Jump to content

supporterbråk i Italiensk fotball


Cesc-15

Recommended Posts

Har fulgt med litt i media når det gjelder Italiensk fotball og supportere..

Engelske supportere blir jo nærmest å regne som skolegutter å regne i forhold til de Italienske.

Politimannen som ble drept nå, er den 13. pesonen som har blitt drept i forbindelse med Italiensk fotball siden 1965.

Får håpe at det blir en ordentlig oppvask i Italia nå, og at det kan bli trygt å gå på kamp der igjen..

Britisk politi har gjort en kjempejobb for å forminske bråk på engelske kamper, er ikke mange episodene som har vært der siden begynnelsen av 90 tallet.

 

Så britene får sende over noen eksperter for å hjelpe til..

Link to comment
Share on other sites

Om italiensk fotball stopper opp et år bruker ikke jeg særlig mange kalorier på å sørge over det.

Personlig synes jeg italiensk fotball er fryktelig kjedelig å se på, lite fart og spenning i kampene. Selvfølgelig har de store profiler som skaper noen artige øyeblikk, men overall synes jeg taktikken overdøver talentet.

 

Og det som skjedde i Italia er jo strengt talt en tragedie, de italienske fotballmyndighetene og styresmyndigheten BØR slå hardt ned å sette et eksempel nå synes jeg, det er på tide.

Såklarte italienske Ultras er jo ikke helt tamme, jeg husker jeg traff på en bunch når jeg dro over til Arsenal - Blackburn i fjor (forøvrig min siste kamp på Highbury B) ) på Torp.

Og selv på lille Torp klarte de å få sikkerhetsvaktene på nakken. Heldigvis roa de seg ned å blei kitta inn på flyet før det eskalerte.

 

Stopp volden!

Link to comment
Share on other sites

Trist at fotball blir preget av så mye vold! Det italienske fotball forbundet bør slå enda hardere ned på dette her!! En idè og ha folketomme tribuner resten av sesongen..

Edit: så at taugooneren hadde kommet med en link med akkuratt det..

Link to comment
Share on other sites

Løsningen kan kanskje være å stoppe folkene med hjemmelagde bomber, signallys osv. før de kommer seg inn på stadionen! I tillegg burde absolutt alle tribunene pusses opp i Italia. At folk river av alt av seter og lignende skjer kun fordi det var 40 år siden det sist ble gjort noe der! Fotballen er heller ikke noe å skryte av, selv om Inter og Roma spiller ganske fin fotball er resten av lagene mildt sagt ubrukelige.

Link to comment
Share on other sites

Dritt fotball? Det er det værste jeg har hørt, hvem var det egentilig som vant VM? Og "nesten" alle spiller som var med å vinne, spiller i den hjemlige serie. Syntes suporterene øydeleger fotball i italia.

Men å gå rundt å kalle italiens fotball for "ubrukelig", syntes jeg ikke noe om....

 

For noen år siden var Juventus ett av de beste laga i verden, men etter den skandale driten!! ;)

Bare vent 1-2 år, da er Juventus på toppen igjen.... ;) Og da skal ingen skandale ramme de.

 

Til topicen: Enig med alle her i denne topicen utenom at de skal stenge serie-A i 1 år, tull..... :P

Link to comment
Share on other sites

Uenig, Birger.

Husk at Italia kom til VM-finalen på grunn av at Grosso stupte seg til straffe på overtid i semifinalen mot Australia, og at Frankrike kanskje kunne vunnet hvis Materazzi ikke hadde slengt med leppa til Zidane.

Italiensk fotball har jeg alltid avskydd. Liker AC Milan dog, på grunn av enkelte av spillerne der, men ellers liker jeg ikke den italienske serien. Det er så sant som jeg hørte noen sa en gang; Det er best med engelsk fotball, der det lukter svidd etter en takling, ikke hårgelè. All ære til fyren som sa det.. I belive that sums it all up!

 

Ellers tar jeg også stor avstand til tribunebråk i det hele tatt. Jeg mener at klubbene burde måtte betale mange millioner i erstatning, både på grunn av at det ble bråk i det hele tatt, og på grunn av at, i dette tilfelle, en person ble drept. Det var i tillegg en politimann som skulle prøve å få orden på sakene.

Jeg sier bare Rest In Peace til den døde politimannen, og kondolerer til familien og vennene hans.

Link to comment
Share on other sites

Dritt fotball? Det er det værste jeg har hørt, hvem var det egentilig som vant VM? Og "nesten" alle spiller som var med å vinne, spiller i den hjemlige serie. Syntes suporterene øydeleger fotball i italia.

Men å gå rundt å kalle italiens fotball for "ubrukelig", syntes jeg ikke noe om....

 

For noen år siden var Juventus ett av de beste laga i verden, men etter den skandale driten!! ;)

Bare vent 1-2 år, da er Juventus på toppen igjen.... ;) Og da skal ingen skandale ramme de.

 

Til topicen: Enig med alle her i denne topicen utenom at de skal stenge serie-A i 1 år, tull..... :P

 

Lag som spiller negativ fotball kan også vinne titler.

Italiensk lag har lenge vært kjent for å legge seg bakpå etter at de har gått opp i ledelsen og 1-0 eller 2-0 er ikke ukjente resultater i italiensk fotball.

Bare ta det italienske landslaget i VM, de vant.. ingen kan ta fra dem det. Spilte de derimot morsom fotball? Nei. De spilte hele tiden på resultat, Lippi er en slu taktiker og viste dette bl.a i VM ved å bruke slu og til tider defensv taktikk til stor suksess.

 

Dette er nå min mening etter å ha fulgt italiensk fotball noen år, riktig nok har jeg ikke sett like mange kamper fra Serie A som Premier League, men jeg ville helt klart si at det spilles morsommere fotball i PL eller Premiera Division. Men dette er vel også et definisjonsspørsmål.

 

(Offtopic, men måtte bare svare, flytt gjerne til en annen tråd:))

 

EDIT: Godt sitat Helmik'n, det er en ganske oppsummerende setning ja.

Link to comment
Share on other sites

Det som skjer i Italia nå er ikke første gang! Dette er tragisk, fotball er en sport ikke en voldslek.

Personlig hater jeg Italia og italiensk fotball. Kjedlig fotball, usportslige saker som skjer og spillere som er mer opptatt av utseende enn sporten. Om Serie A bli stengt 1 år eller 2 kunne jeg ikke brydd meg minde! Steng det for evig for min del, spessielt for publikum! Drittserie!

Link to comment
Share on other sites

Uenig, Birger.

Husk at Italia kom til VM-finalen på grunn av at Grosso stupte seg til straffe på overtid i semifinalen mot Australia, og at Frankrike kanskje kunne vunnet hvis Materazzi ikke hadde slengt med leppa til Zidane.

Nå møtte de vel Tyskland i semifinalen, Australia var litt tidligere i sluttspillet!

Uansett har ikke jeg særlig mye til overs for spaghettifotballen. Tempoet er utrolig labert og for det meste oser det korrupsjon, noe som ble bekreftet i fjor. Bortsett fra enkelte spillere, er det omtrent bare overbetalte klyser som bruker mer penger på kosmetikk enn på familie og andre litt viktigere ting, og som aldri greier seg i andre ligaer, ettersom tempoet blir altfor høyt for dem.

Link to comment
Share on other sites

Det som skjer i Italia nå er ikke første gang! Dette er tragisk, fotball er en sport ikke en voldslek.

Personlig hater jeg Italia og italiensk fotball. Kjedlig fotball, usportslige saker som skjer og spillere som er mer opptatt av utseende enn sporten. Om Serie A bli stengt 1 år eller 2 kunne jeg ikke brydd meg minde! Steng det for evig for min del, spessielt for publikum! Drittserie!

 

 

Uansett har ikke jeg særlig mye til overs for spaghettifotballen. Tempoet er utrolig labert og for det meste oser det korrupsjon, noe som ble bekreftet i fjor. Bortsett fra enkelte spillere, er det omtrent bare overbetalte klyser som bruker mer penger på kosmetikk enn på familie og andre litt viktigere ting, og som aldri greier seg i andre ligaer, ettersom tempoet blir altfor høyt for dem.

 

Jeg kunne ikke sagt det bedre enn dere to! Italiensk fotball er møkk kjedelig og jeg hadde blitt glad dersom hele søpla hadde blitt lagt ned. Holdt med Frankrike så det lukta svidd i VM-finalen. Begynte nesten å grine da Frankrike tapte på straffer. En skam for hele fotballen at et slikt drittlag vinner VM. De er ikke verdige verdensmestere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...