sluttminutta. Men det skjuler ikkje det faktum at denne gongen var me heldige. Også med dommaren.

Link to comment
Share on other sites

PLUSS:

Tre poeng

Clichy er Arsenal`s beste. Jeg vil gå så langt som å si at han er like god som Cole om ikke bedre.

At vi makter å heve oss mange hakk sent i kampen.

Rosicky som hever seg fra kamp til kamp nå og som snart er der han skal være.

Adebayor`s intreden er med på å snu kampen

Walcott`s første omgang.

 

MINUS:

Vi fortjente ikke tre poeng.

Henry som i frustrasjon over egen innsats optrer som en klovn.

Djourou`s skade.

Fabregas som gjør sin verste kamp for Arsenal ever. Han må få hvile nå...

Walcott`s andre omgang.

 

Summa sumarum en deilig seier med bismak. Feil dommeravgjørelser preger matchen og slår alt i alt mest positivt ut for oss.

 

En annen ting som bekymrer meg er Henry. Han har scoret flere flotte og avgjørende mål men det er ett faktum at han er ikke den spilleren han en gang var... og jeg er redd han aldri vil bli det igjen...

At Henry er frustrert selv er også lett å se. I går så vi en "cheating" Henry, noe i alle fall ikke jeg kan huske å ha sett før.... Betenkelig :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...